Toukokuun IVF/ICSI/PAS

Heipä hei!Täällä on vielä hiljaista kun ei oikein vielä kellään tapahdu mitään erikoista..Itse pistin tänään sen procren depot-piikin ja jännitti taas hirveesti tuo pistäminen,ihan kun viime hoidoissakin.Piti kauan arpoa miten uskallan sen itseeni tökätä mutta sinnehän tuo uppos massumakkaraan eikä tuntunut pahalta ollenkaan,nyt illan mittaan on pistokohdassa ollut tuntemuksia mutta se kai on normaalia?!Sitten 25.4 on 0-ultra ja samaisena päivänä alkaa puregon pistokset jos kaikki menee niinkun on suunniteltu :) Tässä välissä vielä ens viikonloppuna lähetään työporukan kanssa käymään parin päivän reissulla Tallinnassa,täytyy ottaa vielä ilo irti ennen kun todelliset hoidot alkaa ;) Mutta palaillaan taas kun on kerrotavaa ja kiva olis kuulla teistä muistakin

Terveisin Kiikka B)
 
Hei vieläkö mahtuu mukaan Toukokuun joukkoon?

Eli edessä on ensimmäinen IVF hoito, tosin ei muitakaan ole aikaisemmin ollut. Täällä hetkellä menossa Primolut Nor -kuuri ja jos kaikki sujuu suunnitelman mukaan niin toimenpide tehdään viikolla 19.

Jännittää punktio, mutta olen ajatellut että ei varmasti ole mitään synnytykseen verrattuna :saint: . Tosin siitäkään ei ole kokemusta koska esikoista yritellään.

Lääkärikin oli ihmeissään kun kysyin että koska seuraava hoito voidaan tehdä, kun tämä ei kuitenkaan onnistu (pessimisti ei pety!). Totesi kyllä sitten hymyillen että josko nyt aloitettaisiin ensin tämä hoito ja katsotaan mitä se tuo mukanaan. ;)
 
Moikka taas! Nostetaanpas hieman! :)

Päivittelin taas listaa ja lisäsin Marin joukkoon. Tervetuloa! :wave:

Mutta osaiskos kukaan nyt mua auttaa? Tai siis onko kellään kokemuksia pitkittyneestä kuukautis vuodosta? Mulla nyt kp 10 ja yhä vuodan. Alku meni normaalisti, menkat alkoi pari päivää terojen jälkeen. Uutta oli se etten kärsinyt lähes ollenkaan vatsakivuista. Joita mulla yleensä on 3-4 päivää. No vuoto oli normaalia ja luulin loppuvan kun väheni oikein reilusti kp 6 kohdalla. Kuten sekin normaalisti. No mutta kappas, eipä loppunutkaan. Vähän väliä tulee vuotoa hieman, välillä kuivahtanutta verta, välillä normaalia. Pikkuhousunsuojalla pärjää kyllä, mutta ihmetyttää kovasti! Kellään vastaavaa?

Noh, tulipas ihana juttu tähän kohtaan. ;) Mutta aurinkoista sunnuntaita ja tulevaa alkuviikkoa kaikille!
 
JEE!!
menkat sitten alkoi tänään ja samalla myös synarelan sumuttelu. ja maistuu myös pahemmalle kuin suprecum jota edellisellä kerralla sumuttelin. huomenna soitettava uä-aikaa kp8:lle, mutta se on kyllä sitten sunnuntai, joten kaipa se sitten kp9 on se eka ultra.
palaamisiin!!
 
Hormonihirviö
Nampula ymmärsinkö nyt oikein onko sulla nyt jarrupiikki tai sumut jo alkaneet? Silloin voi tulla 'vuotohäiriöitä'. Mulla suprecur sumute viivästyttää vuotoa ja vuotokin on tosi niukkaa. Mää teen aina raskaustestin ( vaikka tiiän jo negan tuloksen) varmuudeksi ennen kun hoito alkaa. Mulla on nyt toiset menkat tuoresiirron negatestin jälkeen ja vuotaa kun hanasta ja maha ei ole kipeä niinkuin tavallisesti. Kierrot voi mennä sekaisin hoidon jälkeen, aika usein kaikki valittaa samaa. Mää saan soittaa siis pas aikaa kun seur. menkat alkaa (toukokuussa).
 
Moi taas!

Hormonihirviö, mulla ei vielä käynnissä sumut. Vasta parin viikon päästä alkaa. Siksi ihmettelenkin tätä. Tänään aamulla tuntui jo siltä että menkat alkaa alusta. Nyt iltaa kohti taas hiipunut. No onneksi keskiviikkona on Taysissa käynti, joten saapahan ehkä selvyyden sitten tähänkin.

