Toukokuun Tömistelijät 2016 *lokakuussa*



29.4
Gorthaur/3.Lapsi/ 31v/satks

30.4
papupata78/ 3.lapsi/ 36v/KYS

1.5
Ludo/1. Lapsi/ 25v/-

3.5
Mrs.80/ 3. Lapsi/34v/-

4.5
ollakkovai/ 4.lapsi/
norman91 / 1. lapsi / 24v. /KHKS

3.5
Nata_90/2.lapsi/25v/ TYKS

6.5
Toothie/ 2.lapsi/31v/-
Starshade/1.lapsi/26v./TAYS

7.5
Mrs. Peek-a-boo/ 1.lapsi/ 32v/eos
8.5
maisakaarina/5.lapsi/34v/K-SKS

9.5.
Allu13/2.Lapsi/ 31v/ -
Ellanolla/-/-/-

11.5
Lilion/3.lapsi/-/-

12.5
mimmi92/ 2.lapsi/ 23v/KOS

14.5
samsukka/ 5.lapsi/ 32v/-
Jensku80/1.lapsi/35v/LKS

15.5
Liinar/3.lapsi/28v./OAS

16.5/
ToisenOdottaja89/2.lapsi/26. /KSKS
Buam/4.lapsi/34v./Kanada

17.5
Tittu_7/2.lapsi/ 28v/-
Meejj/2.lapsi/TAYS/

18.5
rakastava äiti/6.lapsi/ 35v/ OYS
rosmariina/1. lapsi/21v/EKKS tai PKKS

19.5
Odes/3.lapsi/-/KAKS
Kelo/1. lapsi/29v

20.5.
kuusa/2. lapsi/30v./HYS


22.5
Pioni1/1.lapsi/-/-

23.5
Harjaneilikka/2.lapsi/31/TYKS

24.5.
Lemontree-86/2.lapsi/-/-
swipulit/1.lapsi/26v/
Evejiima/ 31v/kolmas lapsi/ Kys
Ninetta/1.lapsi/-/-

26.5
Sara_/-/2.lapsi/TYKS

27.5
Zadna/35.v/5.lapsi/KOS
Catharin/-/-/-
Henttis/1.lapsi/22v./KYS
Juliet83/3.lapsi/-/-
Iiqu la 27.5/TAYS/1.lapsi.

28.5
Merianna/-/3.lapsi/-

La ei tietoa:
Beanna/2.lapsi/-/-



http://kaksplus.fi/threads/toukokuun-toemistelijaet-2016.2457632/unread

http://kaksplus.fi/threads/toukokuun-toemistelijaet-syyskuussa.2459064/

SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
 
Viimeksi muokattu:
Tekaisin uuden listan ja siirrytään mekin nyt lokakuuhun.
Kattokaa että kaikki tiedot on oikein, siitä on vuosia aikaa kun viimeksi oon päivitellyt kaksplussan listaa :LOL:

Kävin tänään ultrassa ja pieni vastasi 7+4 viikkoja ja hieno ja vahva syke löytyi.
Eli viikot tipahti alaspäin, niinkuin jo aiemmin arvelin asian näin olevan.
En tajunnut ollenkaan kysyä laskettua aikaa, että täytyy se vähennellä jossain vaiheessa, eli kumminkin toukokuun loppupuolelle siirrytään keskivaiheilta.
Pääasia että kaikki ol nyt hyvin. Toivotaan että jatkuu samaa rataa.

Pian täytyy aleta iltahommiin, joten huomenet suomeen!

Buam 7+4
 
Ihanaa Buam!! Minkä verran pienempää alkio vastasi? Toivon niin että mulla olis iltapäivällä yhtä hyviä uutisia.

Muoks. Kävin kurkkimassa vanhaa ketjua, niin yli viikon siirtyi pienemmiksi sun viikot? Siks vaan niin kyselen kun itellä taitaa olla sama tilanne jos siellä joku edes on.

Sheldon 8+0!
 
Kiitos buam uudesta listasta! Ja onnea hyvistä ultra kuulumisista! Toivon muille myös hyviä kuulumisia.
Pirpanan tarinasta.. Läheltä seurattuna vielä pienemmän taistelua voin sanoa että kyllä suomessa on hyvät hoitotahot. Mut silti toivon kaikille, että pienet pysyisi matkassa mahdollisimman loppumetreille. Luin tuon kirjan kun se ilmesty. Ei voi, kun ihmetellä. No itsekin ollut aikoinaan aika pieni keskonen, ja siihen aikaan hoidot ollu erilaiset. On tää odotusaika täynnä pelkoja ja jännitystä kaiken onnen keskellä. No se siitä.
Ihanaa päivää kaikille!

