TOUKOKUISET 8

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ...Vötky....
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
heippa!!

hanna: se 4d ultra on kyllä ihana:) mäkin kattelen pikkuisen kuvia ja ylpeänä niitä ystäville esittelen.jotenkin hassua että masussa todellakin on joku niin suloinen ja ihana pikkuinen.

täällä maistuisi koko ajan karkit ja muut herkut.olen tällä viikolla joka päivä syönyt jotain herkkuja:( ei voi mitään.nälkä olisi koko ajan.kyllä mulla alkaakin tota painoa sitten jo kertymäänkin..

tänään alkoi jo viikko 30!!!kylläpäs aika kuluu nopeesti ja nyt se vasta alkaakin kulumaan!iiik!!

Huomenta tytöt!:)

Sairasloma on alkanut "tuottaa" tulosta. Kun ei touhuile niin paljon, myös supistukset ovat vähentyneet. Mutta heti kun tartun imuriin tai vaikkapa erehdyn kävelemään liian lujaa, vatsa on samantien aivan kivikova. Jotainhan kotona ollessa on pakko touhuilla, mutta olen kyllä lepäillytkin tosi paljon!

minnie! Huomenna täyttyy mullakin 30 viikkoa!:) Ihanaa olla jo näin pitkällä!!Melkein päivittäin olen laitellut jotain vauvan tavaroita; kaivellut varastoa tai ostanut kaupasta jotain pientä. Viimemmäksi ostin kaupasta kosteuspyyhkeitä ja tutteja ja kaivoin varastosta esikoisen vanhan soivan nallemobilen sänkyyn. Kunhan vielä päästään ensi kuun lopussa muuttamaan uuteen kotiin, niin pääsen laittamaan kaiken vielä paikoilleenkin. :)

Aamupäivällä on tulossa uudet mahdolliset vuokralaiset katsomaan meidän asuntoa, joten täytyy pikkuisen alkaa järjestelemään paikkoja, että kehtaa päästää vieraat ihmiset sisälle...

Kuulumisiin!

Rosalinda rv 29+6

Nostellaanpas vähäsen!

Minne on kaikki toukokuiset kadonneet?

Kirjoitelkaahan kuulumisianne...! :) Oman navan alla kaikki tuntuu olevan hyvin, ainakin vauvan liikuskelun perusteella. Ensi tiistaina on seuraavan kerran neuvola, joten viimeistään sitten enemmän kuulumisia!:)

Mukavaa viikonloppua!

Rosalinda rv 30+2

Minä sitten laitan kuulumisia..

Lomat alkoivat torstaina. Olo on tosi outo: nytkö ei tarvitse/saa mennä töihin pitkiin aikoihin?!? :-) Aika menee aluksi varmasti lomailuna lepäillessä ja vauvelin tuloon valmistautuessa... mutta osaan kuvitella, että parin viikon jälkeen pää voi olla räjähtämispisteessä kotona pyörimisestä! Odotusaika on mennyt tähän asti nopeasti, mutta nyt kun elämä alkaa pyörimään vain ja ainoastaan synnyttämisen odottelun merkeissä, voi odottavan aika tulla tosiaan pitkäksi.. Toivottavasti ei...

Lomien alkamisen myötä muutin myös kaupunkia ja siihen omaan ensimmäiseen kotiini. Muutto on kyllä kovaa hommaa, vaikka mullakin oli apuna kolme raavasta miestä, eikä mun tarvinnut itse muuttopäivänä kauheasti kanniskella. Pakollisia puuhia olivat kuitenkin vanhan asunnon siivoaminen, tavaroiden pakkaaminen (kyllä sitä voikin kertyä roinaa!!) jne, ja ne ovat tänään tuntuneet kropassa ja alavatsassa. Päätinkin ottaa tavaroiden purkamisessa täällä uudessa kodissa todella rauhallisesti, onhan tässä vielä yli kaksi kuukautta aikaa laittaa pesää valmiiksi.

Sokerit ovat pysyneet kurissa viime mittauksissa. Saa katsoa mitä uuden neuvolan th sanoo parista huonosta kotimittaustuloksestani, eli käskeekö aloittaa insuliinin pistämisen... :-/ Sen kuulee ensi viikolla..

Viikonloppua on jäljellä vielä sunnuntain verran, viettäkäähän mukava sellainen!

lisäsin itseni listaan jos sopii. eli asun vantaalla ja odotan toista tyttöä. laskettu aika 15,05,07.

