TOUKOKUISTEN 2007 toukokuu

Näin se synnytys meillä meni:

Sunnuntaiaamuna (rv 40+2) heräsin viiden maissa ja oli jotenkin erilainen olo, alaselkää ihan kevyesti jomotti. Nukahdin vielä pariksi tunniksi ja seitsemältä heräsin uudestaan, epämääräinen olo jatkui ja lukaisin Hesarin. Koko aamupäivän tuntui sellaiselta, että onkohan synnytys käynnistymässä vai ei, iltaisin en olisi moisiin oireisiin (supistelua, pientä kipuilua alhaalla, jomottelua) edes reagoinut, mutta yleensä aamuisin ei ollut sellaisia oireita, ja tuo selkäjomotus oli uutta.

Sanoin miehelle, että tänään varmaan mennään tarkistuttamaan tilanne sairaalaan. Katseltiin lasten kanssa vähän telkkaria ja välillä tuli sellaisia tuntuvia supistuksia, mutta harvaan. Joskus yhdentoista aikaan sitten tuli sen verran topakka supistus, että pakattiin tavarat ja vietiin lapset hoitoon. Ajattelin, että sama se, vaikka olisi turha reissu, sunnuntai on hyvä päivä käydä tarkastuttamassa kun on mies ja hoitoperhe kaikki kotona.

Sairaalassa oltiin klo 12 aikoihin. Kohdunsuu oli 2 cm auki, ja supistukset säännöllisiä. Kätilö neuvoi menemään max 2 tunniksi pihalle kävelemään. Käveltiin vähän aikaa hissukseen ja käytiin kahvilassa vähän tankkaamassa. Reilun tunnin päästä alkoi olla niin kovia supistuksia, että piti palata kätilön luo. Pääsin ammeseen, siellä meni myös noin tunti (oli oikein mukava kokemus!). Sitten vaan synnytyssaliin ja alettiin jo puudutuksista sopia. Kävely ja amme olivat rentouttaneet ja avanneet kohdunsuuta niin, että se oli jo 7 cm auki. Siinä vaiheessa olo oli jo tosi tukala, ja sain spinaalipuudutuksen, joka oli tosi nopea ja tehokas apu, ja ajoitus osui nappiin. Ei se kokonaan vienyt kipua, mutta todella paljon helpotti oloa. Lisäksi nappailin ilokaasua, sekin oli mulle iso apu.

Ei siinä kauan mennyt kun kohdunsuu oli kokonaan auki. En oikein tiedä, miksi siinä odoteltiin vielä noin tunti ennen kuin ryhdyttiin ponnistamaan. Puudutuksen tehokin alkoi jo hiipua. Musta se oli kumminkin tosi hyvä, kun kätilö neuvoi, että alkaa vaan pikku hiljaa tulla mukaan supistuksiin kevyellä ponnistuksella. Eli ei jännittää ja harata vastaan lihaksillaan (niin kuin kivun takia helposti käy), vaan ihan kevyesti alkaa ponnistella supistuksen tullessa.

Näin toimien ei ponnistusvaiheessa mennytkään kuin 8 minuuttia, vaikka vauva oli iso (54 cm ja 4.550 gr) ja tarjonta hankala (kasvot eteenpäin). Lujille se otti ja tuntui, ettei vauva liiku minnekään. Toinenkin kätilö tuli auttamaan, ja he tukivat jaloista ja vakuuttivat, että vauva etenee oikein hyvin ja pian on pää saatu ulos. Näin siinä kävikin.

Vauva oli heti niin ihana ja virkeä, ja itsekin olin oikein hyvässä kunnossa, pääsin suihkuun ja kävelemään. Kotiutumaan päästiin vasta 5. päivänä synnytyksen jälkeen, kun hänellä olivat tulehdusarvot kohollaan. Tuntui kyllä tosi pitkältä sairaalasaoloaika, ja yöt varsinkin, kun oli niin kovasti hälyä. Mutta nyt on elämä ihanaa, on niin mukavaa saada vauvan kanssa käydä ulkona kävelyllä ja eilen hän oli aivan hurmiossa kun pääsi ekan kerran kylpyyn. Voi että voi pieni ihminen nauttia!!!

Tuo spinaalipuudutus oli siis tosi hyvä minun mielestäni, ja toinen hyvä juttu oli tuo, että pikkuhiljaa aletaan tulla ponnistamaan mukaan supistuksiin.

