TOUKOKUISTEN 2007 toukokuu

Heissan taas!

Viimenen neuvola käynti takana. Kaikki oli taas hyvin :) Kysyin sitten että miten se käynnistys kun sunnuntaina tulee 42vko täyteen. Th sanoi että sinä päivänä kun tulee tuo 42vko täyteen, kävelet vaan sairaalaan sisään ja aloittavat sitten käynnistelemään :eek: Ei mitään yliaikaiskontrollia, ei varattua aikaa, ei mitään... Sitä siinä ihmettelinkin että noin vaanko sisään astelen sairaalaan ja sanon et pillerit tänne. Th sanoi että no, voithan sie vaikka soittaa etukäteen vielä ennenkun lähet. Eh, oukkei... :D No siis jos ei taas jälleen kerran tule mutkia matkaan, niin sunnuntaina viimeistään käynnistellään :) Tosin pieni toivo vielä on että lähtis itestään syntymään, tänään oon bongaillu limatulpan palasia aina vessa reissun yhteydessä. :) Th sanoi että se enteilee yleensä että parin kolmen päivän sisään lähtis syntymään, varsinkin näillä viikoilla... Täytyy toivoo parasta :)

Onnea huomiselle käynnistykselle, ainakin parilla tais olla tilanne sellanen? :)

Ja onnea uusille vauvan saaneille :flower:


Minä täällä jännään millon se lähtö sitten tulee, toivottavasti ennen sunnuntaita :)


Bianca ja pikkunen 41+2
 
Paljon onnea vauvoista: Metsänhenki ja Maissikas :flower: :flower:

Meillä oli tänään yliaikaiskontrolliaika eikä paljon hyvä sanottavaa ole muuta kun että vauvalla on kaikki hyvin!
Eli valitusta luvassa... lukekaa omalla vastuulla :LOL:

Sanoivat että käynnistys menee ensi maanantaille koska on 42 vkoa sunnuntaina täynnä! Ja päivän uusi painoarvio vauvasta oli 4700g!!!! ja niinhän sanotaan että ei ne vauvat enää LA jälkeen kasva paljoakaan... no mitä nyt 6pv aikana 200g Sanoivat vaan että on käytäntö että käynnistetään kun on 42vkoa täynnä! sanoin että entäs kun on noin iso!? lääkäri vaan tokaisi että no se olisi pitänyt käynnistää jo vkolla 38 ja kysyin miksi niin ei tehty? sanoi vaan että tulin ns. liian myöhään lähetteellä tyksiin (viimeviikon ke kun oli 40+3)! Sanoin vaan että ehkäpä heidän olisi hyvä informoida myös neuvolaa ja neuvolan lääkäriä tästä asiasta!

Lääkäri vaan jankutti että on parempi kun lähtee itse käyntiin, muttei osannut siihen vastata kun kysyin miten se sitten ensi maanantaina olisi helpompaa varsinkin jos taas on kasvanut sen 200g! Toivottavasti edes painoarvio mättää että olisikin pienempi!!! Lääkäri oli muuten itsekin raskaana ja mielessäni toivoin hänelle 6kg jättivauvaa!!! :kieh:

suzu1981 41+2<br><br>
 
iloisena ilmoitan että Viivi-76 on saanut eilen juniorinsa; taysissa klo 05.13 syntyi 22 tunnin aherruksen jälkeen suloinen äitinsä näköinen tyttö. Kävin eilen tyttöä ja tuoretta äitiä tapaamassa :snotty: itkuhan siinä tuli, väsyneitä ja onnellisia siellä oltiin.
Onnea teille jo nyyttinsä saaneille ja tsemppiä loppusuoralla oleville!
 
Heippa kaikille pitkästä aikaa!!

Meille syntyi POIKA 07.05 klo 05.55!!!!! Mitat 49,5cm ja 3kg150g.

Oon aikas poikki just kotiuduttiin sairaalasta joten en pitkälti kirjoita, mutta siis poika syntyi päivää ennen suunniteltua keisarinleikkausta. Mulla alkoi supistukset puoliltaöin su-ma ja ne tuli heti 5min välein. Kolme tuntia kärvistelin ja herätin sitten miehen (oltiin vielä illalla oltu ulkona syömässä ja sitten yhden tuttavapariskunnan luona) ja sairaalassa oltiin neljän aikaan. Hoitaja sanoi että olin 4cm auki, ja soitti meidän gynelle kun sanoimme että seuraavana päivänä piti olla leikkaus. Gyne oli paikalla puolessa tunnissa, ja poika syntyi 5.55! Isukki oli mukana synnytyksessä :) Niin siis keisarinleikkauksessa.