Riina, 28, LA 27.04, esikoinen
Minnie, 22, LA 29.04, toinen (esik. 10/05)
Liinu, 28, LA 01.05, esikoinen
Pinski-70, 36, LA 01.05, toinen (esik. 12/04), Tays
Kojo, 24, LA 01.05, esikoinen
Rosalinda, 27, LA 02.05, toinen (esik. 12/03)
Heli, 19, LA 02.05, esikoinen, Tays
Tiitu, 24, LA 05.05, esikoinen
Hanna+E/V, 30, LA 06.05, esikoinen
Ippa, 33, LA 08.05, esikoinen
Kipa, 34, LA 09.05, esikoinen, Tays
Pirpana, LA 09.05 , esikoinen, Tays
Taimi, 32, LA 13.5., toinen (esik. 03/04)
Ulla, 27, LA 14.05, esikoinen
Nirppu, 27, LA 14.05, toinen (esik. 10/05)
Mössö, 28, LA 15.05, toinen
Tuija, 35,LA 15.05, toinen, kätilöopisto
Vötky 24, LA 16.5, toinen (esik.05/04), mks
Maya80, 26, LA 17.05, toinen (esik. 11/05), Kätilöopisto
Lumikki, 29, LA 17.05, esikoinen, Tays
Sara, 25, LA 20.05, esikoinen, Tays
Sinetti, 29, LA 21.05, esikoinen, Tays
Sanni, 22, LA 27.05(?), esikoinen
Moona, 23, LA 27.05, toinen (esik. 07/05)
Hanne, 27, LA 21.5, esikoinen
Syysmarja, 26, LA 21.5., esikoinen, TYKS
Hanna, 29, LA 30.05, toinen (esik. 06/05)
Iisa, 28, LA 4.6., esikoinen, TYKS

Mun lomat kanssa lähenee. Vähän pitäisi vielä jaksaa. Huomenna on neuvolalääkäri. Vähän jännittää, että mitä sanoo. Onko tapahtunut jotain vaiko ei mitään. Vähän on oireitakin ollut nimittäin. Mulla nää oireet on vissiin aina vähän erilaisia kun muilla. Nyt on vaivana ollut nimittäin noi häpyluut. Olin kupungilla aika kauan ja sen jälkeen hyvä kun liikkumaan pääsin. Niin paljon luihin sattui. Jos oon ihan rauhassa niin ei kipuja, jos liikun paljon niin johan on tuskasta. Sopii siis toivoa, ettei koko liikkumista kielletä. Voi tulla vähän tylsää lomailua muuten...

Vauveli onneksi liikkuu aktiivisesti. Useaan otteeseen päivässä vauveli ilmoittaa olemassaolostaan. Nyt potkut tuntuvat myös ylempää, joten ilmeisesti kaveri alkaa olemaan oikein päinkin. Jännitin aluksi, että jos jää vaikka perätilaan.

Onko teillä muuten tietoa, että voiko siihen 4d-ultraan mennä vaikka kuinka myöhään vai onko sinä jotain rajoituksia? Olisin tossa viikolla 30 ehkä menossa, jotta sais sitten jotain koko arvioitakin jo. Ja tietoa siitä, että onko vaavi kääntyny mihinkään päin.

Hyviä vointeja kaikille. Minä jatkan huomisen jännäämistä =)

Hanne

heippa

täällä ollut hieman hiljaista.no kait tää tästä vilkastuu kun muutkin jää kotiin:) mulla alkaa jo aika käydä pikäksi..en ole vauvaa varten mitään vielä laittanut.alan pikku hiljaa laittamaan kun alkaa jo aika käydä niin pitkäksi.varsinkin nyt ollut tosi tylsää kun pojalla oli viikolla kuumetta ja nyt yskää.ulos ei päästy kun hän oli kipeä ja ei kyllä kelitkään ulos menoa aiemmin sallineet (-20 astetta pakkasta).

