Toukokuun tiitiäiset 2015 *syyskuussa*

juu täytyy tosiaan toivoo, et on niin salainen kuin olla ja voi. Mulla on semmosia ketkukeinoneniä kavereissa, et vaikka muut jutut ei kiinnosta niin vähänkään kyseenalaiset kirppisostot kyllä aiheuttaa jutunjuurta kuin varkain.. Noh.. niitä saa onneks aina näpäytettyä, mutt tämmöseen "Toukokuun tiitiäiseen" ei oo montaa selitystä.. "no sellanen koira.. niin, koira tulee. Kennelin väkee."

kauheesti jo mietin yhdistelmävaunuja, hoitopöytäjuttuja (ottaako vai ei..), millanen lipasto vaatteille.. Babybjörn sitteri vai joku vähän halvempi perus..? Ja tänäänhän on omien laskujen mukaan 5+0.. :D AR ultraa en oo varannut. Oon miettinyt, että jos matkan jälkeen tuntuu et on ylimäärästä niin käyn... Sit ois jo 7-8 viikolla. Neuvola on 1.10 ja se on mun laskujen mukaan 8+6. Jos siihen asti selviää ilman ar ultraa niin sit saa jäädä käymättä ja toivoo parasta.

Oireista, tai oireettomuudesta? oon ihmeissäni... tissikipu on vähentynyt, isontuneet on kyllä. Mahaa ei nippaile eikä nappaile. Ilmavaivoja on ja väsymystä. Tänäänkin töitten päälle päikkärit. Mutta siinäpä ne sitten. Ei itketä, eikä kiukuta, ei muutakaan..
 
Tässä kun ollaan jo varmaan viidennellä viikolla raskaana niin on hyvä pohtia synnytystä :LOL: Mitenkä se hoituu jos on jo aiempia muksuja, pakkaatteko te koko katraan yöllä autoon vai kutsutteko jonkun kotiin vai miten se hoituu. Meillä ei ole oikeen tukijoukkoja lähistöllä niin pitää varmaan se esikoinen ottaa vaan mukaan, mies ajaa mut sairaalaan ja sen jälkeen sen kanssa kotiin. Tai sitten soitan vaan taxin. Mut onhan se vähän tympeetä yksin olla synnyttämässä.
 
Giu
Laitoin yksäriä terp! :)

Mä tein tänään aamulla taas testin. Nukuin niin huonosti ja näin levottomia unia ja jotain vauvajuttuja ni tuntu että pakko tarkistaa että ohan se viiva vieläkin vahva. Ja olihan se, alko samantien muodotumaan ja ihan yhtä vahvaksi tuli tosi nopeasti testiviivan kanssa. Näitä oireita kun on niin vähän, niin ei vaan meinaa uskoa.
Ihan hirveen väsynyt olo kun näin vapaapäivänä tuli herättyä jo aikaisin. Meidän nuorimmaisella kissalla alkoi kiima, ja se on pitänyt hereillä pitkin yötä. Valmistaa meitä vissiin unettomuuteen vauvan kanssa :D
 
aakku85 täälä vähän samanlaiset olot,ei kiukata,ei itketä,ei mielialan rajuja muutoksia,eikä juurikaan mahannippailuja...missä siis ne repäisykivut on???? sen takia juurikin haluun mennä tarkistuttaan raskauden,jottei "turhaan" tässä odottele sit 12vk asti,luullen olleena raskaana. yksi digitesti vielä on,teen sen maanantai aamuna.

synnytyksestä me tehtiin sillain et viime synnytyksessä kerettiin kyl viemään noi mummulaan ennenkuin ajettiin sairaalaan, ja mies mukana sielä..
PTT5+4
 
Synnytyksestä: Meen varmaa yksin jos ei saa lapsille vahtia.Edelliset lapsetkin on syntyneet syöksynä niin ei mies ees ois saliin asti ehtiny :D

Mä oon ihan pihalla omista viikoista mutta luulen että nyt mennään jossain rv 5+5,ehkä..mulla siis la osuu laskureitten mukaan 3.5 2015 mutta vaihtuu varmaan ultrassa myöhäsempään niinku on jokasen muunki lapsen kohalla käyny.
 
terp laitoin yksäriä sulle tosta fb ryhmästä. Mahtoikohan se tulla perille?

