Marraskuun Mussukat *Toukokuussa*

Huomenna neuvolaan :) mulla oli eilen illal vissiin kasvukipuja ku tuntu semmost inhottavaa kipua,oli aika pian ohi. Esikoista ootin ni olin aika stressinen kaikesta.esim kasvukivuist säikähin heti et nytkö km tulee ? Mut ymmärtäähän sen ensikertalaisena ja km:n kokeneena. tää on silleen ollu helpompi raskaus nii ku henkisesti. Toki pelkojakin ollut mut ei niiin pahasti.

Tulipas tänään lämmin päivä! Ollaan tytönkaa ulkoiltu tänään reippaasti :)
 
Kukkakuu: Oi ei, harmi :(

Lämmintä toisaan tänään on kyl ollu, olin ekaa pvää työssäoppimassa ja meinasin kuolla ku hikoilin ku sika ja oli jatkuva jano :D Ulkona vielä lisäks puuhailin.. Jalat on nyt kyllä niin kipeet ettei mtn rajaa, seissy noin 6tuntia eikä mun jalkaparat oo tämmöseen tottunu :ninja: Autokin oli ku sauna ku työpvän jälkeen piti kotiin ajaa :LOL:

Mua ei niinkää pelota vauva, mutta oon nyt jo reilu viikko nähny kauheita painajaisia että mies juoksee vieraissa ja sanoo että se on mun syy ku oon tullu niin kauheen läskiks ja rumaks ku mul o vauvamaha :cry::ninja: Ei se siis tämmöstä edes oo vihjannu oikeesti, mutta herätessä unet tuntuu niin todellisilta ja vähän taitaa mua jotenki pelottaa tuo asia.. Vaikka nätisti oon ainakin toistakseksi pitäny painon samana (y)

Laiskis & pikkukaveri rv14+3 :love:
 
Mullakin jalat väsyy nopsaa.tänään ollu kans ihan muussia ,päälle nyt väsymys ja pääkipu. Mulla ollu ihmeen usein nyt tommost kiristävää pääkipua,yleensä en kärsi koko vaivaa useinkaan ... huomenna kyl kysäsen niist rauta tabuist,täähän on oikeesti aika raskasta välillä, ku kuitenkin pitää ton esikoisenkaa puuhailla ja muut kotiaskareet. Mä en pääse päikkäreitäkään oikeen missään vaihees ottamaan.

Voi että ajatelkaas; ens jouluks me saadaan omat pikku paska perseet ♥ :D
 
Mun mahaa on vihlonu ja särkeny ihan kamalasti eilen ja tänään. Se lauantain 12h työpäivä koko ajan juosten ja seisten, eilinen 8h samaa hommaa ja tänään vaan ihan normaali 4h seisoskelua (hypyt jätin jätää tekemättä) on vaan vissiin ollu liikaa, ei oo päässy toipumaan. Piti soittaa mies hakemaan töistä, ku en päässy kävelee bussipysäkille. Onneks torstaina on neuvolalääkäri, et jos jatkuu, ni voin kysellä siellä, että pitäskö olla huolissaan. Mut AIJAIJAI ku sattuu! :poop: Sori, piti päästä jonneki valittamaan.

Kyllähän raudan voi alottaa ihan ilmaan kenenkään lupaa?
 
Annapalaa: toivotaan että menee levollaohi mutta uskon et sun kantsis hakee ees parin päivän saikkua,ihan varmuuden vuoks. Lepäät sitten hetken jos se auttas tohon kipuiluun?toki voihan se olla jotain normaaliakin mut eise varmaan kiva tai helppoo töissä kipeänäkään olla...:sick:


