TOUKOKUISET 8

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ...Vötky....
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Huomenta!

Tulin tännekin ilmoittautumaan ,vaikka mitään ihmeellistä asiaa ei olekaan.

Hankinnoista: meillä on nyt vaunut ja pinnis =) turvakaukalo sekä lipasto -ja sen päälle hoitotaso -ovat vielä sellaisia must juttuja, näiden hankintojen jälkeen mennään sitten "mututunteella" eli niitä ostetaan, mitkä tuntuu tarpeellisilta. Sitteriä ei osteta ollenkaan, saadaan ehkä vanha tai sitten ei. Mutta uutta ei osteta. Vauva makoilee sitten lattialla tai siinä turvakaukalossa =)

Oma olo alkaa olla tukala, vaikka tosiaan tuo masu ei ole iso, alakäyrillä mennään koko ajan. Mullakin työmatkoihin menee lähes 2 h, olenkin ajatellut että sielllä loppupäässä olen saikulla sitten, istumatyötä kun teen -toimistolla siis -ja autossa istuminenkin alkaa olla jo aika "hankalaa"...no, sen näkee sitten.

Hyviä vointeja kaikille, nyt on mentävä aamuteelle =)

Syysmarja rv 24+0

Heippa kaikille:)

Täällä ollaan tervehdytty flunssasta ja mahataudista..iik..olihan kamalaa!!
Mulla äippärahapaperit odottaa pöydällä kelaan viemistä. Me siis otetaan raha,ei pakkausta..laitetaan rahat vakuutukseen. Mietittiin noita tuplarattaita..mut olen kallistumassa enemmän tuohon seisomalautaan. Neiti kun ei enää jaksa istua kovin kauaa niissä,ja kauppareissut yms.tehdään koko perheen voimin, niin silloin saa isompi olla kauppakärryissä ja pienenpi kaukalossa tai liinassa/repussa. Puistot ja muut on toistaiseksi ihan vieressä. Jos sitten kuitenkin ne hankitaan niin varmaan ihan sellaset max.200e maksavat,käyttöaika on kuitenkin niin lyhyt.

Mä sain neuvolassa just tietää et mulle mahdollisesti tehdään sektio..oho..olipa yllätys. Mulla kun murtui tuo häntäluu ekan synnytyksessä,ja osittain varmaan kokonsa puolesta (4150g) niin jos se luu on vähänkään väärin luutunut, se tietää leikkausta. Itse kyllä olen 100%varma,et se on nykyisin ihan väärässä kohdassa..mm.kovalla penkillä istuminen on hankalaa. Saas nähdä kuinka käy:+/

Esikoinen on päikkäreillä,sillä vielä ripuli niin ei ole voinut tarhaan mennä. Menenkin tästä kotitöiden pariin,moikkista vaan!!

Minäpäs nostattelen meidän porukkaa hieman, kun ollaan taas tiputtu toiselle sivulle..

Tänään oli neuvola, jossa kaikki oli hyvin. Ainoastaan supisteluja käski seurata ja levätä aina kun mahdollista (tietää työni fyysisyyden). Vatsakin oli komiat 22 senttiä. En kyllä tiiä onko se iso/pieni teidän mittakaavassa. Omasta mielestä ihan kivan kokoinen pallukka.. =)

Minua rupesi tuo äitiysrahan/paketin "tilaaminen" mietityttään.. Osaako joku sanoa kauanko siinä menee että sen paketin saa kotiin hipelöitäväksi? Kun me ostettiin asunto ja muutto on tuossa helmikuun viimeinen päivä. Laitanko uuden osoitteen hakemukseen vai ehtiikö se tänne vanhaan?
Mietityttää myös se haenko minkä tulojen perusteella.. Tulot oli hyvät viime vuonna, voinko hakea niillä?
Tietenkin ne siellä kelalla osais vissin vastata kans, mutta en pakkaus yms kiireiden takia ehdi siellä käymään vähään aikaan. =(

Ulla rv 24+3

Huomenta!

