**Toukokuun 2009 Tuhisijat lokakuussa**

Voi harmi Miimii. Olen todella pahoillani.

Alexandra-85 onpa hauskaa, että jollain on sama päivä Kättärille tiedossa. Oletko harkinnut meneväsi Haikaranpesään? Tai onko jollain muulla omakohtaisia kokemuksia Haikaranpesästä?
 
Kiitos kaikille tervetulotoivotuksista! :)

Miimiille paljon paljon halauksia ja voimia :hug: :hug: Todella ikävä kuulla, että odotuksesi päättyi aivan liian varhain ja surullisesti. Minulla kävi heinäkuussa samoin, ja voin sanoa, että vaatii aikaa ja muiden tukea käsitellä tuota surua. Usko pois, kyllä onni kääntyy vielä teidänkin kohdalla :heart:

Under aika jänskä tosiaan, että meillä on sama päivä Kättärille. Kyllä mä ainaskin uskoisin, että valitsen Haikaranpesän. Moni kaveri on sitä suositellut :) Entäs sinä?
 
voi EI miimii83 :hug: oon kans niin pahoillani sun puolesta :(

ja nyt totisesti toivotaan että kukaan muu meistä ei enää tipu tästä pinosta, alkaa tuo oma ultra tosiaan kahta kauheemmin jännittään :|

sompio: mulla myös kohtu täysin taaksepäin ja ei se mitään kummallista tarkoita se on joko eteen tai taakse kallistunut.. mulla ainakin kun on taakse ja notko selkä vielä vastassa niin järjetön selkäkipu iski viimeraskaudessa 20 viikolla eli juuri kun kohtu oli kasvanut siihen kohtaa selkää, sitten muutamien viikkojen päästä se helpotti kun kasvoi taas ylemmäs.. ja supistukset tuntui pelkkänä selkäkipuna loppuun asti.. mahassa ei juuri tuntunut mitään muutaku kovettumista :) ja se että mulla ainaki viimeraskaudessa alko maha näkyyn vasta viikolla 22 eli jos on eteenpäin kohtu niin alkaa kai aikasemmin.. mut nyt kyllä tuntuu tästä et näkyy nyt jo, mut ehkä kuvittelen :D

mielenkiinnosta kyselen mikä on haikaranpesä?? kuulostaa kivalta :)

ja sitä piti kans kysyä, kuka nyt olikaan tilannu sen koti dopplerin?? mitä se maksoi ja mistä tilasit? alkoi kans kiinnostaan :)

Höpöliini ja piipero 9+6
 
Höpöliini mä tilasin sen kotidopplerin osoitteesta www.kuuntelevauvaa.fi ja se maksoi muistaakseni noin 80?. Ainoa kurja juttu on se, että tilasin laitteen reilu kuukausi sitten, ja sen piti tulla pikapostina, vaan ei ole vielä tähän päivään mennessä saapunut meille :( Lähetin kyllä viestiä tuonne asiakaspalveluun, ja sieltä vastattiin, että se on varmaan jonnekin postissa kadonnut, ja ne lupas selvittää asian. Pöh... Olisin niin halunnut jo päästä kuuntelemaan vauvan sydänääniä.

Niin ja Haikaranpesä on Kätilöopistolla toimiva synnytysyksikkö, jossa on perhehuoneita ja jossa hoidetaan tulevia äitejä yksilöllisesti :) Näin ainakin olen kuullut.

Alx&Baby 12+4
 
Voi ei, miimii. Oikein, oikein paljon jaksamista! :hug: Kyllä tekin jossain vaiheessa nyytin saatte syliin asti! :hug:

Mulla huomenna ultra, ja jännittää ihan kauheesti! Aina vaan enemmän panikoin, kun joutuu lukeen näitä ikäviä ultrakuulumisia. :( Toivottavasti tulisi hyviä uutisia... :heart:



 
Miimii :hug: :hug: olen pahoillani!! :'( Toivottavasti teillä onnistuu pian uudestaan.. Kyllä sinusta vielä äiti tulee!!! Ihan varmasti!

