Toukokuun tiitiäiset 2015 *syyskuussa*

kommenteista mua kanssa ärsyttää jo valmiiksi että mitä se kenellekään kuuluu kuinka monta lasta me perheeseemme halutaan. Olen samaa mieltä että jos ei oikeesti pysty vain onnittelemaan vaan pitää kauhistella ja sanoa oikeesti jotain typerää niin eikö voisi olla vain hiljaa.

syömiset ja juomiset söin eilen maksamakkaraa leivän päällä eilen. Joskus se oli kokonaan kielletty mutta nyt saa vissiin muutaman siivun ottaa sillon tällön. En sitä kyllä normaalisti edes syö mutta eilen tuli olo että on pakko saada.
Kahviaki meinaan juoda kun mieli tekee. Aamukahvi on pakko saada ja kupillisen tai pari voin vielä päivän aikana juoda. Kolmessa aiemmassa raskaudessa on kahvi aika varhai jäänyt pois koska se on alkanut haisemaan mun nenään tosi pahalta ja samoin maistumaan. Anoppikin on raskaudet aina arvannut viimeistään silloin kun olen pyytänyt teetä kahvin sijaan. :D
vielä on kahvi maistunut, varsinkin aamukahvi. Mutta kieltämättä se haisee kyllä usein jo valmiiksi sellaselta vanhalta.

En ole kauheen "hysteerinen" kaikkien sääntöjen ja ohjeiden kanssa vaan toimin lähinnä maalaisjärjellä. Ja kolme tervettä ja tyytyväistä lasta olen saanut. En silti tarkoita tällä sitä että ihminen joka noudattaa pilkulleen kaikki suosituksia olisi hysteerinen. :D

) . ( kävin tänään vaa'alla ja paino noussut pari kiloa!!!!!!! Voikohan se johtua turvotuksesta? Olen oikeesti syönyt tosi maltillisesti, jopa liian vähän kun ei mikään maistu, oksettaa jne. Ja silti paino noussut. |O
mulle se painonnousu on yksi kriisinpaikka kun sitä on ennestään jo 20kg liikaa. Neuvoloissa ym. Kuitenkin sitä jatkuvasti kyttäävät ja muistuttavat ettei saisi kauheesti tulla jne. Stressaa jo valmiiksi.

tänään on myös koko päivän ollut sellasia "menkkakipuja", eli tasaista jomottelua koko päivän. Myös alaselkäkin tuntuisi olevan kipeenä. Voi olla että vähän turhankin tarkkaan tutkailen olotilojani ja tulee mietittyä että mikä on normaalia ja mistä taas pitäisi huolestua. Aina ei uskoisi että mulla on jo kolme lasta! :whistle:

Neppis ja pieni 5+4
 
Voisin kanssa liittyä tänne jakamaan ajatuksia kun me aateltiin että kerrotaan perheenlisäyksestä vasta kun on pakko eli joskus joulun tienoilla(no parhaalle kamulle oli tietty jo pakko kertoo)..Tää kun tulee varmaan aika ylläri lähipiirille.Vasta tänä kesänä tavattu miehen kanssa eli tunnettu tosi vähän aikaa..Mutta niin elämää suurempaa rakkautta:heart:..Ei me tätä ihan suunniteltu mutta alku shokin jälkeen enemmän kuin onnellisia:D Mulle tää on neljäs lapsi mut edellisestä synnytyksestä jo 12v niin ei toi vauvaarki oo tuoreessa muistissa,miehelle toinen..varsinainen suurperhe siis jo:D..Mulla ei oo mitää raskausoireita ja vähän mietinytkin että tarvisko testata taas viimeks maanantaina testasin digillä mikä näytti et 2-3 viikkoa raskaana.

hömelöpöllö 34v 4 laps 9.5 satks
 
Minua ei täällä enää nähdä sillä alkoi vuoto ja alaselkä on ihan tulessa ja jumissa, eli tiedän siitä että ei ole mitään harmitonta tihutteluvuotoa.....