Onnea metsänhenki Pojasta :flower: :flower:

Ite tulin just neuvolasta, kaikki ok. Sydänääniä vaan kuunneltiin jonkin aikaa, vaihtelivat onneksi sitten kuitenkin ihan kivasti 115-145 välillä kun pieni liikkui.

Liikelaskentaa pitää vaan nyt harrastaa kun tuo on päivisin niin hiljainen. Joskis se vilkas aika on melkein koko odotuksen ajan ollut 12-01 välillä yöllä jolloin potkuja sitten kyllä satelee. Mutta sitä ehtii jo aina päivän aikana niin huolestua. Onneksi neuvolassa sanoi että voi koska vaan mennä käymään että kuunnellaan sydänäänet jos sille tuntuu. Tuota kun tuntuu olevan vähän hankala edes herätellä päiväsaikaan. Jotenkin mulla vaan silti alkoi huolestuttaa vaikka täti sanoikin kaiken olevan hyvin. Kunpa tuo jo syntyis ja pääsis näistä huolista :/ Eilenkin illalla käviin taas 4 km reippaalla sauvakävelylenkillä, mut ei tehoja.

Perjantaina uus neuvola-aika ja sitten tiistaina yliaikaiskontrolli esn viikolla jos sinne asti menee, toivottavasti ei! Olo alkaa olla jo vähän tällanen :headwall: Vaikka ei niin mitään vaivoja olekkaan mut tuo huoli ja pelko alkaa lisääntyä et kaikki menis hyvin.

Tänään lähden neitin kanssa jossain käymään, hulluksi tulen jos jään taas päiväksi kotia kun mies lähtee illaksi töihin. Pakko päästä ihmisten ilmoille.

No siinä tuli omaa napaa jo ihan riittävästi. Jotenka, niitä kipeitä supistuksia odotellessa :wave: :wave:

Tiitteräinen 40+6

Sapettaa.... Eilen niin lääkäri puhelimessa lupaili että tänään käynnistellään, vaan kun illalla sairaalaan mentiin niin kotiinhan sieltä vielä lähetettiin... :/ Ei kuulemma ollut niin paha ihottuma kun oli lääkäri kuvitellut. No toisaalta hyvä tietysti, mutta kun jo ehdin asennoitua että vauva kainalossa sairaalasta kotiin tulen.. :( Käyrillä olin siinä aluksi, hyvältä näytti ja muutama napakka supistuskin tuli. Sormelle auki oli mutta kovin korkeella vielä, eli siis käsittääkseni se kohdunkaula vielä piiitkä... :snotty:
Taisi se sisätutkimus sen verran ärsyttää, että koko kotimatkan tuli supistuksia ja ilkeesti juili selässä ja alamahassa ja tosi pahasti välillä viilteli tuolta alhaalta! :x Jouduin panadolin ottaa yöksi, kun en muuten unta saanu. Meni yö muutenkin ihan per.seelleen taas... Otti päähän koko toi touhu ja kutitti taas pirusti kaikkialta! \|O Täytyy tänään apteekista käydä hakee ataraxia jota lääkäri yöksi määräsi, jospa sais ens yönä nukuttua kunnolla. :)

Sellanen valitus taas kerran, sorry :ashamed:

Onnea jälleen kerran vauvan saaneille :flower: Ehkä sit reilun viikon päästä olis vihdoin minunkin vuoro.....

Bianca ja pikkunen 41+1

Neuvolassa tänään hoitaja pani lähetteen taysiin että ottaisivat kokoarvioon ja mahd käynnistyksen suunnitteluun. Jos ottavat sinne, niin kutsu tulee kai ensi viikolla tai seuraavalla, jos ei, niin ei voi mitn kuulemma.
Kun mahaa mitattiin sanoi hoitaja että vauva on taas laskeutunut kiinnittyneenä VIELÄ alemmas. Kun aiemmin sanonut että on kiinnittyneenä jo tosi alas. Vieläkö se noin voi laskea. Heh. Tuleekohan sit kuin tykin suusta.
Eilen häpyluu kipeyty sikana, enempi kuin aiemmin. Ja aamulla nyt rinnat kipeet jota oli vaan ihan alussa. Varmaan maitoo alkaa kertyyn?

fangis 38+0

Vilmis82
Heips!

