Toukokuiset 2023

Nyt olisi mullakin varhaisultra varattuna parin viikon päähän ensimmäinen neuvola aikakin lokakuun ekalla viikolla! Hitsi että ei malttaisi oottaa siihen asti ja kovasti jännittää onko siellä kaikki hyvin. Mulla ois 7+1 sillon ultrapäivänä, sillon ilmeisesti pitäis jo näkyä syke jos kaikki on hyvin? Niin jännittäviä aikoja ja vaan toivoo että kaikki olis hyvin
Kyllä mä oletan että silloin jo näkyy 😊 Mulle varattiin neuvolasta ultra ja silloin pitäisi mulla on 6+5. Mietin vähän, että mahtaakohan silloin näkyä mitään, mutta tuskinpa ne olisi sitä varannut neuvolasta käsin niin että olisi vielä riski siihen että mitään ei näkyisi 😊
 
Kyllä mä oletan että silloin jo näkyy Mulle varattiin neuvolasta ultra ja silloin pitäisi mulla on 6+5. Mietin vähän, että mahtaakohan silloin näkyä mitään, mutta tuskinpa ne olisi sitä varannut neuvolasta käsin niin että olisi vielä riski siihen että mitään ei näkyisi
Eiköhän näy! En oikein usko että ne ois varannut sulle sen ultran jos sillon ei vielä näkyisi 😃 Siellä paikassa mihin mä olen menossa sanottiin että suosittelevat varhaisultria 6+5 alkaen joten luulisi siis näkyvän!! 😊
 
Täällä kans tässä mittapuussa iäkkäämmästä päästä, 37v ja ensimmäinen raskaus.
Oon tän koko aamun tutkinut kelan sivuilta noita äitiysraha- ym asioita ja en tiedä olenko mä jotenkin tyhmä kun hirveen vaikee hahmottaa 😅
 
  • Haha
Reactions: car0lina
Nyt olisi mullakin varhaisultra varattuna parin viikon päähän ensimmäinen neuvola aikakin lokakuun ekalla viikolla! Hitsi että ei malttaisi oottaa siihen asti ja kovasti jännittää onko siellä kaikki hyvin. Mulla ois 7+1 sillon ultrapäivänä, sillon ilmeisesti pitäis jo näkyä syke jos kaikki on hyvin? Niin jännittäviä aikoja ja vaan toivoo että kaikki olis hyvin
6+ viikoilla alkaa syke näkymään 😊 mä mainitsin juuri tuossa ylempänä että meillä näkyi vu:ssa eilen viikoilla 7+2 oikein selkeästi syke 😊
 
  • Tykkää
Reactions: zallura
vierailija
Täällä kans tässä mittapuussa iäkkäämmästä päästä, 37v ja ensimmäinen raskaus.
Oon tän koko aamun tutkinut kelan sivuilta noita äitiysraha- ym asioita ja en tiedä olenko mä jotenkin tyhmä kun hirveen vaikee hahmottaa
Ne on aluksi vähän vaikea sisäistää, mutta aika simppelit sitten lopulta. Itse muistan kans kun odotin esikoista niin ne vaikutti ihan heprealta xD

Btw, onhan tuo facebook-ryhmä salainen? Yritin etsiä täältä tietoa mutta ei osunut silmään. Lähinnä siis, että ei näy ulkopuolisille et on sen jäsen :D
 
  • Tykkää
Reactions: Nupsutin
Ne on aluksi vähän vaikea sisäistää, mutta aika simppelit sitten lopulta. Itse muistan kans kun odotin esikoista niin ne vaikutti ihan heprealta xD

Btw, onhan tuo facebook-ryhmä salainen? Yritin etsiä täältä tietoa mutta ei osunut silmään. Lähinnä siis, että ei näy ulkopuolisille et on sen jäsen
On salainen, ei näy muille 🙂 Ja pidetään ryhmä aika pienenä
 
Pahoinvointi on lisääntynyt. Se tulee ja menee pisin päivää… en oo joutunu oksentaa mut etoo…

Uutena oon huomannut että iltasin turvottaa paljon,monet housut ahdistaa mua, resorista. Tuntuu inhottavalta kun alavatsaan painaa tai kiristää. Ennen sama homma, tosi nopeesti jo alussa tulee ikäviä tuntemuksia alavatsaan.
 
Hei missä käytte varhaisultrassa ja minkä hintainen se on?

Mua on nyt mietityttänyt että pitäisikö itsekkin varata aika varhaisultraan, olen itse aika pieneltä paikkakunnalta ja mitä vähän googlettelin niin oli kyllä aika kalliita hintoja. Toki olisi ihana saada varmuus että kaikki on hyvin mutta samalla mietin onko järkeä maksaa montaa sataa euroa siitä että sen saa selville muutamaa viikkoa aikaisemmin
Ihan kunnalliselle menen varhaisultraan ja se on sen poliklinikkamaksun verran, eli onko se nyt 42€ tms. Aika on vajaan parin viikon päästä ☺
 
Hei missä käytte varhaisultrassa ja minkä hintainen se on?