Toivon kaikille teille tarrasukkia masukeille ja ihanaa raskautta. Tuntuu siltä että itse stressaan liikaa tulevaa ja siksi näin on nyt käynyt ja kohtalo puuttuu peliin, empä tiedä mutta ehkä näette minut jossain muussa odottavien ketjussa.

:(
 
Voi ei ksiksi. Voimia ja tsemppiä uuteen yritykseen. :hug:

Kävin ultrassa. Kaikki pitäis olla ok. Ihan armoton väsy...veriarvot kuulemma vastaa raskauden kestoa. Huh.

Kuulemma digiin ei voi aina luottaa et näyttäsi oikein.

Mulla laskettu aika 4.5. Ja ivf hoidolla liikkeellä...
 
  • Tykkää
Reactions: Oodikas
Mietin kanssa tota varhaisultraan menoa, mutta mutta. Saisihan sillä mielenrauhan että raskaana on, omalla kohdalla kuitenkin oireet on hyvinkin selkeät ja vahvat. Ja entäs jos nyytti onkin saanut alkunsa luultua myöhemmin eikä siitä syystä sykettä vielä löytyisi, iskisi armoton paniikki. Vaikka kunnalliseen nt-ultraan onkin aikaa ja sitä ennen mieluusti tuonne sisuksiin kurkkisin, saa kuitenkin jäädä väliin tälläkin kertaa. Neuvolassa voidaan kaiketi kuunnella sydänääniä jo kasiviikolla, muistelen näin tehdyn aiemmin.

Mitä ruokiin tulee, tällä hetkellä ei maistu edes normiruoka. Aurajuuston makuun ihastuin aikanaan esikoisen odotusaikana, sitä ennen ajatuskin puistatti :)
Suklaa todennäköisesti tulee maistumaan tälläkin kertaa, mihin se himo nyt odotusaikana muka katoaisi, toiveissani ajattelen :)
Mutta kohtuudella kaikkea tuttua ja hyvänmakuiseksi todettua aion syödä tälläkin erää, kunhan maittimet jossain vaiheessa palaa takaisin..

suhteen tuoreudesta ja raskautumisesta siipan kanssa mekin vasta vajaa vuosi ollaan yhdessä oltu, vuosia toisemme tunnettu kavereina, uskon aiheuttavan lähipiirissä ainakin mutinaa ja ihmetystä. Mutta siinäpähän ihmiset puhuvat.
Vaikka arki uusioperheenä onkin ajoittain haasteellista, en hetkeäkään tästäkään pois antaisi :)
Voimia ksiksi :hug:
 
Viimeksi muokattu:
Anime liittyy mukaan :) Anime 32v toinen lapsi 10.5 OAS

Tänään oli menkat päivän myöhässä ja tein testin, aika vahvat kaks viivaa. Jotenkin mä kyllä aavistin tän jo 2vk sitten ja 1 viikon oon ollut ihan varma. Rinnat on olleet kipeet, nälkä on, pinna kireellä ja turvottaa. Noh, nälkä on hyvä asia, viime raskaudessa oli sellanen ainakin kuukauden jakso kun oli paha olo 24/7 ja yölläkin piti herätä oksentamaan... mut sehän on vaan hyvä niin tietää että on raskaushormoneja.

Tää on tosiaan toka ja vika raskaus, esikoinen on pian 2-vuotias. Itellä tulee synnytyksen aikaan ikää jo 33v. Ekaa lasta yritettiin 1,5 vuotta ja tätä toista 8kk, tosin tän toisen "yrittäminen" on ollut vähän niin ja näin ku jossain välissä oltiin aina kipeenä ja mä oon ollu tosi väsynyt ja viime kierron aikaan harrastettiin seksiä tasan yhen kerran :LOL:

Toivotaan että kaikki menee hyvin, mun7 kaverista 5 on kokenut keskenmenoja, joten vähän mietityttää.

Nyt alan lukemaan tätä ketjua et ketä täällä on ja mitä teille kuuluu. Jee :)
 
Liityn myös mukaan! Tänään testattu digillä 1-2 viikkoa. Olen siis 22v, toinen raskaus, la 14.5(?), synnäri jorvi tai nkl :)

Mä oon jo kertonut mun äidille ja parille hyvälle kaverille, toinen on myös raskaana ja ollaan ihan muutaman päivän erolla!

