TOUKOKUISET 8

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ...Vötky....
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hankintoja minäkin täällä jo vähän pohdiskelen. Jotain ollaan jo saatu, esim. pinnasänky ja vauvapuhelimet.

Kelan paperit sain tällä viikolla ja ne odottaa tuossa pöydällä. Itse haluaisin jo tietää, että milloin jään pois töistä. Äitiysloman alun kävinkin jo laskemassa, mutta pidän varmaan jotain lomia pois ja se vaikuttaa sitten näihn päiviin. Jotenkin jo odotan, että saisi vain jäädä kotiin valmistautumaan tähän vauvaan. Vaikka töissäkin on mennyt ihan kivasti.Ensi viikolla soitan sitten palkanlaskijalle ja selvittelen paperit lähtökuntoon.

Toi 4D-ultra on meillä harkinnassa. Puoliso on nyt innostunut noista ultrista. Oli jopa ottanut selvile, että mistä sais halvimmalla. Itse katselen vielä eteenpäin kun tuosta rakenneultrasta on niin vähän aikaa. Myöhemmin ehkä.

Että tällästä!

Hanne

Moro!

Tänään olimme sitten 4d-ultrassa. Kävimme Helsingissä Femedassa. Täytyy sanoa, että voi sitä rahansa turhempaankin laittaa. Oli kiva nähdä vauveli melkein livenä! Mukaan saatiin paljon kuvia, dvd ja tieto sukupuolesta! ;) Aikaa meillä meni vastaan otolla vain 20 minuuttia ja hinta oli sen 150 euroa Kelankorvauksen jälkeen! Tosi ihanaa oli nähdä ja kuulla, että kaikki siellä masussa on hyvin. Vauveli painoi nyt vajaat 600 grammaa. Viikkoja nyt 23+1. Sukupuolen haluaisimme pitää salassa, mutta saas nähdä onnistutaanko. Äiti ja yksi ystävä tietää jo!

Hankintoja ei meidän ihan hirveästi tarvitse tehdä, koska esikoispoikamme on vasta 1,2 vuotias. Sisarusrattaa/vaunut hommataan kyllä. Sitteri, sänky ja autoistuin yms. löytyy. Hoitopöytänä meillä on ollut koko ajan käytössä pesukoneen päällynen. Se on mielestäni ollut loistava. Vessassa on kuitenkin mukavan lämmin ja peppuhan kuitenkin pestään siellä. Suihkun tai kylvyn jälkeenkin siinä on mukava kuivatella. Itkuhälyttimet meillä oli lainassa kaverilta, mutta niitä en ole kerrostalossa kaivannut. Itkun kuulee kyllä parvekkeelta muutenkin.

Vein Kelan paperit maanantaina Kelaan ja jo tänään sain päätöksen. Odotan jo niin huhtikuuta, kun saa enemmän rahaa!!! (tällä hetkellä olen siis hoitovapaalla) Äitiysavustus tulee rahana tilille jo 25. päivä. Kelakin siis voi olla nopea.

Muuten, te jotka asutte jossain täällä Uudellamaalla. Missä aiotte synnyttää? Itse asun Keravalla ja olen ajatellut Kätilöopistoa, onko teillä kokemuksia? Esikoisen synnytin Tampereella.

Kuulemisiin!

Maya

iik nyt alkoi jännittää se 4d-ultra:) täällä se maksaa 100€-120€.mulla reilu viikko siihen vielä!!!
mullekkin tuli äippärahapäätös ja "pakkaus"rahat tulee tilille 25pv.tosi nopsaan tuli mullekkin se päätös.vein ne paperit kelaan maanantaina ja eilen oli laatikossa päätös.mulle tulee tosi kivasti äippärahaa niin saadaan säästöön hoitovapaata varten sitten rahaa.onko muut ajattellut kuinka kauan olette kotona lasten kanssa?meillä onnellinen tilanne kun kunta maksaa kahdesta alle 3-vuotiaasta 200€/lapsi.sitten kotihoidontuki siihen päälle.kyllä niillä sitten pärjää:)

hauskaa viikonlopun jatkoa.me lähdetään miehen kanssa teatteriin tänään:)

