Toukokuiset 2023

Kiva lukea teidän hyviä uutisia NT-ultran jälkeen😍 Itseä jännittää se tosi paljon, tärkeä virstanpylväs ja edellinen meni kesken viikkoa aiemmin. Nyt 10+0, joten reilu kaksi viikkoa vielä aikaa.
Mutta oireisiin... Väsymyksen ja turvotuksen lisäksi iho kutiaa aivan valtavasti. Kellään toisella? Oon öljynnyt plussasta lähtien kahdesti päivässä (rinnat, vatsa, lantio, pakarat, yläreidet) ettei raskausarvista tulis jäätävät. Mulla on arpikudostaipumusta normaalia enempi. Joten onko tää kutina vaan ihon venymistä ja kuivumista, kun eihän maksan toiminnassa pitäisi olla häikkää näin alkuraskaudessa? Vinkkejä parhaasta rasvasta myös otetaan vastaan😊
Eikö maksan toimintaan viittava kutina painotu kämmeniin, jalkapohjiin ja vatsaan? Onko sulla kaikkialla vai em. alueilla?
Itse käytän Ceravea! 😊

Onko kaikki muuten siirtyneet johonkin fb-ryhmään kun täällä on kovin hiljaista?
 
vierailija
Kiva lukea teidän hyviä uutisia NT-ultran jälkeen Itseä jännittää se tosi paljon, tärkeä virstanpylväs ja edellinen meni kesken viikkoa aiemmin. Nyt 10+0, joten reilu kaksi viikkoa vielä aikaa.
Mutta oireisiin... Väsymyksen ja turvotuksen lisäksi iho kutiaa aivan valtavasti. Kellään toisella? Oon öljynnyt plussasta lähtien kahdesti päivässä (rinnat, vatsa, lantio, pakarat, yläreidet) ettei raskausarvista tulis jäätävät. Mulla on arpikudostaipumusta normaalia enempi. Joten onko tää kutina vaan ihon venymistä ja kuivumista, kun eihän maksan toiminnassa pitäisi olla häikkää näin alkuraskaudessa? Vinkkejä parhaasta rasvasta myös otetaan vastaan
Mulla on puhjennut lapsena viimeksi oireillut atooppinen ihottuma ja siihen liittyvät ruoka-aineallergiat. Itse oon syönyt kuivaan ihoon aina kalaöljyä nyt raskaana toki pitää olla tarkka, että siinä ei ole A-vitamiinia. Apteekkiin kannattaa mennä ja kysyä. Mulla kuumat suihkut myös pahentaa asiaa. Itse meinasin vaihtaa apteektin öljymäiseen suihkusaippuaan ja käydä järeämmät voiteet vielä apteekista, kun ei parane. Hydrokortisoonivoide auttaa pahimpaan ihottumaan.
 
Tuo NT-ultra täälläkin jännittää. Se on vasta ensi viikolla ja silloin jo rv12+2.
Vielä ei olla hiiskuttu kenellekkään raskaudesta, kun on jotenkin niin epävarma olo. Jäätävä pahoinvointi alkaa pikku hiljaa vähenemään mutta sen rinnalle onkin tullut sitten järkky mahan turvotus ja tissit on kipeytynyt vasta nyt viimeisen viikon aikana.
Etenkin syömisen jälkeen sitä näyttää jo siltä kuin olisi puolessa välissä raskautta. Muistelen että esikoisen kohdalla maha pullahti kunnolla näkyviin vasta joskus kuudennella kuulla.
Toki sitä ennen oli pientä pyöreyttä havaittavissa mutta oli vielä helppo peittää vähän löysemmillä vaatteilla.
 
vierailija
Kutisevasta ihosta kärsivä vierailija täällä taas😊 Normaalisti minulla ei ole kuiva iho, enkä ole tottunut rasvaamaan muuta kuin kasvoja. Nyt ongelma paikantuu lähinnä lantion ja pakaroiden alueelle, ajoittain vatsaan. Bio-oil myös minulla käytössä, hyvä idea tuo kosteuttavampi suihkugeeli. On vähän sellanen asenne et otan kaikki haasteet/oireet kyllä mielellään vastaan kunhan tämä pikkuinen pysyisi matkassa🤗
 
Kävin tuossa vaa'alla ja painoa on tullut 4kg 😮 11+1 varmaankin nyt menossa. Pahoinvointi on muutamassa päivässä helpottanut, joten nyt pystyneet syömään harvemmin ja järkevämmin..
Kävin labroissa eilen ja kilpirauhasarvo oli laskenut, vaikka lääkitystä lisätty. Ferritiini oli noussut reippaasti, CRP oli 2, mutta silti nousu ihmetyttää.
Onko teillä outoa vatsan toimintaa? Mulla useamman kerran viikossa lähes ripulilla, enkä tällaista aiemmista muista 🤔
 