Muutapa ei nyt sitten tällä erää taas. :)
 
Lämpöistä maanantaita!

Yritin tuolla kysellä menkoista ivf:n jälkeen, en ainakaan vielä saanut vastauksia. Ehkä mun olisi pitänyt tulla suoraan kysymään kokemuksia täältä =) Meidän pitäisi siis pas:siin päästä, mut menkkoja ei vaan kuulu. Nyt menossa kp 31. Menkkamaisia tuntemuksia on kyllä ollut jo monta monituista päivää. Tosi turhauttavaa että kierto temppuilee ja heittelee just nyt :headwall: Mut onko siis niin et olis ihan "normaalia" tää tälläinen heittely?

Yritän nyt olla stressaamatta, se ei ainakaan asiaa paranna. Keskitytään nyt eurojen pyöritykseen, tehtiin tossa meinaan just tarjous asunnosta :whistle: kyllä syyhyää kädet et pääsis laittamaan ihan omaa kotia..

Mut oikein mukavaa viikon jatkoa itse kullekin :wave:
-Veera-
 
mulla oli ainakin ivf:n jälkeen aivan oudot menkat, olin tosi kipeä ja vuotoa ei ollu juuri ollenkaan, verrattuna siihen että normaalisti mulla runsaat vuodot. kaikki oli kuitenkin kunnossa.
nyt menkat alkoi aivan yllättäen housuun holahtamalla, jota ei ole sitten teinivuosien jälkeen käynyt. kovinkaan kipeä en ole ollut, eikä vuotokaan nyt niin kamalan runsastakaan ole.
kuitenkin mulla alkoi tänään puregonin pistely, pistin 300ky. nyt seuraavat 3 päivää vielä annoksella 300ky ja sitten tippuu 200ky.
 
Heipä hei
Nyt olisi pieni ongelma. 0-ultra-aika on huomenna, ja synarelan sumut aloitin 9.pv. Aikaa varatessa hoitaja käski vaihtaa ajan jos menkat ei ole alkanut ultraan mennessä. (niin ja pitkällä kaavalla mennään) Ne ei ole alkaneet, mutta tuntemukset on semmoset että alkaa just. Pitäisi kait ruveta soittaan ja kyseleen, vai...?
Mutta kun ei hirveesti kiinnostais, sairaalassa kun aina vastaa joku sellainen puhelimeen mikä ei tiedä mistään mitään... Kuinka tärkeetä teille on ollu eka ultrakäynnillä että menkat on alkaneet/ olleet? mihin ne vaikuttaa? auttakaa epätietoista...
 
Hei Wilsson!On tärkeää että menkat nimenomaan on alkaneet ennen 0-ultraa,luultavasti siksi että silloin huomataan se onko jarrulääkitys toiminut ja munasarjat on lepotilassa.Itsellä ensimmäisessä IVF:ssä oli myös Synarela käytössä ja menkat myöhästy monta päivää normaalista mutta alkoivat just edellisenä päivänä.Lääkäri sanoi että olis voinut olla 0-ultra vähän myöhemminkin..Nyt mullakäytössä siis jarruna Procren depot-piikki eikä ainakaan mitään oireita ole tullut,onko kellään teistä ollut kyseistä lääkettä käytössä,myöhästyttääkö tämä myös menkkojen alkua?Eipä tässä taas muuta ja toivottavasti Wilssonilla olis menkat alkaneet että pääsisit ultraan huomenna :) Terkkuja myös muille :wave:

T:Kiikka B)
 
Moikka!

Minä en nyt sitten tähän pinoon enää varsinaisesti kuulu. Käytiin siis tänään taysissa, piti suunnitella IVF:n kulku. No se suunnitelma jäi tekemättä. Kuten aiemmin kirjoitin, niin mulla on menkat venynyt ja venynyt. Nyt on kp 13 ja yhä vuotaa. Nyt enemmän kuin koko menkkojen aikaan. Lääkäri sitten ultrasi ja totesi että siellä on pieni kysta, joka saattaa vuodon aiheuttaa. Limakalvo se ei ainakaan enää ole. Tai sitten on hyvin pieni mahdollisuus että olisi kohdunulkonen raskaus ja se vuotaisi. Mutta se on epätodennäköistä. Kävin kuitenkin raskausverikokeessa, sekä IVF-seula otettiin samalla. Nyt sitten huomenna jos raskauskoe nega, niin aloitan terolut kuurin joka sitten tyhjentää ja pitäisi poistaa kysta samalla. Uusi suunnittelu aika on viikolla 20, siitä kierrosta sitten alotetaan sumut. Että näin meillä.