Onnea paljon muillekin vauvojen kanssa kotiutuneille! Koitan päästä piakkoin ajantasalle :)

t. balou & dude 8pv<br><br>
 
Heippa!

Onnea Metsänhengelle ja Maissikkaalle vauvoista! :flower:

Tässä kirjoittaessa oli tullut lisää vauvauutisia! Onnea myöskin Viivi76 ja Balou!

On monella tiedossa jännät paikat. Onnea matkaan kaikille käynnistykseen menijöille =)

Mä olen NIIIIIN täynnä tätä odotusta.... Mua on supistellu viikon kaikki päivät ja yöksi loppuu, eilen supisteli pisimpään (klo.24 asti) ja oli tosi kipeitä jo. Ajattelin et nyt yöllä tulee lähtö vaan aamuun asti nukuin joten niin ne taas hiipui.
Tänä aamuna on kyllä ollut jo erilainen päivä, on supistellu ihan koko ajan ja pyörittää selältä mahalle ja sattuu... Saas nähä. Mä en kohta jaksa enää synnyttää ja tuskin vauvallekaan on herkkua kun koko ajan supistaa ja kipeesti.

Nyt pitää lähtä käveleen, ei pysty istuun....

Peppi ja masuasukki 41+3 <br><br>
 
ONNEA MAISSIKAS, VIIVI JA BALOU VAUVOISTA!!!! :flower: :flower: :flower:

Työpäivä takana ja tytön kans laskettu matikan laskuja jo muutama tunti ku sillä huomena kokeet.. Masu ollu tänään melkein kokoajan ihan kovana mutta vain muutama "oikea" supistus tullu. Illasta alkaa sitte käveleminenki olla jo aika kivuliasta.. Ja yöllä kyljen vaihdot yhtä tuskaa.. masuun vihloo aivan kamalasti silloin.
Mie olen kans alkanu tiirailla joka vessassa käynnin aikana, että josko siellä näkyis limatulpan palasia, mutta ei... ei se kai kaikilla ees tule.. ainakaan aikasemmista raskauksistakaan en huomannu mitään.
Mutta nyt taas matematiikkaa opettamaan... :\|

Hanna ja Nöössi tasan 39
 
Iltaa!

Todella paljon vauvoja taas tullut =)
Onnittelut jokaiselle vauvan saaneille :hug: :flower:

Mua on nyt viikonlopusta saakka supistellut tosi paljon mutta, mutta...mitään ei tapahdu :headwall:
Mä kuulun kanssa noihin limatulpan kyttääjiin :D Mä huomasin noin viikko sitten, että vessakäyneillä pyyhkiessä tuli ihan pikkuriikkisen jotain liman tapaista ja eilen sitä tuli jo aika paljonkin mutta en kyllä yhtään tiedä onko se itse tulppaa vai ihan vain limaista valkovuotoa :/
Nyt kyylään jatkuvasti housuihin, että jokohan lorahti :whistle: :LOL:
Eipä lorahda, ei.

Nyt kattomaan O.C:tä :wave:

Räppänä rv 38+5
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 12:59 JabbaTheHut kirjoitti:
Miesku, vai on sullakin huomenna käynnistys?? Niin mullakin :D Otetaan kisa, kumpi on ensin valmiina ;) Mulla on lääkäriaika klo 9.30 (jos ei ole myöhässä, kuten yleensä on) ja sen jälkeen vasta tiietään miten ja mihin aikaan käynnistellään. Toivon että pääsisin kalvojen puhkaisulla mutta eipä mun toiveet taida auttaa, jos paikat on epäkypsät. Oikeestaan toivon vaan että syntyisi sen ke illan puolella, että se keskiviikko laskettaisi "nollapäiväksi" ja pääsisin sitten viikonlopuksi kotio. Mutta eipä näitä suunnitella voi.

Jännittää kyllä ihan pirusti, miten ihmeessä saan yöllä nukuttua :eek:

Onnea koitokseen Miesku ja muutkin!!

