Oon pahoillaniTänään todettu tuulimunaksi. Viikon päästä uusi ultra, mutta toiveita ei taida olla
Oon pahoillaniTänään todettu tuulimunaksi. Viikon päästä uusi ultra, mutta toiveita ei taida olla
@odotuksenodotus palaan vielä tähän aiheeseen, koska on niin kauheesti kysymyksiä ja siinä lääkärillä olin niin shokissa, etten muistanut kysyä kaikkea. Siis viime ke kävin yksityisellä gynellä ja mut ultrattiin. Raskauspussi ja pieni alkio kohdussa ja kohdunkaula sulkeutunut (ilmeisesti hyvä merkki). Sitä ennen ja jälkeen on vuotanut ja tullut kramppeja.
Mulla tuli oikein järkky vuoto eilen. Hyytymiä ja kaikkea. On aika luovuttanut olo, mutta kuten lääkäri sanoi, olen raskaana, kunnes toisin todetaan...Tuntuu vaikealta ajatella positiivisesti, mutta no joo...Lugejenkin käyttö tuntuu turhalta, jos on mennyt kesken, mutta otan niitä nyt kuitenkin...
Koska sulla huomattiin toi hematooma? Miten sua seurattiin ja ultrattiin vuodon alkamisen jälkeen? Lääköri sanoi mulle, että viikolla 7 olisi hyvä taas ultrata. Varasin ajan omalääkärille ensi viikolle, kun palaan mun asuinkaupunkiin (ulkomailla) ja sitten mulla on jo aikaisemmin sovittu aika hedelmöitysklinikalle parin viikon päästä. Niin saan sitten toivottavasti vastauksia tähän tilanteeseen!
@Gisella Muistan, että kerroit myös vuodoista esikoisen kohdalla, miten sun alkuraskautta silloin seurattiin?
Tämä vertaistuki täällä palstoilla on vaan niin tärkeää, kiitos!!!
@Piipaa93 Ihanaa, että ultrassa kaikki hyvin, kyllä siitä tulee iloinen ja huojentunut olo)))
Voi eiTänään todettu tuulimunaksi. Viikon päästä uusi ultra, mutta toiveita ei taida olla
Haleja @Miru78Tänään todettu tuulimunaksi. Viikon päästä uusi ultra, mutta toiveita ei taida olla
Kiitos sinulle ja kaikille muille vastauksista ja kokemuksien jakamisesta! )Mulla oli hematoomia toisessa raskaudessa. Vuotoja oli rv5 - 19, ja välillä verta tuli todella paljon! Mm. rv 10-11 paikkeilla sitä tuli ihan siis lorisemalla pönttöön, kuin olisi pissalla käynyt! Henkisesti tuo oli ihan ääärimmäisen raskasta, mutta lopulta kaikki meni oikein hyvin. Hematooma vuoteli pois ja tosiaan n. rv 19 oli viimeinen "seurantaultra", ja hematooma alkoi olla surkastunut pois.
Alkuraskaudesta sain kans Lugeja ja ultrattiin muutamia kertoja. Sain myös ohjeen välttää saunaa, uimista, yhdyntää, hengästymistä jne, eli parisen viikkoa siinä ekalla kolmanneksella piti ottaa ihan rauhassa. Tosin toinen lääkäri sanoi, ettei sillä juuri merkitystä ole, kun asiaan ei oikein voi vaikuttaa, että jos käy huonosti, niin käy, eikä sille voi mitään.
Anyway, hurjasti tsemppiä, raskasta henkisetsi, mutta kaikki voi mennä oikein hyvinkin! <3
Vaihtelevasti välillä itkenyt ja sinnitellyt töissä. Miettinyt monta kertaa haluaako vielä jännittää ja mahdollisesti pettyä. Ikä kuitenkin on jo niin korkea, että väkisin miettii, että onko se vain luovutettava.Haleja @Miru78
miten olet jaksellut tuulimuna-diagnoosin jälkeen?!