Tulojen tarvii nousta joku 20-30 % vuoden 2005 tuloista -jonka mukaan me siis saamme ä-rahan ja vanhempainrahan, joten suuresti täytyy muuttua, että niiden perusteella saisi tuon päivärahan itselleen. Mutta ainahan sitä voi kokeilla :)

Riippuu vähän Kelan kiireistä yms, miten nopeasti sen ä-pakkauksen saa. Olen kuullut, että jotkut on saaneet jopa 2-3 viikon päästä siitä, kun ovat hakemuksen Kelalle jättäneet, toiset taas ovat saanet lähes 2 kk:kin odotella. Itse ajattelin, että josko kuukauden päästä voisi tulla =)

-U-: mulla oli sf-mitta rv 23+2 18,5 cm ja alakäyrillä olin, ja sulla noita viikkoja oli yksi tohon mun lisää, joten kait toi ihan ok on. Eikö neuvolassa sanottu, missä menet, siis käyrän mukaan?
Omasta mielestä oma masuni on kyllä valtava! Vaikka mulla se ainakin pulpahti ihan viikossa parissa esiin, jouluna ei ollut vielä oikeastaan mitään näkyvää ja nyt on jo mukava pallukka =)

Syysmarja rv 24+2

moikka!!

mulla meni 1,5vk kun tuli toi äitiysavustus(raha siis).eli tosi nopeesti.mä sain esikoisen mukaan ton äippärahan kun hän alle 3-v.

huomenna siis 4-d ultra:) aika jännää.tosi kovin jännittää.

oma vointi on ihan pepusta.selkä vieläkin kipeä ja pojan nostaminen aiheuttaa paineen tunnetta alapäässä.paha istua ja paha seistä.haen varmaan saikkua ennen kuin loma loppuu(mulla siis talviloma).pahaa tekee ajatuskin siitä että joutuisin taas niitä panacodeja napsimaan..

mulla oli viikolla 24+3 sf-mitta 26cm.ensi viikolla sitten lääkärineuvola.

no niin mä menen tästä syömään jotain joten voikaa hyvin mammat:) kirjoittelen ultra kuulumisia huomenna!!!

27+2

Heipä hei pitkästä aikaa toukokuisille!

Meillä esikoinen alkoi eilenillalla kyläreissulla oksentamaan ja oksensi illan kaiken ulos. Oltiin tämä päivä kotosalla ja ei mitään. Kummallista... varmaan ihmettelevät töissä moista pikatautia....

1,5 viikon päästä vasta seuraava neuvola-aika. Se onkin sitten lääkärineuvola. Masussa lienee kaikki aivan hyvin, ainakin välillä möyrintä on niin touhukkaan oloista!:) Siskoni piipahti kylässä ja toi keski-Euroopan reissulta toisen siskoni ostamia vaatteita tulokkaalle! Ihania!

Jotenkin ei oikein vielä osaa alkaa valmistautumaan 100 % teholla, kun meillä on vielä maaliskuun lopussa muuttokin edessä ja koko huusholli pitää pakata ja purkaa kertaalleen. Täytyy kuitenkin yrittää katsella kaikki tarpeellinen varastoista esiin hyvissä ajoin, jos ei ehditä kunnolla asettumaan uuteen asuntoon ennen vauvan tuloa. Kävin tänään katsomassa uutta asuntoa siskoni kanssa ja olo on malttamaton! Kaikki näytti niin ihanalta! Esikoinenkin tietää, että sitten kun ollaan uudessa kodissa, niin sitten vauva syntyy. Tänään tyttö totesikin, että ihanaa kun meille tulee vauva! Toivottavasti neitin mieli säilyy ennallaan vauvan synnyttyäkin eikä saada tilalle kiukkuista ja mustasukkaista riiviötä....vaikka normaaliapa tuo olisi, jos niin käyttäytyisi. Kaikkien huomion keskipisteenä kun on saanut ensimmäiset elinvuotensa viettää!

Mutta nyt ajattelin vähän reipastua ja käydä näyttämässä naamaani paukkupakkasessa ja reippailla pikku lenkin!

Mukavaa illanjatkoa!

Rosalinda rv 27 tasan :)

Hej taas!