Jabba 39+6
Mulla on heti aamusta käynnistys, siis kello 8.00.
Jännittää niin p....sti. :ashamed:
Toisaalta olen onnellinen että VIHDOIN vauva syntyy. :heart:

Mietin kanssa miten saan nukuttua... kun tietää ettei huomenna ainakaan saa synnytyksen jälkeen nukuttua, kun tulee kelattua tapahtumaa uudelleen ja uudelleen!

Neuvolantäti puhui minulle nieltävästä tabletista jolla nykyään käynnistetään. Olin kuullut vain kalvojen puhkaisusta ja oksitosiinitiputuksesta.. :eek:

Onnea sinullekin Jabba ja jaksuja muillekin.

t. MIesku
 

ONNEA UUSILLE VAUVAUTUNEILLE :flower: :flower: :hug: !

Mäkin olen jo ihan valmis tekemään tän vaavin mutta vaavilla ei ole (yllättäin) samat halut.... Tosi kipeää tekee jo vaavin liikkeet ja on maha taas valunut alemmas mut ei vauvaa vaan vielä kuulu. Huomenna neuvola sit tietää vähän tarkemman tilanteen....

JAKSAMISIA KAIKILLE!

Hepotyty ja toko 38+1

 
Kaukomaija harmaana
Ilmoitusasiaa!!!! Saimme suloisen poikavauvan 12.05. kl 16.06 raskausviikolla 41+1. Kerkesimme olla sairaalassa seitsemän tuntia. Avautumisvaihe ammeessa ja ponnistusvaihe kyykyssä lattialla miehen sylissä. Ammetta suosittelen kaikille kokeilunhaluisille...rentouttava kivunlievittäjä =) Poika 3575g ja 51 cm. Kotiuduimme 40 tuntia synnytyksen jälkeen ja kaikki on hyvin . Onnea kaikille muille vauvan saaneille ja onnea matkaan innokkaille vauvojen odottajielle :wave:
 
Kiitos Vilmis myötätunnosta siinä Kelan hommassa... :wave: ja onnittelut kaukomaijalle vauvasta!! :flower:

Tein äsken profiiliin päivityksen pallomasusta, ja ei oikeastaan mitään muuta juttua nyt ole joten nyt telkkaa kattomaan.. :whistle:

Hanna

Ai niin... meinas unohtua, että oikein paljon jaksuja kaikille huomenna käynnistykseen menijöille.. täällä ollaan hengessä mukana :wave:
 
Terveiset sauvakävelylenkiltä, tänään ei oo ees pahemmin supistellu, valitettavasti.

Onnea Balou, Viivi-76 ja Kaukomaija :flower: :flower:

Nyt TAAS nukkumaan ja huomenna taas kyläilypäivä!

Tiitteräinen 41

*muoks* Viivin tyttöolo ja Baloun poikaolo pitivät paikkansa =) <br><br>
 
Huomenta vain kaikille! :wave:
Unetonta yötä taas vietetään vaikkei mitään tapahdu... Maananataiksi sain ajan yliaikakontrolliin Tyksiin 41+4, josko jo sitten käynnistelisivät ja päästäisivät mut piinasta :ashamed:
Kaunis päivä ainakin tulossa on näköjänsä, harmittaa vain kun ei oikein mitään pysty tekemään pihalla, kaikki paikat kun sattuu ja vauva mekastaa välillä niin lujaa, että on lähteä jalat alta. Tujauttelee tuonne lonkkaluihin sen verran voimalla :x

Hmm, Onnea taas uusille vauvautuneille ja onhan täällä sentään yliaikaisia äitejä seurana kärvistelemässä vielä... :LOL: :headwall: voi meitä.

Eipä kai sit muuta kun aamuja ja päiviä itsekullekin, yritetään pitää liput korkeella, eiköhän me tästä poksahdella ;)

Riks ja masuasuli 40+6
 
jurristi harmaana
Onnittelut taas uusista vauvoista kaikille asianomaisille ja tsemppiä käynnistykseen siihen meneville! :flower: :hug:

Ei pitäisi valittaa, mutta hermo vähän piukeella täälläkin...eli kasassa ollaan vielä. La vasta lauantaina, mutta kun en voi olla vertaamatta siihen, että kaksi aiempaa lastamme olivat tässä vaiheessa jo maailmassa! :kieh: :headwall: Sit olen vielä melko varma siitä (minä kun haluaisin sen polikliinisen synnytyksen), että joudun sairaalaan sellaisena ajankohtana, ettei toiveeni toteudu. Yötä vasten kun ei kotiuteta ja näitä pyhiäkin tässä riittää (joskus aiemmin ainakin Tyksissä oli niin, ettei noita kotiinlähtötarkastuksia tehty pyhinä).