25+6

Maya asustenlen myöskin keravalla ja aioin Kättärillä synnyttää, siellä haikaranpesässä tuli esikoinenkin pukerrettua ja voin sanoa, että hyvä paikka. Perhehuoneessa oltiin ja sai rauhassa siellä olla. Mulla oli tuuriakin, kun oli sama kätilö, kuin synnytystapakeskustelussa.
Tällä hetkellä itselläni riskiraskaus, mutta eivät ole vielä siirtäneet naistenklinikalle :)

Täällä flunssan kourissa oleillaan. Vauva liikkuu paljon ja tunnen sen selvästi vatsan läpi..esim.nyt oleilee tuossa oikealla puolella. Paljon se vielä vaihtaa paikkaansa.
Ihania nuo teidän 4D-kokemukset:) Taidanpa itsekkin varata aikaa sinne..
Nyt mentävä peiton alle ja kuumaa juomaan,heippa!

Moona rv23

Minä tuota Syysmarjaa tulin huhuilemaan. Viimeksi kun kirjoittelit, että oli epävarmaa oloa ilmassa eikä ole sen jälkeen kuulunut. Ajattelin tulla kysäisemään, että miten voit? Onko kaikki ok?

Omat voinnit ok. Vauva ilmeisesti sen verran ylhäällä, että närästys on hiukan pahentunut. Huomenna raskausviikkoja jo 23. Odottavan aika on kyllä pitkä ja johan sitä toivoisi, että nyytti olisi kainalossa =)

Huomenta!

Kiitokset Hanne huolenpidosta, täällähän minä ja vatsani ollaan=)

Kaikki hyvin nyt, tosiaan pari viikkoa sitten vähän supisteli ja olin saikulla, viime viikolla vaavi ei oikeastaan liikkunut ollenkaan ja olin tosiaan aika huolissani. Mutta ei ole mitään hätää, kyllä täällä masussa nyt ollaan viikonloppuna jumppailtu sen verta tiuhaan tahtiin, ettei ole epäilystäkään siitä, ollaanko tuolla hengissä vai nou =)
tuleva isäkin tunsi ensimmäistä kertaa liikkeet vatsan päältä lauantaina ja voi sitä hymyä =) oli kyllä niiiiin hellyttävä näky =)

Ihanilta tosiaan kuulostaa teidän ultrakokemukset, pistää oikein miettimään, että pitäisikö sitä itsekin mennä vielä....me kun ei haluttu rakenneultrassa nähdä/katsoa tarkemmin vauvan sukupuolta =) mutta nyt kun te olette jo aika moni käyneet, niin mieli alkaa muuttua....mutta ehkä mä jaksan vielä sen 4 kuukautta odotella.

samoin mulla Hanne sellainen olo, että viikot vaan mataa ja odottavan aika on todellakin pitkä!!!! Haluaisin niiiiin sen nyytin jo kainaloon, mutta ehkä hänelle olisi parempi vielä vähän kasvaa tuolla kohdussa :)

Jokos teillä ensikertalaisilla on tarvikkeita hankittuna?
Meillä on vasta vaunut....pitäisikin alkaa pikkuhiljaa miettimään noita muita hankintoja.

Keskiviikkona neuvola, jolloin saan myös niitä Kelan papereita täytettäväksi...ja aion kyllä täyttää hetimiten, että saa sen pakkauksen sitten kotiin hipelöitäväksi =) otetaan siis ä-pakkaus, kun esikoista odotellaan.

Syysmarja rv 23+0

Kiva kuulla että Syysmarjalla kaikki ok!

Me kans mietittiin viikonloppuna sitä 4D mutta ei mennä. Vaikka kivoja kokemuksia kaikilla tuntuu siitä olevan!

Meillä on hirveesti hankintoja tehtynä, puuttuu enää jotain pientä sälää. Äitiyspakkausta me ei oteta.