Saako tässä mennä asioiden edelle?? Itse olen sellainen hätähousu ja stressaaja.. Yritän kaikkeen valmistautua aina ennakkoon ja hyvissä ajoin. Noh, tässä jo mietin tulevaa toukokuuta ja synnytystä, jos vain sinne asti päästään. Oletteko HUS alueen tulevat äidit ehtineet jo miettiä, missä sairaalassa synnyttäisitte?? Tai onko kokemuksia että mikä olis mukavin paikka?? Itsellä esikoinen syntyi Hyvinkäällä ja siinä meni kaikki (paitsi se tärkein->terve lapsi) melkolailla pieleen. Nyt mietinkin, että en välttämättä haluaisi sinne uudelleen. Mutta olisiko sitten naistenklinikka hyvä paikka.. Siellä on vissiin kätilöpulaa.. ehkä? Kauhean vaikeaa.. onneksi sinne on vielä aikaa reilusti.
 
Kävin tuossa vaa'alla ja painoa on tullut 4kg 11+1 varmaankin nyt menossa. Pahoinvointi on muutamassa päivässä helpottanut, joten nyt pystyneet syömään harvemmin ja järkevämmin..
Kävin labroissa eilen ja kilpirauhasarvo oli laskenut, vaikka lääkitystä lisätty. Ferritiini oli noussut reippaasti, CRP oli 2, mutta silti nousu ihmetyttää.
Onko teillä outoa vatsan toimintaa? Mulla useamman kerran viikossa lähes ripulilla, enkä tällaista aiemmista muista
Täällä yksi outovatsa hep! Ihan vaihtelee päivästä/viikosta riippuen, välillä kovalla, välillä löysällä, välillä monta päivää ummessa jne 😅
 
Nyt vasta löysin tämän ryhmän, viikkoja takana 11-12. Sovellukset ja neuvola sanovat eri, joten en tiedä mikä pitää paikkansa. Uskon enemmän tuohon vk12. Hedelmöittymispäivän tiedän tarkalleen koska yritimme vain kerran.
Nyt ei enää ole ollut sitä lievääkään pahoinvointia, jota ihan alussa. Alussa oli myös kovasti alavatsakipuja\kipristelyä, mutta lievää. Rinnat olivat välillä tosi kipeät. Pientä verenvuotoa on ollut melkein näihin viikkoihin asti. Olo on ollut tosi väsynyt ja pissalla saa juosta 2h välein. Nyt alkaa ehkä hieman sekin helpottaa.
Olen36 ja odotan esikoistamme. On ollut aikamoista tunteiden vuoristorataa, kun en näistä oireista ole tiennyt mikä on normaalia. Verenvuotoa panikoin vaikka se on täysin normaali, hyvin yleinen oire.
 
Täällä nt-ultra huomenna. Meinasivat ultraajan sairastumisen vuoksi siirtää perjantaille, mutta sainkin ajan uuteen Majakka sairaalaan. Hulluksi olisin tullut jos vielä päivällä olis siirretty.
Menkkatyyppisiä jomotteluja ollut vaihtelevasti, myös tänään, joten aikalailla jännittää/pelottaa, että mitä ultrassa mahtaa näkyä. Tällä kertaa ei olla varhaisultrassakaan käyty, joten ei edes tietoa onko asukkia.
Pahoinvointi helpotti jo ehkä viikoksi, mutta nyt on taas tullut takaisin. .
 
  • Rakkaus
Reactions: Mimerkki
Pakko tulla kertomaan tänne iloisia uutisia; Tänään nt ultra takana ja myös ensimmäinen ultra! Siellä se pieni veti hirveetä rallia. Ei meinannut ultraaja saada kunnon kuvia otettua kun kaveri pyöri menemään...
Laskettu aikakin täsmentyi aika paljon eli aikaistui n.4pv ja aiempiin kiertoihin nähden 6pv.. Aika erikoista, mutta kai tämä on tosi kun kerran mitat niin kertoo.. Muistelen vain saaneeni aika tarkat kaksi päivää ovulaatiotestiin ja yhdyntäkertojakaan ei ollut kuin kaksi. Hämmennystä ilmassa..
Onko täällä muita joilla on etinen istukka ja aiemmasta raskaudesta sektioarpi?? Näin kävi itsellä ja vähän huolestuttaa, että miten tuo istukka ja arpi kohtaavat. Tähän ei kätilö sanonut muuta kuin että aika näyttää miten istukka nousee kohdun kasvaessa..
 