Vaikken nyt sitten enää tähän pinoon kuulukaan, niin taidanpa silti pyöriä, ylläpitää listaa ja tsempata teitä muita. :) Tulen itse sitten hieman perässä.

Mutta mites se muuten menee, milloin teillä on yleensä sumujen jälkeen ne menkat tulleet ja koska sitten aloitetaan pistokset?
Kun lääkäri vain sanoi että punktio siirtyy parilla viikolla, mutta miten se sitten käytännössä menee?

 
Heippa toukokuulaiset!

Samaan ryhmään tullaan... :flower: Esikoista yritetään. Takana kolme inssiä ilman onnistumista. Tilanne vähän hankala, kun kummassakaan ei ole mitään vikaa. Nyt sitten alkaa Synarela-nenäsumutteen käyttö, sitten Gonal f-piikitys. Varsinaisesti IVF pitäisi tapahtua vkolla 21, TAYS:ssä. Onko kenelläkään kokemuksia sumutteesta ja tuosta gonal-kynästä? Sivuoireita? Kivan hintaisia ainakin ovat! =)

Tsemppiä kaikille!

nanna
 
Moi!

Käytiin eilen keskustelemassa jatkoista ja päädyttiin tekemään ivf lyhyellä kaavalla. En halua menettää yhtäkään tilaisuutta ennen syyskuuta joten en suostunut muuhun... Jos seuraavasta ei nyt sitten raskaudu niin kesäkuussa kuitenkin voidaan tehdä vielä pakastesiirto ja elokuussa ehkä toinen ivf.. Mutta tietenkin toivotaan että nyt onnistutaan!!!

Aloitan piikittelyn toisena vuotopäivänä eli jos kaikki menee niin kuin toivotaan niin vuoto alkaa ensi viikon lopulla. Piikittelen ensin Menopuria ja sitten Orgalutrania muutamia päiviä yhtäaikaa...

Että sellaista omalle navalle kuuluu. Oltiin viikko ulkomailla niin sai vähän tyhjennettyä päätä. Oli hieno reissu.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.04.2007 klo 19:15 nanna kirjoitti:
Heippa toukokuulaiset!

Samaan ryhmään tullaan... :flower: Esikoista yritetään. Takana kolme inssiä ilman onnistumista. Tilanne vähän hankala, kun kummassakaan ei ole mitään vikaa. Nyt sitten alkaa Synarela-nenäsumutteen käyttö, sitten Gonal f-piikitys. Varsinaisesti IVF pitäisi tapahtua vkolla 21, TAYS:ssä. Onko kenelläkään kokemuksia sumutteesta ja tuosta gonal-kynästä? Sivuoireita? Kivan hintaisia ainakin ovat! =)

Tsemppiä kaikille!

nanna
LISÄYS... eli nanna=Hammaskeiju ;)
 
heissan taasen
Soittelin sairaalaan hoitajalle ja kerroin tilanteen. Ilmoitti iloisesti (yllättävää, kerrankin) että tule vaan huomenna, nähdään mikä on tilanne ja voihan ne menkatkin vielä alkaa. Mutta tyhjennysvuodon pitäisi kuitenkin tulla, ja jos se ei tule niin sitten tehdään jotain. En tiedä mitä, mutta huomennahan tuo selviää :)
Että tämmöstä tällä kertaa, nyt yöpuulle!
 
Hormonihirviö
Mulla on kolmesta ivf/icsi -hoidosta kokemusta ja sumutteena suprecur, gonal-f:ää piikkinä. Sumutteet on tuoneet erikerroilla erilaisia oireita kauheasta väsymyksestä unettomuuteen, mummokuume oireita, kiukutusta jne. Gonalista alkaa sitten pikkuhiljaa tulla mahan turvotusta, päänsärkyä. En tiedä sitten että johtuuko sumun ja hormoonin yhteisvaikutuksesta nämä oireet, kaikille ei välttämättä tule mitään oireita voi kun itekin kuuluisi tohon porukkaan. Kysykää vaan vasta-alkajat jos on jotain mielen päällä mulla kun on tätä kokemusta jo ihan tarpeeksi....
 
Kiikka, mulla on oli procren depot. Ja lääkäri vain painotti että 0 ultra olisi oltava 14vrk:n kuluttua pistoksesta, että sen vaikutus voidaan hyödyntää. Eli mulla oli silloin treolutit rinnalla varmistamassa asian.

Wilsson hyvä että pääsit sinne ultraan.

Harmi että Ivf siirtyi Nampula, pysy vaan matkassa mukana.