Maisakaarina 9+4
 
Onnittelut Buam hyvistä ultrakuulumisista!:) ja Sheldin tuuhhan hihkuu tänne kun oot käynyt. :)
Täällä tasan kolme viikkoo ultraan, toivotaan että aika ottas siivet ja hujeltas vähä nopeempaa. :> Vieläkin mietin varhaisultraa, mutta en ehkä kestäs sitä jos kuulisin sykkeen nyt mutten loppu kuusta enää. :cry:
 
Sheldon juu viikolla pieneni viikot. Tai vähän ylikin koska menkoista jos mentäisiin niin olisi nyt tasan 8+6 ja ultra mukaan nyt 7+5. Toki sitten myöhemmässä ultrassa selviää sitten tarkemmin kun kokoa on enemmän.
Mä en tiedä onko täällä varsinaisesti np-ultraa, luulis olevan.

Ens perjantaina on taas gynellä käynti ja sitten ne harvenee siihen 4 viikon välein. Ensimmäinen ajatus oli kyllä että kaikki ei nyt ole kunnossa kun on niin pieni mutta taas toisaalta mun kaikkien raskauksissa on ollut sama. Koko vastaa viikkoa, puoltatoista pienempää. Enkä koskaan isoja vauvoja ole tehnyt.
Toisaalta en halua nyt ressata sen enempää koko asiaa. Harmittaa vain se, että oli jo lähellä ns "turvallisia" viikkoja ja nyt ottaa takapakkia. Se on aina harmittanut.
Mutta toisaalta kanadassa on todella lämmintä jo toukokuun lopulla, joten ei haittaa koska sitten voi olla jo ihan kesä vauva.

Nyt täytyy joutua viemään lapset kouluun! Tsemppiä Sheldon ultraan!
Muoks. Nyt siis menkoista 8+6
 
Viimeksi muokattu:
Mut saa poistaa. Ei löytynyt sykettä ja kehitys koon puolesta lakannut rv 6+5. Nyt olen kesk. sairaalassa odottamassa pääsyä lääkärille jotta varmistetaan ja saan lääkkeet tyhjennykseen. Uskomaton olo että miten meille taas :/
 
Sheldon - ihan kauheaa, tippa linssissä luin sun kuulumisia. Todella paljon virtuaalihaleja ja syvimmät osaanotot, toivoin niin kovin paljon että kaikki olisi ollut hyvin. Toivon että tästä surusta huolimatta saisitte mahdollisimman pian oman nyytin syliin. Jaksamisia <3
 
Kiitos <3 uskomatonta että vuosi sitten marraskuussa meidän pienoisen elämä päättyi rv 12+ ja nyt näin taas. Onneksi on tuo ihana poika 2v4kk antamassa elämälle tarkoituksen.

Toivon että mä olin viimeinen joka ryhmän joutuu jättämään taakseen. Kaikkea hyvää teille naiset ja onnea odotukseen. <3
 
Olen täällä käynyt lukemassa mutten vielä ole antanut tietojani listalle kun ajattelin vasta sit 12+ rv:n jälkeen..

Sheldon, ensinnäkin pahoittelut :( Mites sulla se digitesti menikään? Viikot kuiteskin nousi? Jos sulla oliskin ollut nyt vasta 6+5rv eikä sykettä näkyis vielä? miten totesivat keskeytyneen keskenmenon vai mikä se oli? ymmärrän ellet jaksa vastata mut kiinnostaa kun itsellä kans menkoista laskettuna ihan eri la kuin digitestit on näyttäneet.. nyt pitäis olla 9+rv ja digitesti näytti viime viikolla vasta 3+..
 
Juu siis sain rv 5+1 ja rv 5+5 sen raskaana 2-3. Sitten tein pari liuskaa vaan joissa oli vahvaa viivaa, mutta en enää digitestiä, koska neuvolan ultra oli rv 7+1. Siellä ei nähty sykettä mutta varattiin uusi aika. Sitten rv 7+3 vasta tein digitestin johon tuli 3+. En kestänyt odottaa vaan varasin varhaisultran ja siellä edelleen ei sykettä ja koko vastasi 6+5. Ovis oli tarkasti tiedossa. Sairaalassa vielä ultrasivat ja katsoivat väridopplerilla (?) eikä mitään elävää virtausta alkiossa ollut :(
 
Voi vitsi Sheldon, olen tosi pahoillani! Ja pahoittelut myös muille huonoja uutisia saaneille. Kyllä se niin onton olon jättää, toivottavasti teillä on läheisiä ,joiden kanssa puhua asiasta, se helpottaa edes hiukan, vaikka ei varsinaista vapahdusta tuo.

