Toukokuun tiitiäiset 2015 *syyskuussa*

Mä olen aina ollut mukana sellaisissa odotusketjuissa että joka kuukaudelle on tehty aina uusi pino. Ja sitten linkkeinä laitettu etusivulle edelliset pinot että voi halutessaan palata lukemaan vanhoja juttuja. Se on ollut mun mielestä hyvä systeemi ja niin pinot ei ole venynyt ihan älyttömän pitkiksi. Samalla itsestä tuntuu että on raskauden kanssa taas joku etappi saavutettu kun pino siirtyykin uudelle kuukaudelle. :D Mutta toiset tykkää äidistä ja toiset isästä vai miten se menikään? ;)

Väsymys ja vilutus on ihan järkyttäviä nyt. Sitä voisi vaan nukkua viiden peiton alla ympäri vuorokauden. :whistle:
Pahoinvointi on myös nyt selkeesti pahempaa iltapäivisin/iltaisin. Veli vaihtoi pojalleen kakkavaippaa ja minä nieleskelin vieressä oksennusta. Samoin oman lapset käydessä potalla se pyllyn pyyhkiminen ja potan tyhjentäminen saa välillä hikikarpalot otsalle ja naaman valkoiseksi. :x
Kaikenmoisia oireita siis on, mutta eipä juuri uutta. Kunhan odottelen että päivät vaan kuluisi.

Neppis ja pieni 5+3
 
Taas päivitetty lista. (kirjoitan itelleni et muistan minne asti olen tekstejä tiiraillut sillä silmällä)

Mulle sopii myös et tehään uus lista joka kuukaudelle eli saatte ihan päättää. Tehään vaikka galluppi sitten kun syyskuu on loppupuolella.

Haluatteko muuten, et tonne listaan laitetaan omaksi kohdaksi ne, jotka on menetyksen kohdanneet? Laitoin nyt vaan tuollaisen tekstin.

Tänään on ollut hyvä päivä, vain vähän yököttänyt, nyt ei edes viluta. Eilen vilutti niin, että oli pakko tunkea kylmät koipeni isännän peiton alle hakemaan lämpöä. Eipä tuo mies siihen herännyt edes :)

Tervetuloa uusille!

terp 5+6 (Huomenna poksuu viikko, jee!!!)
 
Viimeksi muokattu:
Giu
Tervetuloa uusille :)

Mulla tuli eilen nukkumaanmennessä kauhean paha olo. En meinannut unta saada ollenkaan kun kuvotti niin paljon. Nyt kun aamulla heräsin niin yllättäen väsyttää ihan hirveesti kun yöunet jäänyt tosi lyhyiksi, eikä mun normaali aamusmoothie mee alas ollenkaan. Onneks nyt vähän leipää saa nakerrettua kahvin kanssa.

Esittäytymisestä. Esikoista odotellaan miehen kanssa, naimisiin mentiin viime huhtikuussa. Minä 28v ja mies 29v. Kolme vuotta ollaan oltu yhdessä. Asutaan Vantaalla rivarissa kolmen kisun kanssa. Töissä ollaan molemmat ja matkusteltu ja juhlittu nyt tähän mennessä taroeeksi, joten nyt on ihan loistava aika vauvalle <3 Häiden aikaan annettiin lupa tulla ja plussasin 25.8 :)
Viikoista edelleen niin epävarma etten niitä ole tänne kirjoitellut tai etusivulleimloittanut. Ilmoitan sitten kun varmistuu ensi viikon torstaina alkuraskauden ultrassa :)
 
täälä ei oloja ihmeempää...oli pakko tehä aamusta digitesti ku tuli tilattua raskauskeijulta. näyttikin sit raskaana 2-3...vaikka omien laskujen mukaan hedelmöityksestä oli jo 3+ viikkoa....olisko sittenkin siis käynyt niin että hedelmöittyminen tapahtunutkin myöhemmin?
meinaan vaan kun seksikerrat tiedän ja ovisajankohdankin aika hyvin...

ja oli pakko sit vaihtaa sitä ultra aikaakin jo ens viikolle,mä en 2 viikkoa jaksa odottaa!
ens vk to olisi sitten jo 6+2...pitäis jo tuolloin näkyä....mä vaan oon niiin malttamaton,kävisin ultras joka viikko jos vaan olis rahaa siihen..
ptt 5+2
 
