Toukokuiset 2023

Täällä uutena oireena päänsärky! ‍

Miten kestätte pahoinvointia ja onko siihen mitään apuja? Mulla on 247 etova olo, eikä syöminen vaikuta - syömättömyys kylläkin. Tosi vaikea syödä mitään, kun kaikki ällöttää, joten olen mennyt ihan mielitekojen mukaan. Ruoanlaitto on ihan pois laskuista.
Täällä kanssa sellanen etova olo jatkuvasti. Esikoisesta oli samanlainen. En ole oksentanut kertaakaan, mutta on sellanen olo, että ei uskalla edes yskästä tai laatta lentää. Kaikki ruoka vähän ällöttää ja oikein mitään ei tee mieli syödä. Tänään söin lounaaksi riisipuuroa ja se oli yllättävän jees. Tarpeeks miedon makuinen 😅
 
Mulla ei vielä kunnon pahoinvointia ole, pitäisikö huolestua? Pitkin päivää välillä semmonen etova olo. Rinnat on aivan järkyttävän kipeät!! Niihin oikeen sattuu ja vihloo välillä. Varsinkin aamuisin, varmaan ruettava pitämään jonkin sortin rintaliivejä öisinkin ettei ne ihan vapaana heilu

Olen myös todella väsynyt, väsyttää koko päivän ja on semmonen olo kuin eläisi jossain aivosumussa mutta kuitenkin yöllä en välttämättä saa nukuttua, heräilen vähän väliä vessaan tai juomaan ja nukahtamisessakin menee normaalia pidempää, onko muilla ollut tämmöstä? Ja tosiaan nyt on 5+6.
Mulla sama ton väsymyksen kanssa. Olen jo kohta valmis lähtee työterveyteen hakemaan saikkua, kun itkettää mennä töihin, kun väsyttää vaan koko ajan niin helvetin paljon. Oma työ on vielä sellasta, että sitä ei oikein voi tehdä puolikkailla valoilla 😖
 
Täällä podettu flunssaa koko perheen voimin melkeen viikko jo, nyt alkaa vasta helpottaa mulla ei vieläkään juurikaan mitään oireita, tänään 5+6. Ehkä ihan pientä pahoinvointia aamuisin ennen syömistä. Toivottavasti pysyisikin vain tuollaisena, viimeksi oli muistaakseni tässä vaiheessa jo ihan karmee olo

Sain myös vakituisen työpaikan!!!! Jännittää jo valmiiks kertoa raskaudesta töissä, kun tulee ilmi jo ennen koeajan loppua. No ei siis niinkään pelota ettei työsuhde jatkuisi, mutta se että miten minuun sitten suhtaudutaan siellä. Vaikka ei todellakaan pitäis joutua miettimään tälläsiä ja välittää edes. Mut ku oon just se tyyppi joka ajattelee kaikkien muiden tunteita eri tilanteissa

Onko täällä muita kellä toimistotyöaikainen työ? En todellakaan vielä haluaisi raskaudesta kertoa, mutta näin ollen kaikki neuvolat sun muut osuu väkisin työajalle ei lueta työajaksi mutta palkka juoksee ja aikaa ei tarvitse korvata ellei siihen ole joku pätevä syy.
Mä teen myös arkiduunia ja vähän ärsyttää tätä alkuraskauden käynneissä menetettyä työaikaa korvata, kun en vielä halua pomolle kertoa, mutta minkäs tälle mahtaa 🤷 Mulla vasta reilun viikon päästä vu ja eka neuvola lokakuun puolessa välissä. En haluais pomolle kertoo kun vasta nt-ultran jälkeen.
 
Kolme päiväinen alkio omaan kiertoon, ja mä oon kans tehny varmaan 10 testiä verikokeessa hcg oli 669 ja huomenna meen kontrolliin et näkee sen arvon nousevan. Tehtiinkö sulle omaan vai lääkkeelliseen kiertoon? Mulle sanottiin että ivfssä viikot lasketaan hedelmöittymis päivän eli oviksen mukaan, mulla siinä tulee parin päivän heitto aikaisempaan kuin et jos laskisi menkkojen mukaan
Testien määrä kuulostaa tutulta. Omaa oloa se on helpottanut. Ohjattiinko sut alunperin verikokeisiin? Hyvä et seurataan. 👍🏼
Mulla on ohjeena vain kotitesti ja ilmoitan tuloksen eteenpäin.
Mulle siis tehtiin tuoresiirto. Punktiopäivästä pari päivää ja alkio siirrettiin.
Ja mulle kanssa vinkattiin siitä laskutavasta. Olin kyllä asiasta hämmentynyt. Oon laskenut punktiopäivä eli hedelmöittymispäivän mukaan.
 