Paljon onnea taas vauvan saaneille :flower:
Onkohan JABBA jo lähtenyt tositoimiin..? Mietin, kun niistä paineista oli puhetta viime viikolla, ja sun olo kuulosti aika huonolta. Toivottavasti on turvotus helpottanut tai vauva saapunut :)

Mä mittailin tänään kaverin luona paineita ja alapaine oli taas 96-100.. Soitin neuvolaan, mutta kun niitä muita oireita ei ole, niin voin hyvin odotella huomista neuvolaa. Raivostuttavaa tämä oireiden tarkkailu.. itse kuitenkin uskon, ettei mitään hätää ole, kun olo on niin hyvä.
Lauantaiyönä iski järkyttävä suonenveto ensin toiseen ja parin tunnin päästä toiseen jalkaan.. ei mikään kiva tunne, ja vieläkin on pohkeet aivan jumissa.. Mies taisi säikähtää, että nyt tuli lähtö, kun sen verran kovaa tuli huudettua :D

BIANCAlle jaksamista kutinan kanssa! Aika vaikeata tuntuu olevan tuo käynnistyksen saaminen.. Kummallista, kun mennään kuitenkin jo näillä viikoilla ja sullakin taisi olla jo yliaikaa.

Niin ja TIITTERÄISElle ja muille tuskaisille niitä kunnon suppareita :) Itsekin olisin jo ihan kypsä kokemaan sen synnytyksen..

Vilmis 38+2

Pakko tulla tänne kirjottamaan kun jännittää niin kamalasti! :)
Eilen illalla tuli kirkasta limatulppaa reilusti ja tänään tuli kellertävää. Alaselässä on menkkamaista jomotusta (eilen illalla alko) ja lauantaista asti on supistellu kivuttomasti ja harvakseltaan on tullu kivuliaitakin suppareita. Siskolle jo soitin ja se sano et sillä synnytys käynnisty vuorokausi limatulpan irtoamisen jälkeen joten oiskohan illalla lähtö synnärille tiedossa?!? Iik kun jännittää!

Luin Vaniljan synnytyskertomuksen ja alko jännittää vielä enemmän kun mulla aamupäivä menny niin samankaltaisesti kuin Vaniljalla ennen synnytystä. Tälläsiä oireita mullakin yleensä vaan iltasin. Toivottavasti alkais pikkuhiljaa supistelee enemmän tai menis vedet niin pääsis tositoimiin. Oisin kyllä jo aivan valmista kauraa..

Kävin kävellen kaupassa ja sen jälkeen vielä koiran kanssa lenkillä jos vaikka sekin auttais käynnistämään synnytystä. Voi olla että intoilen nyt aivan turhaan, mutta pakko oli tulla tänne purkamaan jännitystä. :)

Onnea uusille vauvoille! :flower:

Näyttääpä muutamalla olevan jännät paikat, huiii :D , toivottavasti teille lähtö tulee!

Vime yö meni suppareiden kanssa valvoessa, kipeä olin, mutta ei mitenkään säännöllisiä ne supistukset. Ja jatkuva kipeä jomotus selässä, vatsalla ja reisissä. Mut siitä se sit taas laantu aamuun mennessä. No, korkeintaan kolme viikkoa enää! Minäkin kutisen, mutta mitään ei näy. Vähän väliä pitää jotain paikkaa hinkuttaa, nyt lähinnä kämmenselät ja kasvot ja vatsa.

Nyt syömään ja sitten hetkeksi pötköttämään... :wave:

Stiina & toukka 38+5

Heipparallaa kaikille!

Paljon onnea vauvautuneille, pari päivää olin pois koneelta ja taas oli liuta vauveleita kainaloissa! :heart:

Mie en ole vielä poksahtanut, en ole saanut keneltäkään juuta enkä jaata oloihini joten kärvistelen täällä. Tai no ihan hyvillä mielillä olen, tänäänkin oli tuossa leikkikavereita (kaveri ja poika 2,5v), oltiin reilu 2h pihalla ja grillattiin lounaaksi makkaraa. Seura tuli tarpeeseen, koska jännittää se keskiviikko!