Giu
îlmeisesti se hedelmöittyminen voi tapahtua tosi myöhäänkin joissain tapauksissa (paitsi ehkä jos on tosi selkeä kierto). Mullahan on viimeksi kuukautiset alkanut 10.7, eli niiden mukaan olisin jo 8+1 viikoilla, mutta sitten taas 26.8 digitestillä näytti 1-2vkoa ja nyt tällä viikolla 2.9 2-3vkoa.
JA ekan haamu/roskisplussankin sain vasta 23.8.
Eli kaiken järjen mukaan on mahdotonta että mulla olisi ollut ovulaatio jo heinäkuun puolella.. Neuvolaan ne kyllä merkkäs silti nuo niistä lasketut viikot vaikka selitin tilanteen.
Alkuraskauden ultraan en nyt uskaltanut kuitenkaan vielä tällä viikolla mennä, vaan siirsin sen ensi viikon torstaille.
Kun vaan malttais odottaa sinne asti... :D
 
Voi ei Miup, tosi ikävää :( :hug:

Voi että, mie kuolen!! Eilen oli pitkä päivä, aamu kuudelta lähdin liikenteeseen ja ilta kuudelta pääsin takaisin kotiin. Olin niin väsynyt että oksat pois. Ja tänä aamuna en edes meinannut herätyskelloon herätä, koomailen vain menemään. Ihan hirvee fiilis! Muuten ei vieläkään erikoisemmin oireita. Loputon ruokahalu (vaikkei nälkä olisikaan) ja väsymys vois olla oireita, mutta minulla on noita kyllä usein muutenkin :D :D
Mies on kotona kuumeessa ja räkätaudissa, joten se kyllä tulee minullekin ihan lähiaikoina. Joten tuo väsymys voi olla sitä tautiakin, voihan plääh. Se on hassua muuten miten silloin pienempänä ihan toivoi että tulis kipeäksi eikä tarvis mennä kouluun. Nyt amkissa ei millään haluaisi missata niitä tunteja, niin hirmu iso homma päästä taas kärryille jos on tunneilta pois :D

Hiusten värjääminen Itse värjäytän tuon oman tukkani vain pari kertaa vuodessa, enkä ole ajatellut tuota marraskuista aikaa peruuttaa. Varmasti noissa aineissa on vaikka mitä myrkkyjä, mutta jotenkin mietin että eihän se yksi kerta nyt voi haitata... Koska jos alkaa miettimään tuolla tavalla, niin sittenhän olisi aina ihan hysteerinen jos vaikka joskus kävis miehen kanssa autopajalla ja hengittää siellä höyryjä tai kävelee vilkkaan valtatien viertä tai tai tai. Aina välillä sitä vain altistuu noille pahoille asioille jopa ilman että itse tajuaa sitä, ja yritän ainakin ajatella että se on se krooninen altistus joka on oikeasti paha, ei se yksi kerta.

Raskausvitamiineista en ole vielä saanut aikaiseksi hankkia niitä, pitäisi kyllä. Syöttekö te muut paljon kalkkia? Itse en harrasta kovin paljoa maitotuotteitten nauttimista, joten purkkikalkkia voisi ehkä kans olla ihan hyvä syödä?

Ruoka-aineet Mitä ruokia te ajattelitte karttaa? Itse olen miettinyt että esim. joku graavilohi on semmonen jota ei ehkä kannata alkaa mättämään kitusiin, mutta mitä muuta? Eilen söin toooosi pitkästä aikaa maksamakkaraa ja aloin miettimään että tämäkin taitaa olla nyt sitten "kiellettyä"? :D
 
Pieni tytön tylleröinen. Mulla Clearbluen testi näytti edelleen (testasin myös 27.8. ) Raskaana 2-3. Pitäs näyttää jo enemmän... En uskalla tulla vielä tännepuolelle...menen gynelle käymään tällä viikolla. Katsotaan mitä sanoo...iik.
 
Mulla alkoi viimeksi menkat 28.7. Tein digillä testin 26.8 jolloin se näytti raskaana 2-3. Äsken tein uudelleen digitestin ja (kun edellisestä testistä aikaa reilu viikko) ja se näytti raskaana 3+. En tiedä vaan mikä viiraus tämä on nyt testailla monta kertaa.. :confused:

Ruoka-aineista en varmaan karta mitään erityisemmin. Kunhan saa kielletyn listan neuvolasta, niin pitää ne ruuat kohtuudessa.
 