No tulin just neuvolasta.kaikki oli kunnos :) sydänäänet löyty Heti kun paino laitteen mun mahalle :D ja tyyppi kuulemma kova liikkumaan. Kysyin niist rautatapleteista ja kuulemma ei suositella ellei arvot oo alhaset,ja mulla ne oli erittäin hyvät! :confused: olin kyl vähä hämmästyny,hyvä homma mut olin ni varma et arvot ois surkeet ...
Seuraava neuvola heinäkuussa 13.7 ja rakenne ultra 29.6. Valitettavasti en saa samaa kivaa lääkäriä ultraan kun viimeeks,vaan just sen ilkimyksen mikä keskenmenon kohalla vihjaili mun itse aiheuttaneen sen :mad: no ei voi mitään... kun muut lääkärit lomalla. Noh,pitää toivoo että se osaa olla laukomatta typeryyksiä etten mä suutu sille ja sano jotain vielä ikävempää;):LOL:

Sit mietin tän palstan tekemistä. Poistan listalta ainakin ne jotka kohdanneet ikävät uutiset. Halutaanko me jotain muuta lisäystä? Esim seuraavat ultrat tai neuvola ajat johkin ylös? Poika tai tyttö lupauksista merkintää? Vai mennäänkö saman kaavan mukaan? Luon uuden toki vasta ens viikolla,mutta jos jotain ideaa jollakin ni vois kokeilla :)
 
Tänään oli lääkärineuvola ja pääsin kuuntelemaan pikkumurun sydänääniä. :rolleyes: Kaikki oli hyvin. :) Ihanaa kun tässä raskaudessa ei ole kromosomipoikkeavuusepäilyjä eikä mitään pelottavia vuotoja tai muuta stressin aiheuttajia. Voi ottaa vähän rennommin.

Meillä on Brio sing vaunukopalla ja ratasosalla sekä siihen sopiva primo-kaukalo telakalla. Pinnasänky on mun vanhempien luona säilössä ja siihen päälle vaipanvaihto alusta. Pehmusteen ja pienimmät vaatteet oon myyny/lahjottanu, joten jotain hankittavaakin on. Tällä hetkellä tuntuu että äitiyspakkaus otetaan, vaikka sitten tyttö tulisikin.

Nopnop ja sammakko 13+5
 
Mäki oon miettiny tota äityispakkausta,se on kyllä tosi poikamainen mutta ois se laatikko kiva saada ja muutenkin kiva sit hypistellä isoo kasaa vaatetta ja kampetta :) jotenkin fiilis että ois tyttö, Mut toisaalt väärin arvasin esikoisenkin kohalla :D yleendä oon hyvä arvaan muiden vauvojen sukupuolen mut omassa menee ihan mönkään .

15+2
 
Mä tiiän, että nää mun kivut alkaa olee jo vanha uutinen, mut tää vatsasärky on nyt jalostunu: nyt on linea alba kipee! Vatsalihakset siis lähtee erkaantumaan. Ja mun maha on kasvanu alle viikossa todella paljon. Teinioppilaat just tänään ihmetteli, että mitä on tapahtunu yhtäkkiä. Saikku olis houkutteleva, tuntuu tyhmältä istua töissä, mut en mä voi olla ku olin just niiden keuhkojen takia.

Nessu87: ootko kokeillu B-vitamiiniporeita? Ne on virkistäny mua ainaki tosi paljon jos ongelma ei ollu rauta-arvoissa. Harmi, että saat ikävän ultraajan. Mä oon hirveen huono olemaan napauttamatta takas. Joskus oiekin hävettää jälkikäteen, mut yleensä oon kyl vaan tyytyväinen, etten antanu olla.

Tuohon listaan noiden neuvola-aikojen päivittäminen olis varmaan aika suuri homma, mut noi sukupuolilupaukset olis mielenkiintoset! Tietysti niitä ei viel monilla oo, mut sitä mukaa, ku tulee. Vähän kyl mua häiritsee välillä, että kaikki lapsissa jakautuu niin sukupuolen mukaan, mikä on senkin takia älytöntä, että sukupuoli ei oo yhtään niin mustavalkonen asia, eikä niitä suinkaan oo vaan kaks.. no mutta...