Mua on nyt mietityttänyt että pitäisikö itsekkin varata aika varhaisultraan, olen itse aika pieneltä paikkakunnalta ja mitä vähän googlettelin niin oli kyllä aika kalliita hintoja. Toki olisi ihana saada varmuus että kaikki on hyvin mutta samalla mietin onko järkeä maksaa montaa sataa euroa siitä että sen saa selville muutamaa viikkoa aikaisemmin
Me käytiin aiemmassa raskaudessa Perhe Artella Tampereella. Maksoi noin 80e, on kätilön tekemä. Pidin todella edullisena, tosin näitä paikkoja ei vissiin ihan hirveesti ole 🤔 nyt mennään neuvolaan, koska edellinen raskaus päättyi viikolla 13. Meillä täällä päin (myös pieni paikkakunta) ei oo mahdollisuutta päästä julkiselle vu, jos siihen ei ole jotain erityistä perustetta. Näissä on käsittääkseni aika paljon kuntakohtaisia eroja kun monissa kunnissa sitä kuitenkin tarjotaan kaikille halukkaille
 
Tänään 5+4 ja kyllä aika vaan kuluu hitaasti. Pelottaa, että tää menee kesken tai kyseessä on tuulimuna tms. Voi kun vois pikakelata nt-ultran ohi. Vajaan parin viikon päästä on varhaisultra ja vasta kuukauden päästä eka neuvolakäynti. Mä olen vähän kärsimätön tällasissa jutuissa. Mut sit samaan aikaan meinaa unohtaa, että ylipäätään on raskaana. Oireita kyllä on koko ajan, mutta ne on paljon huomaamattomampia, kun esikoisen kohdalla.
 
Tänään 5+4 ja kyllä aika vaan kuluu hitaasti. Pelottaa, että tää menee kesken tai kyseessä on tuulimuna tms. Voi kun vois pikakelata nt-ultran ohi. Vajaan parin viikon päästä on varhaisultra ja vasta kuukauden päästä eka neuvolakäynti. Mä olen vähän kärsimätön tällasissa jutuissa. Mut sit samaan aikaan meinaa unohtaa, että ylipäätään on raskaana. Oireita kyllä on koko ajan, mutta ne on paljon huomaamattomampia, kun esikoisen kohdalla.
Mulla ihan samat fiilikset. Edellisessä raskaudessa nt-ultrassa saatiin huonoja uutisia ja se jännittää ja ahdistaa aivan suunnattomasti. Joskus jopa ahdistaa antaa ajatusta sille, että on raskaana, kun on niin suuri pelko, että jossain kohtaa tulee taas huonoja uutisia. Mulla on vu 29.9 ja siitä todennäköisesti parin viikon päästä sitten eka neuvola.

Mä pelkäsin alkuun kemiallista, mutta nyt se pelko on vaihtunut siihen, että tämä on tuulimuna. Mulla ei edes juurikaan ole mitään oireita, mutta pakko se vaan on yrittää luottaa että kaikki on hyvin ja menee hyvin 😶🌫
 
Mulla ihan samat fiilikset. Edellisessä raskaudessa nt-ultrassa saatiin huonoja uutisia ja se jännittää ja ahdistaa aivan suunnattomasti. Joskus jopa ahdistaa antaa ajatusta sille, että on raskaana, kun on niin suuri pelko, että jossain kohtaa tulee taas huonoja uutisia. Mulla on vu 29.9 ja siitä todennäköisesti parin viikon päästä sitten eka neuvola.

Mä pelkäsin alkuun kemiallista, mutta nyt se pelko on vaihtunut siihen, että tämä on tuulimuna. Mulla ei edes juurikaan ole mitään oireita, mutta pakko se vaan on yrittää luottaa että kaikki on hyvin ja menee hyvin ‍
Mullakin oireet kyllä aika vähäiset (toki esikoisen kanssa myös aika vähäiset) mutta kun niitä oireita ei paljoo oo ni jännittää että meneekö kaikki ihan hyvin, todellisuudessa otan mielummin vähäiset oireet kun ihan kammottavat mutta siinäkin puolensa.. Meilläkin 29.9 vu ☺
 
vierailija
Mulla ihan samat fiilikset. Edellisessä raskaudessa nt-ultrassa saatiin huonoja uutisia ja se jännittää ja ahdistaa aivan suunnattomasti. Joskus jopa ahdistaa antaa ajatusta sille, että on raskaana, kun on niin suuri pelko, että jossain kohtaa tulee taas huonoja uutisia. Mulla on vu 29.9 ja siitä todennäköisesti parin viikon päästä sitten eka neuvola.