Pienitytöntylleröinen: hyvä merkki kuitenkin et vahvistuu. Ens viikon ultra sitten kertoo loput. Meillä viimeks siirty LA viikolla eteenpäin, vaikka laskin et lapsi olis sit siittynyt pyhällä hengellä. Kyl ne siittiöt aikast kauan seikkailee tuolla naisen kehossa.

Ruoka-aineet: mä vältän niitä mitä on listattu. Joku vois ketjuun linkata sen listankin, mä en nyt puhelimella pysty.

Terp 6+0 eli pokspokspoks :)
 
Viimeksi muokattu:
Just tuota thl:n listaa tarkoitin :) mun äiti on graavannut ite lohta mua varten jouluna, kun olen sattunut olemaan raskaana. Inkivääriteetä join vahingossa kylässä, kun huomasin kun maistoin ja en kehdannut vaihtaa etten paljastuisi. Tuskin se yks kupillinen mitään teki. Autto ihan hyvin pahoinvointiin kyllä.
 
Kahvia saa kyllä juoda pari kuppia päivässä. Ainakin pari vuotta sitten sai. Itse juon aamulla, ettei tule jumalaton pääkipu loppupäiväksi. Lakritsissa on suolaa joka kerää nestettä ja nostaa verenpainetta. Jos sitä joskus syö kohtuudella, niin tuskin tapahtuu yhtään mitään. :)
 
Kyllä mäkin kahvia juon pari kuppia päivässä, sallituissa rajoissa. Samoiten syön lakritsiakin hyvällä omallatunnolla, kunhan ei säännöllisesti sitä vedä suuria määriä.

Olo on edelleen raskautunut ja kuten joku aiemmin kommentoi, luottavaisempi ja raskaampi olo kuin viime kerralla, joka ei sitten päättynytkään hyvin. Kai se oma vaisto tosiaan jotain kertoo, toivon ainakin tällä kertaa niin.
 
Kahvinjuonnista; olin juomatta totaalisti pari päivää, sit aloin juoda 2-4 dl päivässä. Ensinnäkin a) ummetus on ihan jäätävä, jos ei juo YHTÄÄN kahvia ja b)päänsärky häirittee normielämää. Joten, lääkkeeks vaan ja pikkusen :D Ei lisättyä sokeria, rasvattomalla maidolla. Mullakin on clearblue digital kaapissa, raskaustestin (pregcheck) viiva vahvistui vasta 4 päivää haamusta (kierto 24pv, eka testi KP 24pv, vahvistui KP29). Nyt ois viikko 4+6 menkoista, tiedä sit miten neuvolatäti suostuu laskeen.
Tänään aattelin soittaa aikaa, kun tulee toi parin viikon arkipäiväkatkos tohon, kun oon matkoilla keskiviikosta-keskiviikkoon ja kuitenkaan alkuviikosta viel ens viikolla en menis, niin sit kun ekan kerran pääsisin ois jo 7+x. Meillä töissähän ois tietty ultralaitteet ja kaikki, mutta en tiä miten epäilyttävältä se näyttää, jos sihteeri menee ja ottaa sellasen laitteen ja hipsii vessaan xD ehkä vaan odotan siihen niskapoimu-ultraan ja toivon parasta.. tai sit matkalla heittäydyn tosi sairaaks ja meen vakuutuksen piikkiin turkkilaiseen sairaalaan. Voi ummetus ja piereskely sentään..

Aakku 4+6 (neuvolatädin laskemana siis 4+1 itsepintaisesti 28pv kierrolla, vaiks viimeiset 5 kiertoa sen 24pv. Eiköhän se ultrassa muutu si! :D )

Soittelin neuvola-aikaa, meni matkan takia 1.10. Kannusti ihan lähteen avoimin mielin ja sanokin kaikki ne mistä olin jo teiltä kuullu tai netistä lukenut.. jääpalat, kasvikset, lihat jne. :) ja neuvo ottaan Primperania (pahoinvointilääke) harkinnan mukaan jos tarvii. Ja Turkissa sairaalaan, jos tuntuu siltä.
 