4D-ultrassa ei mielestäni ollut mitään rajoituksia mutta parhaimman tuloksen (kait) sai kun meni sinne viikoilla 26-30.

täällä vauva masussa myllää varsinkin silloin kun yritän itse nukkua!!oikein tosi kovin potkii ja myllää:) ostin vauvalle "oikean" värisen puuhamaton vaikka esikoiselta jäikin sellainen mutta oli pakko kun oli niin suloisen värinen.vaatteetkin alkaa kaikki olla ostettuna(ja ehkä vähän enemmänkin ups..) mutta kuten joku jo mainitsi niin odottavan aika on pitkä eikä paljon muuta iloa ole kuin shoppailu:) ja lenkkeily ja syöminen.

oma olo alkaa olla todella tukala.esikoisen kanssa ei oikein jaksa enää touhuta ja kyykistely sattuu kovin mahaan.no onneksi olen tämän loppu ajan kuitenkin kotona.enää 3vk niin mulla alkaa virallinen äippäloma.siihen asti haen saikkua.kun en tämän pakaran ja selän kanssa töitä pysty tekemään.myös alkanut närästämään ihan hulluna..mutta voisi myös kattoa vähän mitä suuhunsa laittaa.tosin tällä hetkellä tuntuu olevan ihan sama mitä syö niin aina närästää.paineentunne helpottanut.välillä lenkin jälkeen painaa oikein tosi kovin mutta muuten lepäillessä ja rauhassa touhutessa helpottaa.tuli nyt vähän vali,vali mutta koittakaa kestää:) mies raukka tästä eniten kärsii.laukkaakos muut pissalla koko ajan ???täällä käydään välillä viiden minuutin välein ja silti pissattaa.

no niin mäkin menen tästä päikyille kun poikakin jo on että viikonlopun jatkoja kaikille!!

minnie rv 31

Hei kaikille!

Laitetaan sitten hiukan kuulumisia kun muutoin niin hiljaiselta vaikuttaa ketjussa.. Ihmettelen kyllä kovasti mihin Vötky on kadonnut, ei oo kuulunu mitään pitkiin aikoihin vaikka ennen oli tosiaan todella aktiivinen kirjoittelija. Toivottavasti ei olis mitään vakavaa sattunut..
Mutta tosiaan, viikkoja jo kohta täydet 31, ja kyllä todellakin huomaan miettiväni jo synnytystä päivittäin. Kai se on tätä ensikertalaisen jännitystä:) Toivon kyllä että hyvä onneni jatkuu sinne synnytyssaliin saakka, on nimittäin ainakin tähän asti ollut niin helppo raskaus ettei muuta vois toivoa: vatsa kasvaa keskikäyrän mukaan, eikä siis vieläkään kovin paljoa tiellä, painoa (ei vielä) ole tullut yhtään liikaa, vauva raivotarjonnassa ollut jo viikkoja, kävelyllä käyn edelleen lähes päivittäin, pystyn vielä bussitkin juoksemaan kiinni. Toki tulee niitä kivuttomia supistuksia jos pitkää lenkkiä tekee, mutta meidän koira taitaa olla ihanteellista lenkkiseuraa tällä hetkellä, sillä kun ei tunnu olevan kiire mihinkään..
Minnien kärsimä närästys on täällä jo mennyt ohi, mutta todellakin jossain vaiheessa tuntui että vaikka pelkää vettä olis juonu niin hetken päästä närästi joka tapauksessa.. En missään vaiheessa koittanut mitään lääkkeitä, mutta parhaiten mulla autto kyllä se sellanen maitojuoma, missä muistaakseni mangoa ja appelsiinia sekä tietty maitoa. Ja kyllä, välillä tuntuu että vessahätäkin on koko ajan, pahimpana ehkä kävellessä.
Mulla virallisesti äitiysloma alkaa jo torstaina, vaikkei sillä niin väliä kun lukulomalla oon ollu jo helmikuun alusta saakka. Tosin oon välillä tehny myös sijaisuuksia, nekin siis loppuu nyt joten aikaa jää vain opiskeluun.. Koittakaa sairaslomalaiset nyt ottaa rauhassa, niiltä osin kun pystytte, niin jää edes joku synnyttämään mun kanssa toukokuullekin:) Omani menee kyllä varmasti sen kaks viikkoa yli..
Hyviä vointeja kaikille!

heli 30+5

Tyhmänä täällä kyselen, että missä kohdin raskautta vauva yleensä asettuu pää tuonne lantioon.Eikös ne voi myllätä vielä vaikka kuinka pitkään ja kääntyillä?Täällä 29vko menossa ja vielä ainakin tuolla vinhasti kieputaan. Täällä vointi edellen hyvä, tosin olo alkaa olla aika kömpelö kun kolme viikkoa sitten jo vatsan mitta 25cm. Ensi viikolla selviää neuvolassa uudet mitat.Painoa on nyt tullut n. 10kg.Onkohan kovin tavallista, ett tässä kohdin iskee ruokahaluttomuus vai johtuuko vaan siitä ett on niin paljon paikoillaan ettei oikein maistu sen takia? Kun yleensä kai tässä vaiheessa vaikeinta hillitä painon nousua.Kaikki juotava ja hedelmäinen niinku menis ja muu tökkii esim lämmin ruoka eikä makeakaan maistu vaikka yleensä oon karkkihiiri.Pahin väsymys on helpottanut "rautamehun" ansiosta.