Piina aika jännää että oot jo nyt tuntenu liikkeitä! :) Mäkin oon kovasti yrittänyt tuntea mutta ainoa mikä tuntuu on suolien myllerrys... :LOL:

(.) eilen oli kuningaskrapulapäivä... :x milloinkohan tämä paha olo ja päänsärky lakkaisi?

EM ja Dodo 12+1 :heart:
 
Höpöliini Kiitos. Mustakin tuntuu, että masu on kasvanut. Tai sitten turvonnut :)
Notkoselkä mullakin on ja välillä muutenkin selkää särkee. Eli vaikuttaapa lupaavalta tuon selän suhteen. Jäänyt selän jumppaaminen taas vähälle, kai sitä pitäisi vielä tsempata.

Flunssa jatkuu, mä en jaksaisi olla enään näin tukkoinen.
 
Hei pitkästä aikaa kaikille.

Minua ei ole huvittanut täällä edes käydä kun olen voinut niin pahoin. Nyt näyttää valoa tunnelin päässä..välillä on muutama hyvä päivä etten voi pahoin. Lääkkeitä popsin aina jos siltä alkaa tuntua. Töihinkin ajatelin yrittää maanantaina palata.

Aurora72 ja toukka 10+6
 
miimi83 :hug: :'( miksei nämä lopu jo.. :(

Onneksi sai tänään vapaapäivän kurssilta..tyttö sairastu vaikka ei tuo kovin sairaalta näytä enää. Itsellä kyllä on olo taas "huipussaan" loppus jo tää ...onneksi ei sentään tarvi oksentaa enää tunnin välein. Olo on kuitenkin kauhea..

Olikos tuossa aiemmin käynnistyksistä puhetta. Mä niin toivoisin spontaaniasynnytystä. Käynnistetyt itsellä rankkoja tosin onhan ne sitten nopeesti ohikin tunnissa. Ei vaan kerkeä saamaan pahimpaan kipuun puudutetta. Nyt jos käynnistetään vaadin heti synnytyssalin ovella puuduttajan kehiin. Siinä menee niin paljon aikaa laittaa tipat sun muut...mieluusti menisin se katetri selässä sairaalaan.. :LOL:

Sektio on taas pahin vaihtoehto. :eek: Kerran kun on leikattu epäonnistuneella puudutuksella ei ihan heti tai edes vuosien päästä suostuisi samaan. Sitä kipua ei voita alatiesynnytys ja ihan turha kenenkään tulla väittämään ettei sektio ole synnytys.. :D Tai sitten voi koittaa miltä tuntuu kun maha avataan ja lapsi kaivetaan ulos ja tunnet hirvittävää kipua. Toisekseen siitä toipuu liian kauan.. nämä asiat kun ei ole itsensä päätettävissä niin voi vingua ja vikistä vain.. :p
Lisättäköön että suurimmalla osalla sektiokin on vaivaton toimenpide jostain syystä itse kuulun kaikessa siihen surkeaan vähemmistöön kellä epäonnistuu kaikki.. :) kuitenkin sektio on ISO leikkaus johon liittyy aina riskejä.

Mulla on ainakin maha aivan hirveä pallo.. =)

Tsemppiä ultraanmenijöille.

Jatkan tätä sängyllä makaamista. :wave:

Nara ja Himppu 12+2
 
Voi Miimi! Tällaisia uutisia ei tässä vaiheessa enää haluaisi kuulla. Pahoittelut sinulle ja voimia!

Eilen oltiin ultrassa ja vauvalla kaikki hyvin. Miten suuri kivi vierähtikään sydämeltä. Nyt uskaltaa jo vähän nauttia tästä raskaudesta. Kätilö ultrasi tosi tarkasti ja pitkään. Sekä sisäkautta että vatsan päältä. Hematoomaa ei kohdussa enää näkynyt. Sen sijaan kätilö arveli vuodon johtuneen istukasta, joka on osittain kohdunsuun päällä. Mutta eiköhän se siitä vielä nouse. Niin se oli esikostakin.
Pikkuinen kovasti potkutteli massussa, kunnes nukahti käsi otsan päällä. Oli kyllä niin mahtavan näköisiä potkuja, molemmilla jaloilla yhtä aikaa, että en enää yhtään ihmettele sitä, kun liikkeitä on tuntunut. Illallakin tunsin jo ihan selvästi monta muksahdusta, kun istuskelin paikallani.

