TOUKOKUISTEN 2007 toukokuu

Meea
Meidän pikkuinen syntyi tiistaina 8.5, pituutta 50cm ja painoa 3600g. aikamoisella vauhdilla hän sitten päätti maailmaan tulla - synnytys kesti reilun kaksi tuntia. Onneksi lapsivedet meni ajoissa ja supistukset alkoivat vasta paljon myöhemmin, niin oltiin sitten sairaalassa valmiiksi. Kaikki meni kuitenkin ihan hyvin aqua-rakkuloiden, vähäisen ilokaasun, ihanan miehen ja jämäkän kätilön ansioista.

Kotona ollaan, toisiimme ja tähän uuteen kokoonpanoon totutellaan. Kylläpä tämä onkin ihanaa! Tosin imetyksen alku tekee taas niin niin kipeää, että sen voisin kyllä jättää pois, mutta eiköhän se tästä ala mennä.

Onnittelut muillekin vauvan saaneilla ja voimia odotella vielä teille, joilla masuvauva antaa itseään vielä odotella!
 
HYVÄÄ ÄITIENPÄIVÄÄ KAIKILLE MAMMOILLE!!!!!!! :flower: :flower: :flower: :flower: kaikki on kukkansa ansainnut :D

niin ja ONNITTELUT UUSILLE VAUVAN SAANEILLE!!!!!!!!!! :flower: teitäkin taas oli muutama ilmottautunut :heart:

hmmm kuinkahan moni saa äitienpäivälahjaksi masusta ihanuuden :whistle: oih että.... =)

mmamaa 38+1
 
=) Peppi,hienoa!!!
Musta tuo on tosi helpottavaa kun ite vähän osaa kokeilla.
Ihan täysin siihen ei kannata luottaa,lääkäri parhaiten tietää mutta vähän voi osviittaa saada!!

Kovasti tsemppiä suppareihin toukomasut!! :wave:
ja ihanaa äitenpäivää!!

kata 37+2
 

ONNEA UUSILLE VAUVAUTUNEILLE :flower: :flower: :hug: !

HYVÄÄ ÄITIENPÄIVÄÄ KAIKILLE ÄIDEILLE :flower: :flower: :flower: !

Täällä kärsitään yhä kovista alaselkä kivuista mutta onneksi ei ole kuin maksimissaan 4 viikkoa odotusta jäljellä. Sen kyllä jaksaa vaikka hammasta purren. Onneksi ei ole hirveästi muita vaivoja... Kyllä tää raskaus näistä mun kolmesta helpoin on ehdottomasti ollut.

Kohta mennään miehen mummon luo kylään. Pitää siis lähteä lapset pukemaan ja ruokkimaan!
Jaksamisia kaikille!

Hepotyty ja toko 37+6
 
moikka

ilokseni ilmoitan että poikamme syntyi 9.5 klo. 15.30. Päivä ennen laskettua aikaa. Kaikki sujui todella todella hyvin. Mun synnytyskokemus ei vois positiivisempi olla. Nyt elämä on ihanaa ja ollaan niiiin onnellisia koko perhe.
Synnytys kesti vaan 9,5h, kun kerran ottaa huomioon että olin ensisynnyttäjä. Ponnistusvaihe kesti puoli tuntia. Kärvistelin pitkään ilman mitään kivunlievityksiä ja siitä syystä varmaan synnytys meni niin nopeasti. Loppujen lopuks otin epiduraalin jota suosittelen!!! Synnytys alkoi vesien menol ja supistukset alko heti kans ja aika tiheesti.
Välilihaa jouduttiin leikkaa ja tikkejä tuli jonkin verran mutta neki on jo tosi hyvin parantunu. Perjantaina olisin jo päässy kotiin mutta halusin olla vielä lauantaihin jotta mies pysty pitää varpajaiset ja muutenki siel sairaalas oli helppo olla ku ruoat ja kaikki oli valmiina tehtynä.
Strategiset mitat on 52 cm ja 3805g. Terve poika ja rauhallisuuden perikuva. Kaikki imetyksineen päivineen lähteny sujuu hyvin.

Heitar + Nuusku rv 0 ;)
 
Onnea kaikille vauvansa saaneille ja Hyvää äitienpäivää äideille! :flower:

Minä en sit vielä tänä vuonna saa viettää äitienpäivää... :'( Olo alkaa olla kovin ahdistunu jo, ei enää millään kärsivällisyys riittäis odottamaan. Luultavasti käynnistykseen menee sitten viikon päästä maanantaille tai tiistaille. En jaksa uskoa että tää syntyis ilman käynnistystä. :/ Neuvola on taas tiistaina, varmaankin sit saan aikaa äippäpolille.