synnytyksestä mun synnytykset kestäneet 5-8h, eli aikaa "valmistautumiseen" on ollut ihan hyvin. Kakkonen syntyi käynnistettynä joten esikoiselle sai hyvin sovittua hoitopaikan etukäteen. Kolmannesta synnytys käynnistyi yöllä ja mun vanhemmat tuli sillon meille isompia lapsia vahtimaan ja mies lähti mun kanssa synnärille. Kai tässä neljännessäkin saadaan lapsille hoitaja järjestymään. Uskon että mies haluaa olla mukana kuten muissakin synnytyksissä.

tarvikkeista pinnasänky ja syöttötuoli meiltä löytyy, muut pitää hankkia. Yhdistelmävaunut tietty. Luulen että kagson jotkut siistit, käytetyt. Turvakaukalon taas haluan uuden, varmasti kolaroimattoman. Hoitopöydän olen kokenut turhaksi ja sellasta ei hankita nytkään.

Neppis ja pieni 5+6
 
Mäkin lähestyin terpiä viestillä :)

Mäkin jo eilen etsin vertailuja yhdistelmävaunuista ja etsin Manducoita tori.fi :D Kuinka moni meinasi hommata nyt raskausaikana kotidopplerin? Itse oon tällänen stressierkki, että se voisi olla ehkä ihan hyvä juttu :D
 
Tarvikkeita täälläkin mietitään, yhdistelmät ehdottomasti ja pinnasänky tottakai ovat hankintalistalla. Turvakaukalon tahdon ostaa uuteena jotta varmasti on kolaroimaton. Vaunut ja sänky voivat olla käytettyjäkin. Sitteri varmaan tulee hankittua aikanaan, hoitopöytää en tälläkään kertaa halua, sängyn päälle tulevan hoitotason kylläkin olen todennut käteväksi. Luultavasti vaipat ja vaatteet vaihdetaan ja vauvaa hoidetaan omalla sängyllämme, näin on tullut tehtyä ennenkin ja selkä on kiitellyt :)

Tänään päästään juhlimaan tuttavien häitä, ihanaa juhlaa arjen keskelle! :) Nähtäväksi jää miten kaveripiirissä kiinnitetään huomiota jos juhlissakin etominen jatkuu. Ei muuta kuin peukut pystyyn jotta ruoka edes sillä hetkellä maittaa :D

Vielä pakko hehkuttaa, nyt on löytynyt hedelmä mikä maittaa, kiivi! Ah, mikä herkku! :)
 
Viimeksi muokattu:
Mun äiti asuu onneksi niin lähellä että voidaan esikoinen keikauttaa sinne kun lähtö synnärille tulee. Mä oon sitä kans miettinyt jo kauan, ja mä haluaisin kokea luomusynnytyksen! Luultavasti h-hetkellä mä vedän kaikki lääkitykset mitkä mahdollista :LOL:

Meiltäkin löytyy pinnasänky ja hoitopöytä jo, onneksi en oo niitä saanut myytyä kellekkään. Vaunuista ja rattaista mä en oo vielä päässyt mihinkään tulokseen, eikä tässä nyt niin kiire ole oikeastaan. Tuntuu vähän hölmöltä ostaa tuplat kun esikoinen on silloin 2v3kk, täytyy pohtia että ostaako vaan vaunukopan ja seisomalaudan, vai Phil&tedsin tuplat ja myydä kahdet nykyiset jo pois.. Muuten tuota vauvatavaraa tuntuu olevan ihan hyvin, jos tulokas sattuisi olemaan tyttö niin hyvät vaatevarastotkin olis jo valmiiksi :D Kaukalo tosin puuttuu, pitääkin alkaa taas tähystellä autoliiton testejä ja vertailla. Ihan kuin olisi hirveä hoppu saada kaikki valmiiksi.. ;) T. Vavec 4+1 ;D
 
Täälläkin yksi arasti ilmoittautuva odottaja. Raskaana jotain 5+6 tai sinnepäin...ilmoittauduin myöhemmin faceryhmään kun alkuraskauden ultra on takanapäin ja jos kaikki ok.

Täällä väsymystä, tissien arkusta, ajoittaista kuvotusta, mielialojen vaihtelua ja nippailua, joka kylläkin vähentynyt. Mielialojen vaihtelu on varsinkin melkoista.