Pahoinvointi jatkuu edelleen. Sain taas lisää sairaslomaa. Kohta aletaan varmaan harkitsemaan lääkitystä, kun ruokatorvi on niin ärtynyt, että oksentaessa tulee vähän verta.

Ristiselkäkin oikuttelee ikävästi. Nukkuminen on hankalaa, kun ei löydy hyvää asentoa. Luulen, että liikunta auttaa, kun tästä pahasta olosta vaan pääsisi ensin eroon.


Joie ja Sippu rv 12+1
 
Voimi menetyksen kokeneille.


Onnea ja tervetuloa uudet nimet.


Meillä Lahdessa kuuluu yksi ultra, joka ei ole mikään rakenne tai np- tai mitä ne nyt onkaan vaan ihan alkuraskauden ultran nimissä kulkee,viimeistään viikoilla 13+0. Ja kun se tehtiin keskus-sairaan äitipolilla, on siinä polimaksu 23,50?. Jos raskaus sujuu hyvin niin muita ultria ei ole. Neuvoloissa voi olla joku ultra mutta kaikissa pikku terveyskeskuksissa niitä ei ole olleenkaan, siis laitteita. Mä onneksi pääsen äitipolille useamman kerran ultraan kun seurataan tarkkkaan.

Neuvolassa tänään ei kuulleet sydänääniä ollenkaan vaikka viikot on nyt 12+5.
Edellisessä raskaudessa terkka sanoi että on vaikea kuulla. Eikä istukka ole edessä. En tiiä miksi on niin vaikeaa. Mutta viime viikon ultrassa oli kaikki ok.
 
JeAnka Ei ole meilläkään kuin yksi ultra, ja se on alkuraskauden ultra. Sitten tietenkin jos jotain erityistä olisi, pääsee muihinkin ultriin. Ja ilmeisesti sittenkin, jos ikää olis enemmän. Lisäksi saa osallistua veriseulaan, mihin itse en halua mennä. =)

Tänään oli mulla ultra, ja kaikki on oikein hyvin. Siellä meidän pikkunen riehui ja vilkutteli. :D Yksi pienokainen siellä näkyi. Ultraaja oikein katsoi monesta kulmasta, ettei ole toista missään piilossa. Kyllä on niin helpottunut olo. Nyt uskaltaa oikein kunnolla nauttia raskaudesta. :heart: Ihanaa! :D Tuli kyllä niin kevyt olo, heti kun pikkuinen näkyi ruudulla. :heart: La olis ultran mukaan 26.5. Ultraaja oli tosi mukava. Oli oikeestaan outoa, kun ei tarvinnut selitellä lapsilukua. Kauhisteluista ei tietoakaan. Jäi kyllä kaikenkaikkiaan todella hyvä mieli koko ultrasta! :D






 
Aurora72, kauhajoella asustelen ja mulla on 6.11 s.joelle aika. Saattaa olla ettei nämäkään pikkuiset jaksa la päivään odottaa nyt ku niitä vielä kaksi. Tyttö ja poika tulleet joitain viikkoja etuajassa :)

JeAnKa Kyllä siellä varmasti kaikki ok.
 
Tänään oli neuvolalääkäri näin heti eilisin ultran jälkeen :whistle: Mitään ihmeellistä ei ollut ja sydänäänet eivät kunnolla kuuluneet. Kuuluivat hetken, mutta pikkuinen taas pinkoili kohdussa ja yrityksistä huolimatta ei kunnon ääniä saatu. Mutta mikä parasta, mä saavuin kotiin mukanani nippu reseptejä, niin perusvoidetta, kortisoonia, silmätippoja kuin heinixiäkin menen apteekista hakemaan heti kun jaksan sinne asti... tai laitan miehen viikonloppuna asialle. Mulla siis ongelmana kokovartalolle (vain kämmenet ja jalkapohjat ilman) levinnyt ihottuma. Jos noilla voitehilla ja lääkkeillä ei rauhoitu parissa viikossa, niin antaa lähetteen ihotautilääkärille.
 