Itse odottelen menkkoja alkavaksi ensi viikolla, ja sitten soittelen klinikalle jatkoja että sotkeeko helatorstai passn.
 
heissan
tulipa käytyä taasen sairaalassa ja ajettua melkein 200km huvikseen :( . turha reissu oli, ja meinasin vielä saada lääkäriltä ja hoitajalta haukut miksen soittanut eilen ja muuttanut aikaa. AAARGH! Meinasin kimpaantua ja sanoin soittaneeni eilen ja kysyneeni asian, mutta et tainnut olla sinä puhelimessa kun oli YSTÄVÄLLISEN oloinen hoitaja. Myönsi ollensa palaverissa silloin.. Jäi koko reissusta aikas paha maku, taas kerran.

Eli 0-ultra uusiksi ensi viikolla, jos ja kun menkat suostuvat tulemaan ennen sitä. Ennen ei voida tehdä mitään suunnitelmia ja/tai aikatauluja.

Jos kerta naistentautien polille on soittoajat lapsettomuusasioissa, miksei puhelimeen voi vastata sellainen ihminen joka todella tietää näistä asioista??

Taidan ruveta siivoamaan, ettei mene hyvä ketutus aivan hukkaan, ähisen ja puhisen sitten imurin ja mopin kanssa :headwall:
 
Hormonihirviö
Wilsson : mulle on käynyt niin että jatkettiin viikolla sumuja kun mun hormonitoiminta ei ollut lakannut tarpeeksi. Mulla oli menkat o-ultrassa mutta hoitaja käski tulemaan että katotaan mikä on tilanne. Siihen kannattaa tottua että lääkäriltä voi kuulla suusta vaikka mitä sontaa, hoitsut yleensä mukavia.
 
Heips kaikille! :wave:

Liitynpä nyt sitten minäkin tähän ketjuun. Elikäs, ensimmäinen IVF-yritys olisi tulossa arviolta viikolla 19.

Mukavaa, että meitä samassa tilanteessa olevia on näinkin paljon. Ainakin jossakin jaksetaan kuunnella kaikkea mahdollista asiaan liittyvää ja on porukkaa, jonka kanssa piinailla :) .

Procren-jarrut pistetty ja seuraavaksi sitten Puregonit kehiin (200ky).

Helsingissä yksityisellä ollaan, minä 27v ja puoliso 37v.

Ihanaa kevättä kaikille ja tsemppiä hoitoihin!!<br><br>
 
Helou toukokuulaiset!

Osaisiko joku kokeneempi neuvoa?

Eli huomenna pitäisi alkaa sumut, mutta pitääkö sitä ennen tehdä raskaustesti? No, eihän se välttämättä tässä vaiheessa plussaisi, mutta kun sumun ohjeessa sanotaan ettei saisi olla raskaana. Ts. jos olisikin käynyt sellainen tuuri että olisi tullut luomukierrolla raskaaksi, niin onkohan sumusta kovastikin haittaa? En huomannaut eilen lääkäriltä kysyä.

Joo lääkäreiltä voi odottaa vähän töksöä käytöstä, mutta hoitajat ovat kyllä olleet ihania ja kannustavia.

Illanjatkoa! ;)
 
Titu
Tervehdys,

Ei tarvitse tehdä testiä ennen sumujen aloittamista. Näin minulle ainakin sanottiin. Ovat jotkut kuulemma raskautuneetkin sumujen aikana ja siitäkään ei ole ollut mitään haittaa (vaikka sanotaankin, ettei saa käyttää raskauden aikana).

Meitä lääkäri vähän "tsemppaili luomuilemaan" ja sanoi, että nimenomaan tällaiset meidän kaltaiset, joilla ei löydetä mitään syitä lapsettomuuteen, mutta alkio ei jostain syystä vaan kiinnity, voisivat synarelat jopa auttaa... Tiedä sitten, mutta kovasti kyllä puuhailtiin tässä kierrossa varmuuden vuoksi ;)
 
Joo ilman testiä aloitin sumut aamulla. Ällöttävän makuista! Meidän lääkäri ei erikseen mitään maininnut, mutta hoitaja kyllä sanoi aiemmin, että luomukierroilla kannattaa olla aktiivinen koska lääkkeet kuitenkin vaikuttavat siinäkin. Eipäs sitten auta kuin puuhastella täälläkin kovasti! ;)

Pidän peukkuja teille!

 
Heippa! :wave:
Saisinkos liittyä joukkoonne? Hyppäisisin tuolta huhtikuun pas hoitolaisista tähän pinoon, kun siirtoon ei päästykään.

Maanantaina pitäisi olla 3 icsin suunnitteluaika Tays:ssa. Alustavan puheen mukaan punktio olisi viikolla 21, mutta meille hoito tehdään lyhyellä kaavalla, joten voi olla jo aikaisemminkin.

Lasta on toivottu vähän päälle pari vuotta. Ollaan N28 ja M29.
 

Yhteistyössä