Toukokuun tiitiäiset 2015 *syyskuussa*

Sisko, mulla on sama juttu: kahviaddikti saa tätä nykyä just ja just yhden kupin päivässä juotua :)

Pahaolo alkoi mulla noin 5+3. Aiemmin on helpottanu vkolla 12.

Mulla on valmiiksi ylipainoa ja raskauksissa on tullut noin 20 kg joka kerta. Mulla ei ole onneks ollu sitä diabetestä vaikka aina on pitäny käydä ylipainon ja sukurasitteen takia kokeissa. Yritän olla ottamatta stressiä tosta painosta. Se on vauvalle pahempi kuin se stressin aiheuttaja.

Joku sanoi ed. sivulla, että maha tulee isoksi aikaisin. Täällä kohtalotoveri! Jo valmiiks ärsyttää ne "ootko varma ettei siellä ole kaksoset"-kysymykset :/

No nyt en muista mitä muuta mun piti kommentoida..

Jadey 6+4
 
Voi misame .. :hug: Juuri tuota me kaikki varmasti pelätään ja niin epäreilua kun osuu omalle kohdalle :(

Mulla omanapailua: oon käytännössä asunut nyt tuolla FB-ryhmässä (vapaapäivät niin on aikaa :D), mutta piti tulla tännekin vilkaisemaan. Sain nyt jonkun vainoharhaisuuskohtauksen että mitä jos mä olenkin jo pidemmällä raskaana :eek:

Siis mun oletettu ovishan oli kp 82 eli periaatteessahan mä voisin olla viikkoja edelläkin :eek: koska ovistestihän näyttää monilla vahvaa plussaa silloinkin jos on raskaana. Mutta toisaalta raskaustesti alko näyttää haamua vasta oletettuna dpo9-10:llä ja vahvistus siitä sitte plussaksi vajaassa viikossa, eli jos olisin ollut pidempään raskaana niin kaipa se raskaustestissäkin olis ollut selkeempi aikasemmin. Ellei ole sitten tuulimuna sillonhan käsittääkseni r-testikin vahvistuu hitaammin.

Voi hyvä luoja että mä taas ylianalysoin :D

Ens viikolla mä soitan sinne neuvolaan ja ehkä ne näillä epäilyillä antas mulle lähetteen varhaisultraan? :cool:

Nyt siis ehkä rv 5+2
 
Giu
Nalat 84, toivottavasti saisit varhaisultran!

Itse en saanut vaikka kuinka selitin epämääräisestä kierrosta. Neuvolan mukaan olen tänään 9+6 viikoilla, omien laskujen mukaan max 6-7. Sanoi vaan että laittaa sinne nt-ultraan lähetteen, jos on liian aikaisin, niin sitten vain uudestaan. Me käytiin yksityisellä sitten varhaisultrassa, mutta menen nyt silti myös neuvolan mukaan sinne. Mennään sitten niillä oikeilla viikoilla uudestaan kun huomaavat että ei mennä siellä missä kuvittelevat minun selityksistä huolimatta :D
Eikä mua tietenkään haittaa ultrassa useampaa kertaa käydäkkään :))

Mulle iski kamala flunssa, oon aivan puhki ja kurkku kipeä ja nenä vuotaa. Pakko silti käydä koulussa kun on vaan pari lähipäivää per kuukausi, ja nyt juuri niiden vuoro. Täytyy sitten katsoa että jos ei flunssa helpota, niin jään sitten töistä saikulle. Inhaa :/


6+6
 
Hahaa, Rennie vaikuttaisi auttavan röyhtäilyyn tai siis lisää sitä mutta olo helpottuu sen myötä. Liikahappoisuutta siis. Mullahan on todella paha närästysongelma normaalisti mutta se loppuu raskauden myötä. Tietenkin loppuraskaudessa närästää mutta ihana kun siitä on taukoa. Tosin vaihdossa tuli tämä pahoinvointi ja koko ajan lisääntyvä oksentelu. Onneksi syy on kuitenkin mitä parhain.
 
Nalat, toivottavasti pääset tarkistamaan tilanteen vaikka kyllähän tuo mainitsemasi r-testin haamu viittaa sit näihin viikkoihin.