Mulla se tilanne, että on ostettava ihan kaikki. Mitään ei ole ennestään...
Mielenkiinnolla seuraankin kirjoittelua teiltä muilta mitä aiotte hankkia ja siitä saanen vinkkiä mitä itse hankin sitten...jotain ajatusta on jo. Kuten lastenkantorinkka, koska harrastan vaellusta ja päiväretken suunnitteilla pienokaisenkin kanssa.
Ihana oli lukea, että täällä on toinenkin vaeltava odottaja (en nyt muista nimimerkkiä).

Se mikä itteä jännittää vähän on määräaikainen työsuhteeni, joka päättyy vuoden lopussa. Ja sitä ennenhän tämä asia tulee tietoon töissä...no loppuu jos loppuu. En murehdi asiaa vielä. Eletään hetki kerrallaan.
 
Jouduin olemaan pari päivää sairaalassa henkitorven tulehduksen vuoksi. Tänään oli crp jo aika normaali, niin pääsin pois. Makoilen nyt vaan kun en muutakaan jaksa.

Raskausoireita ei ole enää kuin pinkeet tissit, väsymys ja pääkipu. Sekä edelleen jatkuu nipistely, kipristely ja jomotus alavatsalla. Maha on myös kireän tuntuinen.

Sairaalassa ottivat R-testin verestä ja hormoonipitoisuus vastasi viikkoja 5-6. Omien laskujen mukaan on nyt 5+5.

Te jo mietitte tavaroita :D tänne ostetaan kaikki uutena kun nuorimmainen on jo esikoulussa, niin on tullut laitettua kaikki kiertoon.
 
Heippa, minäkin hiljalleen uskallaudun tänne kirjottamaan. Eilen tein plussan, ja tänään aamulla vielä toisen :D Onnea kaikille plussanneille <3

Eli 15.5 /Zesi /26/ 2 / hys.
Aluksi kun ensimmäinen syntyi, niin olin aivan varma että tämä saa olla ensimmäinen ja viimeinen, mutta sitten aika kuultaa muistot ja kävin ottamassa kierukan pois kesäkuussa.. =)
Edelisessä raskaudessa seurasin aktiivisesti tälläistä samanlaista ryhmää, ja meillä oli/on myös faceryhmä :D

Terp laitan sulle yv:n facebook ryhmään pääsystä =)

zesi 4+2 (tai jotain sinne päin)

Tosin kunhan nyt pääsee np-ultraa että selviää varmasti viikot, sillä pienen pieni mahdollisuus että oltaisiin jo kuukausi edellä, sillä elokuun menkat oli niin kummalliset....
 
Viimeksi muokattu:
Minä ja mies ollaan ihan satavarmoja että tulokas on poika. Pojalle on nimikin valmiina ja tatuoinnille paikka suunniteltu, että kyllä nyt kelpaa syntyä meille :LOL: en ottas tatuointia, mutta oon aikoinaan tatuoinut kahden ekan nimet, niin ei kai voi jättää yhtä nimeä laittamatta...

Synnytyksestä. Meillä on huonosti lapsenvahteja joten voi olla että synnytän yksin (no voi siellä kätilö olla). Ei ole ongelma, tein ekankin kätilöharjoittelijan ollessa tukihenkilö.
Eka synnytys kesti 3h ja toinen 35min, joten voihan se kiirekin tulla, kun sairaalaan on tunnin matka. Edelliset on tosin käynnistetty. Ennen käynnistystä ei edes kunnolla supistellut vaikka vedet meni.

Synnytys on ollut minulle suht kivutonta vaikka toisen tein luomuna. En ole revennyt ja olen toipunut hyvin molemmista synnytyksistä, joten mitään traumoja tai pelkoja ei ole lähteä tätä tekemään. =)
 
Mä tuun sinne faceen parin viikon päästä. Haluun eka kertoa töissä.

Synnytyksissä mies on ollut aina mukana. Olemme asuneet alle tunnin matkan päässä mun vanhemmista joten on saatu isovanhempi hälytettyä paikalle. Tällä kertaa on toisin. Nykyisellä paikkakunnalla ei ole turvaverkkoa joten ehkä menen sitten yksin.

