Toukokuun tiitiäiset 2015 *syyskuussa*

koulukin jo osansa kärsinyt kun ei tulisi kuuloon, että olisin koko päivän pystyssä. Jos aamulla menee kouluun, niin saa jo 12 maissa lähteä nukkumaan.
Älä muuta sano!
Ihan tuskaa käydä koulussa, ei millään jaksa keksittyä kun tulee tunnin välein tuo hirveä olo, eikä toisaalta viitti ihan jatkuvasti pupeltaakaan jotain. Ja väsymyskin on jotain ihan kamalaa, aapuaa!! No, kattoo nyt jos vaikka tämä tästä menis ohi :) Itsellä oli tämä päivä vähän helpompi kuin edelliset, vaikka edelleen alkoi etomaan siinä tunti syömisen syömisen (ison lounaankin) jälkeen.
Pitää vissiin jollain nolla-kalorisilla ruuilla huijata tuota vatsaa, mehukeittoa ja riisikakkuja kehiin vain :D
 
Toinen testi tehtynä, ja vahvaakin vahvempi plussa piirtyi ennen kontrolliviivaa tikkuun!! Ei sillä, kyllä olot on sen mukaisia olleetkin, mutta siippa halusi vielä varmistuksen asiaan :D Tuolla se kyynelehtii vieläkin :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Matunen
Mä oon ihan siellä facebookissa ja unohtanut tän ketjun olemassaolon!
Hajamielisyyttä havaittavissa täälläkin, töissä meinaa unohtua antaa puolet lääkkeistä ja tänään menin kauppaan ilman lompakkoa, tajusin sen vasta siinä kassalla kun aloin kaivelemaan laukkua.. Onneksi se oli autossa ja kassaneiti nappas mun ostokset sivuun ettei tarvinnut kerätä niitä uudestaan!

Mulla on järkyttävä turvotus, eilen kävin ostamassa mammahousut, pitäisi jostain löytää mun edelliset niin ei tarvitsisi näissä kulkea koko aikaa ;) Uuden testin tein tänään ja vahvaa viivaa näyttää edelleen, mutta kyllä tää mun olokin on sellainen että raskaana ollaan kovasti. Hirveä himo mandariineihin ja sitruunaveteen, kaupasta ostin sitruunan ja mun teki niin mieli kuoria se autossa ja syödä sellaisenaan. :LOL: Töissä kattoi vähän kieroon kun puolet pistin vesipulloon ja puolet söin. Oksukin lentänyt jo muutamaan otteeseen, esikosta alkoi vasta rv13 ja jatkui reippaasti yli puolenvälin, jospa tällä kertaa loppuisi aikaisemmin.. :)

Vavec 4+5
 
Mielihaluja... Mie vetelen hapankorppuja ja appelsiini tuotemehua pillimehun muodossa. Niitä on hyvä kuljettaa laukussakin mukana. Mulle ainaki tulee todella kuvottava olo ellen tunge suuhuni jotain parin tunnin välein. Lämmintä ruokaa ei tee mieli, oikeastaan vaan raikkaita ja kylmiä syötäviä :D
Töissä onkin vähän ihmetelleet kun syön vähän mutta pitkin päivää!
Eilen ne jo vähän saatto aavistaa jotain kun en pystynyt oksennusta lattialta siivoamaan. Onneksi työkamu tuli apuun :D
 
Nalat, mun kokemuksen mukaan ne herkät ei ikinä anna yhtä vahvaa viivaa kuin "normaalit" testit. Tosin en oo kovin montaa viikkoa testaillu.

Täälläkin on alkanut etominen. Kahvin juonti on vähentynyt yhteen tai kahteen kuppiin. Ei vaan mee alas. Mielihalut on juusto ja leipä. Juustoa voisin vuolla siivun poikineen, niin hyvää se on! Joutuu välillä puhaltelemaan, mutta vielä pahaksi ei ole ällötys äitynyt. Väsymys on nostanut päänsä, mutta yöt nukun kuitenkin huonosti. Voi kun voisikin vetää vaan päikkäreitä. Alkaa jo täälläkin housut kiristää. Kai se on pian pakko mammahousuja kattella.