Mä pelkäsin alkuun kemiallista, mutta nyt se pelko on vaihtunut siihen, että tämä on tuulimuna. Mulla ei edes juurikaan ole mitään oireita, mutta pakko se vaan on yrittää luottaa että kaikki on hyvin ja menee hyvin ‍
Ymmärrän täysin sun pelon! Itsellä kanssa ennen esikoista yksi keskeytynyt keskenmeno, joka todettiin nt-ultrassa. Siks on jotenkin ees vaikee mieltää, että olisin vielä raskaana. Jotenkin ajattelen, että olen sellasessa ns. välitilassa siihen asti, kunnes asia on varmistettu ja ollaan (ainakin olevinaan) turvallisilla vesillä
 
Ymmärrän täysin sun pelon! Itsellä kanssa ennen esikoista yksi keskeytynyt keskenmeno, joka todettiin nt-ultrassa. Siks on jotenkin ees vaikee mieltää, että olisin vielä raskaana. Jotenkin ajattelen, että olen sellasessa ns. välitilassa siihen asti, kunnes asia on varmistettu ja ollaan (ainakin olevinaan) turvallisilla vesillä
Tää oli siis minä Scarlet- 😅
 
Mulla ihan samat fiilikset. Edellisessä raskaudessa nt-ultrassa saatiin huonoja uutisia ja se jännittää ja ahdistaa aivan suunnattomasti. Joskus jopa ahdistaa antaa ajatusta sille, että on raskaana, kun on niin suuri pelko, että jossain kohtaa tulee taas huonoja uutisia. Mulla on vu 29.9 ja siitä todennäköisesti parin viikon päästä sitten eka neuvola.

Mä pelkäsin alkuun kemiallista, mutta nyt se pelko on vaihtunut siihen, että tämä on tuulimuna. Mulla ei edes juurikaan ole mitään oireita, mutta pakko se vaan on yrittää luottaa että kaikki on hyvin ja menee hyvin ‍
Hei, mua kans pelottaa kauheesti nt-ultra samanlaisesta syystä ja silloin piti tehdä raskas päätös 😭 pelkään että taas sama tulee eteen ja mietin miten sen kestäisi. Mutta ei kai tässä auta kuin mennä päivä kerrallaan. Tsemppiä ❤
 
Mulla on vu torstaina, silloin 7+4.
Jännittää kyllä, tai ennemminkin ehkä pelottaa.
Mua kanssa vähäoireisuus mietityttää. Takana viisi raskautta (josta se edellinen meni kesken) ja kaikissa kyllä aika rajut pahoinvoinnit- kahdessa oksennus lensi rankasti ja kolmessa oli tosi huono olo.
Tosin nyt mulla on yötäpäivää pahoinvointirannekkeet ja en tiedä kuinka paljon ne vaikuttaa.
Esim. kahvinjuotiin ei ole tullut vielä stoppia, vaikka aina ennen on. Mutta kuten sanottu, ennen ei ole rannekkeita ollut (paitsi edellisessä keskeytyneessä, ja silloinkaan en oksentanut).
No, ei tarvitse nyt montaa päivää miettiä.
Mun en osaa olla kauheen toiveikas. Vai yritänkö mä valmistella itseäni mahdolliseen pettymykseen, en tiedä.
Rinnat on kipeät, se alkoi jo paljon ennenkuin kuukautisten olisi edes pitänyt alkaa.
 
En ole pitkään aikaan kirjoitellut sillä jotenkin yrittää kääntää ajatukset muualle kuin raskauteen sillä TÄÄ AIKA MENEE NIIN HITAASTI :D Siis ehkä elämäni pisimmät 4 viikkoa tähän mennessä. Tänään alkoi Rv 8. Viime viikolla oli ensimmäinen neuvola. Mitään muuta ei oikein jäänyt neuvolasta käteen kuin se että "me ei vielä täällä oikein mitään tehdä koska on vielä mahdollisuus että raskaus keskeytyisi". Meinasin sanoa suoraan, että ettehän te nyt kunnallisessa neuvolassa voi sanoa noin ekaana raskaana olevalle henkilölle jolla on päivittäin keskenmeno mielessä. Jotenkin olisin toivonut että olisi jotenkin muulla tavoin asian esittänyt yms.

Onneksi tosiaan kävin varhaisultrassa Rv 6 ja siellä olikin kaikki hyvin ja syke näkyi <3 Hieman pohdin että menen ensi viikolle (Rv 9) vielä uudestaan varhaisultraan sillä haluaisin varmistuksen että kaikki ok sillä vanhemmille kerrotaan ennen kunnallista ultraa.
 