Tottakai saa valittaa (tässä on sydän jos se taas katoaa :'D)@Miru78 pahoittelut ja voimia sinulle
Ei sais valittaa ku itse halusin tätä, mu tää jatkuva päänsärky ja pahoinvointi on ihan kamalaa ja varsinkin nyt tokan kohdalla kun pitää esikoisenkin perään kattoo. Onneks mies ymmärtää ja auttaa.
Tervetuloa!Voisin liittyä tähän porukkaan kun la ihan kesäkuun alussa, jos vain sopii
Onko vielä mitään Facebook ryhmää olemassa?
Mulla ois tänään pitänyt alkaa menkat mutta testi näyttänyt plussaa jo tän viikon tiistaista lähtien. Raskausviikko 5 olis nyt menkoista laskettuna.
Ekan rokotteen oon ottanu tän kierron alussa mutta toista rokotetta en uskalla ottaa. Tämä niin kauan odotettu plussa. Uskon ja toivon että yksi rokote suojaa sen verran. Täälläpäin vähän kyllä ollut tartuntojakin.
Ja mä lupasin tehdä tiistaina jos ei ennemmin kukaan tee. En jaksa tätä alustaa kun tilttailee.Tervetuloa!
Oli puhetta täällä, että se kuka käy ensimmäisenä nt-ultrassa perustaa sen ryhmän. Itse kävin ottamassa toisen rokotteen tiistaina. Suosittelen käydä ottamassa Meilläkin pieni kauan toivottu, mutta otin mielummin rokotteen, kun sairastun koronaan
Mä oon kans saanu yhden rokotteen, mutta toista en oo ottanut, koska ekasta tulin TODELLA kipeäksi. Hirvee kuume ja lihassäryt yli viikon. Neuvolassa juteltua päätettiin yhdessä et menen ottaa toisen vasta ku ollaan turvallisilla viikoilla. Nyt 8+4.Jos asuisin pk seudulla tai sellaisella paikalla että riski sairastua on suuri varmaan harkitsisin vakavasti toista rokotetta mutta nyt en halua sitä ottaa, en kestäisi jos sen takia lapselle tapahtuisi jotain. Oon ehdottomasti rokotemyönteinen mutta otan tässä kohtaa mielummin sairastumisen riskin pienellä paikkakunnalla yhden rokotteen voimin. Moni pk seudulla asuva kaveri on sairastanut yhden rokotteen jälkeen sen kevyenä flunssana ilman kuumetta. Itse en kuulu myöskään riskiryhmään ja olen normaalipainoinen. Mut onneksi meillä kaikilla on vapaus itse päättää ottaako vai ei. Eikä minun mielestä mikään päätös ole väärä.
Kurjaa, että on ollut noin huono olo. Sympatiat kyllä täysin siellä. Mulla oksentaminen on jäänyt pariin kertaan, mutta pää on kipeä, nukun joka yö ihan helkkarin katkonaisesti ja herään öisin ihan hirveisiin kramppeihin (jotka aiheuttaa myös aina vähän sydämentykytyksiä) ja pahoinvointia on melkeen koko ajan! Mikään ruoka ei maita ja olo on ihan tuskainen suurimman osan ajasta.Mä oon kans saanu yhden rokotteen, mutta toista en oo ottanut, koska ekasta tulin TODELLA kipeäksi. Hirvee kuume ja lihassäryt yli viikon. Neuvolassa juteltua päätettiin yhdessä et menen ottaa toisen vasta ku ollaan turvallisilla viikoilla. Nyt 8+4.
Mut tässä onkin ollut ihan hirveetä niin en nyt kaipaa yhtään enemmän huono vointisuutta. Mulla on ollut päänsärkyä monta päivää ja oksentamista päivittäin. Tuntuu et yhtäkkiä tää paha olo taas tuli ja vei mennessään ruoka pysyy alhaalla, mut oksennan sylkeä mitä kertyy suuhun järjettömiä määriä :O ymmärtääkseni se on kai just oire kun on paljon pahoinvointia, ruokatorvi vähän niinku suojaa itseään näin :/ kiitollinen vieläkin, mutta... Joo on ollut vähän rankkaa