Huomenna neuvolalääkäri. Melkein jännää ku en yhtään tiiä mitä odottaa.

Annapalaa ja pätkä 17+0
 
Vaunuista ollut puhetta, meillä myös emmaljunga duo edget ja olen tykännyt vaikka onhan ne vähän kookkaat verrattuna moniin muihin. Renkaat isot ja kulkee joka maastossa. :) tuplarattaina carenat ja onhan nekin palvellut meitä jo neljä vuotta vaikka ei viimesen päälle merkkivaunut ole. :D

Maha alkanut nyt näkymään entistä selvemmin ja tänään illasta pienen kävelyn jälkeen alkoi vihlovaa kipua tuntuu oikealla puolella alamahaa (n) mitähän tuo mahtaa olla!? Siis aina välillä vihlasee ja sif taas taukoa ja yhtäkkiä taas vihlasee.. Onko kellään vastaavia kokemuksia?
Ens viikolla ois sit lääkärineuvola.

Rv16+4
 
Hanri5: ON! Ihan samanlaisia on ollu, tai kuulostaa ainaki samalta. Eikä väliä onko levossa vai liikkeessä. Ne on kuulemma kohdun kiinnikkeitä, jotka siellä antaa periksi, ei mitään vaarallista, mut pirun kivuliasta hetkittäin. Kävin lääkärissä sen kans ku oli aina samassa kohtaa aluks, mut ei sieltä mitään löytyny.

Me ei aiottu ensin hankkia rattaita ollenkaan, mutta isovanhempia varten on kyl pakko. En yhtään tiiä viel mitkä, kääntyvät etupyörät ja vaihdettavat talvirenkaat kuulostaa hyvältä, "joka maastossa" ei täällä Helsingin ydinkeskustassa taida olla oleellista. Mun synnyinseuduilla Lapissa taas me kannetaan lasta liinassa tai repussa, niiden huudien kantoihin ei enää isot renkaat auta. Sen verran vähän on ehkä rattailla käyttöä, että jotkut halvat ja käytettynä.
 
No pistetään poikalupaukset sinisellä ja tytöt pinkillä ,sitten kun on selvinny (jos selviää) .

Jotain b-vitamiini poretapletteja mulla on mut ei tunnu oikeen auttavan.berocca kyl autto aijamas raskaudes,voisin tänään sen purkin hakea :)

Tänään heti herätessä tuntuis massussa liikehdintää! :) en tunne jokapäivä noita ,vielä kuitenkin niin hentoja tuntemuksia.
 
Ompas harmillisia nuo kivut, Annapalaa ja Hanri5. Toivottavasti jäävät pian pois, kyllähän nuo tietysti säikäyttää. Mulla on aina välillä vihlaisuja, etenkin alavatsalla, mutta lähinnä silloin kun yskin/aivastan kunnolla tai nousen reippaasti esim saunan lauteelta..
Meillä on nyt vaunut ennestään tosiaan, mutta haluan vielä britaxin ratas-osan ja siihen kaukalon, haaveilen myös ihan vaunukopasta siihenkin.. turhaa kaksia vaunuja, mutta haaveillahan aina saa.. käytettyjä katselen. Sitteriä oon katsellut kanssa jo. Kantorepusta oon nyt ihan hakoteillä, sanokaa kokeneemmat, mikä on hyvä..? Esikoisen aikaan mulla oli patapum. Hyviä arvosteluja saanut myös Ergo ja Manduca. Miten musta tuntuu että mulla taitaa ampua ihan yli näiden hankintojen kanssa :D :D

Helmiäinen80 ja Hippunen tasan 16
 
Täällä tänään käyty lääkärineuvolassa, siellä katteltiin ultralla pikkutyyppiä joka nikotteli ja polskutteli :love: reipas 147 syke ja kaikki kuten pitääkin :) Uus neuvola-aika varattiin tuonne kesäkuun loppuun ja ultra onki sitten heinäkuun puoles välis taas :)