En tiiä oonkohan jollekin tullu allergiseks, mutta kutiaa ihoa kamalasti! Se alko sillä että mahaan noihin raskausarpiin yhtäkkiä alko kutiaa ihan hulluna ja nousi valkeita patteja, ihan kun nokkosilla olis hakattu mahaan! :eek: Sit se kutina katoo yhtä nopeesti kun tuleekin. Ja nyt muutaman pvän se samanen kutina on tullu sisäreisiin ja toiseen pakaraan ja käsiin. Ei todellakaan oo kivaa kun muutenkin yöunet on vähän mitä on ja sit viel muutaman kerran yössä heräilee ihan tajuttomaan kutinaan jossain päin kroppaa! :x :/
Saako kortisonivoidetta käyttää laajoille alueille useemman kerran päivässä näin raskaana ollessa? Muutaman kerran on ollu pakko laittaa, en kyllä mitään vaikutusta oo huomannu :\| Pitäsköhän soittaa ja kysyy äitipolilta? Neuvolassa oon sanonu mahan kutiamisesta, th ei siihen juuri mitenkään kommentoinu, sillon just kun ei kutittanu eikä siis ollu niitä pahkuroita...
No kai tää joskus selviää. Anteeks kun tuli taas tällanen valitusvirsi :ashamed:

Taidan mennä tekee valkosipuli-kermaperunoita ja lihapullia :p Sit vähän kävelylle ja illaks täytyy liimautua sohvaan ja kannustaa suomelle MM-kultaa :)

Vointeja kaikille :)

Bianca ja pikkunen 41+0 jo!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.05.2007 klo 08:27 TuiKKu kirjoitti:
Vesisateista huomenta vaan kaikki :wave:

Täällä kotiuduttiin eilen pojun kans..synnytysstooria kerron kunhan on enemmän aikaa :) Vaikka päivemmällä tänään.

Terv TuiKKu ja Poju 8 vrk
Nii ja piti lisäämäni tähän,että poju syntyi viikoilla 37+5,kun näkyy tuolta eka sivulta uupuvan :)

Ei muuta kun aurinkoista äitienpäivän jatkoa!

Tv. TuiKKu ja Poju 11 vrk :heart: <br><br>
 
onnea vauvautuneille! :flower:
olen nyt isän luona koneella, oma kone reistailee

peppi tuntuu varmaan ikuisuudeltatoi 10päivää. mut kohta meidän neidille (ja pojalle) tulee pikkupikkuserkku teiltä =)

nyt vauva alkaa heräillä, joten sinne :wave:

rasse ja pikku myy 6vko 3pvä :heart:
 
Paljon onnea Pojasta Heitar :flower: :flower:

Ja hyvää äitienpäivää kaikille :flower: :flower:

Bianca85 mulla oli jotain ihme ihottumaa johon ei syytä selvinnyt viikoilla 20-25, johon lääkäri määräsi 1%:sta Hydrocortison voidetta 3 kertaa päivässä. Ja jouduin laittamaan koko käsiin, kainaloihin ja jalkoihin, joten tuskin on mitään haittaa kunhan ei kovin montaa viikkoa käytä yhtäjaksoisesti.

Tiitteräinen 40+5
 
Hei, piti vaan tulla ilmottamaan että meen yöks sairaalaan ja aamulla tod. näk. aletaan käynnistelee :) Soitin polille tosta kutina jutusta, lääkärille yhdistivät ja se sanoi et ei siihe taida muu auttaa kun synnytys. Jännittää! :eek: :D

Mutta ilmottelen kun kotiudutaan :)

Bianca ja pikkunen 41+0
 
Meea
Hyvää äitienpäivää kaikki :flower:

Tiitteräinen, siis joo tyttö meidän ihanaisemme on :) .

Ja johan mua sitten taas kutsutaankin. On tämä ihan yhtä syöttämistä ollut toistaiseksi. Täytyisi vain itse muistaa nukkua päivälläkin, jotta ei väsähdä salakavalasti.

Hyviä vointeja kaikki!
 
hei vaan kaikille ja onnea uusille äideille!!

täällä vielä yhdessä koossa.
alkaa jo tuntumaan että olen kohta ainut koko listalla kun ei ole vaavia saanut kun niin moni on jo synnyttänyt.