Mä juon kahvia, yritän kyllä nyt vähentää sitäkin, kiellettyihin ruokiin en koske ja hiusten värjäämisenkin lopetin jo pari kk sitten.. Mistäs muusta te olettekaan jutelleet, täytyy käydä lukaisemassa niin pysyy perillä! :)
 
sisko36 jos kävit nyt jo ultras mitä siel sit näky? jos sulla la 4.5
ksiksi voimia paljon!:hug:

tervetuloa uudet!

ihmettelen suuresti tätä omaa raskauttani,mulla joka ikisessä raskaudessa tiputteluvuoto/tuhruvuoto alkanut aina näin alkuviikkoina,alle 10 viikoilla..no en oo kyllä viä lähelläkään 10 viikkoa,mut anaway

ja kun mulla ei niiin oireita ole,niin joutuu tunnusteleen kokoajan kroppaa..
alaselkä on pahin se on välillä niiin jumissa ja tulessa! sit lievempinä on mahan tuntemukset,nälkä vaik oot hetki sit syöny

kuivuuko muilla suu nopeemmin? mä oon jotenkin huomannu ihan tän päivän aikana et mun suu tuntuu kuivuvan nopeempaa...

mä nyt pidän sen ens viikon tiistain ajan ultran suhteen,ja jos ei näyviel,varaan sit toisen..pierasen sen rahan sit vaiks jostain..:D
 
Ksiksille voimia :hug: ja uusille tervetuloa :)

Täällä maataan puoli koomassa viimeisiä tunteja yövuorossa. Onneksi tänään keikkavuoro lastenkodissa, joten työnkuva ei oo turhan rasittavaa. Pyykin pesua ja opinnäytetyön kirjoittelua.. Ihan kivaa palkallista lokoilua, mutta ei millään pysyisi enää hereillä. Ääääh! Raskaus todella verottaa jaksamista. Koko ajan pitäisi olla nukkumassa tai makoilemassa :D puuh. Noh muuten olo on ihan siedettevä onneksi. Rinnat vaan jumalattoman kipeät! Kävellessä tekis mieli pitää kiinni ja vaikka on urheiluliivit päällä :LOL:

Oletteko miettinyt jo millä tavalla paljastatte raskauden esimerkiksi vanhemmille? Musta tuntuu, että kun olen ystäville kertonut tästä niin se on mennyt vaan kiusallisesti möläyttämällä "MÄ OON PAKSUNA"... :stick: voiskohan yhtään nätimmin kertoa..
 
Huomenta. Ei tästä nukkumisesta tuu mitään kun ei saa käyttää nenäsumutetta :kieh: oon heräillyt 10 minuutin välein ja kääntänyt kylkeä. Mulla on joku ongelma tän nenän kanssa, aina kun meen vaakatasoon niin nenä on tukossa, ja en osaa yhtään nukkua tukkosella nenällä. Niinpä oon käyttäny nenäsumutetta öisin viimeset 10 vuotta. Joo joo, tiedetään, sitä saa käyttää yhtäjaksosesti 10 päivää...

Tsemppiä vuorotyötä tekeville!! On varmasti rankkaa. Ite oon sellanen unikeko että oon jo klo 21 sängyssä ja joskus ennen aamuseiskaa sitten herään, esikoinen on tosin huono nukkumaan, hällä on vieläkin allergiaa KAIKELLE ja ihottumaa niin ei saa nukuttua kun kutisee :( et ne väliherätykset toki syö omaa jaksamista.
 
Jokohan uskallan liittyä joukkoon, viikko sitten plussattu :) La edellisistä kuukautisista 8.5., mutta uskon sen vielä muuttuvan, sillä kierto ei ollut aivan säännöllinen. Ensimmäistä siis odotellaan. Varasin jo neuvolankin, 24.9. olisi ensimmäinen aika. Varhaisultran ajattelin myös varata ja toivottavasti se olisi ennen tuota neuvolaa.