Neuvolan sain varattua lokakuun alkuun ja np-ultra ois näillä näkymin lokakuun loppupuolella.
Vitamiinitkin hommattu, ei muuta kuin vatsaa kasvattamaan :D
 
Tasan viikko aikaa ultraan. Äiti tulee meille just sillon yöksi (asuu eri kaupungissa) ja mennään asioille, oli pakko sanoa että mulla on lääkäriaika jossa käyn ensin. Sanoin et käyn yksityisellä papassa kun suunnittelen kierukkaa... Inhottava suoraan valehdella,mutta äiti on tosi juoru..

On aika luottavainen olo tähän raskauteen, mutta silti pieni pelko mennä ultraan. Viimeksi ultrasta löytyi viikolla 8 sikiö joka vastasi viikkoja 6 ja viikolla 12 ei enää sykettä.. Minä en luota siihen että vuoto alkaa jos menee kesken. Synnytyksen jälkeen on kaavittu kun istukasta jäi pala kohtuun, samoin keskenmenon jälkeen vuoto oli niukka vaikka sain ne tabletit. Kaapimaan joutui silloinkin. Ei mitään edes tuhrua tullut josta ois voinut päätellä.

Oispa nyt hyvä olla äitipolilla töissä. Aina ennen vuoron alkua ultrais itsensä :D
 
Heippa!
Täällä uus odottaja. Viikoista ei vielä varmuutta muutako et toukokuulle osuu :)
Pari testiä takana, ja uskottava se on.

Kolmas lapsi kyseessä.

lielikki ja höyhen

ps. kerron mielelläni lisää, mut vähän varoen täällä julkisesti.
 
Tännehän on tullut paljon uusia, onnea kaikille!

Mulla on niin huono olo etten jaksa kirjotella edes. En tajua miten te muut saatte syötyä vaikka on huono olo, minä en vaan pysty syömään, etoo niin paljon kaikki. Joku luonas on mulle aivan utopistinen ajatus.

Tosi vähän saan mitään alas päivän aikana ja kaikki vähänenkin meinaa tulla ylös ja välillä tuleekin. Mikään "syö tiheään ettei tule huono olo" ei auta mulla, sillä a) huono olo on koko ajan, söin tai ei b) en saata syödä juuri mitään, nieleminenkin on todella hidasta ja vaikeaa

Nyt maistuu vain kalinka-jugu, tuoremehu, vesi ja neliörieskä välillä vähän (yks kpl). Mutta tällä hetkelläki ku koitan miettiä mitä voisin syödä, en keksi yhtään mitään. Huoh. Tää on niin turhauttavaa, masentavaakin. Ku vielä tiedän, että tämä kestää vielä pitkään.

Ultra on ens ma, silloin 7+1. Nyt pitäs tehä kouluhommia, ku vaan sais jotain alas että jaksais.
 
Täällä alkoi tänä aamuna pieni ruskea tuhruvuoto paperiin pyyhittäessä. Etova olo ja väsymys on edelleen koko ajan, mutta rinnat ei enää ole niin kipeät kuin viikko sitten.

Nyt pelottaa tosi paljon, että oliko tämä nyt tässä :-( Olen vielä reissussa toisessa päässä Suomea, joten hirvittää ajatus lähteä etsimään vieraan paikan lääkäripäivystystä ja ties mitä.

Toivottavasti olen vain vainoharhainen ja tuo onkin vain jotain tavallista alkuraskauden vuotoa...
 
7.5/Jonsku 26 v / 1 lapsi/TAYS
Eilen kävin Ekassa ultrassa kun menkoista laskettuna olis ollut 28.4.15 ja olis ollu rv7+1 mutta ultrassa selvis et viikkoja on kasassa 5+6 joten mennään 2 viikon päästä uudestaan ultraan. Meillä tosiaan 5 ja puol vuotta esikoisen yritystä takana,meille on tehty 3 inseminaatiota ja 1 koeputkihoito kokonaisuus (2 siirtoo) ja nyt sit on kesäkuusta ollu hoito taukoa ja lokakuussa olisi alkanut toinen kierros mutta tulinki luomusti raskaaksi :O Tää outoa on tätä ymmärrä en :D

Jonsku ja Toukka 6+0
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: meva
Mulla on vieläkin niin ei-raskaana-olo.. paitsi ruuat maistuu. Te ootte onnellisia jotka haluutte vaikka jugurttia ja kiiviä, mä haluun puolestani lenkkimakkaraa, juustoa, sipsiä, pizzaa, kebabia, mitä vaan mahollisimman lihottavaa ja epäterveellistä :D

Jaahas, esikoisen kanssa pitää lähteä pyörilemään.
 
