Marraskuun Mussukat 2016 *Maaliskuussa*

Mua vaan niin itkettää kokoajan. Miehelle oon ihan kamala ja raivoan ja äksyilen. Yritin jo olla "normaali" mutta noi kiukut tulee niin huomaamatta!
Niin paha mieli itelläkin kun oon tällänen ääliö :(:cry:
Väsyttää, oksettaa ja poruttaa.
Syy, miks kiukuttelen on varmaan se, että kun esikoista odotettiin niin mieskin oli innoissaan mukana ja silittelemässä massua, piti niin huolta ja aktiivisempi. Nyt ei juuri mitään, positiiviseen testiin sanoi "jaa, oho" ja antoi suukon päälle. Ehkä tuli hieman järkytyksenä hänellekin, kun tosiaan kerrasta raskauduin. En mä tiiä, nyt on alkany pelottaa et jos jäänkin yksin kahden lapsen kanssa..? Ois kyllä maailman paskamaisin temppu. :cry: mä odotan lasta niin täysillä ja tuntuu ettei toista vois kiinnostaa vähempää!
Hormooneilla on varmasti osuutta asiaan...

Mites teillä muilla ukot on nää uutiset ottanu?
 
Meillä kans tosi neutraali suhtautuminen.
Niin se oli ekassa raskaudessakin. Mut tosi hyvä isä on lapselleen silti ollu. Et mulle riittää tieto siitä että yhdessä on lasta yritetty ni se myös tarkottaa että on mukana hommassa.
 
Meillä ainakin mies sano että ei jotenkin sisäistä kunnolla asiaa ennen kuin ultrassa näkee että siellä oikeesti vauva on ja kun rupee vatsa kasvaa jne...on niinkuin niin kauan melko neutraali ennen kuin se todentuu hänellekkin.Vielä kun ei mitään näy.Ja ehkä miehet omalla tavalla pitää sellasta suojamuuria päällä jos joku alussa meneekin pieleen.Sama se on ollu aikasempienkin kanssa, vasta nt ultran jälkeen rupes oikeesti uskoo ja iloitsee asiasta.
 
  • Tykkää
Reactions: Nessu87
Meille tulossa miehen ensimmäinen, ensireaktio oli ylivuotava ilo ja onni, jonka jälkeen hän prosessoi asiaa itsekseen mielessään ja tuossa pari pvää sitten avasi ajatuksiaan. Odottaa innolla että pääsee kertomaan vanhemmilleen että heistä tulee isovanhempia. Ja että hän on nyt epäillyksistä huolimatta saamassa jtn konkreettista aikaseksi elämässään. Lupasi tulla mukaan neuvolaan ja kaikkialle. Pitää huolen ettei mulla ole mikään huonosti jnejne.... tämon kaikki mulle ihan uutta, mun tyttöjen isää ei kiinnostanu pahemmin mikään eikä kyllä ollu kertaakaa mukana neuvolassa tai ultrassa, synnytyksiinki tuli mukaan vaa pakosta... mut paree kyllä näin ja joskus on vaa niin että hyvää joutuu odottamaan ;):love:
 
Voimia Jose <3

Meillä mies on yllättävän iloinen tästä, en oikein osannut odottaa kun hän muka oli sitä mieltä et on liian vanha enää tulemaan isäksi.. Mut hyvä näin kun nyt vaan kaikki menisi hyvin.

Onko muilla jo näin aikaisin kohdun kasvukipuja? Jos esim aivastan niin vihloo aivan tajuttoman kipeästi.

Sirppis ja Höpö 6+1
 
Voi surku Truuly.. on varmasti rankat ajat teillä ilon keskellä. Koita jaksaa <3

Lopsis, täällä kans varhaisultra huomenna! Jännittääääää.

Mie en jaksa tätä pahhaaoloa!! Tännää oli puolpäivää ihan normi oli ja pystyin syömään normaalisti! Puolpäivää! Sit tilasin pitsan missä kinkku olikin kuin leivänpäälle makkara ois ollu siinä silputtuna ni hyi hemmetti.. sängyn pohjalla on mukavaa. Jukurttia ja banaania nassuun vaan.. :(
 
Mua vaan niin itkettää kokoajan. Miehelle oon ihan kamala ja raivoan ja äksyilen. Yritin jo olla "normaali" mutta noi kiukut tulee niin huomaamatta!
Niin paha mieli itelläkin kun oon tällänen ääliö :(:cry:
Väsyttää, oksettaa ja poruttaa.
Syy, miks kiukuttelen on varmaan se, että kun esikoista odotettiin niin mieskin oli innoissaan mukana ja silittelemässä massua, piti niin huolta ja aktiivisempi. Nyt ei juuri mitään, positiiviseen testiin sanoi "jaa, oho" ja antoi suukon päälle. Ehkä tuli hieman järkytyksenä hänellekin, kun tosiaan kerrasta raskauduin. En mä tiiä, nyt on alkany pelottaa et jos jäänkin yksin kahden lapsen kanssa..? Ois kyllä maailman paskamaisin temppu. :cry: mä odotan lasta niin täysillä ja tuntuu ettei toista vois kiinnostaa vähempää!
Hormooneilla on varmasti osuutta asiaan...