Raskausvitamiinit olen aloittanut jo keväällä, kun yrityskin aloitettiin. Hiuksia en myökään ole värjännyt muuten kuin sävyteshampoolla nyt yrityksen aikana, enkä ajatellut värjätä hiuksia "kunnollisella" hiusvärillä nyt raskausaikanakaan. Ruokasuosituksia noudatan tervettä maalaisjärkeä käyttäen. Mistäs muusta täällä oltiin jo keskusteltu?:) Niin, kertomisesta.. Kukaan ei vielä tiedä tästä raskaudesta minun ja miehen lisäksi. Ajattelin josko ostaisin tuleville isovanhemmille esimerkiksi kahvimukit, joissa lukisi "mummo" ja "ukki" tai sitten ovikyltin "mummola". Ideoita?

8.5. viimi / 25 / 1. / KYS
 
Kiva kuulla että muutkin jatkavat kahvinjuontia. Itselle ne pari mukia arkiaamuisin ovat ihan must, muuten päviä ei vain lähde käyntiin. Myöhemmin sitten voin kyllä olla ilmankin :D
Itselläni on verenpaine matala, joten katsoo nyt mitä neuvolantäti lakunsyönnistä sanoo sitten parin viikon päästä.

Huhhuh, olen ihan pihalla näiden syömisfiilisten kanssa. Siis vatsa sanoo et on nälkä mut ei oo nälkä, ja aivot väittää että haluais syödä mut sit toisaalta ei halua syödä. Ja kaikki neljä tuntemusta samaan aikaan :LOL:
Kävin nyt sit hakemassa töihin "vähän" safkaa, tälle päivälle ceasar-salaatin, mikroruuan, mandariineja ja ruisleipää, just in case jos nälkä yllättää monta kertaa tässä tulevan 6 tunnin aikana :LOL: Eilen söin koulussa lasagnettea niin paljon ettei enää pystynyt nielemään, ja siitä puol tuntia myöhemmin taas tuli se fiilis että jospa nyt kuitenkin söis vielä jotain :rolleyes: Pitää nyt pysyä tiukkana ettei tule paisuttua, sitä EN halua!!
Toisaalta joka aamu on himpun ollut edellistä etovampi, joten eiköhän jonkinlainen pahoinvointi ja ruokahaluttomuus kolkuttele ovea tuossa ensi viikolla...

Nyt on kans vitskut hankittu, jess =)
 
Muille kertomisesta: kai me yritetään olla asiasta sukulaisille hiljaa mahdollisimman pitkään, tai ees muutaman viikon. Kaverit on vaikeampia, etenkin ne joita näkee päivittäin, ne kyllä varmaan huomaa pikemmin jos olot tässä kehittyy.
Pahin on että istutaan tänään tyttöporukalla iltaa ja pitäisi jotenkin selvitä paljastumatta... mietin jo alkoholitonta punaviiniä salapulloon.
Mulla siis 2 KM ja vielä ei oikein uskalla uskoa että tämä onnistuisi.
 
ksiksi, pahoitteluni :(

Tervetuloa kaikille uusille!

Onko muilla itkuherkkyyttä? Mua itketti eilen ihan hulluna ja nyt taas... täällä ku yksin oon päivän ja koitan opiskella (lapset hoidossa ja mies töissä), mieliala on sekava. Itkettää kaikki ja etenki tää oma surkee olo ku ei saata syyä ja ois nälkä ja on niin huono olo. Ja kaikki jotenki pelottaa.
Silloin kun on luentopäiviä ja näen ihmisiä, ei niin itketä.

Oisko ruokavinkkejä? En saa alas kuin mehujäätä ja nuudelia. Ja kylmää maitoa ruuan kanssa.
 