Väsymystä lukuunottamatta olo on ollu ok. Supistuksia tulee välillä, mutta ne ei oo ollu kipeitä.

huomenta!!
mä vähän nostelen kun ollaan tiputtu jo toiselle sivulle!
noista hankinnoista vielä..mä kävin shoppailemassa jotain neutraaleja vaatteita kokoa 56cm.ihanan pieniä olivat.eipä niitä paljoa ostaa tarvii mutta ajattelin jotain uudelle pikkuiselle ostaa.

mua ei oo supistanut kuin silloin viikolla 18.ja pysykööt mun puolesta pois vaan.muutenkin vointi hyvä just lukuunottamatta väsymystä ja sitä etten kauheasti voi rehkiä kun selkä taas heti kipeänä.huominen vielä vapaata ja sitten tarvii töihin mennä.eipä sielläkään tarvii kuin kolme päivää olla niin alkaa talviloma:)

täällä myös odottelen että alkaisi jo se äippäloma.vatsa on suuri ja tiellä koko ajan ei oikein tee mieli enää töitä tämän masun (ja selän) kanssa tehdä.sitten kun tietää vielä pois pääsevänsä tosta työpaikasta niin vielä enemmän laskee motivaatio..

mutta me mennään pojan kanssa puuron keittoon.

26+2

Hyvä Syysmarja, että kaikki ok.

Täällä myös kaikki hyvin. Mitään ihmeempiä oireita ei oo ilmennyt. Jotain vaatteita olen minäkin ostanut. Kauheesti en noita ihan pieniä viitti ostella kun niitä varmaan saan. Kelan paperit pitäis viedä ja käyttää palkanlaskijalla. Ja kovasti pohdiskelen, että millon sitten todella jäisin pois. Eli, että kuinka paljon sitten noita lomia pitelen alta pois. Nyt on sen verran energiaa, että työnteko kyllä onnistuu, mutta mieli vaan alkaa olemaan muualla.

Onko muuten kukaan teistä käynyt äitiysjumpassa? Millasta on ollu? Minä olen vaan jatkanut vanhoja harrastuksia, mutta nyt alkaa tuntumaan, että maha alkaa olemaan hiukan tiellä. Mietin vaan, että onko noista äitiysjumpista mitään hyötyä synnytystä ajatellen?

Minusta taas tuntuu, että aika menee ihan hirmuista vauhtia, ja laps on tulossa aivan liian pian. En ole muka ehtinyt valmistautumaan. Hankinnat on ihan nollissa. Kerran olen käynyt vaunuja katselemassa yhdessä liikkeessä. Vaatteita olen vähän ostellut, mutta aika vähän niitäkin.

Mulla ei ole vieläkään oikein kunnolla näkyvää mahaa. Kummun huomaa kyllä kun osaa katsoa, mutta ei kukaan ole töissä kysynyt mitään (en ole kertonut kuin niille muutamalle, joiden töihin oma äitiyslomalle poistumiseni vaikuttaa). Olo on hyvä. Pidän normaalin talviloman helmikuussa, sitten äitiyslomalle heti kun Kela antaa luvan.

Rv 24

Pitkästä aikaa!

Kaikilla kuulostaa menevän hyvin ja hyvä niin. Täälläkin kaikki muuten hyvin, mutta selkä on todella kipee. Välillä kuljetan seiniä myöten. Mikä se nyt on si nivel vai joku sellainen vihloo.. Vauvveli on kyllä kovin liikkuvainen joka on hyvä niin tietää että kaikki kunnossa.

Hankinnoista: Kaikki muu on ostetettu paitsi baby sitteri. On ollut ihana laittaa vauvan huonetta valmiiksi ja ommella pikkusia mekkoja.

Äitiyslomaa odotellessa

Heips!

Kiva kuulla että kaikkilla menee suht hyvin. Noista hankinnoista..Meillä alkaa olla jo kaikki vaatteet ostettuna, samoin pinnasänky, sitteri ja vaunut. Vielä pitäis ostaa rummukaiselle peitto+pussilakanat, "paatipunkka" ja autoon se istuin. Onkos vielä jotain isompaa..hmm en ainakaan hoksaa. Seuraavalla kerralla saan ne kelan paperit äitiyspakettia varten. Olisin saanut jo viime kerralla, mutta en silloin halunnut vielä tilailla sitä, kun en tiennyt sukupuolta.. Olisin ottanut rahana, jos olisi sukupuoli ollut toinen. Saan kuitenkin niin paljon tavaraa sukulaisilta, että ä-pakkaus otetaan vaan koska siinä on paljon "pikku tavaraa" ja muita hyödyllisiä juttuja.