Täälä pahanolon suhteen helpompi päivä, mut flunssa tekee paluuta, taas kurrku kipeenä ja nekku tukossa ja silmät vuotaa. Ihanaa, just kun entisen lentsun jäljiltä pääsi muutamaan otteeseen palaamaan lenkkipolulle, niin tää oli taas tässä:(

No jotain hyvääkin, alun painonnousu on ohitse, ja ainakin kilon, ja varmaan enemmänkin tullut alaspäin, kun aamupalan jälkeen punnitsin. Pyrin siihen, et max 10kg nousis paino, vaikka normaalipainoinen olen, niin eipähän olis hirveesti ylimääräistä lastia.

Ostin käytettynä jo äitiystoppatakin (uhkarohkeesti) ja tänään pitäis hakea pakettiautomaatista, toivottavasti on sopiva, eri merkkinen kuin viimeksi. Ja toivottavasti tulen sitä tarvitsemaan.

Tänään viikkoka 10+2, ja 11 päivää np-ultraan. Välillä käy mielessä, et vieläkö sydän sykkii ja onko kaikki kunnossa. Odotan, et alkais tuntea jo liikkeitä, olis jotenkin turvallisempi olo.
 
Pahoittelut Pushka. :(
Ollakkovai..?
tsemppiä lentsusta paranemiseen! Tää sykst on viheliäistä aikaa juurikin kaiken maailman pöpöjen takia.
Täällä pamahti tänään 7+0 (kunnes toisin todistetaan..:D) ja ei oireen oiretta. Ne kaikki lähes 8kk mitä yritettiin oli kyllä täynnä oireita, mutta missäs ne nyt on? :cautious:
 
Joo SeKs. En saanut valita, aina ensisijaisesti tehdään lääkkeellinen ja sitten jos se epäonnistuu niin kaavinta. Näin siis nyt ja vuosi sitten, kun nt-ultrassa löytyi sikiön niin vakavat vammat että jouduttiin keskeyttää. Silloin ei lääkkeellinen onnistunut vaan jouduttiin vielä illalla tehdä kaavinta. Mut viikkoja oli niin paljon enemmän silloin. Eilinen gyne sanoi, että se ettei lääkkeel. tyhjennys silloin onnistunut varmaan johtuikin siitä kun raskaus oli edennyt jo niin pitkälle.

Oireita mulla oli aluksi jonkinverran, toki hyvin lieviä. Rintojen arkuutta, mahakipuja ja väsymystä. Ei niitä kyllä oo ollut oikein mitään enää pitkään aikaan. Nyt kun sen itelleen myöntää.. Toki mulla onnistunut raskaus 2013 eikä silloinkaan ollut mitään oireita oikeastaan. Eikä ollut tuossa vuodentakaisessakaan mikä ei päättynyt hyvin..
 
Pushka, voi ei, pahoittelut! Ja Sheldon, voi itku, mitä olet saanut kestää.

Täällä lojutaan punkassa, tuli sit sellainen köhä, ettei ole vuosiin ollut. Ja tietysti kouluissa ja päiväkodeissa on ihanasti myös oksennustautia liikenteessä, niin eiköhän se ole seuraavana vuorossa. Vesirokkorokotteet meiltä onneksi löytyy, niin sitä ei tarvitse pelätä.

henttis, oireet tulee ja menee, mut joo, kyllä mäkin heti mietin, et mitä nyt, jos ei päivän aikana ole yhtään oksettanut. Eilen ja tänään vähän vihlonut alavatsaa, ja se nyt mietityttää, vaikka voi johtua ihan siitä, et olen eilisestä asti yskinyt keuhkojani pihalle.
 