Mielellään olisin jo kotona ja keskittyisin vaan laittamaan pesää vauvalle.Pakko kuitenkin olla sen vakityöpaikan saadakseni huhtikuun alkuun, jonne tuntuu olevan ikuisuus!Synnytysvalmennuksetkin alkaa vasta huhtikuussa ja hirvittää ett jää kaikki viime tippaan. Kun kerran pitäis miettiä sitä synnytystapa arviotakin kun veikkailivat vauvaa niin suureksi ettei ehkä mahdu alakautta kun oon pienikokoinen.Panikoinko nyt ihan turhaan.Pelkään koko ajan, ett lapsi syntyy niin etuajassa, ett jää arviot tekemättä ja valmennukset käymättä.Mitään oireita ei siis oo ollut, ei juuri ees supistuksia. Mietin vaan miten kroppa kestää toukokuulle asti.

Lääkäri käynti takana. Kaikki oli hyvin. Kohdunsuu kiinni ja napakka. Luista lääkäri sanoi vain, että kannattaa kuulostella omaa oloa. Joillakin kivut menee tosi pahoiksikin, tarvitaan jopa puudutuspiikkejä tai kyynärsauvoja (!) kun muuten ei pysty kävelemään. Otan siis rauhassa. Minä siis mitä varmimmin synnytän myös vasta tuolla toukokuulla. Olen Helin tavoin varautunut odottamaan yliaikaa. Yhä sokeasti luotan siihen ensimmäiseen arvioituun laskettuunaikaan eli 28.5. enkä tähän 21.5.

Mulla on myös ruokahalu huonontunut. Karkki kyllä yhä kelpaa, mutta muuten ei enää oo samalla lailla nälkä kuin vähän aikaa sitten. Painokin oli kyllä tasaantunut, mikä olikin hyvä. Kaipa tällainen kuuluu siis asiaan.

Mulle sanottiin tosta vauvan kääntymisestä, että usein ensimmäisen lapsen kääntyilyt loppuu viikkojen 30 tienoilla kun kohtu on sen verran ahdas. Toisen lapsen ja muutenkin jos tilaa on niin vauva voi ilmeisesti kääntyillä aika kauankin vielä. Meijän vauveli on ilmeisesti nyt kääntynyt. Lääkärikin oli sitä mieltä, että vauva ois nyt oikien päin. Sydänäänet ainakin löysi nyt niiltä kohdilta, josta kuuluvat vauvan ollessa kääntyneenä. Katsotaan sitten pysyykö näinpäi vaiko ei.

Mutta, että tällästä tänne =)
Hanne rv28

Piiitkästä aikaa kirjoittelen. Tänne on ilmestynyt toinenkin Hanna sen jälkeen kun viimeksi tuli tekstiä minulta :) Menossa 27+0 (kai) ja olo on kyllä hyvä vielä. Vähemmän liitoskipuja kuin esikoisen kanssa tähän aikaan. Neuvolalääkäri oli viime viikolla ja kaikki näytti olevan kunnossa, vatsa selvästi suurempi kuin viimeksi. Viimeksi menin alakäyriällä, nyt yläkäyrällä. Kovasti toivon, etten synnyttäisi Euroviisu-iltana ;) Esikoinen tuli lähes 3 viikkoa etuajassa joten niinkin voi käydä.

Ai niin yksi selvä, tosi kiusallinen oire on: Sänkypuuhien jälkeen ihan kamala paine alapäässä, tuskin pystyn seisomaan, vaan makuulla täytyy olla jalat pystyssä. Tätä saattaa jatkua monta tuntia. Mies on vähän kauhuissaan, että tässäkö tämä nyt oli, eikä uskalla ehdottaa mitään... Muilla vastaavaa?

eli mie sain liikkumakiellon. kohdun suu auki sormelle ja pehmee. kanavat oli jäljellä.
no viikkoja vasta kasassa 29. ja supistelee silloin tällöin. selkivut ovat olleet kauheat kolmisen päivää.