Tulipas mieleeni, että onko teillä monella sitä närästystä? Mulla on elämäni aikana närästäny noin 3 kertaa, eli en oikein tiiä onko tämä sitä.. Mulla "pistää" tuohon rinnan alle aina syönnin jälkeen ja olen nyt alkanu miettiin, olisko se sitä närästystä sitten. Vatsa on jo suhteellisen suuri ja ylhäällä, joten voisko toisena vaihtoehtona olla jotkin kasvukivut? Mulla on neuvola ens viikolla tiistaina, yritän sinnitellä sinne asti.

Mutta nyt saunan lämmitykseen..
Ulla rv 23+4

Riina, 28, LA 27.04, esikoinen
Minnie, 22, LA 29.04, toinen (esik. 10/05)
Liinu, 28, LA 01.05, esikoinen
Pinski-70, 36, LA 01.05, toinen (esik. 12/04), Tays
Kojo, 24, LA 01.05, esikoinen
Rosalinda, 27, LA 02.05, toinen (esik. 12/03)
Heli, 19, LA 02.05, esikoinen, Tays
Tiitu, 24, LA 05.05, esikoinen
Hanna+E/V, 30, LA 06.05, esikoinen
Ippa, 33, LA 08.05, esikoinen
Kipa, 34, LA 09.05, esikoinen, Tays
Pirpana, LA 09.05 , esikoinen, Tays
Ulla, 27, LA 14.05, esikoinen
Nirppu, 27, LA 15.05, toinen (esik. 10/05)
Mössö, 28, LA 15.05, toinen
Taimi, 31, LA 16.5., toinen (esik. 03/04), Hki
Vötky 24, LA 16.5, toinen (esik.05/04), mks
Maya80, 25, LA 17.05, toinen (esik. 11/05)
Lumikki, 29, LA 17.05, esikoinen, Tays
Sara, 25, LA 20.05, esikoinen, Tays
Sinetti, 29, LA 22.05, esikoinen, Tays
Sanni, 22, LA 27.05(?), esikoinen
Moona, 23, LA 27.05, toinen (esik. 07/05)
Hanne, 27, LA 21.5, esikoinen
Syysmarja, 26, LA 21.5., esikoinen, TYKS
Hanna, 29, LA 30.05, toinen (esik. 06/05)
Iisa, 28, LA 4.6., esikoinen, TYKS

En ole aiemmin kirjoittanut tänne, mutta nyt lomien lähestyessä ajatukset alkavat entistä enemmän kääntymään omaan "napaan" ja samassa elämänvaiheessa olevien kokemukset sekä kommentit kiinnostavat mitä suurimmissa määrin :-)

Eli täällä odotellaan esikoista tulevaksi toukokuun alkupuolella. Raskaus on sujunut tosi kivasti, ilman suurempia ongelmia. Aluksi oli tietysti pientä, asiaan kuuluvaa pahoinvointia ja keskivaiheilla liitoskivut vähän juimivat sekä mahan kasvu aiheutti kasvukipuja, mutta esim töissä on jaksanut puskea melkeinpä vanhaan malliin. Täytyy myöntää, että nyt kun maha alkaa olla isohko ja Masukki potkii muistutellen olemassaolostaan, mietteet pyörivät yhä enemmän vain vauvan ympärillä. Onneksi lomiin (otan sekä talvi- että kesälomani ennen äippäloman alkua) on enää neljä viikkoa: sitten saa keskittyä hyvällä omallatunnolla odotukseen ja vauvan tuloon valmistautumiseen 100prosenttisesti. Mulla on vielä hankkimatta sitteri, kylpypunkka, jonkinmoinen hoitopöytä/vaipanvaihtoalusta, istuin autoon jne jne.. Menen muutaman viikon päästä 4D-ultraan (raskausviikolla 28), silloin saan tietää minkä värisiin vermeisiin jne pitää keskittyä :-) Olisi muuten kiva kuulla joltain "kokeneemmalta" mitä kaikkia tarvikkeita kannattaa olla lapsen tullessa, niin ei tulisi hankittua turhuuksia.. Olisi myös kiva kuulla, onko teidän Toukoäitien joukossa ketään muuta itsekseen lasta odottavaa. (Eli siis minä olen moinen kummajainen:-) Erittäin onnellinen semmoinen! :-)

Maha vaatii muonaa, ei siis muuta kuin nakkikeiton vääntöön...