Testien määrä kuulostaa tutulta. Omaa oloa se on helpottanut. Ohjattiinko sut alunperin verikokeisiin? Hyvä et seurataan.
Mulla on ohjeena vain kotitesti ja ilmoitan tuloksen eteenpäin.
Mulle siis tehtiin tuoresiirto. Punktiopäivästä pari päivää ja alkio siirrettiin.
Ja mulle kanssa vinkattiin siitä laskutavasta. Olin kyllä asiasta hämmentynyt. Oon laskenut punktiopäivä eli hedelmöittymispäivän mukaan.
Joo, täällä käydään aina verikokeissa ja koska mulla on keskenmeno taustalla niin sain vielä sen kontrolli verikokeen ✌ mustakin se kuulostaa vähän hassulta että miks ei vois vaan laskea niiden menkkojen mukaan heittoa kuitenkin vain pari päivää 👀 lääkkeellisessä siirrossa tietysti sitä eri asia..

Mä täällä valvon taas tähän aikaan, ei varsinaisesti pahaolo mut jotenkin epämukava kuitenkin kun en saa unta.. jotenkin ootan että tulis edes kunnon oireet 😅 todennäköisesti kadun tätä toivetta vielä! Mut on vaan täysin epätodellista että tuolla mahassa oikeasti nyt on joku kiinni, näitä hoitoja on tahkottu pari vuotta ja nyt sitten ei enää tarvii laskee päiviä seuraavaan ovikseen ja ja ja.... En jotenkin osaa sisäistää tätä 🙈
 
Jännä toi eläinjuttu. Mä oon miettiny miks ihmeessä töissä toi kissa tunkee niin paljon jatkuvasti aamusin mun syliin. Heti kun meen istuu sohvalle niin hyppää ja kiertyy rullalle makaa.

Töissä kiireessä ei kerkee omia oloja miettimään, mutta se etova tunne tulee kun ei touhua ja on paikoillaan. Mulla päivät edelleen menee aika kivuttomasti, mutta neljän jälkeen se olo iskee 🤢.
 
  • Tykkää
Reactions: V-eivi
Mulla kohta lähtö ultraan. Tänään aamusta alkaen vuotanut vähän vaaleanpunaista, kuten reilu viikko sitten.
Turha liikaa yrittää spekuloida, joka vaaratonta tai sitten ei. Onneksi tälle päivälle tuo vu-aika, niin ei tarvitse kauaa odotella.
 
Mulla kohta lähtö ultraan. Tänään aamusta alkaen vuotanut vähän vaaleanpunaista, kuten reilu viikko sitten.
Turha liikaa yrittää spekuloida, joka vaaratonta tai sitten ei. Onneksi tälle päivälle tuo vu-aika, niin ei tarvitse kauaa odotella.
Tsemppiä ultraan! ☺ Toivottavasti kaikki hyvin! Itsellä vielä viikko odotettavana ja tuntuu että tää aika matelee.. 😅
 
Mulla kohta lähtö ultraan. Tänään aamusta alkaen vuotanut vähän vaaleanpunaista, kuten reilu viikko sitten.
Turha liikaa yrittää spekuloida, joka vaaratonta tai sitten ei. Onneksi tälle päivälle tuo vu-aika, niin ei tarvitse kauaa odotella.
Tsemppiä myös täältä ultraan! Tuuthan sit kertomaan miten meni? 🥰

@Aavamariia Täällä sama homma, viikon päästä vu ja voi että aika menee niin hitaasti 😅
 
Tänään oli virallinen testipäivä ja tulos pysyi itsellä samana. Huolettaa vaan, sillä mulla on aika paljon vatsakramppeja ja uutena myös alaselkäsärkyä, sellaista menkkamaista jomotusta. Viime yönä heräsin eka valtaviin 10-15 minuuttiin kestäviin kramppeihin, siitä tunnin päästä heräsin taas jonottamaan selkäkipuun. Menkat olisi pitänyt alunperin alkaa eilen ja mietin et yrittääkö keho käynnistellä niitä, pitääkö mun huolestua, vai voiko tämä olla normaalia?
Onko teillä kokemusta vastaavasta?
 
vierailija
Täällä kauhea olo tai lähes kaikki ruoka ja muut hajut haisee niin pahalle ja maistuu myös, että yökkörefleksiä teettää, mutta oksennus ei oo tullut. Pahoinvointia on aamusta iltaan. Viikkoja 7+6. Kovasti odottelen, että menis ohi.
 