Itsellä on sellainen kokemus, et mulle tuli raskaana ollessa valemenkat ja kun luulin vasta yrittäväni raskautua ei niihin oireisiinkaan kiinnitä huomiota. Silloin musta tuntui et oisin raskaana jo ennen kuin kuukautiset oli jäänyt pois. Odotin kuitenkin kiltisti ja kun vihdoin tein testin, se testiviiva käytännössä räjähti heti vahvasti punaiseksi.
Jälkeenpäin oikein naurattaa miten sitä voi monta viikkoa ihmetellä, onkohan joku vatsapöpö iskemässä yms. :D

Lopulta np-ultrassa laskettu aika siirtyi 6viikkoa aiemmaksi ja voitte uskoa että raskausaika tuntui lyhyeltä :) Niskapoimun mittausta ei siis saatu tehtyä, mutta onneksi terve lapsi syntyi.
 
Varovaisen toiveikkaasti mukaan. Kolmatta odotellaan, lapset 3.5 v ja 10 kk. Viikkoja on kasassa jotain 7-8 välillä. Viimeisistä kuukautisista laskien olisi tasan 8, mutta eilen kävin varhaisultrassa, jossa sai pienemmät viikot. Mittauksesta riippuen tänään joko 7 tai 7+2. Pienenpieni pelko hiipi ultrasta, muksujen välissä ollut yks km, syke näkyi rv 8+4 mutta vastasi 6+, ja meni sitten seuraavana päivänä kesken.. Toivottavasti on vain kierto pikkuisen heittänyt ja tyyppi pysyisi matkassa. La varmistuu sitten ekassa virallisessa ultrassa, täälä ei ilmeisesti varhaisultran mukaan laiteta, vaikka tarkempi tässä vaiheessa olisi määrittää. Mutta toukokuun alussa siis kuitenkin, kuukautisista laskien huhtikuun lopussa.

Neuvolaan olen menossa ensi viikolla, ja toivottavasti sen jälkeen tulee ultra-aika pian postissa. Oireina järkyttävä turvotus, erilaiset maha- ja selkäjomottelut ja jatkuva huono olo ja väsymys.

Kunhan vähän turvallisimme viikoille pääsisin ja la tarkentuu niin laittelen tietoja ja ehkä myös mukaan fb:iin.

Mutrunen ja pieni 7+2?
 
Voi kauhee mikä yö, ei tästä nukkumisesta tuu mitään ku vaan oksettaa. Kuudelta nousin ku meni vielä maha kurallekin. Ei muuta ku auto huoltoon ja kyydillä töihin. Työpaikalta kotiin on 30 km et nyt jos tulee hirmunen yrjö töissä niin mulla ei oo ees autoa vaan neljään asti on ootettava kyytiä... ja täällä maallahan ei mitään busseja kule.
 
Hitto mua ärsyttää! Ei oo mitään päälle pantavaa töihin. Kaikki vaatteet on nykypäivänä aika vartalonmyötäisiä ja kun on tota mahaa muutenkin, niin nyt se on oikeasti sen näköinen kuin oisin lihonnut 5 kiloa.
Inhottaa jos jengi kuiskii ja ihmettelee lihoamista. Tulisi jo pian se oikea vauvamaha mikä ei jätä arvailuja et onko läskiä vai muuta pullistumista.
Ei yhtään hotsita lähteä ostamaan mitään hätävaravaatteita :(
 
Hei... Nyt taidan uskaltua joh joukkoon. Eli tässä olisi miusta tietoa:

Laskettuaika: 4.5.2015
Ikä: 39
Lapsi: 7
Synnytyssairaala: Seks


Öklötys on vallannut koko päiväsesti, mutta muuten ihan ok olo. Kylmä ja suolanen menee jotenkin alas. Viikko sitten oli rinnat kipeät, mutta nyt tuntuu, ettei nekään ole. Eli näyttäisi hieman helpottavan tätä oloa. Tietysti palaavat kuitenkin kauhealla rytinällä. Viikkoja olisi jos nyt oikein laskin 7+1
 
Viimeksi muokattu:
Ompa tullut paljon uusia odottajia, siistiä! =)

Voi luoja, miten tästä loputtomasta nälästä oikeasti selviää :D
Eilen herätys 0600, pari ruispalaa ja iiiso muki teetä 0730, kiljuva nälkä jo 1000, joten pakko syödä lounas jo silloin. Klo 1200 oli TAAS kiljuva nälkä, joten piti syödä TOINEN lounas :LOL: Ja lopulta 1430 piti syödä leipää. Ja sit kotona 1600, ja TAAS nälkä. Aaaargh!!