Riina, 28, LA 27.04, esikoinen
Minnie, 22, LA 29.04, toinen (esik. 10/05)
Liinu, 28, LA 01.05, esikoinen
Pinski-70, 36, LA 01.05, toinen (esik. 12/04), Tays
Kojo, 24, LA 01.05, esikoinen
Rosalinda, 27, LA 02.05, toinen (esik. 12/03)
Heli, 19, LA 02.05, esikoinen, Tays
Tiitu, 24, LA 05.05, esikoinen
Hanna+E/V, 30, LA 06.05, esikoinen
Ippa, 33, LA 08.05, esikoinen
Kipa, 34, LA 09.05, esikoinen, Tays
Pirpana, LA 09.05 , esikoinen, Tays
Taimi, 32, LA 13.5., toinen (esik. 03/04)
Ulla, 27, LA 14.05, esikoinen
Nirppu, 27, LA 15.05, toinen (esik. 10/05)
Mössö, 28, LA 15.05, toinen
Vötky 24, LA 16.5, toinen (esik.05/04), mks
Maya80, 25, LA 17.05, toinen (esik. 11/05)
Lumikki, 29, LA 17.05, esikoinen, Tays
Sara, 25, LA 20.05, esikoinen, Tays
Sinetti, 29, LA 22.05, esikoinen, Tays
Sanni, 22, LA 27.05(?), esikoinen
Moona, 23, LA 27.05, toinen (esik. 07/05)
Hanne, 27, LA 21.5, esikoinen
Syysmarja, 26, LA 21.5., esikoinen, TYKS
Hanna, 29, LA 30.05, toinen (esik. 06/05)
Iisa, 28, LA 4.6., esikoinen, TYKS

Päivitin omat tietoni, La on aikaistunut parilla päivällä ja ikääkin on karttunut itselle tässä välissä.
Tervetuloa vaan uusille, vaikka itse olen ollut aika passiivinen viime aikoina. Noista hankinnoista: itse olen sitä mieltä, että kaikki kannattaa hankkia valmiiksi, mitä vain uskoo tarvitsevansa. Joistain tavaroista eri vanhemmat ovat eri mieltä, toinen tykkää hoitoalustasta, toinen ei käytä ikinä, joku vauva tykkää nököttää sitterissä, joku toinen ei. Etukäteen ei voi tietää. Oma neuvoni on, että jos ei halua ostaa kaikkea valmiiksi, kannattaa katsoa ja valita valmiiksi, jotta saa sitten tarvittaessa nopeasti hankittua kyseisen tarvikkeen.
Meillä on jonkin verran tutkittu jo esikoisen vanhoja vaatteita ja tarvikkeita. Jotain uutta aiomme ostaa, vaikka mitään ei ehkä aivan välttämättä tarvitsisi. Uudet rattaat, uusi kantoliina, jotka soveltuvat paremmin nykyiseen asuinmaahamme. Uusia ihania kestovaippoja tulin jo hankkineeksi muutamia, esikoisen vaipat ovat toki tallella. En malta odottaa, kun pääsen niitä käyttämään, ovat tosi söpöjä!
Muistakaa muuten vauvahankintojen keskellä hankkia myös itsellenne synnytyksen jälkeistä elämää ajatellen: imetysliivit, liivinsuojukset, Lansinoh-rasvaa tai Bepanthenia rinnoille, isoja siteitä paljon, allekirjoittaneelle suklaata...