Kyllä osaa olla jalat kipeät, tiiä töissä viimestä tuntia seisoisko vai istuisko ku särkee niin pahasti... No istumaanhan en pääse ku seisomatyötä teen, mutta mieli tekis :D Väsyttääki niin maan... ku kotiin pääsee ettei mtn jaksais oikein tehdä :sleep: mutta kai tää tästä ku tottuu työelämään taas reilun kahden vuoden tauon jälkeen, tai sit ei, eihän tässä ny mahdottomasti ole aikaa muutenkaan ennenku jäis äitiyslomalle.

Mtn järkevää ny saa taas kirjotettua :LOL:

Laiskis & pikkukaveri rv14+6 :love:
 
Hyviä ideoita miten piilottaa maha juhlissa? Oon tähän mennessä turvautunu töissä isoon huppariin, kukaan ei osaa sanoa onko kangasta vai mua, mut en mä kulahtaneessa hupparissa voi juhliin mennä. Voi peppu ku tää maha kasvo jo nyt, ens viikon jälkeen sais pullahtaa ihan rauhassa :confused: Huomenna on pakko mennä ostamaan myös uudet rintsikat, nyt ei enää mee ees noi normaalisti liian isot. Tyhmää vaan jos kuukauden päästä pitää taas ostaa uudet, eikä mulle mee mitkään halpisrintsikat normaalistikaan.

Meinasin jäädä kiinni oppilaille myös siinä, ku tyhmänä valitsin lihaskuntoliikkeen, joka tehdään maha palloa vasten ja piru, että oli ikävän tuntosta.
 
Kauheeta, mä taidan kitistä vaan joka viestissä :oops: täytyy kyl myöntää, että en oo vielä nauttinu tästä raskaudesta yhtään. Tietysti ajatuksesta, mutta olotilassa ei oo ollu oikein mitään positiivista. No onneks palkinto on kuulemma tosi hyvä.
 
Annapalaa. En mäkään oo vielä nauttimaan päässy ja aika paljon valittanu täst väsymyksestä ,ihme ja kumma kyllä tänään jaksoin siivota! Oon lykänny kotitöitä aika usein viime aikoina :D ne berocatkaan ei oo auttanu sillä unohin ne tietysti kaupanhyllylle,ku lähin hakeen nimenomaan niitä (tyypillistä mua)
Mä olin eilen veljen häissä,tilasin empltä semmosen väljän topin sinne,sen kuuluu olla semmonen "löysä" ja rento päällä omasta mielest se piilotti mahaa :) ja on ihanan kevyt päällä! Uskon että tost tulee mun ykkös kesäpaita .
 
Kukkakuu, onpa kurja tilanne tuon päivähoidon suhteen. Toivottavasti onnistuu kuitenkin tehdä viikonloppuja.

Annapalaa, minä piilotan myös väljällä hupparilla, mutta ei oikein juhliin sovi. Töissä en ole enää salannut, ketkä huomaa, että t-paidan alla pullottaa, niin sitten huomaa.

Itse olen nyt saanut nauttia siitä auvoisesta keskiraskaudesta, kun ei ole enää pahoinvointia eikä maha vielä häiritse :) Liikkeet tuntuu jo ihan säännöllisesti. Näillä keleillä työmotivaatio on nollassa, mutta täytyy vielä kesäkuu jaksaa ja sitten heinäkuu on lomaa.
 