Heipparallaa!

Kiva kuulla teidän juttuja! Itse olen sen verran saamaton, että tulee vain käytyä lukemassa näitä juttuja. Päivisin pojan kanssa touhuillessa en tietty ehdikään, mutta onneksi se nukahtaa iltaisin ajoissa niin saan huokaista ja roikkua netissä. Niin ja tietysti nauttia miehen seurasta...

Mulla on kanssa ollut supistelua varsinkin kävelyn ja pojan nostelun seurauksena, mutta eipä kai se kovin vaarallista ole? Esikoista odotellessa supistuksia tuli vasta synnytyssalissa käynnistyksen jälkeen, joten näistä ennenaikaisista supistuksista ei ole kokemusta. Vauveli myllää kovasti masussa, mikä on kiva juttu!

Odotan jo niin kovasti toukukuuta, että tuo rahatilanne hieman paranee niin pääsee ostelemaan uusia vaatteita vauvalle. Tuplavaunut siis ostimme juuri, käytetyt, mutta ihan hyvät.

Minulla myös vaivana tuo häpyluun kipeytyminen kävelyn jälkeen ja sänkyhommien jälkeinen kipukin on hieman vaivannut. Toissa viikolla neuvolalääkäri totesi minulle, että vauvalla on vielä hyvin tilaa pyöriä vatsassa miten päin vain, vauva saattaa kääntyä lähtöasemiin vasta ihan lähellä h-hetkeä. Sitä ei kyllä kannata vielä murehtia.

Hyviä vointeja kaikille!

Maya 29+4

Mitenkäs se onkaan, onko viikon 36 neuvolalääkäri jonkun moinen synnytystapa-arvio? Mistä siis saisi varmuuden siihen että vauva varmasti myös mahtuu ulos alakautta, jostain kun oon lukenu ettei sitä nää kun jollain kuvauksilla..

Heippa myös täältä pitkästä aikaa=)

Kaikki täällä on kunnossa. Neuvolalääkäri on vasta parin viikon päästä ja se onkin eka lääkäri tässä raskaudessa. Kaikki kuitenkin tuntuu olevan kunnossa. Jaksan kävellä pitkiäkin lenkkejä ja siivoilla kotona ilman supistuksia. Ja töissäkin jaksan hyvin käydä, vaikka istumatyötä teen ja matkat on pitkät.

Viime neuvolastakin on aikaa (tammikuun alussa) joten sf-mitasta en tiedä. Maha ei kuitenkaan ole kovin iso. Ei siis tiellä vielä, kuin kenkien laitossa hieman=) Enemmän taidan näyttää siltä kuin olisi ylimääräinen vararengas tullut tuohan mahan kohdalle. No aikaa on vielä.

Hanna: tunne lienee ihan normaali. Myös minulla sama "ongelma" eipä sitä tekisi mieli lähteä esim. kävelemään. Pitääkin ajoittaa hommat niin, että voi makoilla rauhassa. Mulla uskon, että johtuu että kyseessä toinen raskaus ja varmaan muutama suonikohju tuolla alhaalla. Tai siis painetta kun veri kiertää paremmin ja ekan synnytyksen jäljiltä varmasti verisuonetkin vähän "laajenneet".

Heli*:lle en osaa sanoa mitä tuolla viikolla lääkärissä tapahtuu. Esikoisen kanssa ei ehditty sinne asti. Kyllähän nuo vauvat normaalisti alhaalta mahtuvat tulemaan. Enkä oikein jaksa uskoa, että pystyvät kovin hyvin ainakaan vaan tunnustelemalla arvioimaan mahtuuko vauva. Vauvojen painoarviotkin kun menevät ihan urakalla ohi, mitä on kokemusta lähipiiristä. Kyllä se siellä salissa sitten selviää ja leikkaavat varmasti jos ahtaalta näyttää.

Vointeja kaikille

T: Mössö 29+3

Heipähei pitkästä aikaa!
Sainpa itseni vihdoin tännekkin, kaikki on hyvin! Esikoisella 3v uhma ja vaavi potkii kovin =)

oma henkinen vointi on olematon, ottanu koville exän ym kanssa.. Tullu itkettyä varmaan loppuelämän eestä. Hormoonit kovilla.
Ja nyt sit iskeny iskiaskivut ja pientä supistelua..