Tervetuloa vain Hannalekin!
Huomasin teidän muiden jutuja lukiessa että eihän meillä oo hankittuna kun pinnasänky, tulevan isän vanha, ja vaunuista varausmaksu maksettuna.. Vaikka taidan kyllä odottaa loppujen ostoksien kanssa vielä hetken, ajallisista ja rahallisista syistä. Mitä ominaisuuksia siinä sitterissä pidätte tärkeinä? Mietin vaan kun Prismassa maksaa 35 euroa, mitä siitä puuttuu sellaista mitä kalleimmissa on.. Ja jos joku on saa/on saanut kotihoidon tukea, niin saako sitä siis myös puolikkaalta kuukaudelta, vanhempainraha loppuu 12. päivä, saanko loppukuulta kotihoidontukea?
Menee kyllä vaan nyt kyselemiseksi, mutta lääkäri viikolla huomautti kohdunsuun punoittamisesta, sanoi että täytyy papa ottaa viikolla 36. Nyt siis vähän tyhmänä kysyn, että mistä punoitus voisi johtua? Tai siis esim. viruksista, mutta osan sulkee pois kai se ettei ole kun toi yksi kumppani ollut. Voiko siis olla kuinka vaarallista?

heli 26+1

Hei vaan! Valitusta.... Ärsyttää kun jo tässä vaiheessa on alkanut olo tuntumaan isolta ja kömpelöltä! Esim. joudun töissä kulkemaan portaita, ja ne hengästyttää tolkuttoman paljon. Kuitenkin pitäisi vielä kolme kuukautta elää tämän mahan kanssa, joka ei vielä edes ole järin suuri. Millainen se olo on sitten viimeisinä viikkoina, huh huh... Muutenkin nyt parin viime viikon aikana olen ollut paljon väsyneempi kuin aiemmin. Kaikki arvot on kuitenkin ok, eikä painokaan ole noussut kohtuuttomasti. Onko muut vielä huomanneet tällaista "yleiskömpelyyden" tunnetta?

Äitiyspakkausta tässä vieläkin odottelen ja hankintoja mietin. Ainoastaan hoitopöytä on nyt ostettuna valmiiksi.

No, jospa se tästä.

Riina 26+6

Hei vaan!
Täällä odotus vaan jatkuu ja masu kasvaa. Nyt alkaa jo huomaamaan, että masulla on vaikutusta liikkumiseen. Nyt on menossa viikko 25+1, joten en tiedä miltä se maha sitten tuntuu parin kuukauden päästä.
Viime viikkojen ongelma mulla on ollut unettomuus. On vaikea saada unta ja monena yönä olen nukkunut vain muutamia tunteja. Välillä onneksi olen nukkunut vähän paremmin, joten olen töissäkin jaksanut olla. Viime viikolla neuvolassa puhuin asiasta, mutta eipä siellä suuremmin osattu neuvoa. Käskettiin vaan yrittää rentoutua iltaisin ja keksiä jotain unensaantikonsteja. Erityisen stressaantunut tai huolestunut en ole ollut, joten en tiedä mistä unettomuus johtuu. Neuvolassa sanottiin, että jos unettomuus vaan jatkuu, niin sitten lääkärille ja voitaisiin keskustella nukahtamislääkkeistä, mutta niitäkään ei kyllä oikein suositella. Vaihtoehtona voi olla myös sairasloma, jotta voisi levätä. Täytyy nyt katsella miten tämä menee ajan mittaan. Jos tilanne ei helpota, niin sitten täytyy hakea saikkua.
Vielä emme ole yhtään mitään hankintoja tehneet. Kävimme yhden kaverin luona, jolla on nyt puolivuotias vauva. Hän esitteli, mitä kaikkea kannattaisi hankkia. Kyllä pikkuhiljaa täytyy ryhtyä hankintoihin. Perhevalmennuksessa ollaan käyty, täälläpäin järjestetään 5 kerran luentokurssi, jossa käsitellään eri aiheita.
Vielä parisen kuukautta töitä ja sitten äitiysloma alkaa.
Kipa 25+1

tervetuloa hanna!!