Moikka kaikki!
Kiva lukea pitkästä aikaa mitä teille muille kuuluu. Mä en ole jaksanut oikein vielä kuulumisia kirjoitella. Tuntuu että arki puskee niin kovasti päälle eikä aikaa "rauhoittumiselle" ja omille ajatuksille ole oikein vielä ollut.
Nyt alkaa jo konkretisoitua enempi tää odotus. Vihdoin tuntuu myös että olen taas "ihminen" kun tällä hetkellä aika ok olotila, alkuraskaus oli kyllä niin uuvuttavaa aikaa mulla. :sick:
Toka neuvola käytiin tossa viikko sitten, oli jännä kuinka selvästi se sydänääni sieltä kuului. Edellisen kanssa en muista että olisi noin selvästi kuuluneet vielä tässä vaiheessa. Niin oltiinhan me ultrassakin ja seulan tulokset oli onneksi normaalit.
Lääkärineuvola on vasta monen viikon päästä ja seuraava normineuvola käynti vasta joskus heinäkuun lopulla. Kyllä ne on vähentänyt käyntejä täällä paljon ekaan verrattuna..
Tosin yritän olla stressaamatta ja koitan elää niin normaalisti kun tässä pystyy. Töissä tuli kerrottua tässä viikolla raskaudesta, kohta puskee lomat päälle ja alkaa jo olla vaikea mahan piilottelu joten eipä tarvitse ihmisten sitten ihmetellä muuttuvaa muotoa ja olotilaa.
Mitään hankintoja en ole edes miettinyt vielä, vaunut ja sänky joudutaan ostaa ainakin koska kerkesin ne jo myydä edellisen jälkeen pois.
Mietin kyllä jos menisi hieman pienemmällä budjetilla tällä kertaa ja hommaisi vaikka käytettynä nuo kalliimmat jutut.
Vaatetta sun muuta pientä mitä vielä varastossa on, meinaan ostaa mahdollisimman vähän. Kun ei ole eka, ei noihin tavaroihin ja hankintoihin ole enää samanlaista poltetta kun ekan kohdalla.Kunhan vaan on ne mitä tarvitsee ja joista on apua arjessa.
Pitää käydä läpi kaappeja ja vanhoja vauvanvaatteita ja tarvikkeita vähän myöhemmin ja varmaan otan äitiyspakkauksen sitten taas, niin saahan sieltä paljon uutta. :)
 
Meillä tänne iskeny nyt se mahatauti epidemia :sick: tyttö alko pari iltaa sitten oksentaan,eilen virkisty mutta nyt oli iskeny heti aamuks ruikku tautia ja kuumettakin. No tämäkin päivä sit vaan kotosalla. Pyykkiäoon pessu ny oari päivää ensin oksennuksen takii ja nyt paskan. Tämä on tosiaan tytön eka oksennus tauti! Ei paljoo sairastele joten tämän kyllä kestää :)

Ite oon kyl jännittäny iskeekö tuo tauti muhunkin,heikko vatsanen kun oon :oops: mut vointi ollu ihan ok vaik välillä jotain yökkö ym tuntemuksia mut tiiä sit johtuuko se vaan raskaudesta...
Tajusin kans eilen että oon kaikille sanonu väärän lasketun ajan ku ite käyttäny tota 14.11 koska ultras sanottiin et pari päivää nuorempi ja la mulla siis virallisesti 12.11. Sitähän ei sit muutettu sielä, mut toi 14.11 jääny omaan päähän ni vankasti että oon sen mukaan mennyt :LOL: vaihan sen sitten huomiseen uuteen kesäkuu keskusteluun. Noh ,pääsenpähän pari päivää edelle ;):ROFLMAO:

Tätä vissiin ennenkin kysytty mut mitä veikkauksia teillä sukupuolesta? Me veikataan tyttöä,vaik lähettiin poikaa yrittään ,toki ei tyttökään haittaa!♡♥ Täälä nyt on viimest 2v kaverit ja tutut saanu tyttöjä ni ois toki vaihteluks se poikakin kiva :)

Rv 16+2 <----tämä nyt se ihan virallinen
 
Mä niin tunnen sen! Ihan mahtavaa! Kauhee mönkiminen käynnissä :LOL: mietin et kiertääkö mahassa vai voisko olla Pätkä, joten kaivelin dopplerin esiin ja sain sydänäänet kuulumaan kahesti noin 2s, muuten kuulu pelkkää viuhtomista ja tumahduksia ja napanuoran ääni vilahtaa ohi ym. hirvee mesoaminen. Miten tää onki nyt yhtäkkiä näin selkee tuntemus, ku aiemmin on ollu vaan sellasia yksittäisiä ehkä-tapauksia :ROFLMAO: ah niin huippua! Tuntispa mieski jo nopeesti nää.