:\|

viikkoja jo kasassa 40+3 ja oloja on kyllä ollut et kohta lähtö tulee ja supistelujakin mutta eipä sitten kuitenkaan.

juu,mut peti kutsuu.

jaksamisia muillekkin kärvistelijöille :D
 
äiteinpäivä takana... isot pojat antoi lahjat heti aamulla. mie herkkis olin pillahtaa itkuun kun isoin pojista tuli oikeen halaan ja sano et "äiti, mie rakastan sua ihan kauheesti. sie oot miun kulta"! :heart: :'(
herkkuja maha täynnä ja nauvola tänään. saa nähdä hyppääkö lukemat deleten puolelle. :LOL:
lauantai meni kiireessä ku miehen koko perhe tuli meille syömään ja seuraan peliä, siis meidän pikku kämpäs parhaimmillaan hyöri 10 aikuista ja 4 lasta. :eek:
miehet sit meniki tonne lähi pubiin kattoon peliä niin saivat huutaa ihan rauhas. :LOL: oli kyl ahdasta sillon ku kaikki oli paikalla.

viime yö meni taas kauheis tuskis. suppareihin heräilin useampaan kertaan mut enimmäkseen kauheet lonkka ja alaselän kivut piti valveilla. supparit on jatkunu nyt aamullaki 4min. välein aika napakoina mut ku johan tää on nähty, nää lopuu kuitenki kohta. :headwall: :kieh:
mut taas toisaalta ku on valvottu yö takana niin nyt ois niin poikki et en tiiä miten jaksais tosi toimis. :/
mies aamulla veny tuossa aika pitkään ennen ku lähti töihin mut sanoinki et pidäs puhelin niin et kuulet, soitan sent kotiin jos nää ei ala rauhottua saati et pahenee.
ainaki tähän asti heti ku meen sanomaan et nyt vois olla se hetki niin ne loppuu. :LOL:
aattelin ottaa kuitenki varman päälle ja en vie keskimmäsitä kerhoon vaan nautin sohvan nurkasta ja aamukahvista ihan rauhassa. sit (jos nyt ei mitään muutosta tuu niin) kipasempa neuvolaan puolilta päivin niin katotaan mitäs siel sanotaan. :D
nyt vois valua tonne suihkuun hiukka rentouttaan lihaksistoja ja taas heittäytyä sohvalle lepäämään. ilmoittelen ku uutta tietoa tulee.. =) <br><br>
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 14:52 Bruschetta kirjoitti:
Räppänä: Mä toivoisin jo että tämä vauva syntyisi.
Musta tuntuu ettei mun masussa ole enään ollenkaan tilaa.
Tuntuu niin tukalalta tämä olo ja kumartaa en pysty oikeastaan ollenkaan, tai muuten sattuu kylkiluihin. :D

Meillä onkin samat lasketut ajat, saa nähdä kumpi synnyttää ensimmäisenä.
Taisi meitä olla vielä muutama lisääkin samaan LA:han. =)

B rv37+5
Meillä meni vatsataudit ohi, joten kyllä mä toivon kanssa että tää syntyis jo. Olo on todellakin tukala eikä mihinkään pysty kunnolla vääntymään.
Mulla on edelliset lapset menny yli viikon lasketun ajan yli, joten olen jotenkin valmistautunu siihen, että yli menee tämäkin :headwall:
Nyt viikonloppuna on kyllä supistellut todella paljon ja aika kipeestikin mutta eipä se vaan tuota tulosta. Vauva on näköjään päättänyt pysyä mahassa.
No täytyy vaan kestää... =)

Räppänä rv 38+4
 
Onnittelut kaikille, jotka vauvan ovat saaneet jo syliin! :flower:

Mulla sama ongelma, kuin jollain muullakin tuntu olevan, eli aivan kauhea kutina yhtäkkiä tullut, yritin neuvolaankin soittaa, mut siel ei vastattu...Entä onkos muilla ollut käsien ja jalkojen puutumista?Mulla yöllä tahtoo puutua ja pistellä ettei nukutuks saa...
perjantaina oli neuvola ja sillon ei viel näitä vaivoja ollu, nyt viikonlopun aikana tulleet: mut jospa tuo vauva kohta jo syntys, kun yli viikko sit lähti limatulppa ja vauva on kiinnittynyt!

Minä tässä taas sorruin herkuttelemaan kakulla, kun isäntä ja lapset olivat sen äiteinpäivän kunniaksi tehneet ja sitä eilisestä jäi!
 

Yhteistyössä