No joo, valitus sikseen, mä lähen nauttimaan ulos kauniista säästä! B)

jurristi ja potkunyrkkeilijä 39+4
 
Paljon onnea viivi-76, balou ja kaukomaija vauvoista!!! :flower: :flower: :flower:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.05.2007 klo 05:23 Riks kirjoitti:
Huomenta vain kaikille! :wave:
Unetonta yötä taas vietetään vaikkei mitään tapahdu... Maananataiksi sain ajan yliaikakontrolliin Tyksiin 41+4, josko jo sitten käynnistelisivät ja päästäisivät mut piinasta :ashamed:

Riks ja masuasuli 40+6
Mulla oli eilen myös TYKS:ssä yliaikaiskontrolli ja vaikka painoarvio oli 4700g eivät käynnistäneet kun kaikki oli muuten hyvin! Sain käynnistysajan vasta maanantaille jolloin vkoja on jo 42+1 Eli ei sieltä helpotusta anneta ellei ole joku vialla :(

Nyt mä sen tein... varasin eilen ajan vyöhyketerapiaan :D eli meen tänää kolmelta ja saa nähdä käynnistyykö synnytys sen avulla :LOL: kyselin että millä todennäköisyydellä käynnistyy? niin täti sanoi että viimeset kolme on käynnistynyt vuorokauden sisällä! Toivossa on hyvä elää :LOL:

suzu1981 41+3
 
Voi juku kun tuli kyynel silmään kun luin että taas niin monta syntynyt :snotty: :heart: ONNEA teille!!!!!

Täällä yksi limatulpan kyylääjä kans :D :wave: :LOL:

Yli viikon tullut sellasia keltasta limaa olevia lurauksia(kerran päivässä). Ei paljoa mutta niin et tarvii vaihtaa ja putsata paikat.
Tänään vein koiraa ulkona väkisin reipasta vauhtia vaikka se ei ole kuukausiin onnistunut kipeiden suppien takia. Nyt vaan puuskutin ja irvistäen kävelin lujaa jonkin aikaa. Jossain vaiheessa sattu niin paljon et oli pakko hidastaa. Hö.
Mutta kotona sitten tuli taas plurts...lämmin tulvahdus.
Otin housut pois ja kurkistin oikeen peilillä jne :D ja sitä keltasta limaa oli koko toosalla ja alko valuun reisiin. Että kyllä luulis olevan limatulppaa. Esikoisesta meni vasta synnytyksen käynnistyessä tulppa sulamalla ja lurahtelemalla pyttyyn ja siteeseen. Sitä tuli silloin niin paljon että ei voinu erehtyä. Nyt tullu pikkusen kerrallaan jo yli viikon.
*odottelee kokoarvio/käynnistyskeskustelua TAYS:sta*

fangis 38+2
 
Yhtenä kappaleena vielä ollaan! :wave:

Oireita jos jonkinlaisia on kyllä jatkuvasti joten ihme jos ei pian lähdetä synnyttämään. Eilen nousi jo maito rintoihin ja nyt rinnat onkin ihan kovat, muhkuraiset ja kipeet (luulin et maito nousis vasta synnytyksen jälkeen mut neuvolatädin mukaan voi nousta etukäteenkin).
Kivuttomia supistuksia tulee tosi helposti, mutta kipeitä edelleenkin harvakseltaan.
Tänään kävin neuvolassa ja täti sano et vauva on jo tosi alhaalla. Mulla oli myös proteiinit yhdellä plussalla ja RR 133/83 ja painoa oli tullu taas ihan älyttömästi +1900/vko. Mulla on kaikki paikat ihan turvoksissa eikä mitkään poppakonstit auta pätkääkään. Turvotus on levinny jo kasvoihinki, joten en oo kovinkaan hehkee näky tällähetkellä. Äitipolille pitää mennä kuitenkin vasta sitte jos alkaa päätä särkemään eikä särky helpota Panadolilla. Että näin..
Olo alkaa kyllä olla tosi tukala vaikka öisin saakin nukuttua. Seuraava neuvola on ens keskiviikkona, mutta toivon todellakin ettei sinne tarvi enää mennä.
Kotoa ei uskalla enää juuri minnekkään ilman miestä lähteä ja kävelykin tuntuu tosi epämiellyttävältä, joten aikalailla täällä 4-seinän sisällä tulee kärvisteltyä. Ei tee kuitenkaan mieli pyytää ketään käymään eikä puhelimeenkaan tee mieli vastata kun siellä on aina ne samat kysymykset vastassa. :headwall:

Onneks tässä ei kuitenkaan oo vielä ihan täysin toivoa menetetty. Välillä on parempia ja välillä huonompia hetkiä, mutta pääasia että jokapäivä mennään eteenpäin ja edistystä tapahtuu. :)

HeLiNä 39+6 (huomenna l.a!)
 
Ilmeisesti kaikki ajatukset on keskittyny omaan napaan, kun en taaskaan muistanu onnitella uusia vauvautuneita, mutta otetaanpa vahinko takas.. :D

SYLIN TÄYDELTÄ ONNITTELUJA JA :hug: KAIKILLE VAUVAUTUNEILLE!! :flower: :flower:
Voi teitä onnekkaita kun saatte jo vauvan tuoksua tuoksutella.. :)

TSEMPITYKSET MYÖS KÄYNNISTYKSEEN LÄHTIJÖILLE! :heart:
 
Tuli vain tässä mieleen, että missähän on Moonlight? Ku ei ole kuulunu mitään vähään aikaan.. oiskohan saanu jo nyytin kainaloon...? :wave:

Mulle on tullu ihan semmonen olo, että tämä vauva syntyy huomenna... en tiiä miksi, mutta jotenki tuntuu semmosia "etiäisiä".. saa nähä pitääkö paikkansa.. ;)

Ai niin sitte piti kertoa, että tänään tuli taas uus päätös Kelalta ja oli huomattavasti parempi ku aikasemmat... eli kannatti soitella sinne ja ihmetellä sitä niitten touhua.. :attn:

Hanna 39+1
 
Onnea kaikille vauvautuneille :flower:

Tässä tulisi synnytyskertomusta: rv 39+1

Perjantaina 4.5. tuli loputkin limatulpasta ja oottelin suppareita joita ei sitten tullutkaan
Lauantaina 5.5. isonS:n jälkeen jotain 1-2 tuntia sanoin miehelle että nyt lorahti jotain muuta kuin pissaa housuun :eek: . Sitä lorahti uudelleen ja minä menin vessaan pissalle ja tein toimeni mutta lorisi edelleen. Eikait siinä auttanut muutakuin soittaa synnärille että tämmöinen tapaus ja ne pyysi tulemaan. Onneksi ei suppari alkanut vielä ettei tarvinnut ajaa tuhattaja sataa. Oli vielä puolenpäivän aika ja liikennettä kivasti :D .

Synnärillä ne laittoi käyrään ja siinä maatessa alkoi lämmin vesi virrata pitkin sänkyä ja jalkoja ja näytti että siitä ei tule koppuakaan :LOL: . Kun minä sanoin silloin siitä lorahtelusta, ne kattoi lakmuspaperilla onko lapsivettä niin sen mukaan ei ollut :/ . Mutta myöhemmin kysyin sitten että no jokos nyt on :kieh: . Ei ollut kuulemma epäillystäkään :LOL: .
Supistuksia ei ollut juuri nimeksikään ja ne passitti osastolle kun salit oli yllätys yllätys, täynnä :headwall: .

Mies lähti sitten kotiin, mikä oli virhe, koska jouduin kutsumaan hänet takaisin heti kun hän oli päässyt kotiin. 16.20 supparit alkoi 3min välein ja 17.30 pääsin saliin. Mies kerkesi tulla kaveriksi 18.45 ja silloin vasta aloin hegittämään ilokaasua. Jännä juttu sillä aiemmin en uskaltanut aloittaa koska aiemmissa synnytyksissä juuri ilokaasu on nopeuttanut synnytyksiäni :eek: . Supparit tuli siinä vaiheessa 1-2min välein. Voitte kuvitella sitä kaasun määrää mitä imin :LOL: .