Elikäs, keskiviikkoaamuna klo 09.30 menen äitiyspolille ja lääkärille, jonka pitäis sitten se käynnistys aloitella. Tai siis näin se edellinen erikoislääkäri päätti. Mutta voiko ne tehdä niin, että jos ei ole tilaa niin laittavat kotiin? Eihän se olis reilua kun kerran lausunnoissa lukee että 16.5. (eli 40+0) käynnistetään!! Kaikki järjestelyt kun tehdään sen kannalta että sieltä sairaalasta en kotiin tule, eli esikko hoitoon, miehellä vapaata töistä jne. Jännittää siis synnytyksen lisäksi tämä, että jos siirtyykin myöhemmäksi, sitä en taida henkisesti kestää.

Kauheesti nyt sitten jännittää, jotenkin tuntuu toooooosi pitkiltä nää 2 päivää. Olenkin ohjelmoinut tälle illalle siivouspäivän (kun mies kotiutuu) ja huomiselle isot ostokset että on sitten kaapit täynnä. Miehellä kun ei ole ajokorttia niin paras varautua siihen että on sapuskaa ja juomista muutamaksi päiväksi ettei heti tartte ajella, täältä on matkaa kaikkiin parempiin kauppoihin.

Mitähän huomenna keksis että aika päivällä kuluis... varmaan mennään likan kans kaupungille, hemmotellaan vielä äiti/tytär hetkillä itseämme :)

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille,

Jabba 39+5

Vilmis82
HELINÄ: Tsemppiä! Hui kun jännät paikat :hug: Itsekin tarkkailen joka vessakäynnillä, että joko sitä tulppaa tulisi, mutta eipä kai sitä pelkkä toivominen irroita :whistle: Tulethan kertomaan, miten tilanne etenee? (Jos vaan ehdit..)

JABBA: Hyvä, että tilanteeseen tulee helpotusta! Ei nyt luulisi kenenkään tuota enää peruvan..

Niin BALOUta ja VIIVIä minäkin mietin, ainakaan Balousta ei ole kuulunut aikoihin.

Onnittelut metsänhngelle!!! :flower:

Neuvolakuulumisia:

-RR 155/82
-paino tippunu -583g viikossa ;)
-hemppa 117
-sf-mitta 37
-vauva oli kiinnittyny...Vihdoinki!!!
-syke 140
-pissa puhas ja turvotus ei

Neuvolantäti meinas, että alkaa olla lähtövalmiuessa vauvveli...elikkäs odottellaan vaan sitte lähtöä.

Mulla palo äsken ihan totaalisesti hermot ku kävin Kelan sivuilla kattomassa päätöksiä. Nimittäin laitoin aluksi hakemuksen vuoden 2005 tulojen perusteella, mutta Kelalta sanoivat, että kannattaa kokeilla myös viimisten 6kk tulojen perusteella, että se automaattisesti luetaan asiakkaan hyväksi kummasta tulee parempi päätös. Tottakai tehin työtä käskettynä ja hain uuestaan sen 6kk mukaan niin kappas vain päätös oliki puolet huonompi ja nyt mulle maksettais sen mukasesti...!!! Eli ei sen kumpi oli parempi päätös!!! :headwall: Tehin äsken sitte vihasen soiton Kelan paikallistoimistoon ja aikoivat ottaa selvän, että miten tämä asia nyt sitte menee... just joo... minun tuurilla en saa kohta ku minimipäivärahan ja sillä ei saa ees kuukauen vaippoja ostettua... Voi, että mulla niiin kiukuttaa....!!!

No tuli vähän helpompi olo ku sai tänne purkauduttua ku mieski töissä... tsemppiä teille kaikille!!

Hanna 38+6

hihhii
Onnea taas vauvan saaneille! :flower:

Kävin tänään neuvolassa
viikkoja siis tasan 39
paino + 400 g
RR 120/68
pissa puhdas
Sf 34.5
syke 135

Terkka ei osannu sanoa et onko viel kiinnittyny, mut eipä tuolla mitään merkitystä ole kun äitilläni ei ole koskaan kiinnittyny vauvat. Ja niitäkin se on saanut 12. Seuraavan ajan sain vasta ensviikon perjantaille ja sillon on jo laskettu aika menny.

Eilen kävin kävelyllä et jos se vähän edistäis synnytykseen lähtöä. No eipä siitä mitään taikaa ollu. Paikat vaan kipeyty ja turvotusta tuli sormiin ihan kauheesti. Ihan kipeää teki nivelille. No kokopäivän tuntu et oli housut märkänä. Näytti et se olis ollu valkovuotoa mut välillä oli kyllä ihan kirkastakin. Mut en sit tiiä mitä oli. Nyt ajattelin alkaa peseen ikkunoita yläkerrasta ku on niin likasia. Jospa se auttais taas asiaa eteenpäin. Käy vaan nää päivät pitkiksi kun tuntuu ettei jaksa mitään tehdä!