Tänäänkin olen jo ehtinyt syödä aamupalan ja lounaan, ja kello on vasta 9 :LOL:

Mutta ei oikeastaan ole pahaa oloa, paitsi sitten kun nälkä kurnii :)

Oisko nyt sitten about 7+2
 
heippis :) saanen liittyä joukkoonne. täällä onkin jonkun verran tuttuja nimimerkkejä jotka on joskus jääneet mieleen vuosien takaa ehjä jostain piinailupinoista tms ;)

Minä oon jo tämmönen "vanha tekijä" , eilen täytin 35v. ja tämä olisi 8.lapsi (todellakin viimeinen) LA olisi näillä näkymin 6.5 ja synnyttämään menen Hyas

laitoin myös salaiseen facebook ryhmään pyynnön :)
 
Mikä siinä muuten onki, että kaikki kokee oikeudekseen jaella mielipiteitään ja kommenttejaan siitä montako lasta kenelläkin on suotavaa olla? Niin ärsyttävää. Mun mielestä ei tarvi sanoo mitään muuta ku onnittelut ja jos ei niihin kykene, nii sitte voi olla vaan hiljaa. Mitään kommentteja ei kiinnosta vastaanottaa, mutta eihän se niin valitettavasti mene.
Mä niin allekirjoitan ja yhdyn mevan kommenttiin |O mä odotan jo kauhulla anopin kommenttia sitten kun joskus kuulee tai näkee.
 
Tervetuloa kaikille uusille! :flower:
Meitä onkin jo iso porukka! :)

Himoja mulla on jäävesi (aika edullinen himo :D ), luumut, kiwit, satsumat ym. raikas.

Ensimmäisen lapsen sain 20-vuotiaana, täytin jokusen kuukauden päästä siitä 21v. Toisen syntyessä olin juuri täyttänyt 22v ja kolmannen saadessa 25. Nyt kun neljäs syntyy, olen kerinnyt ennen sitä täyttämään 29v.
joskus sanoin että olen tehnyt lapseni siihen mennessä kun täytän 30v ja siltä nyt näyttäisi. =)

Paino Mulla jo entuudestaan ylipainoa 20kg. Vaa'alla en ole enää edes käynyt kun se kovin ahdistaa. Neuvolassahan on sitten pakko. Toivon ettei kauheesti paino nyt nousisi. Ekasta tuli 18kg, toisesta 16kg ja niistä mulle jäi paljon kiloja roikkumaan. Tietty korkojen kera. Kolmannesta paino putosi ensin melkein 10kg oksentamisen vuoksi. Kerkesi kuitenkin loppuraskaudessa menemään plussalle melkein 8kg siltikin. Tosin nuo kaikki kilot jäi sitten jo synnärille.

Kertomisesta Mun muutama ystävä tietää raskaudesta ja nyt kerroin pomollekin kun jouduin saikulle jäämään. Muille kerron vasta kun on pakko/kun itse arvaavat. Lapsille kerrotaan varmaan sitten ultran jälkeen kanssa. Ja voi olla että ne sitten lörpöttelee kaikille. :D

Raskausajan diabetes mulla on ollut kaikissa raskauksissa ja kolmannessa oli insuliinihoitoinen. Lapsikin joutui synnyttyään sokeritippaan muutamaksi päiväksi kun sokerit laski niin alas. Aika varma olen että mulla se rd tässäkin raskaudessa todetaan ja rasitukseen menen varmaan aika pian jo. Mutta syön vaikka koko raskauden pelkkää salaattia jos sillä vältän insuliinin ja lapsen sokereiden romahtamisen. Tosin en kauheesti ruokavaliolla viimeksi pystynyt vaikuttamaan. Oli ihan sama mitä suuhuni laitoin, niin sokerit huiteli pilvissä. : /

) . ( Mä voin pahoin KOKO AJAN. Nälkä kyllä tuntuu, mutta ei oikein pysty mitään syömään. Eilen tein hyvää ruokaa. Se oikesti maistui tosi hyvältä ja nälkä oli kova. Silti syöminen kesti tosi kauan kun koko ajan teki pahaa, kyökitytti jne. Jäävesi on nyt parasta mitä tiedän ja voisinkin latkia sitä koko ajan. :whistle:

Lisäksi mä olen älyttömän väsynyt koko ajan. Väkisin saa pitää silmiään auki ja kotihommista ei tule yhtään mitään kun en vaan jaksa. Koti onkin nyt ihan karmeessa kunnossa! :ashamed: Iltaisin nukahdan viimeistään 21-22 ja aamuisin saan väkisin repiä itseni sängystä ylös.