Mulla oli toissapäivänä sokerirasitustesti ja eilen kuulin että kaksi ensimmäistä lukua oli koholla (muistaakseni 5,5 ja 10,9).. Mieli onkin nyt mustana. Kaikki on mennyt tähän mennessä niin hienosti ja vointi on ollut mahtava.. ja nyt siis tuo. Ei voi varmaankaan kuin itseänsä syyttää ja tapojaan muuttaa. Mun työ on vaan niin kiireinen että useimmiten päivän aikana ei ehdi syödä aamiaisen jälkeen kuin vasta illalla ja silloin ehkäpä tulee syötyä liikaa sekä epäterveellisesti. Onneksi mun lomien alkuun on enää 2,5vkoa, viimeistään silloin elintavat menevät suurremonttiin! (Totta kai teen parhaani ennen sitäkin :-) Onko teissä toukokuisissa muita sokeritestissä "reputtaneita"?

Näin pikkaraisen lääkärineuvolan ultrassa eilen, mutta mieltä painoi silloin juurikerrotut sokeritulokset, enkä jotenkin pystynyt keskittymään kuvaruudun ihanaiseen näkymään täysillä. Onneksi 1,5vkon päästä on 4D-ultra; saan otettua "vahingon" takaisin, korkojen kanssa :-)

Viikonloppu on nurkan takana. Oikein rentouttavia vapaapäiviä kaikille kanssasisarille!

moikka!!

meillä oli tänään se 4D ultra:) ihania kuvia ja ihana dvd kotiin sieltä saatiin.uusi tulokas oli aivan isoveljensä näköinen.oli kyllä todella suloinen pikkuinen.sukupuolen pidän salassa.painoarvio oli 1016g.arvio pikkuisen painavan syntyessään 3300g.sukupuoli ei jäänyt mitenkään epäselväksi.

Huomenta!
Täällä on kärvistelty vatsataudissa. Eilen töissä tul iltapäivällä aivan hirmuisen juono olo ja hetken päästä oli mentävä oksentamaan. Kotiinpäästyä sama homma ja kauhea vilu päällä. Nyt olo alkaa olla kohtuullinen, joskaan mitään kiinteää en ole eilisen lounaan jälkeen syönyt, mehua ja limsaa vain juonut, ettei aivan totaalinen heikotus iske. Ei oikein kyytiläisen iltajumppa tuntunut eilenillalla kovin ihanalle, kun kaikki mahassa olleet tuntemukset aiheuttivat pahoinvointia...

Sen verran sain eilen hoidettua "vauva-asioita", että kävin Tapiolassa töitten jälkeen täyttämässä syntymättömän lapsen vakuutushakemuksen. Kuulemma kuukauden päivät voi varautua odottamaan hyväksyntää/hylkäämistä.

Taidanpa tästä lähtä kokeilemaan, josko saisi jotain ruokaa alas...

Rosalinda rv 27+2

[quote=" Onko teissä toukokuisissa muita sokeritestissä "reputtaneita"?[/quote]
Juu, eka eli se paastoarvo oli 5 (saisi olla 4,7), muut arvot oli kylläkin tosi hyviä. Katsotaaan nyt sitten viikko kotiseurannassa, mitä voisi tehdä.

Minäkin olen huono syömään säännöllisesti. Töissä välipalana on usein hedelmiä, vaikka tiedän kyllä että ne nostavat sokerin nopeasti koholle. Leipää en taas oikein osaa syödä kuin aamupalalla ja pari palaa ruuan kanssa - useimmiten kyllä kohtalaisen terveellistä ruisleipää, johon olen tietoisesti opetellut vaalean leivän asemesta. Kaikki makea on mun heikkouteni. Olen tosin jo siirtynyt esim. sokerittomaan suklaaseen. Ja tietysti rajoittanut makean syömistä muutenkin. Kevyttuotteita olen syönyt jo pidemmän aikaa, mutta pitänee vielä rasvaa saada perusruoasta vähemmäksi. Olen laihtunut pikkuhiljaa koko raskausajan. Tosin lähtöpainon lukemissa on ollut siihen varaakin, joten tästä keventymisestä ei ole tullut neuvolassa noottia.