Jotku kirjoitti noista kutinoista niin mulla kans kädet kutisee ja on tullu märkärakkuloita, mut en oo siihen erikoisemmin kiinnittänyt huomiota kun mulla on useesti tollasta. Tosin yleisimmin syksyllä ja talvella ku on kylmää.
Tsemppiä vielä kaikille jotka kärvistelee ison mahan kanssa! :)

Hihhii ja asukki tasan 39

dodii... neuvolaan viel juuri ja juuri selvittiin! :D
edelleen supparit jatkuu (ei kunnon säännölliset) ja ihan uskomaton viiltely. :kieh:
neuvolassa oli jälleen se opsikelija ja sit oli valvomas yks toinen sijainen joka on mulla parisen kertaa ollu et ei nyt ihan outo. :/
se sijainenki katto et ei kävely ole yhtään mielekästä, en pääse ku etanavauhtia ja sillonki naama irvessä.
mut tässä saldo:

38+4
painoa: +1.925 /4pvä:s :headwall: :eek:
turvotus:++
RR:118/65 (hieman taas nousuu mut ei paljoa)
pissa:eek:k
sf:34
RT
:heart: syke +150

mie olin persielle pyllähtää ku kuulin ton painon. no joo, tulihan tuota kakkua vedettyä ja turvotustaki on mut eiköhän tuo melkien kaks kiloa ole aivan liikaa ja viel 4 päivässä. :headwall: :kieh:
vaikkaki niitä päänsärkyjä ja kuvotusta mulla on ollu niin kuulema ei oo hätää eikä aleta tutkia mahd. raskausmyrkytyksen takia ku paineet ja pissa ok. et ei sit mitään senkään saralla uutta.
meil kans poika ollu tosi napakasti kiinnittyny alas jo vaikka kuin monta viikkoa mut nyt on kuulema kaivautunu ihan lantion sisään ja päästä ei saa otetta ollenkaan. et voi ne näköjään laskeutua vieläki alemmas.. :LOL: ilmankos ei kävely enää onnistu. :whistle:
sisätuskimusta eivät uskaltaneet tehdä.. kuulema ois voinu käsille valua ukkeli tuolta. :whistle:

se sijainenki sit sano et ei oo mun kohdalla ku päivistä kii jos ei tänään illalla synny, on kuulema merkit jo niin vahvat mut mie en jaksa uskoa ennen ku nään. niin tässä on tupannu käymään et ku meneeki sanomaan jotain mahd. tulosta nyt tai pian niin vielä täs on pyöritty ja odotettu. \|O
anto taas uuden ajan ens ma ja toivotteli et ei enää nähdä.. :LOL:

ai niin ja ku sinne huoneeseen menin niin toinen neuvolatäti käytävän toisesta päästä huusi et onko sen ja sen nimistä äitiä näkyny ja et hän on ilmeisesti sit lähteny synnärille kun ei näy.. hyvä että en huutanu sinne perälle et ei tartte leuhottaa siellä ja et ois täällä muitaki jotka jo vois mennä. \|O :LOL:
onko sitä jo nyt muka näin katkera?! :ashamed: :D

mut vaikka ois kuin kiva vaan istuskella niin aattelinpa antaa potkua suppareille hiukka lisää ja alkaa kotihommiin. nyt ku sai tunteroisen unet otettua niin jaksaaki ihan erilailla touhuilla. :whistle: <br><br>

Sammakko harmaana
Paljon onnea kaikille vauvautuneille :flower: Teitä olikin tullut tosi paljon sitten viime käynnin, etten enää pysynyt perässä. Muutenkin tämä aika menee hurjaa vauhtia näiden pienimmäisten kanssa, ettei meinaa ehtiä enää lukemaan näitä juttuja tai siis mitään muutakaan. Mutta kuinka silti nautinkaan tästä kaikesta :heart:

Sammakko + poika 2vk 4pv :heart:

Täällä edelleen :wave:

Supistellut koko illan suht säännöllisesti 7 minsan välein mut kyllä noiden kanssa selviää..tiiä sitten mitä ovat. Just tulin tunnin reippaalta sauvakävely lenkiltä ihanan hapeikkaasta sateisesta ilmasta (piristi ihanasti vaikka jalat ihan poikki), ja päivä oltu neitin kanssa shoppailemassa. =)

Jospa tää tästä =)

Tiitteräinen ja Tyttövelivauva ihan kohta 41 viikkoa :whistle:

täällä sitä edelleen ollaan yhtenä kappaleena. :snotty:
supistuksia tuli viel alkuillasta ja hoitajillekki soitettiin et voipi olla et kohta saa tulla niin ne perinteiset sit taas sattui.. eli supparit alko hiipua. :headwall: yöllä pariin suppariin heräsin mut nyt ku niitä tulee (tosin harvakseltaan) ne on jo tosi kivuliaita ja säteilee reisiin että selkään. paikat siis on jo ihan valmiina ja ku ne nyt sit kunnolla alkaa niin sit onki jo juoksujalkaa mentävä et ehtii.
ite tuos eilen tutkin tilannetta tuolla kohdunsuulla olis niin arviolta noin 4-5 sormelle sain, kanavaa ei löydy ja paikat on ihan pehmenneet (ja paikat oli itseasias aika turrat et ei paljoo enää tuntunu missään ku sinne sormensa tukki, mut sit onko se vaan supistusten syytä, en tiiä) et ei se paljoo enää vaatis.. :/
mie sain miehenki ihan hermoraunioks eilen ku seki odotti koko ajan varpaillaan koska mie sanon et nyt mennään! seki sit yöllä ku sänkyyn tuli et eikö se jo tuu sieltä!
saati hoitajat jotka yön ootelleet puhelimet täysillä soittoa.. :ashamed: mä nyt sovin itteni kans et en sano mitään enää ennen ku olotila alkaa olla jo niin kinkkinen et ei enää kotona olo tunnu hyvälle. siinä itekki välttyy pahemmilta pettymyksiltä kun sit se into loppuu taas ku seinään. :'( :snotty:
sori taas tää vuodatus.. ottaa vaan niin pattiin koko homma jo. :ashamed:

kaveri pyysi keskimmäistä poikaa junaretkelle naapurikuntaan tänään iltapäivällä niin aatelin et samapa tuo. kiva vaan ku seki saa jotain ihan omaa luxuskivaa ja vaikka lähtö tuliski niin ei se haittaa. meillä on onneks pari varahoitajaa jotka voi siks aikaa tulla ja ku ei ne oo ku sen kolmisen tuntia siel reissus.
tää mun kaveri on keksiny meidän joka lapselle oman kivan jutun jota "harrastaa" poikien kaa. isoimman kaa käy uimas ja keskimmäisen kaa tekee jotain pikku retkiä (junalla,bussilla,ym) ja nuorimman kans sit ei viel oo mitään pysyvää mut seki keksitään varmaan lähiaikoina. ja aatella tää tyttö on siis reilu parikymppinen jolla ei ole edes itsellä lapsia (yleensä lapsettomat parikymppiset nauttii biletyksestä ja menosta, tuskin kaverin ison lapsikatraan kans touhuamisesta). harvas on tollaiset helmet!!! :heart: :D
mut pitää lähteä laittaan aamupalaa pojille ja valua sohvan pohjalle viel hetkeks ku on niin kipeä noista supistukista et joka rentoutushetki lihaksille tekee vaan hyväää.. :x <br><br>

heippa taas!

meidän pikku-ukko näki päivänvalon lauantaina 12.5 klo 15.13.
:heart:
painoa pojalla oli 4520g ja pituutta 54cm, päänympärys huikeat 38cm :eek:

synnytys kesti 1h 45 min ja lähti lauantai- aamuna käyntiin kalvojen puhkaisulla, mistä syystä se oli nopea ja raju. mutta hengissä selvittiin :D

eilen tultiin kotiin, täällä lapset ei sitten millään malttaisi antaa vauvan olla kun kokoajan pitäis hoitaa, hyvä että reppana saa rauhassa edes syödä :heart:

mutta ei sen kummempia täältä, voimia niille jotka vielä kasassa, onnea synnytykseen!!!!!!!! :)

terv. maissikas ja "väinö" 3 vrk

Huomenta vaan!
Täällä minä odotan jännityksellä huomista. Käynnitys edessä!
Vauvan painoarvio ultran mukaan 3900 gr. :eek: Lääkäri veikkaili kyllä käsinkosketellen pienempää.
Mutta huomenna se selviää!!!!!!!! :D :D