Tavaroista: varastosta löytyi 62-74 senttisiä vaatteita hieman. Niiden lisäksi tallessa ei ole mitään vauvakamaa. Ostoslistalla on ekana vaunut, pinnasänky, turvakaukalo ja sitteri vaatteiden lisäksi noista isommista ja tärkeimmistä hankinnoista. Lisäksi vaipanvaihtoalusta joka tulee kodarin tasolle, rintapumppu, liivinsuojia, tutteja yms.

Pari hyvää imetyspaitaa ja liivit itselle. Millonhan sitä tarvii odotushousut.. Aiemmin oon aika nopeasti ahdistunut puristavista farkuista :)
 
Viimeksi muokattu:
tarvikkeista täälä on pinnasänky(2v nukkuu siinä vielä),mitään pieniä vaatteita ei kyllä enään ole,oon kaiken myynyt,ja vaunut ja koppakin on hankittava sekä hoitopöytä mulla on ollut,mut sekin olaan aina saatu..et sekin pitää hankkia,oon tykännyt siitä musta se on kätevä,mulla on aina ollut siinä kaikki vaatteet ja tarvikkeet.niin ja sitteri must!

enteileeköhän tää nyt jotain kun jouduin taas vaihtaan ultra--aikaa...vaihoin keskiviikolle..oon sen jo kahesti joutunut vaihtaan...
 
Mulle voi vielä iän (36) lisätä listalle, kun aiemmin unohdin sen laittaa.

Täällä edelleen väsyttää ja janottaa. Alavatsa nippailee ja kiristää jännästi. Joka vessareissulla pelkään, että jää verta paperiin. Ennen ekaa km verta tuli 9 päivää ja siitä on kammo jäänyt. Miehen kans kyllä päätettiin, että raskaus päättyy hyvin ja päästään vihdoin vaippoja vaihtamaan. Todellakin toivon näin. Tuntemusten perusteella raskaus etenee ja hyvät viivatkin tuli tikkuun tänään, kun viimeisen liuskan käytin.

Meillä ei ole mitään vauvakampetta. Tutulla olisi turvakaukalo myynnissä, mutta eihän sitä vielä voi ostaa. Ja kesällä ystäväni kysyi halutaanko niiltä kohta käytöstä pois jäävät hoitopöytä ja pinnasänky odottamaan. Ensin aiottiin ne ottaa, mutta sitten, kun aika tuli niin peruin. Oli sen verran epätoivo raskautumisen suhteen päällä, etten halunnut mitään tänne odottamaan. Toki yläkerrassa odottaa vauvalle huone, mutta sinne on tapetti valittu niin, että sopii, vaikka huone tulisikin muuhun käyttöön lopulta. Kovasti on ostettavaa ja miehelle sanoinkin, että kaikki jää sen harteille, koska ei uskalleta ostaa mitään ennen kuin vauva on syntynyt. Mies saa sitten laukkoa kaupoissa, kun me ollaan laitoksella. :D

Kunpa aika nyt etenisi nopeasti niin voisi ehkä vähän huokaista. Eikä haittaisi, jos rv 9 tulisi pian niin pääsisin noista Lugeista eroon. Ne ei aiheuta mulle huimausta niin kuin varoiteltiin, vaan ihan jäätävän vatsakivun. Aamuisin otan 100mg tabun eikä se aiheuta mitään, mutta yöksi pitää ottaa 200mg ja se aiheuttaa sivuvaikutuksia. Yleensä 2-3 tuntia tabun ottamisen jälkeen herään oksetukseen ja voimakkaaseen vatsakipuun. Sitä kestää pari tuntia eikä siinä saa nukuttua parhaalla tahdollakaan. Mutta ei auta kuin kestää, kun en uskalla lopettaakaan. Sen jälkeen, jos tulee km niin siinäpä sitä pääsee itseään syytteleen. Kivut kestetään tässä projektissa hammasta purren.