Giu
Sainpahan vahvistuksen että kuulun tänne toukokuisiin! :)

Olin oikeassa, viikkoja huomattavasti vähemmän kuin neuvola laski, eli 6+1 (menkkojen/neuvolan mukaan 9+0) Just ja just näky aavistus muodostumassa olevasta sykkeestä. Oikeassa paikassa kuitenkin oli <3 LA 6.5.2015 <3

Nyt voi sitten minutkin päivittää etusivulle :)

6.5/Giu 28v/1 lapsi/KOS
 
Yäääh, etoo melkein koko ajan. Saatan sentään vielä syödä suht ookoo enkä ole oksentanut, mutta pahoinvointia on koko ajan välillä enemmän ja välillä vähemmän. Ja tästä huolimatta mulla on liki taukoamaton nälkä. Noh, pitää ottaa tämä kuitenkin positiivisena asiana... Raskaus kaiketi etenee, kun oireet lisääntyy.

Optimistisena varasin tänään neuvolaankin ajan. Se on vasta 9.10. mutta piti olla ajoissa, jotta saan järkättyä työvuorot sopiviksi. Olen nyt ollut työttömänä ja palaan entiseen työpaikkaani lokakuun alusta. Jotenkin inhottaa mennä sinne, kun olen siellä ollessa saanut kaksi keskenmenoa (enkä minkään sortin ymmärrystä tai sympatiaa missään vaiheessa. Toisen km käynnistyttyä töissä minun oletettiin jäävän kassalle töihin.) ja tämä syksy on kuin toisinto viime syksystä, jolloin sain ekan km. Silloin aloitin uutena ja nyt siis palaan sinne 3,5 kk:n tauon jälkeen. Vaan eipä se auta muu kuin uskoa ja toivoa, että tällä kertaa kaikki menee hyvin.

Hanttuliini84 Mikä tilanne? Toivottavasti tuhrua ei ole tullut enempää.
 
Mulla ei ole pahaa oloa vielä, eikä juuri muuta kuin todella herkkä mieli. Kokoajan pillahtelen itkuun milloin mistäkin syystä. Kanssaeläjille superia, varsinki kun ei olla kenellekään kertoiltu vielä :)

Nälkä on kokoajan ja maha sekasin. Pöh!
Pitää varmaan jossain kohtaa neuvolaan varata aikaa...

Mä en oikein vieläkää usko tätä todeksi.

lielikki ja höyhen
 
Tuhruvuoto kesti sitten vain eilisaamun ja sen jälkeen kaikki on ollut ok. Kaipa mä vaan pelästyn niin herkästi nyt tuollaisista, kun edellinen oli km (tosin ilman tiputteluvuotoa)...

Olin jo mielessäni haaveillut, että ehkä vältyn aamupahoinvoinnilta tällä kertaa, kun viime viikkoina on ollut vain yleisesti etova olo. No, enköhän sitten tänä aamuna herännyt niin huonoon oloon, että melkein oksensin sänkyyn. Omenamehu onneksi hieman helpotti oloa. Täytyy tänään kyllä hakea kaupasta jotain helposti syötävää sängyn vierelle jos sama toistuu seuraavanakin aamuna...

Toisaalta aamupahoinvoinnin alkaminen on oikeastaan ihan hyvä asia, tunteepahan ainakin olevansa raskaana :)
 
Hanttuliini84 Mahtavaa että oli vain ohimenevää tuo vuoto! :)

Itse vielä odotan alkaako tuo ihan aamusta asti alkava pahoinvointi laisinkaan. Etova olo alkaa yleensä vasta aamupäivällä kun on ollut hereillä jonkin aikaa. Jännittää ihan sikanaa kun maanantaina pitäis työkaverin kaa mennä yhteen koulutukseen, 3 tuntia autossa istumista ja sit joitain tunteja koulutusta. I H A N kamalaa jos silloin oksettaa koko ajan! :D Mut toisaalta tänään on ollut tosi hyvä olo, ehkä se on jotenkin vähän henkistäkin kun on kuitenkin jo perjantai =) Huomenna saa vihdoin nukkuaaaa, jess!!