Heippati!
Musta tuntuu ihan hullulta kun viikot juoksee silmissä=) neuvolan laskurin mukaan la oliskin 16.5, mutta se nyt ei haittaa suuntaan eikä toiseen=) tänään oli eka nla+lääkäri ja kaikki on hyvin... sydänääniä lääkäri koitti löytää, muttei onnistunu, en yhtään ihmettele, kun mun asento oli niin kummallinen gynekologisen tarkastuksen jälkeen. Luotan siihen että tiitiäisellä on kaikki hyvin, varsinkin kun oon havainnu semmosta pintä "kuplintaa" alavatsan sisäpuolella=) Esikosesta tunsin jo kans ekan ultran aikoihin n. vk 12. ja se varmistu ultrassa, että vauvatuntemuksiahan ne oli ollu, kuplinnat ja pyrähdykset...
Ensiviikon keskiviikkona on ultra-aika ja nyt lauantaina tulee se maaginen 12 viikkoa täyteen... en oo silti yhtään ressannu asiaa :)

Öklötys ja isoin väsymys on kadonnu, tänään jopa olin ihan pirteä kun klo 6.15 esikko tuli kömpimään viereen huilimaan... kello soikin jo sitten vartin päästä. On se niin ihanaa aamulla herätä kun pikkumies tulee töhnimään ja yrittää kiivetä äidin viereen... tarkotuksella nukun oven puolella... ylläri ;)

Naama on ihan kamalassa kunnossa, rasvottuu ja mustapäitä kasvaa ku sieniä sateella.... ei voi tajuta.... muutenkin oon yllättyny ku pahoinvointi ja väsymys oli niin lievää, en esikosestakaan oksentanu, mut en saanu kyllä mitään syötyäkään... liekö sitten vaan niin jotenkin asennoitunu tähän eritavalla, vai mahtaisko olla toista sukupuolta tulossa... tiedä häntä.

Huh-huh... koulua vielä vajaa pari kuukautta ja sitten on valmistujaiset.... kyllä pikkusen jänskättää saada paperit käteen... pitää kai ilmottautua työkkäriin, niin saa pikkusen lisää rahaa, kun tuskin kukaan palkkaa alkuvuodeksi raskaana olevaa naista=) epäilenpä...

mutta joskos taas palaisin kouluhommien pariin... piti käydä tuulettamassa ajatusta välillä...

ihanaa syksyä kaikille ja kasvatellaan massuja kimpassa!!!!

maariana83 ja tiitiäinen 12.vko



 
artunäiti: heips! piti kysymäni että minkäs ikäinen sun esikko on.... näytetään olevan menossa samaan synnäriin ja vielä samalla viikolla, jos laskettu aika osuu syntymäpäiväksi=)

olisi mukava muutenkin tutustua uusiin äiteihin, että ne jotka on porista tai likeltä, niin voi laittaa vaikka yv:tä tulemaan!!

-maariana83-
 
Olo on niiiin väsynyt... heräsin juuri kahden tunnin päikkäreiltä ja tuntuu ettei pysy tolpillaan siltikään... |O

Hienoa lukea näin hyvistä ulrakuulumisista! Onnea kaikille! :flower:

Jospa sitä kävisi vähän raittiissa ilmassa ja kaivaisi sitten pakastimesta uuden annoksen minttusuklaajäätelöä kun mies kävi sitä varta vasten ostamassa mulle :p Nam!

Päivänjatkot odottajille!

Jasmin ja aarre tasan 14 :heart:
 
Pitkästä aikaa ehdin tänne ja kyynel silmässä pikakelauksella pinoa luin. Haleja ja voimia ihan suunnattomasti kaikille tippuneille.

Joku kyseli tuplien odottajien masun kasvusta, se tosiaan kasvaa :LOL: Masu on jo ihan kiva pömppö. Kesällä pidin koon 34 housuja, raskauden alussa turvotuksen vuoksi koko vaihtui 36 ja nyt 38 ei enää mene kiinni. Huuto.netissä on siis tullut aikaa vietettyä, kun entiset mammavaatteet on niin kulahtaneita ja ei raaski kaikkea uutena ostaa.

Huomenna on lääkärineuvola, toivottavasti kaikki on ok. Ens viikolla ultra.

- Narttu & masukit rv 11+5 -
 

Yhteistyössä