Tyttö- ja poikaoloista oli puhetta tulla aiemmin. Mulla ei lapsia ole ennestään, niin en oikein tiedä, millaisia oloja voisi olla, mutta mie ounastelen kaksosia. :D Mies uskoo kans, että pitkällisen epäonnisen yrittämisen jälkeen saadaan kaksoset... Että siinä on meille sitten vaipanvaihtoa eikä tarvi edes miettiä yritetäänkö toista lasta, kun tulee kaksi kerralla heti alkuunsa. :D Saapa nähdä. Pojalle on nimi päätetty jo ennen kuin alettiin yrittämään ja nyt on kaksi pojan nimeä sekä kaksi tytön nimeä valkattuna. Nimiä löytyy siis, vaikka kaksoset tulisikin. :D
 
Tänään omien laskujen mukaan 5+1 ja aikaisemmalta kierrokselta ylijäänyt digi antoi pregnant 3+, joten ainakin toistaiseksi hormonitaso on noussut odotetusti. Tänään oli ensimmäinen enempi vellova päivä ja jotta pystyin suorittaa päivän askareet suunnitelman mukaan, pidin näkkäripakettia mukana ja söin aina kun alkoi etoa. Toimi hyvin.

Näin iltaa myöden alkaa turvottaa ihan vietävästi ja nukkumaan mennessä vatsa on jo aivan pinkee ja näyttäis siltä, että raskausviikkoja olis enemmänkin. Tuo kireys vatsan seudulla ei kyl ole mikään kiva fiilis, mut kai siel jotain tapahtuu.

Meillä on aivan tyttöolo, kuten oli viimeksikin. Tytölle olisi jo nimikin valmiina, mutta pojan nimiä ei olla edes mietitty. No, kaukaiselta nuo nimiasiat vielä tuntuvat, samoin tavarahankinnat, mitä vaan kun voi vielä tapahtua. Odotus tuntuu kuitenkin vielä rennolta ja ihmeen rauhallinen olo onkin, vaikka on tuo km takana. Ehkä kaikki tällä kertaa voisikin mennä hyvin..? Toivotaan.:heart:
 
Moikka!

Minäkin varovasti liityn joukkoon, tosin epäilen että en hirveän aktiivisesti ennätä tänne kirjoittaa. Mutta facebookryhmään haluaisin liittyä myöhemmin, vielä en ehkä uskalla. Eli olen 24v. ja tänään sain testiin hailakan haamulaisen. Niin selkeä, että ei tiirailuja tarvinnut ja mieskin sen heti näki, mutta ei kuitenkaan selkeä plussa vielä. Alkuviikosta olisi tarkoitus testailla uusiksi että vahvistuuko viiva. Toivottavasti. Toivottu lapsi on, joka yllätti nopeudellaan. Heti ensimmäisestä yrityksestä tärppäsi. Lapsi on meille toinen, esikoinen on vuoden ikäinen.
 
6.5. / taAsK / 29 / 1. / KYS

Kolmen vuoden yrittämisen jälkeen viimein tuli ne kauan odotetut viivat. :) Varhaisultraan varasin ja neuvolaan jo ajat viikoilla 4+3. Ultra on 18.9. :) Lähimmät ystävät tietävät tilanteesta mutta tuleville isovanhemmille ilmoitellaan jos vielä on pikkuotus kyydissä viikolla 12.
Oireita on jonkun verran ollu. Pahoinvointia, nipistelyä mahassa, väsymystä sekä rintojen arkuutta+turvotusta. Ei kuitenkaan mitään ylitsepääsemätöntä. Pahoinvointiin on tosi hyvin auttanu pahoinvointi rannekkeet. :)
 
Tervetuloa uusille! :)

Minun piti tehdä digi ens torstaina. Tein tänään. Melkein maltoin odottaa siis. :LOL: Digi antoi viikoiksi 2-3 ja olen tulokseen oikein tyytyväinen. Nyt siis kaiketi rv4+3 eli testin tulos täsmää. Vielä on yksi digi ja sen teen kenties sitten torstaina tai ensi sunnuntaina tai jos paniikki iskee, niin ylihuomenna. Ei voi tietää. :D

Yöllä näin painajaisia, että olin synnärillä, mutta siellä oli vain yksi hoitaja eikä kukaan auttanut minua mitenkään. En saanut puudutusta enkä tiennyt onko vauva tulossa jo vai ei. Hyvä aloittaa synnytyksen panikointi jo tässä vaiheessa. Oliko täällä muita ensikertalaisia? Pelottaako muita synnytys?
 

Yhteistyössä