Tämä näkyy olevan aktiivisempi ketju kuin yli 35-v odottajien, niin tungen itseni tännekin. :D Täällä on vähän jännät fiilikset, kun sain testiin jo dpo9 melko vahvan haamun, dpo 11 viiva oli vahvistunut huomattavasti ja dpo15 tuli tasavahvat. Dpo 15 oli eilen eli nyt on vasta rv4+1 menossa. Raskaus on ollut tiedossa siis jo viikon oikeastaan, mutta ihan alussa ollaan silti vasta. La on kaiketi 14.5. mutta ultrassa varmistuu sitten. Mulla on kyllä säännöllinen kierto, mutta ekan tärpin yhteydessä la siirtyi 5 päivää aiemmaksi kuin menkoista laskettuna. Meillä on yritys aloitettu 7/13 ja kaksi keskenmenoa on tässä välissä ollut niin vähän on pelko persiissä. Toisaalta on luottavainen ja positiivinen olo, mutta kokemuksen kautta silti välillä miettii, ettei tämänkään raskauden ole pakko onnistua, kun aiemmatkin kaksi meni kesken. Vaan aika näyttää, miten tässä käy... Jospa nyt sen esikoisen saisin. Miehellä on edellisestä liitosta 9-vuotias tytär ja tämä siis olisi ensimmäinen yhteinen. Ja varmaan myös viimeinen, sillä olen jo 36-vuotias ja mies vuoden vanhempi.

14.5. / Oodikas / 1. / Oys


Keskenmenoa, kun pelätään, niin ei vielä olla kerrottu raskaudesta sukulaisille. Pari ( = 4 :D ) minun lähintä ystävää tietää, kun heidän kanssa näistä raskausasioista muutenkin puhutaan. Katsotaan nyt sitten, missä vaiheessa paljastetaan tärpin käyneen. Eka keskenmennyt raskaus ehti viikoille 11+6 niin aika pitkälle varmaan odotetaan. Tai sitten ei... Rouvalla on suuri suu ja iloisia asioita on vaikea pitää salaisuutena. :D

Oireista... Janottaa koko ajan ja pissattaa koko ajan vaikka ei joisikaan koko ajan. :D Alavatsassa ehkä pientä nipistelyä ajoittain, mutta esim. rinnoissa ei mitään tuntemuksia. Olen yleensä melkoinen vilukissa niin nyt mulla on lämmin koko ajan. Muistelen aiemmin palelleeni alkuraskauden aikana, mutta nyt ei kyllä ole sellaista havaittavissa. Mittasin jo kuumettakin, mutta 36,6 tuli mittariin eli vain vähän normia korkeampi lukema. Mitäs muuta... Hormonit vissiin vähän valloillaan, kun olen hieman itkuinen. Esim. tänään itkin aamulla sitä, kun mies oli varannut huomiseksi lääkäriajan ja minun suunnittelema sängyssä vetelehtiminen ei oikein onnistukaan. Siis se aika on 12.30 eli kyllä saadaan ihan rauhassa herätä. Tästähän saatiin vähän riitaakin, kunnes mies sanoi aikoineensa viedä minut ulos syömään samalla. Siitä sitten tuli typerä olo ja itku jatkui. Ja jatkui. Hohhoijaa, onnea vain ukkokullalle, kun joutuu minun kanssa elämään. :D :D

Mitäs vielä... Toisen keskenmenon tapahduttua maaliskuussa sain tapeltua meidät tutkimuksiin, mutta mitään syitä keskenmenoille ei löytynyt. Kaikki verikokeet oli ookoo. Myöhemmin mulla alkoi kk-kierto sekoilla ja kävin gynellä, joka ultrasi ja juteltuamme totesi, että mulla on kaikki reilassa. Hän sanoi myös, että mulla keskenmenot olleet niin erilaisia, ettei vika voi olla minussa, vaan kyse on huonosta tuurista. Oma oloni helpottui tästä suuresti ja mietin, miksei kukaan lääkäreistä aiemmin tuota sanonut. Vaikka kaikki onkin kunnossa, niin gyne kuitenkin määräsi mulle Lugesteronin kokeeksi ja tärppi kävi nyt viimeisellä Luge-kierrolla. Liekö taika siinä vai kääntyikö onni vihdoin muuten. Moneen kuukauteen ei siis tullut edes haamuja (keskenmenojen välissä haamuili vissiin joka kierrossa) , vaikka oikein ajoitettua yritystä kyllä riitti. Aloimme olemaan jo aika epätoivoisia. Lugejen lisäksi syön Primaspania, jota toisinaan käytetään veren ohentamiseen selittämättömien keskenmenojen yhteydessä.