Neuvolan varailin eilen ja ens keskiviikolle sain ajan. Oli "vain" tunnin aika ja terkka mietti keritäänkö kaikki käymään läpi siinä ajassa. Mutta kun tämä on jo 4 lapsi niin ei kai sitä kaikkea ihan alusta alkaen tarvi enää läpi käydä. Varmaan alku"mitat", verikokeet, pissanäytteet jne. otetaan. Ja kai sitten varaillaan aikaa ultraan, sokerirasitukseen jne.

Neppis ja pieni 7+3 (Ehkä ? :D )
 
Heippa kaikille! Mä oon ihan tyysti unohtanu kirjottaa tänne, aina läväsen lukemassa mutta aina tulee joku hässäkkä etteo kerkii kirjottaa! :D

Tuol faceryhmässä enemmänkin.

Mullakkin siis määräaikanen työsuhde äitiysloman sijaisuus, vähä huolettaa.. elokuun alussa aloitin, ja nyt ollut viikon sairaslomalla, tosin muun syyn vuoksi ja vielä tää loppuviikko ois saikkua...

Mulla oli ihan aalkuviikoilla pahaa oloa, mutta nyt ei oo ku etomista ja helpottuu ku syö jotain. Nyt iski himo smoothien ja pakko lähtee kaupasta ostamaan tarvikkeita, josko söisin koko raskauden vaa niitä xD

Huomenna ois varhaisultra missä selvitetään etten vahingossakaa ole viikoilla 11 vielä, ku olin vähä huolissaan edellisist menkoista ku oli niin omituiset ja en sillon tehnyt raskaustestiä... :( Mutta jos ollaa niillä viikoilla mitä kuvittellen ni sit ois nyt 6+6 (neuvolan mielestä jo 7+5 muta katellaan xD)

Zesi 6+6
 
Voi huokaus... Mulla on pahoinvointi hieman hellittänyt, mutta oksentelen aiempaa tiuhempaan. Yölläkin piti käydä halailemassa pönttöä. Tosiaan jännästi olo ei ole niin karmea kuin eilen, mutta yhtäkkiä olo pahenee ja kovin tiukille menee, että edes ehdin vessaan. Ja edelleen röyhtäilen joka välissä. On tämä vähintäänkin erikoista. Pitää nyt yrittää selvitellä, mikä auttaisi liikahappoisuuteen. Rennie ehkä jotenkin vähentää vatsan turvotusta, mutta sen jälkeen tulee aina oksennus, joten vähän ojasta allikkoon.

Miehen tytär on tämän viikon äidillään ja olen tässä miettinyt, miten ensi viikosta selvitään, kun hän on meillä. Ei haluttaisi kertoa raskaudesta kuin vasta ekan ultran jälkeen, mutta mitä sanon syyksi, jos oksentelen täällä monta kertaa päivässä... Tyttö on 9-vuotias niin ei raskautta tietenkään osaa epäillä, mutta ei taida mennä läpi sekään, että olen mahataudissa tai migreenissä 24/7. Jos tyttö sanoo äidilleen minun oksentelevan täällä niin äkkiä on juttu liikkeellä siitä, että olen raskaana. Tietenkin likka on päivät koulussa niin ei ole kaikkea näkemässä, mutta ihmetystä varmasti herättää sekin, että syön lähinnä kinkkua ja kiivejä. Pitää miehen kanssa jutella, miten tämä hoidetaan.

Omanapaillessa unohdin toivottaa uudet tervetulleiksi... Siispä tervetuloa ja onnea matkaan!
 
Jospa minäkin viimein uutena mukaan. :) Viides lapsi on tulossa ja hyvin rauhallisin mielin alku sujunut. Tuntuu, että mies on enemmän innoissaan. Väsymys vaivaa ja paha olo iltaisin. Tämän vuoksi täytyy mennä hyvissä ajoin nukkumaan. Vauvasta ei kerrota sukulaisille ja tutuille kovinkaan aikaisin, eivä ehkä osanneet enään tätä odottaa. ;)
Ihanaa, että täällä on niin erilaisia odottajia. Itse kuulun tähän kokeneempaan kaartiin sekä iän että lapsiluvun puolesta. :) Ihanaa odotusta kaikille!:heart:

10.5/touko2015/36/5/PS


Facebook-ryhmäänkin taidan pyrkiä mukaaan. :)

tänään 6+3:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Giu
Tervetuloa uusille!! :)


Mä en kestä tätä oloa. Kamala flunssa ja tuntuu että pahoinvointikin kasvaa tämän flunssan myötä. Maha murisee kauheesta nälästä mutta mitään ei tee mieli...