Joku kirjoitteli että supistukset sattuu lonkkaan.
Mulla taas vasempaan iskiakseen?! Siis ihan hirveetä. :\|

Äitiyspolilla käynti oli kans karmea, mies kun teki sisätutkimuksen, piti oikein valittaa kipua :eek: . Sit se yritti irrotella kalvoja, mutta eipä eilen illalla sitten kun vähän supistellut; eli ei lähtenyt käyntiin.
Toivottavasti en siihen mieheen enää tapaa, oli kyllä niin järjettömän kovakourainen, paikat vieläkin arat!
Niin rupee nyt tässä sitten synnyttämään :eek: :LOL:

Mutta hyvää jatkoa kaikille odottaville ja jo vauvansa saaneille :flower:
meikä lähtee sitten viimeistään huomenna hakemaan pikkuista :heart:

t. Miesku rv 41+6

Jännittää kovasti muiden puolesta! Onkohan Tiitteräinen vielä kotona, vai joko se on menoa? Ja marjuska (meniköhän oikein...laho pää) kans....huiii :D . Kun omissa oloissa ei ole mitään uutta, ja tuskin pariin viikkoon tuleekaan, niin ihana että saa jännittää ja seurailla toisten tapahtumia. Aloin kalenteriin suunnittelemaan kaikkia menoja ja touhuja, huluks tulen, jos vaan kotona istun ja oota.

Stiina & toukka 38+6

Vilmis82
MAISSIKAS: Onnea vauvasta!!

Ja käynnistykseen tai muuten vaan synnyttämään lähtijöille tsemppiä :hug: Taitaa ketju olla hiljenemään päin, kun porukka pääsee vauvoja hakemaan.. no itse taidan pyöriä täällä vielä kesäkuun puolellakin :\|

HANNAlle piti tulla kommentoimaan tuota Kela-asiaa. Mulla nimittäin takana parin kuukauden taistelut ä-rahasta.. Mulla tulot laskettiin 6kk:n mukaan, vaikka olin mielestäni oikeutettu kuukauden tulojen muuttamiseen vuosituloksi. Ja kyllä kannatti valittaa, raha nousi kirjallisen valituksen jälkeen puolet isommaksi :) Mutta raivostuttavaahan toi on, kun pitää tehdä älyttömästi työtä, että saa sen mihin on oikeutettu. Kannattaa tehdä valitus kirjallisena ja perustella kaikin mahdollisin keinoin, itse käytin mm. tuota, että etuudet arvioidaan aina hakijalle edullisimman tavan mukaan. Tsemppiä, älä anna periksi!!

Vilmis 37+3

Miesku, vai on sullakin huomenna käynnistys?? Niin mullakin :D Otetaan kisa, kumpi on ensin valmiina ;) Mulla on lääkäriaika klo 9.30 (jos ei ole myöhässä, kuten yleensä on) ja sen jälkeen vasta tiietään miten ja mihin aikaan käynnistellään. Toivon että pääsisin kalvojen puhkaisulla mutta eipä mun toiveet taida auttaa, jos paikat on epäkypsät. Oikeestaan toivon vaan että syntyisi sen ke illan puolella, että se keskiviikko laskettaisi "nollapäiväksi" ja pääsisin sitten viikonlopuksi kotio. Mutta eipä näitä suunnitella voi.

Jännittää kyllä ihan pirusti, miten ihmeessä saan yöllä nukuttua :eek:

Onnea koitokseen Miesku ja muutkin!!

Jabba 39+6

Tsemppiä Jabballe ja mieskulle käynnistykseen =)

Mä lähden tytön kanssa taas päiväksi kyläileen kun mies lähtee töihin. Hulluksi tulen jos kotona päivät ollaan kahdestaan ja ootellaan vaan ja ootellaan. Reissataan kyllä nyt joka päivä sinne asti että saan tän vauvan ulos tuolta mahasta :whistle:

Nyt mennään siskon luo, matkaa 80 km yhteensuuntaan mut kuluupa päivät joutasammin.

Jaksellaan kaverit =)

Tiitteräinen ja ei-niin-kiireinen-vauva 41

Yhteistyössä