Mun mahaki on kasvanu niin paljon ja nyt noi liikkeet, että alkaa ihan tuntua siltä ku olis oikeesti raskaana, eikä tää olis jotain leikkiä.

Voi ei, vatsatauti on pahin! Keuhkokuumeki oli siedettävämpää, ku vatsatauti. Toivottavasti sä Nessu säästyt siltä ja lapsikin alkais jo toipua.

Me veikattiin kaikki tyttöä, mutta poikaa ne lupaili. Kahen viikon päästä on jo rakenneultra, siellä se selviää sitten varmemmin. Ollaan nyt kyllä jo täysin orientoiduttu pojan äidiksi, että toivon, ettei ennuste muutu, alkuperäsestä tyttötoiveesta huolimatta :D

Eikä! Siellä se mönkii! tuntuu et koko maha kääntyilee, vaikka säälittävän pienihän se kaveri vielä on. Miltähän tää tuntuu parin kuukauden päästä :confused:
 
Mulla on jotenkin vahva tyttöolo :love: ehkä sen vuoksi että tää odotus tuntuu niin erilaiselle kuin esikoisen, joka siis on poika. Rakenneultra kolmen viikon päästä, ehkä ne siellä kertoo mitä mieltä ne on asiasta :D
Nessu,mahatauti on kyllä taudeista hirvein. Meillä jyllää nyt flunssa,eikä tääkään kivaa ole,voimat ihan kadoksissa. Tahtoisin vaan nukkua,mutta se on tuskaa tukkoisen olon takia. Duactia ei saa käyttää, eikä edes nenäsumutteita suositella :( voi plääh. Ei auta muu kuin yrittää jaksaa,ja vasta toka flunssapäivä mulla menossa.
Jihuu,meillä on nyt britaxin rattaat,siihen kliksautettava vaunukoppa sekä turvakaukalo adaptereineen ja isofix-alustoineen :)
Helmiäinen80 ja Hippunen 16+4
 
Moikka kaikille!

Liittyisin mielelläni tänne sekä facebookin puolelle jutteleen kanssa! :)

Olin aluksi tuolla lokakuisten puolella, mutta meillä siirtyi ultrassa laskettuaika joten siirryinkin tähän ryhmään. Laskettuaika on siis 6.11 ja sairaala TAYS. Olen 25-vuotias ja tämä on ensimmäinen lapsi.
 
Onko kaikki ulkona nauttimassa auringossa? :) Me ollaan ainakin vietetty lähes kaikki aika ulkona.

En ymmärrä tuota ukkoa. Hän ei ole kertonut raskaudesta vielä kenellekään! Edes vanhemmilleen, joita nähdään viikottain. :( Olen yrittänyt kysellä että miksi, mutta vastaukset ovat olleet aika epämääräisiä. Esikoisesta hän meni möläyttämään jo raskauden alussa, vaikka itse halusin odottaa ensimmäisen ultran yli. Tietenkin itse voin kertoa, mutta ihmetyttää tämä miehen asenne. :( Mahakin pullahtanut ulos, että eiköhän kohta kaikki arvaa.

Tänään käydään kummipojan perheen kanssa makkaraa paistamassa ja sitten kaveria auttamaan uuden kämpän järjestelyssä. :) Ihanaa kun nyt ollut muutama päivä vapaata ja niin loistava sää.

-nopnop ja sammakko 14+4
 

Yhteistyössä