heli:mulla oli viime raskaudessa myös joku tulehdus kohdunsuulla?meni kuitenkin antibiooteilla ohi.se on kait ihan normaalia.nyt mua kiusaa hiiva.on kiusannut jo rv 14 alkaen..loppua ei näy:(

saikun jälkeen olin ekan päivän tänään töissä.selkä ja takamus ihan kipeät.hermot erittäin kireällä.onneksi huomenna vapaa.en jaksa uskoa että pystyisin huomenna töihin mennä.
vauva liikkuu mahassa oikein tosi kovin.möyrii ja pyörii.mua myös närästää.varsinkin jos olen syönyt jotain hedelmiä.rennietä olen sitten vaan syönyt.
sitteristä..meillä on sellainen emman sitteri.joka on ollut tosi kätevä.tykännyt olen siitä siksi että sen saa tosi helposti makuuasentoon.se on ostettu lastentarvikkeesta.prismassa ainakin täälläpäin myydään sellaisia.
riina28 mulla tota samaa kömpelyyden tunnetta.tekee pahaa välillä esikoisen kanssa telmiä tai ylipäätänsä kyykistyä.ei meinaa enää päästä ylös..ihana silti tää mun masu:)

eipä muuta.äippäpakkaus rahat tulivat ja menivät säästöön tuplavaunuja varten:)
kipa koita saada unta.vointeja muillekkin mammoille.
rv.26+4

Hannalle tervetuloa seuraan ja odottelemaan =)

Jännää, että olo on koko ajan ihan hyvä. Sitten tuleekin tehtyä ja touhuttua lähes vanhaan malliin. Tästä toohottamisesta kiitoksena tuleekin sitten yht äkkiä karmaa väsymys. Eilen olin illalla aivan poikki. Ja väsymys iski aivan yllättäen. Silmät ei pysyny auki millään. Onneski tänään on vapaata.

Sain kelan paperitkin vietyä oikeaan osoitteeseen. Nyt oottelen sitten vaan päätöksiä. Ja yritän sopeutua jatukseen, että oon töissä enää viis viikkoa! Pidän talvi- ja kesälomia pois ennen äippälomaa. Tavallaan helpottavaa jäädä näin aikaisin pois, mutta vaatii kyllä sopeutumistakin. Onhan tuo työ ollut niin suuri osa elämää. Lisäksi pidän työstäni ja työkavereistani.

Nyt taidan lähteä vähän ihmettelemään tuota lumista maisemaa tuonne pihalle!

Hanne rv. 23+4

Moikka!

Mukavasti täälläkin menee. Olo on lähes normaali, mutta nivusia ja lonkkia kolottaa välillä hirveästi! Mitähän Vötkylle kuuluu, kun ei vähään aikaan näkynyt? Toivottavasti kaikki on kunnossa!

Lähdemme tänään viikoksi lappiin lomailemaan. Ihanaa, mutta hieman hirvittää tuo ajomatka. Sekä esikoisen (1v3kk) ja itseni puolesta. Yritetään ajaa yön yli...tai siis mies ajaa. :)

Mitäs muuten te, jotka meinaatte hankkia sisarusrattaat niin millaiset meinaatte hommata?Mitä suosittelette, jos on jo kokemuksia moisista? Olen katsellut netistä niitä Emmaljungan Twin Cerox 360 vaunuja, mutta taitavat olla sikakalliit? Kolmipyöräiset olisivat kivat, mutta kiva olisi myös jos näkisi lapset vaunuja työntäessä.

Mukavaa viikonloppua kaikille! Hannalle tervetuloa!

T. Maya 24+1

Hei taas pitkästä aikaa!

Kaikki on täällä hyvin. Ihanaa tuntea potkuja päivittäin. Voimiakin on hyvin jäljellä. Kenkien laitto ja esikoisen pukeminen tosin alkavat tuntua vähän ahdistavilta, vaikka maha aika pieni onkin. Jotkut työkavereistani ei vielä edes olleet huomanneet. Ennen kuin kerroin. Näin oli kyllä esikoisenkin kohdalla, joten taitaa vaan mulla olla hyvin tilaa tuolla lantiossa kasvattaa uutta elämää=)

Tervetuloa joukkoon myös Hannalle. Täällä on ihan kiva lukea muidenkin tuntemuksia, kun samoissa tilanteissa mennään. Ja kiva jos joku asia mietityyttää niin vois kysyä muiden tuntemuksia jne.