Minua vähän harmittaa kun ei ole vielä tullut tuota että jotkut (epäterveelliset) ruuat eivät kerta kaikkiaan uppoa, minulla menee kaikki ihan sujuvasti alas, joka on ikävää kun kuitenkin on koko ajan nälkä :LOL: Pitää pysyä tiukkana ja karttaa karkki- ja sipsihyllyjä viimeiseen asti.
 
No nyt se iski tänne ja lujaa. Väsymys. Paha olokin meinaa olla,mutta vaikka saan syötyä, nii nälkä on kokoajan. Autossa on eniten huono olo ja mun pitää aja töihin 35 minuutin matka yhteen suuntaan :x

Miten sitä jaksaa käydä töissä? Työ on vielä semmosta että räkää, paskaa ja muuta kiva eritettä riittää.. Huh huijakkaa! Pidän vaan mielessä et ihan kohta alkaa vuoden loma :D

6+4

Ps. Otetaanko tavaksi jos muistetaan, laittaa viikot viestin perään. Monesti mietin kun luen kommentin et millähän viikolla tuo on. Varsinkin kun oireita ja vuotoja on.
 
Viimeksi muokattu:
Giu
Mulla tulee helposti näin iltapäivisin pahaolo. Meinasin alkaa jo kakomaan töissä, mutta pääsinkin ajoissa ja äkkiä kahvilaan salaatille. Alkoi helpottamaan onneksi :) Paitsi mikä pettymys! Rakasta valkosipulia ja otin salaattiin valkosipulikastikkeen, niin eiköhän se alkanut ällöttämään... Onneksi sotä ei ollut niin kamalasti että sain kuitenkin syötyä.

Mä jo laskeskelin vaivihkaa töissä et jos alotan äitiysloman sillon 50pv enne laskettua, niin pääsisin jo 5.3 "lomailemaan"! Ja jos siihen ottais talviloman vielä alkuun ni ei helmikuun jälkeen tarttis enää mennä töihin. Ois aika jees :D
(En litenkään hirveesti rakasta mun työtä jos ei tästä muuten tullut selville..)


6+2 (heti meinasin unohtaa)
 
Ah, illalla alko iltapahoinvointi, joka jatkui yöpahoinvointina ja aamupahoinvointina :D Just ku hehkutin ettei mitään oireita oo ;) Meni ohi kun pikkuhiljaa join maitokahvia, ja sitten tuli takasin kymmenen maissa ku töissä oli jo niin hirmunen nälkä eikä koko työpaikalla YHTÄÄN KEKSIÄ!

Piti jo yhelle kaverille kertoa että oon raskaana kun oon menossa sen luo kahestaan illanviettoon. Paitsi nyt alko ihmeellinen ripuli, en nyt sit tiiä onko mulla joku mahatauti vai kuuluuko tämäkin raskauteen. Hmm.

Eilen muuten söin ruuan mausteena ruokalusikallisen inkivääriä kunnes illalla luin että sitäpä ei sais syyäkään.

Anime ja ehkäpä 5+5.
 
Hei!

Varovaisesti liityn joukkoon. :) Testit näytti selkeää plussaa jo reilu viikko sitten, mutta halusin odottaa, että kuukautiset ovat oikeasti myöhässä ennen tänne hihkumista. :) Nyt ne on kolme päivää myöhässä ja samalla iski ihan hirveä flunssa päälle. Netistä lueskelinkin, että aika monelle tulee alkuraskaudesta flunssa, joten ei ilmeisesti tarvitse tästä huolestua.

Ei malttaisi odottaa ekaa ultraa. Tämä on yhtä kidutusta. Keskittyminen muihin juttuihin on ihan hukassa! :D

Onnea matkaan muillekin odottajille!

17.5./ KasKummaa/ 30/ ensimmäinen/ OYS/ ?
 

Yhteistyössä