  • Rakkaus
Reactions: Mimmimami ja Mitka
vierailija
Ihana kuulla, että sait hyviä uutisia!
Mulla huomenna nt-ultra, joka jönnittää ihan kamalasti. Tuntuu että tällä viikolla kaikki oireet on kadonnut johonkin, pahoinvointi ja rintojen aristus. Olo on aika normaali, ihan kun ei olisikaan raskaana. Omien laskujen mukaan rv 11+5, mutta kuukautisten mukaan jo jotain 12+3. Olen iloinen raskaudesta mutta vaikea nauttia kun koko ajan huoli onko kaikki hyvin. Varmaan monella ollut samoja fiiliksiä.
 
  • Tykkää
Reactions: Ovara89
Ihana kuulla, että sait hyviä uutisia!
Mulla huomenna nt-ultra, joka jönnittää ihan kamalasti. Tuntuu että tällä viikolla kaikki oireet on kadonnut johonkin, pahoinvointi ja rintojen aristus. Olo on aika normaali, ihan kun ei olisikaan raskaana. Omien laskujen mukaan rv 11+5, mutta kuukautisten mukaan jo jotain 12+3. Olen iloinen raskaudesta mutta vaikea nauttia kun koko ajan huoli onko kaikki hyvin. Varmaan monella ollut samoja fiiliksiä.
Täällä oli täysin samat fiilikset. Vieläkin vaikea uskoa todeksi että kyllä siellä kyytiläinen on..
Pahaolo alkaa helpottamaan ja ei enää välttämättä ole edes päivittäistä. Oikeastaan keskittyy ainoastaan niille päiville kun syömisten kanssa venyy liian pitkiksi tauoiksi..

Toisaalta nt ultra toi sitä uskoa ja mielenrauhaa, mutta toisaalta tuo istukkahomma vähän arveluttaa ja seuraava ultra on vasta sitten joulun jälkeen.
 
Ihana kuulla, että sait hyviä uutisia!
Mulla huomenna nt-ultra, joka jönnittää ihan kamalasti. Tuntuu että tällä viikolla kaikki oireet on kadonnut johonkin, pahoinvointi ja rintojen aristus. Olo on aika normaali, ihan kun ei olisikaan raskaana. Omien laskujen mukaan rv 11+5, mutta kuukautisten mukaan jo jotain 12+3. Olen iloinen raskaudesta mutta vaikea nauttia kun koko ajan huoli onko kaikki hyvin. Varmaan monella ollut samoja fiiliksiä.
Matkalla nt-ultraan ja aivan kauhuissani, jotenkin aivan varma huonoista uutisista. Ei vaan yhtään voinut nauttia raskaana olosta, olen miehellekin puhunut vaan, että kroppa kuvittelee olevansa raskaana, mutta syystä ei oo tietoa.. Miten hän sitä selviäisi kolmannesta kerrasta huonoja uutisia 😟
 
  • Tykkää
Reactions: Mimerkki
Matkalla nt-ultraan ja aivan kauhuissani, jotenkin aivan varma huonoista uutisista. Ei vaan yhtään voinut nauttia raskaana olosta, olen miehellekin puhunut vaan, että kroppa kuvittelee olevansa raskaana, mutta syystä ei oo tietoa.. Miten hän sitä selviäisi kolmannesta kerrasta huonoja uutisia
Tsemppiä hurjasti! Se on aivan hirvittävän jännä hetki kun kätilö ottaa ultratikun käteen. Me lähetämme täältä kovasti positiivista energiaa ja pidetään peukut pystyssä varpaita myöden että uutiset ovat hyviä.
 
Mä en myöskään uskonut yhtään, että olen raskaana ennen ultraa ja jännitti kamalasti. Olin ihan varma että ei löydy yhtään mitään, vaan niin löytyikin.Tsemppiä hurjasti ♥
Matkalla nt-ultraan ja aivan kauhuissani, jotenkin aivan varma huonoista uutisista. Ei vaan yhtään voinut nauttia raskaana olosta, olen miehellekin puhunut vaan, että kroppa kuvittelee olevansa raskaana, mutta syystä ei oo tietoa.. Miten hän sitä selviäisi kolmannesta kerrasta huonoja uutisia
Mä en myöskään uskonut yhtään, että olen raskaana ennen ultraa ja jännitti kamalasti. Olin ihan varma että ei löydy yhtään mitään, vaan niin löytyikin.Tsemppiä hurjasti ♥
 

Yhteistyössä