Viimeksi muokattu:
Oireilua Erityisesti iltaisin iskee armoton yökötys, kuvottaa kaikki hajut ja muutenkin tuo nenä toimii paljon herkemmin mitä normaalisti. Naapuri pyykkäsi toissapäivänä kloorilla vaatteitaan, ja voih, koko talo haisi kammottavalle. Oli nieleminen siinä hetkessä :D
Ruokahalut on karanneet, jääkaapin avaus ei tuota suurta mielihyvää. Ei maistu suklaa, ei suolainenkaan. Ehkäpä hyvä niin, varsinkin tuon makean kohdalla :)

Ihan ensioireita omalla kohdalla oli hirveä hengästyminen rappuja kävellessä. Normaalista poiketen kun huomasi puuskuttavansa ja jalkojensa muusiutuvan, tuntui kuin happi yksinkertaisesti ei olisi riittänyt.
Nytkin lenkin jälkeen puuskuttaa ja hiki virtaa, kait ne hormoonit jo vaikuttaa näin varhain.

Alavatsalla on nyt parisen viikkoa tuntunut painetta, jollainlailla raskaalta siis :D
Ja väsymys, voih.

Näillä mennään. Siipalle totesin että mieluusti poden huonoa oloa ja yökötystäkin siedän kun tietää pikkutaimen kasvavan <3

Vointeja sisaret, nyt on pakko keittää teet ja haukata puoliväkisin pala leipää :)
 
Hei,
Jospa minäkin uskaltautuisin varovasti mukaan. LA olisi suunnilleen 10.5 paikkeilla. Historiana 2 keskenmenoa ja yksi ihana pian 2,5v tyllerö; ja tätä plussaa yritettiin aika pitkään. En tiedä kumpaa odotan enemmän keskenmenoa vai lasta. kamalaa kehon tarkkailua joka tapauksessa. eilen oli rinnat herkemmällä kun tänään, mitähän se merkkaan -tyyliin. Ehkä alkuraskauden ultran jälkeen positiivisemmalla mielellä ja np:n jälkeen varmemmalla ;)
 
Mikä siinä muuten onki, että kaikki kokee oikeudekseen jaella mielipiteitään ja kommenttejaan siitä montako lasta kenelläkin on suotavaa olla? Niin ärsyttävää. Mun mielestä ei tarvi sanoo mitään muuta ku onnittelut ja jos ei niihin kykene, nii sitte voi olla vaan hiljaa. Mitään kommentteja ei kiinnosta vastaanottaa, mutta eihän se niin valitettavasti mene.
 
  • Tykkää
Reactions: neppisnei ja ksiksi
annasmat: täällä tosi paljo samat oireet. Toi helppo hengästyminen, ruokahalun katoaminen jne. Jos voisin, en söisi koko raskausaikana mitään. Ei haluta, ei yhtään vaikka oiski nälkä. Mutta kun ei syö, yrjötys tulee varmasti ja maha on kipee ku siellä ei oo mitään. Koitan väkisin syyä jotain, ettei tulis se kauhee olo. Ei sitä tosin ennenkään ole voinut välttää.

Mut mikshän toi ruokahalu katoaa aina, joka raskaudessa? Tietysti pahoinvoinninki takia, mutta sitten loppuajasta kun ei oo enää niin usein pahoinvointia, niin ruokahalu ei palaa.
 
hiusten värjäämisestä ja kahvin juonnista yms.
aion tehdä kaikkea mitä teratologisessa tietopalvelussa ei teilata: HUS - Teratologinen tietopalvelu
Kannattaa käydä tutkimassa. Hiusten värjäämisestä (kohtuullisen usein) ei tiedetä olevan minkäänlaista haittaa.

Kahvia juon sen max. 3 kuppia päivässä muutenki joten ihan normaalisti etenen jatkossakin.
Syön pastöroituja juustoja, kaikkea sorttia! Terveisin: homejuustojen fani

Ainut jota en syö on raaka kala. Hyvästi lohileivät :(

oireista ei ole muutakuin tolkuton väsymys joka iskee iltapäivällä, eilenkin nukuin lasten kanssa lähes 3 tunnin päikkärit :D

supistus on aika kova tunne, eikä kannata sivuuttaa normaalioireena alkuraskaudessa. supistus tyhjentää kohtua. Itse olen tuntenut supistuksia ainoastaan synnytyksissä sekä keskenmenossa. Keskenmenossa tosin 50 kertaa lievempänä mitä synnytyksessä.


