Tervetuloa kaikille uusille! :flower:
Meitä onkin jo iso porukka!
Himoja mulla on jäävesi (aika edullinen himo
), luumut, kiwit, satsumat ym. raikas.
Ensimmäisen lapsen sain 20-vuotiaana, täytin jokusen kuukauden päästä siitä 21v. Toisen syntyessä olin juuri täyttänyt 22v ja kolmannen saadessa 25. Nyt kun neljäs syntyy, olen kerinnyt ennen sitä täyttämään 29v.
joskus sanoin että olen tehnyt lapseni siihen mennessä kun täytän 30v ja siltä nyt näyttäisi. =)
Paino Mulla jo entuudestaan ylipainoa 20kg. Vaa'alla en ole enää edes käynyt kun se kovin ahdistaa. Neuvolassahan on sitten pakko. Toivon ettei kauheesti paino nyt nousisi. Ekasta tuli 18kg, toisesta 16kg ja niistä mulle jäi paljon kiloja roikkumaan. Tietty korkojen kera. Kolmannesta paino putosi ensin melkein 10kg oksentamisen vuoksi. Kerkesi kuitenkin loppuraskaudessa menemään plussalle melkein 8kg siltikin. Tosin nuo kaikki kilot jäi sitten jo synnärille.
Kertomisesta Mun muutama ystävä tietää raskaudesta ja nyt kerroin pomollekin kun jouduin saikulle jäämään. Muille kerron vasta kun on pakko/kun itse arvaavat. Lapsille kerrotaan varmaan sitten ultran jälkeen kanssa. Ja voi olla että ne sitten lörpöttelee kaikille.
Raskausajan diabetes mulla on ollut kaikissa raskauksissa ja kolmannessa oli insuliinihoitoinen. Lapsikin joutui synnyttyään sokeritippaan muutamaksi päiväksi kun sokerit laski niin alas. Aika varma olen että mulla se rd tässäkin raskaudessa todetaan ja rasitukseen menen varmaan aika pian jo. Mutta syön vaikka koko raskauden pelkkää salaattia jos sillä vältän insuliinin ja lapsen sokereiden romahtamisen. Tosin en kauheesti ruokavaliolla viimeksi pystynyt vaikuttamaan. Oli ihan sama mitä suuhuni laitoin, niin sokerit huiteli pilvissä. : /
) . ( Mä voin pahoin KOKO AJAN. Nälkä kyllä tuntuu, mutta ei oikein pysty mitään syömään. Eilen tein hyvää ruokaa. Se oikesti maistui tosi hyvältä ja nälkä oli kova. Silti syöminen kesti tosi kauan kun koko ajan teki pahaa, kyökitytti jne. Jäävesi on nyt parasta mitä tiedän ja voisinkin latkia sitä koko ajan.
Lisäksi mä olen älyttömän väsynyt koko ajan. Väkisin saa pitää silmiään auki ja kotihommista ei tule yhtään mitään kun en vaan jaksa. Koti onkin nyt ihan karmeessa kunnossa! :ashamed: Iltaisin nukahdan viimeistään 21-22 ja aamuisin saan väkisin repiä itseni sängystä ylös.
Neuvolan varailin eilen ja ens keskiviikolle sain ajan. Oli "vain" tunnin aika ja terkka mietti keritäänkö kaikki käymään läpi siinä ajassa. Mutta kun tämä on jo 4 lapsi niin ei kai sitä kaikkea ihan alusta alkaen tarvi enää läpi käydä. Varmaan alku"mitat", verikokeet, pissanäytteet jne. otetaan. Ja kai sitten varaillaan aikaa ultraan, sokerirasitukseen jne.
Neppis ja pieni 7+3 (Ehkä ?
)