Toukokuiset 2025

• Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Heippa kaikille! Ihana lukea teidän raskauskuulumisia! Tsemppiä loppuun kaikille tasapuolisesti! :)

Olen edelleen seuraillut keskustelua, mutta en ole ehtinyt paljon itse kirjoittelemaan. Kiitokset neuvoista ja vinkeistä muuttoon ja paikkakunnan valintaan. Edelleen muuttohommat mielessä, lähemmäs tukiverkostoja olisi tarkoitus muuttaa etelämmäs, vaikkakin tätä Lapin luontoa tulee kyllä ehdottomasti valtavan kova ikävä!

Muutto stressaa sitä enemmän, mitä lähemmäs laskettu aika käy.. Vielä ei ole siis taloa löytynyt ja nyt on pohdittu kaikenlaisia vaihtoehtoja: vuokrataanko suoraan vai yritetäänkö edelleen katsella josko kävisi tuuri päästäisiin suoraan muuttamaan omaan kotiin.. Kävi myös niin, että nykyinen vuokranantaja yllättäen irtisanoi vuokrasopimuksemme, koska tarvitsee asunnon omaan käyttöön, joten sikäli mikäli meidän on joka tapauksessa pakko muuttaa viimeistään elokuussa :D Hankintoja emme ole vielä juurikaan tehneet, koska tämänhetkisessä asunnossa ei ole tilaa niitä säilyttää. Olen kyllä saanut työkavereilta kaikkea pientä vauvatarviketta <3

Vointi ollut edelleen pääosin hyvä ja mahan kasvuunkin nyt henkisesti osannut asennoitua ja tottunutkin. Kahden viikon flunssa noin kuukausi sitten jätti jälkeensä yskän ja aika yskäkohtauksen tullessa meinaa lentää oksennus samalla, mukavasti tulee alkuraskaus mieleen... Rautaa olen joutunut syömään lähes koko raskauden ajan, nyt arvot oli pysyneet melko samoissa lukemissa, eli raudan syönti jatkukoon.

Kuulostaa niin vähältä kaikkien työpäivät jo! Itse jään vapulta raskausvapaalle ja odotan sitä jo innolla :)

• Rakkaus
Reactions: Minni__
Mulle tuli 2 viikkoa sitten tosi kova pesänrakennusvietti ja tein ison listan kaikesta mitä tarvitsee vielä ostaa. Monia kirppiskierroksia, vinted tilauksia ja toritapaamisia myöhemmin, lista on nyt 99,5% valmis ja enää puuttuu vaan kampa, vauvan öljypesuaine ja tuttipullot. Nyt on kaikki muu valmiina ja voin keskittyä töihin ja synnytysvalmennuksiin. 😅

Se on muuten hassua miten motivaatio töissä laskee viikko viikolta. Vielä olisi 6,5 viikkoa töitä, mutta henkisesti olen jo niin valmiina vauvaan. 🤣

Olo muuttuu kokoajan vaan raskaammaksi ja en olisi näitä juttuja jaksanut enää tehdä raskausvapaalla. Mies on ollut tyytyväinen, kun oon tykännyt hoitaa nää itse. Hän on ollut vaan kantajana ja seura😆

Oon myös budjetointimielessä excelöinyt ihan kaiken alusta alkaen (mm. raskaustestit ja äitiysvaatteet mukana) ja onhan tähän saanut pienen remontin verran rahaa kulumaan. 🫣

Excel auttaa mua lähinnä siinä ku myöhemmin alan myymään tavaraa pois niin näen alkuperäiset hinnat yms. Alle 10 juttua tuli loppujen lopuksi ostettua uutena ja ne oli lähinnä sellaisia, että ei tullut kuukausien haullakaan käytettynä vastaan ja lopulta luovutin. 😅

Tänään 31+3 ja vauva on pää alaspäin, vetää parhaillaan varmaankin napanuoraa huvikseen 😄 Tuntuu sellainen narun veto ja vapautus

• Rakkaus
Reactions: Minni__
Mulle tuli 2 viikkoa sitten tosi kova pesänrakennusvietti ja tein ison listan kaikesta mitä tarvitsee vielä ostaa. Monia kirppiskierroksia, vinted tilauksia ja toritapaamisia myöhemmin, lista on nyt 99,5% valmis ja enää puuttuu vaan kampa, vauvan öljypesuaine ja tuttipullot. Nyt on kaikki muu valmiina ja voin keskittyä töihin ja synnytysvalmennuksiin.

Se on muuten hassua miten motivaatio töissä laskee viikko viikolta. Vielä olisi 6,5 viikkoa töitä, mutta henkisesti olen jo niin valmiina vauvaan.

Olo muuttuu kokoajan vaan raskaammaksi ja en olisi näitä juttuja jaksanut enää tehdä raskausvapaalla. Mies on ollut tyytyväinen, kun oon tykännyt hoitaa nää itse. Hän on ollut vaan kantajana ja seura

Oon myös budjetointimielessä excelöinyt ihan kaiken alusta alkaen (mm. raskaustestit ja äitiysvaatteet mukana) ja onhan tähän saanut pienen remontin verran rahaa kulumaan. 🫣

Excel auttaa mua lähinnä siinä ku myöhemmin alan myymään tavaraa pois niin näen alkuperäiset hinnat yms. Alle 10 juttua tuli loppujen lopuksi ostettua uutena ja ne oli lähinnä sellaisia, että ei tullut kuukausien haullakaan käytettynä vastaan ja lopulta luovutin.

Tänään 31+3 ja vauva on pää alaspäin, vetää parhaillaan varmaankin napanuoraa huvikseen Tuntuu sellainen narun veto ja vapautus
Mä oon merkannu kans kaikki ostokset exceliin ihan mielenkiinnosta vaan että paljonko mennyt. Suurimmat ostokset ostettu uutena (pinnis + vaunut ja turvakaukalo) mut melkein kaikki muut käytettynä! 😌 työmotivaatio täälläkin ihan kadoksissa! 😜

• Rakkaus
Reactions: polulla
Samoja juttuja täälläkin: töitä olis jäljellä 5 viikkoa (jos tämä viikkokin lasketaan), eikä ihan kauheasti kiinnostaisi enää :D vaihdettiin viikonloppuna vihdoin järjestystä siten, että työpisteen paikkaa siirrettiin ja saatiin työhuoneesta vauvan huone. Pesin myös pienimmät vaatteet ja petivaatteet valmiiksi :) vielä pitäisi koota sänky ja vähän järjestellä tavaroita lisää!

Ollaan käyty Torikaupoilla ahkerasti ja nyt puuttuu enää muutamat vauvantavarat, mitä työkaveri luvannut antaa tai myydä, kuten sitteri ja kantoreppu, sekä itselle imetystarvikkeet. Ärsyttää, kun melkein kaikki imetysvaatteet tuntuu olevan mustia tai valkoisia tai jotain muuta kylmää väriä, yhden punertavan mekon ja vihreän pitkähihaisen paidan kuitenkin jo löysin Torista. Toppeja, liivejä ja t-paitoja varmasti pitäisi kesäksi vielä varata.

Vauva liikkuu ahkerasti ja olen alkanut huomata, että monesti samoihin aikoihin tuntuu liikkeitä, eli jonkinlainen rytmi hänellä tuntuu tällä hetkellä olevan <3 huomenna olisi taas neuvolakin :)

• Rakkaus
Reactions: Minni__ ja polulla

Yhteistyössä