Pahoittelut sheldon ja pushka :cry:

Kirjoitin jo facen puolelle, mutta myös täällä, koska kaikki emme samassa paikassa ole, mutta pahalta tuntuu että seuraava tippuja joukosta olen minä.. :unsure:
Aamulla herätessäni oli jo heti supistuksia päällä, rusehtava vuoto alkoi myöhemmin, mitään ei ole tullut pois ja vuotoa ei enää ole. Tämän puolesta en niinkään pelkää tätä asiaa, vaan se, että kun on keskenmenoja niin monta taustalla, se tunne on niin vahva että tämä ei syliin asti tule.
Tämän tunteen tiedän jo ennenstään, se ei ole edes pelkoa, ajatus joka jäytää takaraivossa eikä löysää irti.
Jotenkin se on tunne että minä TIEDÄN etten tätä lasta syliini saa.

Se ei ole siis pelkoa, eikä mitään sinne päinkään.
Ja pari viimeistä viikkoa on menty todella vahvoilla oireilla, jopa rintsikoiden pukeminen/riisuminen on ollut kivuliasta ja tänään ei mitään, ei niin mitään. Ei turvotusta rinnoissa saatika muuallakaan.

Jotenkin se tunne herätessä oli niin vahva, että enää minä en raskaana ole.
Ensi viikolla on gynellä käynti, joten jos siihen mennessä ei ole tapahtunut mitään, niin pyydän pääsyä uudelleen ultraan.
Eiköhän ne jotenkin tarkistuksen tee asiasta.
Eikä tämä olisi ensimmäinen kerta että tyhjennykseen menee, toivottavasti täällä pääsen suoraan kaavintaan, koska lääkkeellinen tyhjennyt ei ole koskaan minulla onnistunut. Kaavinta on aina ollut edessä viimeistään kuukauden päästä tyhjennyksestä.

Mutta niin kauan aikaa kuin toisin todistetaan niin
buam 8+0
 
buam, voimia! Toivon kovasti, että tällä kertaa intuitiosi olis väärässä.

Joo, toi lääkkellinen ei itselläkään meinannut toimia kkm:n yhteydessä, vasta maksimilääkemäärä pisti tapahtumaan, ja sitä vuotoa kesti sitten viikkotolkulla, eikä ollut ihan pieni määrä mitä sieltä tuli. Ikinä unohda sitä keväistä sunnuntai-päivää, kun tyhjennys tehtiin:(
 
Tsemppiä Buam, toivotaan tosiaan että tällä kertaa vaisto pettäisi. :unsure:
Huomenna neuvola, iiks kuinka alkaa jännittää! Koko viikonloppu ollut niin täynnä hulinaa, että ihan unohtunut. Vaan vielä on monta tuntia aikaa ajautua paniikkiin.. :D Ajattelin nätisti koittaa kysäistä siltä tätiltä oisko millään mahdollista saada sitä ultraa edes hetkeä aijemmaksi.. :p
Ja tilanne katsaus oireisiin: Ei oireen oiretta viimeiseen kahteen viikkoon.. o_O
 
Buam - toivon myös että intuitio olisi tällä kertaa väärässä. Toivotaan parasta ja pelätään pahinta, kovasti tsemppiä, voin vain kuvitella miten raskas mieli nyt on.

Henttis - täälläkään ei oireen oiretta. Muutamina päivinä oli pientä pahoinvointia (lähinnä sellaista ällötys- oloa) ja välillä vatsassa menkkamaista juilintaa. Nyt ei pitkään aikaan yhtään mitään. Pitäisi varmasti osata nauttia kun näin onnekas, mutta tietysti päällimmäisenä mielessä on pelko siitä onko kaikki sittenkään hyvin.

Täällä myös ensi viikolla neuvola, jännää! Mutta harmittaa ettei tuossa vaiheessa tehdä "standardina" ensiraskauden ultraa, helpottaisi varmasti monen mieltä ja olemista (voisi olla vaikka vapaaehtoinen ja maksullinen, hinta olisi silti varmasti matalampi kuin yksityisellä..)

Täällä tänään tasan rv 8!
 
Pioni1 mukava kuulla etten oo ainut oireeton tosiaan..:D Tänään kyllä ollut jotenkin kehno olo ja aamukahvi jäi juomatta ja ruoka tökki, saattaa tosin johtua ihan vaan jännityksestä. Miten voikaan jännittää neuvolaa näin paljon, vaikka tiiänkin että todennäkösesti vaan täytellään lippuja ja lappuja. Saappa nähä kuinka paniikissa mies on kun kohta töistä tulee. :whistle:
Tommonen ensiraskauden vapaaehtoinen ultra ois iha huippu! Vaikkain pääsishän sitä nyttenkin yksityiselle varhaisultraan, mutta vasta valmistuneena työnhakijana sitä rahaa menee valitettavasti muuhunkin :<
 

Yhteistyössä