Tänään oli virallinen testipäivä ja tulos pysyi itsellä samana. Huolettaa vaan, sillä mulla on aika paljon vatsakramppeja ja uutena myös alaselkäsärkyä, sellaista menkkamaista jomotusta. Viime yönä heräsin eka valtaviin 10-15 minuuttiin kestäviin kramppeihin, siitä tunnin päästä heräsin taas jonottamaan selkäkipuun. Menkat olisi pitänyt alunperin alkaa eilen ja mietin et yrittääkö keho käynnistellä niitä, pitääkö mun huolestua, vai voiko tämä olla normaalia?
Onko teillä kokemusta vastaavasta?
Kokemusta ei oo mut
Onko sulla mitään tukilääkkeitä? Lopetitko ne kerralla? Mulla oli siirron jälkeen terolut 1+2 tabl /päivässä ja ohjeistuksessa on et pitäis lopettaa testi päivään onpa se plussa tai ei. Mut sain kyllä luvan lopettaa ne vähitellen ettei tuu mitään isompia oireita kun oon niin herkkä hornoonien vaihtelulle 👀
 
Kokemusta ei oo mut
Onko sulla mitään tukilääkkeitä? Lopetitko ne kerralla? Mulla oli siirron jälkeen terolut 1+2 tabl /päivässä ja ohjeistuksessa on et pitäis lopettaa testi päivään onpa se plussa tai ei. Mut sain kyllä luvan lopettaa ne vähitellen ettei tuu mitään isompia oireita kun oon niin herkkä hornoonien vaihtelulle
Mulla oli Lutinus 3 tabl /päivässä ja keskiviikkona lopetin ne suoraan. Eli tämä päivä ensimmäinen ilman lääkkeitä.
Nyt taas alaselkä kipeä (jomottaa ja polttaa), kun menee maate. 😬
 
Ei näkynyt sykettä, eli keskenmeno alkamassa. Lääkäri ehdotteli et jos onkin pienempi ja käski viikon päästä uudestaan. Mut ei oo kyl mahdollista kun nyt ois 7+4 ja vaik ois viikon pienempi ni ois pitäny sykkeet näkyä.
Odottelen nyt sit et verenvuoto yltyy
Voi kurjuuksien kurjuus 😔😭. Ei muuta ku tsemppiä.

Täällä nyt vähän sama tilanne, eilen tuli pyyhkiessä hieman punertavaa, yöllä ei mitään, mutta aamulla taas hiukan. Oon kyllä ennenkin alkuraskauden aikana vuotanut, mutta mulla myös tältä vuodelta kaks km.
 
Täällä podettu flunssaa koko perheen voimin melkeen viikko jo, nyt alkaa vasta helpottaa mulla ei vieläkään juurikaan mitään oireita, tänään 5+6. Ehkä ihan pientä pahoinvointia aamuisin ennen syömistä. Toivottavasti pysyisikin vain tuollaisena, viimeksi oli muistaakseni tässä vaiheessa jo ihan karmee olo

Sain myös vakituisen työpaikan!!!! Jännittää jo valmiiks kertoa raskaudesta töissä, kun tulee ilmi jo ennen koeajan loppua. No ei siis niinkään pelota ettei työsuhde jatkuisi, mutta se että miten minuun sitten suhtaudutaan siellä. Vaikka ei todellakaan pitäis joutua miettimään tälläsiä ja välittää edes. Mut ku oon just se tyyppi joka ajattelee kaikkien muiden tunteita eri tilanteissa