Ens kuun loppupuolella olisi muutto isompaan asuntoon,kiva saada laittaa sit vauvalle kaikkee ja muutenkin uutta kotia! =)

Hankitoja ei oo isompia tehty, tuntuu et aika loppuu. Mut tahdon eka muuttaa ja hankkia sinne sit.

Rv 28+6

Iltoja!

Hyvä, että Vötkyllä kaikki hyvin raskauden suhteen. Tsemppiä ja jaksamista muuttoon ja muuhun elämään!

Mulla siis nuo viikot nyt 28+4, sekoilin viimeksi.'

ps. Pitäisköhän aloittaa muuten uusi ketju?

Maya

kivaa kuulla välillä vötkystäkin:)
tänne ei mitn uutta tarttis lähteä poikaa kiikuttamaan lääkäriin ja vakuutusyhtiöön jne..ei kyllä sitten yhtään nappaisi yök!inhottavaa häntä nostaa ja kanniskella ja varsinkin niitä rattaita autosta nostaa edes takas.mies kuumeessa niin ei paljon apua heru:)

mun mielestä siellä rv36 neuvolalääkärissä ei mitään sen ihmeempää ollut.sisätutkimus ja normit pissa,hemppa,verenpaine jne.olettekos te muut saaneet ne hätäkastelaput ja liput????mä en ole niitä vieläkään saanut.eikös ne saada tosi aikaisin?

tuijan kannattaa aika iisisti ottaa jos paikat auki.meillä esikoinen oli sormelle auki kun menin synnyttämään.kerkesi olla viikon niin sen verran auki.

mutta eipä meillä ihmeempiä

31+3

Mitäs tänne kuuluu? Jäin saikulle kanssa kun työ on niin raskasta että selkä ei meinaa kestää ja supistuksia tulee. Nyt voikin sitten rauhassa laitaa vauva huonetta kuntoon ja laitaa muutenkin paikkoja järjestykseen.
minnie: en ole saanut mitään hätäkaste lapuja saako jostakin semmoisetkin?
Joko olette äityis pakkauksen saanut?? Oliko 2007 vai 2006 vaatteet??

Vointia kaikille:=)
27+4?

Moi
Täällä on kaikki ihan ok. Supisteluja tulee välillä, mutta eivät ole kipeitä. Töissä pitäis n kk vielä olla, mutta tällä voinnilla se kyllä onnistuu. Tosin tilannehan ehtiii vielä muuttua.
Ei ole mitään hätäkastelappuja tullut meille. Joko teillä on nimet mietittynä? Meillä on muutamat vahvat ehdotukset mutta ei mitään varmaa nimeä. Kummeista ei itseasiassa olla edes puhuttu vielä! Täytyykin illalla ottaa puheeksi.

Hyviä vointeja kaikille!
Ippa

Hei Toukokuiset=)

Me ollaan mietitty jo nimet valmiiksi sekä tytölle, että pojalle. Eli ei tarvitse niistä enää kättä vääntää=) Ihan sulassa sovussa ollaan kyllä nimet löydetty ja ne on ollut valmiina itseasiassa kauan ennen yrityksen aloitustakaan.

Hätäkaste papereista ei minulla mitään aavistusta, esikosen kanssa ei ollut myöskään. Ehkä johtuu siitä, että emme kuulu kirkkoon niin kukaan ei ole tyrkyttänyt eikä siis olisi tarvettakaan.

Tsemppiä kaikille joilla vaivoja on jo kovasti. Toivottavasti pystytte jäämään saikulle. Kivempi olla rauhassa kotona kuin kituuttaa väkisin töissä. Minulla istumatyö ja nyt alkaa vimeiset tunnit tuntua takapuolessa. Ei siis kipuja mutta tuntuu aika puuduttavalta. Yritän koko ajan vaihtaa asentoa ja kävellä, mutta sekään ei tunnu auttavan. Saa nähdä paheneeko eli jaksanko vielä 5 viikkoa. Voi kun voisi vaikka tehdä lyhkäsempää päivää, mutta pomo tuskin suostuu.

Iloista odotusta kaikille=)

juu kyllä mun ainakin täällä päin olisi pitänyt se jo aikoja sitten saada se lappu.elikkäs sillä varataan ittellensä "aika" synnytykseen.ilmoitetaan mahdolliset ruoka-allergiat ja tottumukset.vauvalle myös annetaan nimet hätäkasteen varalle.tarvii muistaa sitä ensi viikolla kysyä neuvolasta..