Tänään poks poks 7+0
 
Ehkäpä mäkin liityn joukkoon jja mut voi päivittää listaan...:wave:

La 9.5/MurustenMami/30/4.lapsi/K-hks


Mulla on hieman epäuskoinen olo tämän raskauden suhteen, koska vaikka lapsi on hyvin toivottu,tässä kierrossa ei olisi oikeastaan mitään mahista pitänyt olla :LOL: Ja luulin menkkojen alkaneen ihan ajallaan, mutta 2 päivän äästä ihmettelin kun eivät oikein kunnolla alkaneet ja tein huvikseni r-testin ja meinasi leuka pudota lattiaan kun plussaa näytti! Ja kolmessa edelisessä raskaudessa ei mitään vuotoja...Mulla seurattiin hcg:tä verestä japääsin jop kahteen otteeseen lääkärille ja ultraankin, halusivat sulkea kohdun ulkoisen raskauden pois. Viime perjantaina oli 5+6 (?) ja ruskuaispussi löytyi ja sikiökaiku (mitälie meinaakaan), sykettä ei vielä näin varhain näkynyt. Ja oon mä noita digitestejäkin koona ihan muutamat tehnyt :whistle: Että kai se pakko on uskoa ja uskaltaa iloitakkin :heart:

Oireista, mä ajattelin jo ennen plussausta viikkoa aiemmin sairastetun yrjiksen iskevän uudelleen, eli todellakin etoo! Mutta edelliseen raskauteen verrattuna paljon parempi olo, ällötys pysyy kurissa syömällä n. tunnin välein :popcorn: Maha on aika iso jo, tuttu kysyikin toissa päivänä että oonko raskaana :O

Kerrotaan uutinen varmaankin vasta np-ultran jälkeen, tosin mulla on rv9+ eka lääkäri ja täällä ultrataan samalla, mikä on tosi jees =) Esikoiselle 5v. olen kertonut kun on ihmetellut mun ajoittain heikkoa happea ja hyvin on salaisuuden pitänyt :heart: Yhdelle läeiselle olen asiasta kertonut jo plussatessani, mutta muut odottakoot. Ja olen jo kolmatta odottaessani saanut kuulla sitä taivastelua ettei meidän koko maailmaa tarvii täyttää yms. muuta "hauskaa" :O Haistatan kyllä seuraavalle joka uskaltaa yhtä huvittava olla ;)

Palailen myöhemmin ja laitan terpille yv:tä, voikaa hyvin :heart:

MurustenMami ja tyyppi 6+3
 
Voi elämä ku osaa väsyttää!! :O Mä en muuta tekiskää ku nukkuis jos vaa voisin mut kun herätys on joka aamu tossa klo 6.00-6.30 välillä niin oon jo ihan valomista kauraa takas nukkumaan klo 10.00 mut en uskalla mennä nukkumaan tuohon aikaan ku sitte en herää ikinä ennen 12 ku pitää liikenteeseen lähteä joten kaadun päikkäreille muksujen
kanssa joka päivä klo 15.00 ja nukutaa aina tonne 17.30 asti :D Yöunille nykyää meen ite jo ennen 21.00 joka ei oo normaalia lainkaan koska yleensä oon menny nukkumaan vasta 00.00-02.00 aikoihin! :D

Nyt lapsille laittamaan iltapalaa että pääsee nukkumaan tästä itekkin,jos siitä ny jotain tulee kun pienin on nyt kuumeessa :(

Eilen mun mies yllätti mut täydellisesti kun hän päätti kosia ja minä vastasin tietty myöntävästi :heart: mä oon niin onnellinen :heart:
 
Täältä tulisi myös yksi varovaisesti innokas mukaan porukkaan. Eli minun tietoni olisivat 22.5. / Minihemuli / 25v. / 1.lapsi / K-hks. Viestittelen puhelimella niin en saa väriä muutettua. :/ Tällä hetkellä oireinani on rintojen arkuus ja ovat ne myös kasvaneet hurjasti (olen muuten melko pienirintainen joten eron kyllä huomaa..) Onko muilla se mahan vihlonta oireena ollut millaista..? Itselläni vihloo erityisen paljon jos olen hetken istuskellut ja nousen ylös liikkeelle.. muuten pystyn sitten ihan normaalisti liikkua ilman kipuilua.
 

Yhteistyössä