En nyt hirveästi osaa tuosta tuloksesta vielä masentua, vaikkei mikään kiva uutinen ollutkaan. Hyvin se sinullakin, Hanna, menee. Hyvähän se on että näitä asioita seurataan, ja varmaan arvot saa kuriin just elintavoissa tsemppaamalla. Jos olet hyvässä kunnossa muuten, niin liikkuminenhan toimii tässäkin lääkkeenä. Nyt kun on näin kivat talvi-ilmatkin, niin kunnon mukaan vaan kävelemään.

Täällä myös kaikki ok. Väsymystä on vain alkanut ilmaantua ja syykin selvisi hemoglobiinin tippumisella. Hyvät arvot on vielläkin, mutta kun minulla on aina ollut loistavat, niin kyllä tuollainen 20yksikön tippuminen väkisinkin tuntuu.

Maha on ihan käyrällä. Itseasiassa keskellä käyrää =) Painoa vaan on tullut hippusen liian reipasta tahtia. Sokerirsitukseen ei kuitenkaan vielä laittanut, kun lähtöpaino sen verran alhainen. Nyt koitan tsempata syömistä ja liikkumista.

Väsymyksen vuoksi sitä on alkanut jo odottamaan, että saisi jäädä kotiin. Vauveliakin alkaa jo odottamaan kun kävin kaverin kolmiviikkoista tapaamassa. Vaikeaa kyllä hahmottaa, että itsellä on keväällä samanlainen.. Mahassa vauva melskaa joka päivä, mutta että siellä on sellainen elävä, ihmisennäköinen "otus". Siihen koitan nyt loppuajan asennoitua =)

Nyt lähden uimaan, että tulee tehtyäkin jotain ryhdistäytymisen eteen eikä vain puhuttua!

Hei tiedättekö (kei?) mitä ne muut arvot sokerirasituksissa saa olla? Kattelen tässä esikoisen odotusajan nlakorttia ja eka arvo oli 4,8 toka arvo on 10 ja kolmas 6,8. Onkohan noi hyviä/huonoja? Ei mulle ainakaan koskaan sanottu et pitäis välttää sokeria??

Moona rv24

mullakin on ensi viikolla toi sokerirasitus ja sitten on neuvolalääkäri samana päivänä.viime kerralla ei ollut mitn ihmeellistä sokeritestissä ja toivottavasti ei nytkään:)iik joutuu vaan niin kauan olla syömättä kun muuten olen tottunut syömään koko ajan;)
mullakin alkaa taas painoa tulla mutta en jaksa ottaa stressiä.kyllä se lähtee lähti viimeksikin.
hauskaa viikonloppua mammat!!!

minnie rv 27+5

Moi! Tosiaan minäkin kävin sokerirasituksessa. Mulla oli kaikki arvot normaalit, eka 4,9 toka 8,7 ja kolmas 5,9. Kyllä toi ekakin oli kuulemma hyvä...? Ja lääkärikin ne vielä tällä viikolla tarkasti ja sanoi että normaalit.

Paino nousee täälläkin. Inhottavaa, vaikka ei noita kiloja muualle ole tullut kuin just mahaan. On vaan vähän jo kömpelö olo, tuskastuttaa.

Riina 28+0

Minkä takia teitä on lähetetty noihin sokerirasituksiin? Vai oletteko itse vaatineet? Onko syynä ollut juuri tuo painonnousu vai jokin muu? Mietin vaan, että onko testi tässä itselläkin vielä edessä. Ja olisko parasta käydä tuo testi läpi..

Itse jouduin sokerirasitukseen esikoista odottaessa, koska sf-mitta oli korkea(kulki yläkäyrällä). Nyt sf-mitta menee vielä ylempänä (käyrien yläpuolella), mutta toistaiseksi rasitukseen ei ole laitettu. Lähettävät minut kuulemma siihen, jos pissaan ilmestyy sokeria.

Mulla esikoiselta nousi painoa norm. 12kg,ja n. 60kg painan normaalisti. Mulla ei siis painon nousun takia laitettu..samaa ku muilla, sf-selvästi yläkäyrillä ja 30 viikoilta asti sokeria pissassa,joskus jopa 2+, eli toosi paljon. Siinä se juju olikin, et mistä se sokeri sinne ilmesty..kun en syönyt mitään sokerista silloin?? Esim.juur ennen neuvolaan menoa söin aamupalaksi leipää ja maitoa vaan. Lapsi oli syntyessään yli 4kg. Nyt sf-menee tasan keskikäyrää. Saas nähdä tuleeko sokeria loppua kohden tässä raskaudessa.