Vaan nyt vihdoin aamupalalle ennen kuin heikotus iskee ja koko elämäntarina on tullut vuodatettua tähän.


Ksiksille voimia suruun ja pettymykseen. :hug:
 
Voi ei ksiksi. Voimia ja tsemppiä uuteen yritykseen. :hug:

Kävin ultrassa. Kaikki pitäis olla ok. Ihan armoton väsy...veriarvot kuulemma vastaa raskauden kestoa. Huh.

Kuulemma digiin ei voi aina luottaa et näyttäsi oikein.

Mulla laskettu aika 4.5. Ja ivf hoidolla liikkeellä...
Joo, tuskinpa se digikään täysin luotettava on. Mutta hieno juttu, että kaikki oli kunnossa! Mulla oli maaliskuussa keskenmeno ja ounastelin sitä just siksi, kun digi näytti aina samaa eikä viikot kasvaneet. Onneksi se ei aina kuitenkaan tarkoita sitä, että joku olisi pielessä. Ei tarvi heittää kirvestä kaivoon, jos nyt käy samalla tavalla. Mullahan on siis kaapissa kaksi digia odottamassa.

Niin ja hauska nähdä sinut täällä. :D
 
Viimeksi muokattu:
Ksiksi, voimia ja jaksamista! :hug:

Täällä kanssa yksi itkupilli! :wave:
ihan typerätkin asiat saa vollottamaan ja välillä vaan on niin surkea olo että itku vaan tulee.

) . ( vatsa edelleen kipuilee tasaisesti ja esim. Ylösnoustessa niitä repäisykipuja. Alaselkä eilisestä asti jumissa ja nyt hartiatkin. Nukun varmaan jotenkin hassusti.
Iimeyönä näin vauvaunenkin. Olin ultrassa ja se ultraaja ei puhunut mitään. Lopulta sanoi vaan että kaikki ok. Lähteissä vielä kysyin syntyykö tämä lapsi isona niin sanoi vaan että kyllä se kilon verran syntyessään painaa. :saint: :D

Tänään taas tehnyt paljon aiempaa enemmän pahaa. Viikonlopun olen töissä ja toivon ettei tästä olot ainakaan pahenisi nyt. : / viikonloppuisin meillä ollaan yksin töissä ja työmäärä kuitenkin sama kuin viikollakin kun on 3 työntekijääkin vuorossa niin viikonloppu vuorot on sitten tosi kiireisiä ja raskaita. Toisaalta kuluupa ainakin aika nopeasti. :)

Neppis ja papu 5+5
 
  • Tykkää
Reactions: meva
Herkistymistä on täälläkin havaittavissa, ja tunteiden vuoristorataa jo nyt. Pientä ketustusta ilmassa siis, ja aivan älyttömästä syystä. Liekö vaikutusta tai ainakin yhteyttä tämän ruokahaluttomuuden kanssa, mahdollisesti.
Aamupäivällä teki mieli muusia ja lindströminpihvejä, jääkaapin avautuessa kuvotus valtasi tilan. Ajatuskin syömisestä nyt saa hikikarpaloita pintaan. Ei maistu ruoka, ei hedelmät. Ja pakko olisi jotain syödäkin ettei paha olo (ja varsinkin se paha kurja mieli) pääse pintaan. Mutta kun ei maita. Tässäkin havaittavissa kiristynyt mieli, vali vali :D

Siippa lohduttelee hormonien aikaansaannoksista, joo, muttei tässä tunnemyräkässä se paljon lohduta. Voi siippa parkaa :)

Täällä tänään pyörähti täydet 5 viikkoa kasaan, voisi muuten epäillä niitä viikkoja olevan jo enempikin näiden olojen puolesta :D Mielenkiinnolla odotan tulevaa (ja samalla toivon että jossain vaiheessa vähän tasoittuu, olot siis) :D

Jospa hetki raikkaassa ulkoilmassa terästäisi taas. Ja pientä purtavaa sen houkuttelemana :)
 

Yhteistyössä