Hannella ei onkin töitä enää vähän jäljellä. Itse olen luultavasti huhtikuun alkuun töissä eli jään suoraan äitiyslomalle. Lomat säästän sitten äitiysloman toiseenpäähän. Lisäksi ollaan kyllä miehen kanssa mietitty josko jäisin kotiin pidemmäksi aikaa, kun esikoisen kanssa olin. Eli esim. kahdeksi vuodeksi. Laskeskeltiin, että lasten tarhamaksut ja matkakulut vievät niin paljon, että ei palkasta jää käteen paljon mitään. Mieluummin hoidan sitten lapsia kotona, kun ovat pieniä. Mutta pitää vielä laskeskella, mihin rahat riittävät. Täällä meillä kuntalisä on aika pieni ja sitä saa 2 ikävuoteen asti. Ja nytkin minulla tuo työmatkat niin pitkät, että työmatkoihin menee joka päivä 3h yhteensä. Se on paljon pois lapsilta, kun joutuvat olemaan pitkiä päiviä hoidossa ja kyllähän tässä itsekin on iltaisin aika puhki.

Minä olen kelan paperit jo postittanut ja päätöskin on tullut. Kyllähän nuo tulot taas tippuvat, mutta hyvin pärjättiin esikoisen kanssa, joten eiköhän nyt myös.

Minä olen myös tuplavaunuja mietinyt. Esikoinen on noin kaksivuotias, kun vauva syntyy. En tiedä suostuuko enää istumaan vaunuissa vai ei. Ja mitään 600€ en aio sijoittaa tuplarattaisiin. Noin 200€ olen valmis maksamaan. Semmoisia kolmipyöräisiä olen katsellut, missä selkänojat ovat säädettävissä. Vielä en kuitenkaan ole ostanut, olen ehkä vähän taikauskoinen. Vauvan vaatteetkin kaivan esiin vasta äitiyslomalle jäädessä.

Vointeja kaikille!'

T: Mössö 24+6

mä nostelen meitä hiukan täällä:)

noista kaksostenvaunuista.mekin niitä ceroxeja ajateltiin.tahdon ne just sen heittoaisan takia.ajattelin ne vasta ostaa sitten äippälomalla vähän ennen kuin vauva syntyy.

mäkin olen miettinyt mihin vötky hävinnyt??ennen kuitenkin hän aika aktiivisesti kirjoitteli`??toivotaan että kaikki hyvin.

mäkin säästän noita lomia ensi vuodeksi elikkäs sinne äippäloman loppuun.haen sitten sairaslomaa jos tuntuu etten jaksa.talviloman pidän siis ensi viikolla kun se on pakko pitää ennen äippälomaa.

no mutta eipä täällä muuta..töissä olin aamulla ja arvatenkin selkä peppu todella kipeä.mitään kotihommia en ole pystynyt tekemään.töissäkin jaksoin panacodin avuin.pakko oli sellainen ottaa koska ei meinannut päästä enää kävelemään.seisomatyö vielä kaiken lisäksi niin ei siellä sitten paljon levätä.

esikoinen heräsi torkuilta joten viikonlopun jatkoja:)

26+6

Hei piiitkästä aikaa... Olen unohtanut ihan täysin kirjoitella kun on ollut niin tohinaa töissäkin. En jaksanut ihan kaikkia viestejä lukea mitä tänne on kertynyt sen jälkeen kun viimeksi olen lukenut...
Maha tuntuu jo kaameen isolta, tosin se onkin nyt isompi kuin esikoista odotaessa tähän aikaan, ainakin kun vertasin sf-mittoja. Perjantaina vein kelallekin paperit. Ei otettu pakkausta vaan rahat. Ne pitäis laittaa tuplavaunuihin. Oon kovasti yrittänyt katsella löytyskö mistään käytettyjä, mutta ei ole ainakaan vielä silmiin osunut. Ei toisaalta raskis uusinakaan ostaa kun käyttöikä kuitenkin aika lyhyt. Sellaiset kuitenkin mieluiten haluisin joissa on heittoaisa. Mutta saa nyt nähdä mihin päädytään.
Meillä olis edessä lastenhuoneen sisustus projekti. Tähän asti esikoinen on nukkunut vielä meidän makuuhuoneessa mutta kai se olis pikkuhiljaa siirrettävä omaan huoneeseen ennen uutta tulokasta.
Joo, mutta tämä tällä erää. Hyviä vointeja kaikille!!
-Nirppu rv24+5 muistaakseni?-