Mulla varmaan painoindeksi syynä.

Sokeriahan on eri muodossa lähes kaikessa ruuassa, siis hiilareita. Esim. hedelmissä, pastassa, perunassa, leivässä, tuoremehuissa... Eli ei tarvitse välttämättä silkkaa sokeria syödä jotta sokeriarvot nousee.

Täällä on kanssa kaikki hyvin. Nelikilonen vauveli on kanssa tulossa käyrät oli korkealla. Mahakin kasvaa kyllä sitä mukaan. Saikkua on haettava kun työ on niin raskasta. Meinaa selkä olla kipeenä.

Moi!

Mun sokerirasitustestiin laittamisen syy oli ekan neuvolakäynnin painoindeksi. Olen nyt viikonloppuna ensimmäisen kerran mittaillut arvoja kotona, näyttävät ainakin tällä hetkellä ok:lta: ei ole yksikään arvo ollut yli suositusten. Sf menee aikas korkealla (lapsella on kuulemma painoa tällä hetkellä kilon verran), mutta oma paino ei ole ainakaan vielä kauheasti noussut, alkuraskaudesta itseasiassa vain laski vaikken kauheasti pönttöä "halaillut". Sokeria mulla ei ole kyllä näkynyt pissatestissä, pitääkö arvojen olla tosi huonot ennen kuin tikku ilmoittaa ongelmista? Mutta täällä siis päivä kerrallaan, tapoja parantaen :-)

Ostin vuodenvaihteessa ensimmäisen ikioman kotini ja olen sitä nyt pikku hiljaa laitellut valmiiksi loppukuun muuttoa varten. Tuntuu että edessä on jännittävä,uusi alku, kaikessa suhteessa :-) Ihanaa kun lomien alkuun on enää 2,5vkoa: sitten saa täysillä antautua pesänrakennukseen ja pikkaraisen odotteluun :-))

voi elämä kun menee hermot tän tietokoneen kanssa!!!hävitti mun tekstin ihan tosta noin vaan argh!!!!

elikkäs mulla olisi tänään ollut se sokerirasitus mutta oli niin paljon pakkasta ja mun auto meinas ruveta keittämään niin en sitten sinne kerinnyt..huomenna tarvii sitten uusi aika varata..harmi kun mulla oli tänään neuvolalääkäri olisi kiva kun olisi molemmat saanut pois päiväjärjestyksestä.
neuvolassa ei mitään ihmeellistä.painoa on nyt sitten yhteensä tullut 11,5kg!!!!!kamala määrä..sf-mitta 27,5cm.kaikki oli hyvin paitsi että lääkäri kirjoitti selän takia saikkua 2vk ja löysi syyn painontunteelle joka poistetaan synnytyksen jälkeen jos vielä sitä tuntuu.
yritän poikaa saada toisille päikyille kun ekat olivat mummilla jääneet lyhyiksi ja nyt täytyisi toiset vielä nukkua.pahalta näyttää että ei nukahda.
olin tänään taas vähän vauvanvaate ostoksilla:)ihanaa kun tietää minkä värisiä vaatteita ostaa.
nyt täytyy ruokaa mennä laittamaan.kirjoitelkaa muutkin kuulumisia:)
28+2

Iltoja!

Täällä kanssa paino nousee ihan älytöntä tahtia (nyt jo +10 kiloa). En mielestäni ihan hirveesti syö, mutta kai sitä sit tulee vaan liikaa syötyä ja herkuteltua. Mun tarvitsee myös mennä sokerirasitukseen ensi viikolla. Joudun sen takia, koska ekassa raskaudessa painoindeksi oli yli sallitun ja yksi arvo oli koholla testissa. Pitävät siis jatkossakin tarkkaa huolta arvoista. Ihan hyvä sinänsä..

Me saimme myös tietää vauvelin sukupuolen 4d:ssä, mutta en meinaa millään silti uskaltaa ostaa vauvalle vaatteita. Höh! Jos se vaikka näkikin väärin? Ootteko kuulleet, että 4D olisi erehtynyt?

Kuulemisiin!

Maya