Sitten 19.52 poikavauvamme näki päivänvalon. Lisää dramatiikkaa... pikkuinen oli niin yllättynyt synnytyksestä ettei meinannu ruveta hengittämään ollenkaan :( ja kätilön viedessä pikkuista virvoitteluhuoneeseen niin ovella pienimies sitten parahti ekakerran. Silloin pääsi helpotuksen huokaus. En kuitenkaan ollut pahasti huolissaan koska luotan synnytyshehkilökuntaan ja heidän ammattitaitoonsa tosi paljon. Lääkäri tarkasti vauvan ja ei nähnyt aiheliseksi otattaa kokeita koska napaveren happiarvo oli hyvä ja pisteet meni lopuksi hyvin, 4-8-9
Tunnin ne piti tarkkailussa poikaa.

Kotiin päästiin 8.5. ja valtakunnassa kaikki hyvin :D , vauva syö ja nukkuu ja ei turhia itkeskele. Nyt sitten ootellaan kahden viikkon iän jälkeistä elämää ja katellaan tuleeko massuvaivat vai ei :/ .

Terkuin HissunMyy ja poikavauva 1,5 vkoa

 
Perunankukka

ite tuos eilen tutkin tilannetta tuolla kohdunsuulla olis niin arviolta noin 4-5 sormelle sain, kanavaa ei löydy ja paikat on ihan pehmenneet (ja paikat oli itseasias aika turrat et ei paljoo enää tuntunu missään ku sinne sormensa tukki, mut sit onko se vaan supistusten syytä, en tiiä) et ei se paljoo enää vaatis.. :/


Meillä ei tehdä neuvolassa sisätutkimuksia kuin lääkäri käynnillä joita on runsaat 2 kpl tarjolla jos ei ole mitään erityistä. Odotan 4. lastani, viikkoja 38+3 ja olisipa niin kovin mielenkiintoista tietää onko mitään toiveita että vauva syntyisi "ajoissa", muut kun ovat menneet viikoille 42, 41, 42 ennen kuin ovat suvainneet syntyä. Joten vinnkkivinkki olisi nyt tervetullut. Kuinka voin esim. tietää onko paikat auki jo vaikka 2. sormelle tai onko kanvaa jäljellä yms. Mielenkiinnolla odottelen vastaustasi :D
 
onnittelut kaikille vauvautuneille joita en ole ehtinyt vielä onnitella (tai no voihan sitä onnitella vaikka kuin moneen kertaan, on se niin onnittelemisen arvoinen asia) :heart: :flower:
ja tsemppiä ihan simona käynnistykseen lähtiöille! :hug:

perunankukalle toivottavsti hoksaat täältä käydä lukemassa...
hmm.. aika hankala selittää ku ei voi kaaviota piirtää mut oisko tässä mitään selvyyttä ja jos joku jäi epäselväks niin kysy pois vaan.. :D
mie opettelin kuopuksen raskausaikana kokeileen ite tota kohdunsuuta ku ei tosiaan meilläkään sillon kauheena kukaan uskaltanu neuvolas kokeilla ja mieki halusin jouduttaa synnytykseen lähtöä hiukka ärsyttämällä paikkoja. :ashamed:
elikkäs kun työnnät kaks sormea (ihan niin ku lääkäriki tekee) sinne niin työnnä niin pitkälle ku menee, jos tulee seinä vastaan niin siitä voi jo päätellä et kanavaa on ja et paljoa aukeamista ei ole tapahtunu.
paikat on pehmenneet kun on kuin ihan hyytelöön/lämpimään mustikkapiirakkaan vetäs sormet (en tosin oo kokeillu mille lämmin piirakka tuntuu mut epäilen et tuolle :LOL: ). ihan normaalit limakalvot jotka ei oo pehmenny on ihan sellaset kiinteät ja suht sileät.
sit levität sormia erilleen toisistaan ja pyöritä niitä sisällä siis sivu ja pystysuuntaan. siitä kuin paljon ne loittonevat toisistaan voit arvioida noin kuinka monen sormen leveydeltä ne leviävät (siitä sis tulee tietylle sormelle auki), kanavaa onki hankala selittää.. :whistle: se tuntuu niin ku hiukka tiukempana siinä ympärillä vähän niin ku rengas.
jos sulla vaan sattuu olemaan lääkäriä enää siel joka tekee tutkimuksen niin tee heti ite uudelleen kotona ja kokeile että mille se silloin tuntuu.
esim. mulla ku olin esikolta täysin auki niin veny vaikka ja kuin paljo et ei sormet enää oikeen riittäny venymään ja oli ihan hyytelölöllöä. sitä voi sanoa jo liian ällöks tunteeks. :LOL:
hitsi ku ite tota lukee niin en mä tosta kyl kauheena mitään selvää saa...
mä oon aina ollu huono selittää mitään ilman käsiä. ku näkisitte vaan kuin mun kädet tääl heiluu!!! :LOL: :D
jos joku osaa neuvoa viel selvemmin tai korjata jotain niin laittakaa vaan apuja.. :D