Jospa kertoisin vähän itsestäni, eli oon just täyttäny 26v ja eronnu lasten isästä vuosi sitten. Uusi suhde on niin tuore, kun lyöttäydyttiin melkeen heti sillon "yhteen" eli oltiin tiiviisti tekemisissä. Mitään parisuhdetta ei ollut tarkoitus edes aloittaa. Mutta pian huomattiin et lähes asutaan yhdessä..ja nyt on tällainen tilanne.
Eli taivasteluja varmasti riittää ihmisillä, mutta mitäs niistä välittämään. Erottu on kun lapset on tosi pieniä, so what. Jos on todella pätevä syy eroon niin en näe syytä jatkaa huonoa elämää vaan haluan lapsillenikin vain parasta.

:) :) :)

Jospa lähtis lasten kans ulkoileen, tarttee saada raitista ilmaa. Ainiin siinä muuten yks oire lisää, on jatkuvasti KUUMA ja HIKI! :attn:
 
Lakun syönti on siks "kielletty" jos se nostattaa verenpainetta. Ja mulla on kummassakin raskaudessa ollu niin matalat verenpaineet että ihan pyörtyilin. Tuskimpa se tässäkään raskaudessa muuks muuttuu. Mulle on ihan neuvolassa määrätty syötävän lakua, salmiakki ja merisuolaa! Että kannattaa nyt ensin oottaa niihin vereenpaineitten mittauksiin ja kattoo sit syökö lakua vai ei.Syömättä jättäminenkin voi olla huono juttu
 
Täällä ei ole edelleenkään pahoinvointia, mitä suuresti ihmettelen. Tosin kuulemma ei äidilläkään odotusaikoina ollut koskaan pahoinvointia. Muutaman kerran huono olo on tullut, kun ruokailuväli on jäänyt liian pitkäksi, mutta nyt olen pitänyt syömisistä huolta, niin ei ole tullut sellaista oloa. Muutenkin on vielä hirveän epävarma olo. Tuntuu ihmeelliseltä olla raskaana ja ollaan kuitenkin niin alkutaipaleella, että pelkään, että kuitenkin on vaan tuulimunaraskaus minun tuurilla.

Väsymystä kyllä on. Entinen yökukkuja on muuttunut kiltisti klo 22-24 nukkumaan meneväksi normaaliksi ihmiseksi :D Niin ja finnejä pukkaa kasvoihin ja muualle vartaloon sellaisella vauhdilla, että huh huh... Rinnat on myöskin olleet noin viikon nyt kipeät ja masu on turvoksissa 24/7.

Viiu 5 + 3
 
joo on tosiaan vahvistunut tuo digitesti,et viime perjantaina tein sen digin joka näytti raskaana 1-2,silloin olisi kuulunut näyttää jo 2-3...mulla viä yx jäljellä ja ajattelin sen tehä sunnuntai aamuna,pitäis tulla sit jo 3+...

oloista ei juuri mainttavaa,nippailuja lievästi,ja toi näläntunne on täälä kans,vois syödä kokoajan jotain! mut ei ihan viiti ku ylipainoo on kuitenskin joku 5kg,meinaan pakko olla tarkkana kuinka ja mitä syö en halua rd:tä!

täälä tulikin sit lääkärin peruutus ku vaihoin sen ajan just jo ens viikolle,ni lekuri päätti peruuttaa kaikki siltä päivältä varatut ajat! eli nyt uutta mettästämään...
ptt 5+2
 
Hupsua, edellisestä raskaudesta ei ole edes kolmea vuotta ja nyt pohdin tällaista :
jos viikkoja 4+4, niin raskausviikko on nro. 5? eikö vain?

Minä varmaankin noudatan ruokasuosituksia, mutta järkeä käyttäen. eli esimerkiksi suomalaista tuorejuustoa, homejuustoa jne. söisin avaamattomista pakkauksista, mutta en jos muhinut auki jääkaapissa. no tietty kypsennettynä söisin.
 
PieniTytönTylleröinen: se on vähän siinä ja siinä. Jos kuitenkin hedelmöitys on ollut myöhemmin, niin mahdollisesti joudut uudestaan menemään. Jos taas viikot vastaa, niin kylhän sieltä syke pitäis näkyä.
 

Yhteistyössä