Onko täällä muita kellä toimistotyöaikainen työ? En todellakaan vielä haluaisi raskaudesta kertoa, mutta näin ollen kaikki neuvolat sun muut osuu väkisin työajalle ei lueta työajaksi mutta palkka juoksee ja aikaa ei tarvitse korvata ellei siihen ole joku pätevä syy.
onnea työpaikasta! Mä olin edellisessä raskaudessa HUS:lla toimistotöissä, ja vaikka työ tietysti muuten oli alipalkattua ja siiinä oli ongelmansa, niin raskauden kanssa kaikki sujui älyttömän hyvin. Jouduin toki kertomaan esimiehelle aika varhaisessa vaiheessa juuri noiden neuvolakäyntien takia, mutta sen jälkeen olin vaan onnellinen, että sain käydä työajalla hoitamassa ne, eikä muut työkaverit saaneet tietää asiasta ennen kuin itse halusin kertoa.
 
  • Tykkää
Reactions: kakkulapio
Mulla oli Lutinus 3 tabl /päivässä ja keskiviikkona lopetin ne suoraan. Eli tämä päivä ensimmäinen ilman lääkkeitä.
Nyt taas alaselkä kipeä (jomottaa ja polttaa), kun menee maate.
Voisko johtua tuosta lääkkeiden lopetuksesta? 😬 Musta se kuulostaa hurjalta et ensin pitää syödä hormooneja ja sitten lopettaa ne yhtä äkkiä. Totta kai se on kropalle shokki 🤔
 
  • Tykkää
Reactions: Pöllöliini
Tänään oli eka neuvola, oli kyllä jotenkin jännää, kun ei varsinaisesti ole varmistusta siitä, että on edes raskaana 😅 tietysti oloja on, mutta silti. Ensimmäinen ultrakin on nyt varattuna 19.10. silloin sitten näkee, että millainen tyyppi siellä pyörii vai pyöriikö siellä ketään.
 
  • Tykkää
Reactions: Scarlet-
Mitäs kaikille kuuluu?

Täällä ei oo vuotoa tullu kun sillon kerran. Silti jännittää aina vähän mennä vessaan 😱.

Pahoinvointia on esiintynyt nyt myös päivällä, joten myös töissä välillä haastavaa…
 
vierailija
Mitäs kaikille kuuluu?

Täällä ei oo vuotoa tullu kun sillon kerran. Silti jännittää aina vähän mennä vessaan .

Pahoinvointia on esiintynyt nyt myös päivällä, joten myös töissä välillä haastavaa…
Täällä on parina aamuna ollut häivähdys pahoinvoinnista. Aamulla kerkisi tulemaan nälkä, ja aamupalan jälkeen aina lounaaseen saakka oli huono olo. Tää oli jotain esimakua tulevasta. Milloin raskauspahoinvointi teillä alkoi?

Mua kanssa jännittää mennä vessaan. Ihmettelen vain et mun valkovuoto on muuttunut keltaiseksi.

Mut ennenkaikkea tää on jännittävää. Yritän tehdä kaikkea muuta, että saan ajatukset välillä tästä asiasta pois. 😅
 
Mitäs kaikille kuuluu?

Täällä ei oo vuotoa tullu kun sillon kerran. Silti jännittää aina vähän mennä vessaan .

Pahoinvointia on esiintynyt nyt myös päivällä, joten myös töissä välillä haastavaa…
Täällä myös jännittää aina käydä vessassa 😅 ens viikon torstaina vu ja ei malttais odottaa!!

Mulla on nyt ruennut tulemaan tätä pahoinvointia, en vielä ole oksentanut mutta on kyllä niin heikko ja ällö olo melkein koko päivän 🤢 varsinkin aamuisin kun maha tyhjä on olo aivan kamala! Ja sitten ei tee mieli syödä mitään kun niin kauhea olo..
 
Mulla on pahoinvointia enemmän tai vähemmän koko ajan. Samalla tavalla kun esikoisesta. Sellanen kuvottava ja inhottava olo jatkuvasti. Syömättömyys pahentaa, mutta myös kaikki lämmin ruoka ällöttää ja ei tee mieli syödä oikein mitään. Hajuaisti on selvästi voimistunut ja se lisää tätä kuvotusta kyllä ehdottomasti. Ainoa ruoka mitä tekee jatkuvasti mieli on sushi 🤦 Oonkin syönyt pelkkää tonnikalatahnanigiriä aika monena päivänä, kun mitään muuta noista ei voikaan syödä 😅
 
  • Tykkää
Reactions: Diidel

Yhteistyössä