tuosta selityksestä tuli mieleen et kauhee ku oli vaikee selittää miehellekki mikä on kohdunkaula jo pelkästä kuvasta. :LOL: mies ihan pihalla katteli et mihin se sit katoaa ja mitä siinä välis sit on ku se menee pois.. noh, köhön siinä on vastas sit vauvan pä ja kalvot.. :LOL:

siis täällä edelleen kasassa ollaan! :headwall:
tulppaa irtoaa edelleen koko ajan ja mulla kans sellasta ihan vihertävän keltaista mömmöä. suppareita tulee päivittäin ja ne alkaa olla pahempia ja pahempia. en muista et pojilla ois koskaan ollu tälläsia.
eilen lähdin kauppaan kahden kossin kaa niin sinne olin jäädä! :eek:
aivan kauhee viilto sit kunnon supistus et meinas jalat lähtee alta ja ku ne meni ohi niin kuuma aalto kulki koko kropan yli ja hiki nous pintaan, sit tuli tunne et oksentaa tai pyörtyy. ja tuo toistu kahdesti! :x olin soittaa ukolle et hyppää työautoon ajaa sinne et en mä sieltä uskalla ajaa kotiin mut sit ne taas loppu.
tänään kävely on ollu jo tosi vaikeaa/kipeää ja vanhimmainenki sen jo huomas. se ku on kauheen huolissaan musta vaikka veljeä oottaaki kovasti tulevaks.
olin poikaa viemäs taksille (kulkee siis takislla tarhaan) ku ei ollukkaan ajanu oven eteen niin ku yleensä niin siinä koitin hoippua ja puuskuttaa, kauheis tuskis parkkipaikan toiseen päähän niin poika katto mua oikeen säälivästi, otti kädestä kiinni ja sano et "äiti, sä kävelet ihan kauheeen hitaasti mut tiiäkkö ei se haittaa. mä tiiän et se vauva sillä painaa kipeästi"!!!
kauhee, mie olin pillahtaa itkuun ku musta se oli niin kauniisti sanottu. :'( :heart: mie pystyin vaan sanomaan et "niin kulta painaa mut ei äitillä ole mitään hätää". :snotty:
kyllä ne nuo lapset on se meidän elämänsuola ja iso ilon aihe vaikka osaa ne olla välillä aika hermoja raastaviaki!! :LOL:

mies lähti kattomaan uutta sählyporukkaa jonka kans alkaa pelaan nyt kesällä joten mie jäin kotimieheks, aiko se herkkuja kotio tuoda! :p puhelimenki aiko pitää täysillä koko ajan ihan varulta. :LOL:
muts mie poistun taas hetkeks takavasemmalle laittaan pojat saunaan niin pääsee itekki ennen ku se on ihan tajuttoman kuuma. :D
 
Kiitokset Virpille tiedottajanani toimimisesta. :flower:

Eli meille siis synty tyttö 10.5. Synnytys oli nopea, mutta rankka. Puudutusta en kerenny saamaan, mutta 3. asteen repeämän kyllä. Eilen päästiin kotia ja aikamoista ihmettelyä tämä on ollu. Olo on väsyny, mutta tämä kai kuuluu asiaan.

Onnittelut myös muille vauvan saaneille ja toivottavasti te loputki pääsette toimimaan kun haluatte. Jos ite oisin tienny, mitä on luvassa nii oisin pyytäny peruutusta. :LOL:

Hemppu ja ihana prinsessainen 6pv
 

Yhteistyössä