Mites teillä muilla ukot on nää uutiset ottanu?
Meillä oli ukko kans esikoisenkaa yli innoissaan.muistanku oli tosi varovainen tai pelkäs et jään auton alle tai kaadun ym :D nyt ollu paljon iisimpi täs raskaudes,mikä on mulle ihan ok. En tykkää et liikaa hyysätään.innoissaan on tästäkin mutta ei yhtä paljon näytä sitä kun esikoisen kanssa,mut onse varmaan erilaista se eka raskaus,kaikki niin uutta .
 
Täällä iski kiukku päälle jo ennen plussaa, joka sitten selittikin raivoamisen.

Täällä mies omien sanojensa mukaan panikoi, eli huolehtii siitä jos kaikki ei menekään hyvin ja vauvalla on jokin huonosti. On muutenki ylimääräsestä ressaavaa sorttia.
Varmaan sekin vaikuttaa kun esikoisen aikana saatiin kromosomipoikkeavuus epäily ja juostiin oysissa ultrassa joka toinen viikko sikiön pienen koon vuoksi.

Minä ajattelin tässä huomenissa tehdä kaapissa lojuvan digitestin, jos siihen nyt tulisi se 3+ ja soitella sitten myös neuvolaan aikaa. Muistaakseni esikoisesta eka neuvola oli rv10, millon muuten myös oksentelu alkoi.:sick:
 
Voi ihana teille kaikille jotka kävitte tänään varhais-ultrassa <3

En osaa oikein sanoo oonko kauheen huolissani vai en huolissani ollenkaa ku näitä oireita ei tosiaan pahemmi oo... vielä pari viikkoa ekaan neuvolakäyntiin, tiiä pitäskö sitä täs vaa luottaa siihen et kaikki on niinku pitää vaiko ei :ROFLMAO:

Laiskis & pikkukaveri rv6+3 :love: (tais eilisessä tulla kirjotusvirhe tässä kohdin :LOL: )
 
Oiii onnea varhaisultrassa käyneille ja hyviä uutisia saaneille!!:love:

Tänä aamuna oli oikein hyvä ja energinen olo. Menin taaperon kanssa päiväkotiharjoitteluun ja siellä sujui ihan mukavasti. Jossain vaiheessa kesken aamupäivän ulkoilun alkoi etoa siihen malliin että tiesin jotta on lähdettävä ennenkuin saan syyttäviä katseita vatsataudin kantamisesta päiväkotiin:D Kotimatkalla rattaita lykkiessä pääsi jo pari kertaa kunnoon "Yyöökkh grhh!!!" huuto ja vesi lensi silmistä. Hymyilin tekopirteästi pihassa olevalle huoltomiehelle ja seinanaapurille ja purin hampaita yhteen siinä toivossa että pääsisin kotiin saakka. Kotona sain lapsen ja itseni jotenkuten hätäisesti riisuttua kun ryntäsin vessaan, en ehtinyt edes pöntölle vaan sinne suihkukaivon suuntaan tähtäsin. Mikä kauheinta yrjössä oli sellainen voima että pissatkin lirahteli pitkin kinttuja siinä ponnistusten lomassa:whistle::censored: Onneksi olin saanut ulkohousut jalasta. Tästä viisastuneena joudun varmaan vuorautumaan Tena Lady suojilla lähtiessäni ihmisten ilmoille. Ja minä kun luulin jumpanneeni lantionpohjanlihaksia:oops:
 
Moi täälä yksi uusi uskaltautuu ilmouttautumaan joukkoon. Eli

peikko86, 30v. 2.lapsi, LA 28.11. LPKS

Plussasin sit tuossa parisen viikkoa sit ja minun laskujen mukaan ois menossa vasta 5+2 viikot... Mulla takana keskenmeno 7/2015 joten tämä raskaus pelottaa nyt ihan mielettömästi että meneekö tämäkin kesken! Tuo keskenmeno huomattiin rakenneultrassa ja oli menny kesken viikolla yheksän. Huomasin kyllä sillon itekki ko yhtäkkiä niihin aikoihin loppu pahaolo ko seinään. Mut silti uskottelin itselleni että kaikki on hyvin. Noh, ei ollu ja sit rakenneultrassa löytyki koullu sikiö :( Suru suuri vieläkin, mut yritän silti uskoa että tämä raskaus kestäis.

Esikoinen on nyt 1v, 4kk joten näille lapsosille tulis ikäeroa aika tasan kaks vuotta. Vähän mietityttää miten sitä sit pärjää uhmaikäsen ja vauvan kans. Mut eiköhän kaikki hyvin mee.

Omassa olossa ei vielä kummemmin mitään tunnu. Välistä alamahassa vähän nippailee ja illasta ollu vähän äklöä oloa, mut ei mitään pahaa kuitenkaan. Tietenki sit epäilen ko mitään ei tunnu että ei siel mitään ookkaan.... Mut varhaisultran sain enskuun loppupuolelle, joten sinne asti pitäs vielä epätietoisuudessa kärvistellä.

Mut kaikille onnea raskautumisesta ja toivotaan siedettäviä oloja :)
 
  • Tykkää
Reactions: Maicy
Täällä vu takana ja pienen pieni 9mm sintti löytyi mojovan sykkeen kera kohdusta! <3 Limakalvot paksut ja ruskuaispussi löytyy. Ei merkkejä keskenmenon uhkasta. Vastasi viikkoja 6+6, niinku nyt laskujen mukaan onkin. :) <3 Ihana fiilis!!!
 
Pahoittelut Jose85. :(

Ja sitten onnittelut kaikille varhaisultrassa hyviä uutisia saaneille. :)

Äh itteeni nyt ärsyttää... Ensimmäisessä raskaudessa herkuttelin kun mikäkin ja kiloja todellakin tuli. Söin todellakin väärällä tavalla kahden edestä. Nyt oon päättänyt etten herkuttelis niinkään, esimerkiksi en itse osta karkkia (paheeni) nyt lainkaan ja se toimii hyvin. Tarkoitus olis syödä nyt hyvin kahden edestä! Mutta eikös sitten pääsiäisen aikaan tullut kauhee suklaakasa lahjaks. Parina päivänä on nyt sit tullu mässyteltyä oikein kunnolla. :sick: En vaan pysty vastustamaan kiusausta. Mietinkin että pitäiskö vaan heittää nuo loput roskiin...

Marsikka ja pikkuruinen 7+4
 
"Ensimmäisessä raskaudessa herkuttelin kun mikäkin ja kiloja todellakin tuli. Söin todellakin väärällä tavalla kahden edestä. Nyt oon päättänyt ettenherkuttelis niinkään, esimerkiksi en itse osta karkkia (paheeni) nytlainkaan ja se toimii hyvin.Tarkoitus olis syödä nyt hyvinkahden edestä!"

Mulla sama päämäärä.mäkin söin aika lailla ja mitä sattuu esikoist ootelles.suklaata himoitsin eniten jakyllä se puntarilla näkykin... sain onneks ne pudotettuu pois. mulla on nyt ällöttäny etenkin suklaa...tekee enempi mieli kAikkee raikasta hedelmiä,vihanneksii.marjoja jugurttia jne. Mutta mä en tiiä ku melkeen sama mitä syön ni kauheet vatsanpoltteet :( ja närästystä tää ei ole.mahakin turvonnu het reippaasti. Voikohan niitä relatabseja tai vastaavia syödä raskaus aikana?
 
Voi kamala peikko86, otan osaa! Tuollainen on varmaan tosi surullinen kokemus. Ja kun niille ei ole mitään tehtävissä eikä niitä voi estää jos ovat tapahtuakseen :cry: Toivottavasti tämä raskaus menee nyt sinulla hyvin, voimia:love:

Milloinkahan kotidopplerilla saisi sydänäänet kuuluviin?:D Tosin epäilen että ei vielä vähään aikaan. Ajattelin nyt sitten sillä alkaa kytätä ja huolestuttaa itseäni lisää, kun en kerran alkuraskauden ultraan pääse:X3:
 
Hei vaan kaikille! Varovaisesti hyppään ketjuun mukaan. Varovasti sen vuoksi, että olo on (niin kuin monella muullakin) sellainen, että en ole raskaana. Melkein viikon oli raskausoireita, tänään ei mitään. Varasin ensi viikolle vu:n asian selvittämiseksi.
Mandari (40) 3.lapsi la 26.11 (?)
 
  • Tykkää
Reactions: Maicy
Vitsi kun haluttais mennä vuhun mutku en tiedä tehäänkö sitä loimaalla yksityisellä olleska.... Täällä on siis uus yksityinen lääkäriasema avattu just mut ei sen sivuilla ainakaan lukenu missään mitään.. mut lääkäri listalta löytyy kyllä naistentautien ja synnytysten erikoislääkäri....
 
Ihana, kun eilen varhaisultrista tuli joukko hyviä uutisia!
Itsekin eilen kävin ja siellä myös pieni sydän löi kovasti ja koko vastasi viikkoja. Ne minuutit, kun lääkäri ultrasi ja ilmekään ei värähtänyt oliva todella tuskaisia. Kun lääkäri sitten sanoi, että kaikki hyvin, purskahdin itkuun. Marraskuussa vastaavassa tilanteessa ei sydänääniä ollut. Mieskin oli työpaikallaan hermostuneena kävellyt ympyrää.
 
Onnittelut hyvistä uktrakuulumisista. Ja tervetuloa uudet mukaan. :love:

On. Täällä pahoinvointi jyllää voimakkaana. Ei jaksais enää yhtään tätä oloa. (n) päivät menee sohvalla maaten eikä jaksa ku aivan pakolliset hommat vaan tehä ja joskus tuntuu ettei niitäkään.
Ens maanantaina ois neuvola ja siellä ultrataan. Sitä ootellessa.

Ei jaksa nyt muuta, pitää tulla paremmalla ajalla kirjoittelemaan lisää. :)
Hanri 8+6
 

Yhteistyössä