  • Tykkää
Reactions: Miumau2
En ole pitkään aikaan kirjoitellut sillä jotenkin yrittää kääntää ajatukset muualle kuin raskauteen sillä TÄÄ AIKA MENEE NIIN HITAASTI Siis ehkä elämäni pisimmät 4 viikkoa tähän mennessä. Tänään alkoi Rv 8. Viime viikolla oli ensimmäinen neuvola. Mitään muuta ei oikein jäänyt neuvolasta käteen kuin se että "me ei vielä täällä oikein mitään tehdä koska on vielä mahdollisuus että raskaus keskeytyisi". Meinasin sanoa suoraan, että ettehän te nyt kunnallisessa neuvolassa voi sanoa noin ekaana raskaana olevalle henkilölle jolla on päivittäin keskenmeno mielessä. Jotenkin olisin toivonut että olisi jotenkin muulla tavoin asian esittänyt yms.

Onneksi tosiaan kävin varhaisultrassa Rv 6 ja siellä olikin kaikki hyvin ja syke näkyi <3 Hieman pohdin että menen ensi viikolle (Rv 9) vielä uudestaan varhaisultraan sillä haluaisin varmistuksen että kaikki ok sillä vanhemmille kerrotaan ennen kunnallista ultraa.
Aika asiatonta kyllä Neuvolalta!
Kyllä lähtökohtaisesti asenne pitäisi olla niin että "kaikki hyvin kunnes toisin todistetaan"
Kuten itsekin sanoit, varmasti jokainen odottaja pelkää ja miettii keskenmenoa ainakin jollain tasolla lähes päivittäin.
Onneksi sulla varhaisultra takana ja kaiken pitäisi kyllä olla kunnossa :)
 
En ole pitkään aikaan kirjoitellut sillä jotenkin yrittää kääntää ajatukset muualle kuin raskauteen sillä TÄÄ AIKA MENEE NIIN HITAASTI Siis ehkä elämäni pisimmät 4 viikkoa tähän mennessä. Tänään alkoi Rv 8. Viime viikolla oli ensimmäinen neuvola. Mitään muuta ei oikein jäänyt neuvolasta käteen kuin se että "me ei vielä täällä oikein mitään tehdä koska on vielä mahdollisuus että raskaus keskeytyisi". Meinasin sanoa suoraan, että ettehän te nyt kunnallisessa neuvolassa voi sanoa noin ekaana raskaana olevalle henkilölle jolla on päivittäin keskenmeno mielessä. Jotenkin olisin toivonut että olisi jotenkin muulla tavoin asian esittänyt yms.

Onneksi tosiaan kävin varhaisultrassa Rv 6 ja siellä olikin kaikki hyvin ja syke näkyi <3 Hieman pohdin että menen ensi viikolle (Rv 9) vielä uudestaan varhaisultraan sillä haluaisin varmistuksen että kaikki ok sillä vanhemmille kerrotaan ennen kunnallista ultraa.
Joo tosiaan oli kyllä aika asiatonta... Mä olisin ite tosta jo johonkin sanonut tai ilmoittanut, ei kenenkään kuulu tollee sanoa! Onneksi vu tosiaan takana ja siellä oli kaikki hyvin! Nyt vaan luottavaisin mielin eteenpäin ja muista tosiaan tuo että "raskaana niin kauan kunnes toisin todistetaan". Tsemppiä kovasti Kyllä täällä varmasti yks sun toinen miettii keskenmenon riskiä mutta ei sitä kannata stressaa ihan liikaa. Itse koitan myös olla stressaamatta vaikka kaksi keskenmenoa jo takana.
 
  • Tykkää
Reactions: liebling
Miten voi olla että raskaus ei tunnu etenevän ollenkaan, mutta muuten arki menee niin haipakkaa tuon 1v:n kanssa. Mulla on menny nyt viime päivinä motivaatio vähän kaikkeen. Ei kiinnosta tehdä kotitöitä, ei koulujuttuja, ei miettiä työasioita, eikä jaksais käydä harrastuksissa. Mutta kotona olo vasta tylsää onkin. Huoh. 😅 Mies eilen saunan lauteilla vitsaili et nytkö se "tää johtuu hormoneista" alkaa.😂
 
vierailija
TOUKOKUISET 2023🌸

Kopioi uusin lista ja lisää itsesi siihen.

1.5. Fiafia, ensimmäinen lapsi, HUS
Liebling, ensimmäinen lapsi, TAYS
Huhtou, ensimmäinen lapsi, HUS
2.5. Milaas, ensimmäinen, KHKS
Malanen, toinen lapsi, Mikkeli.
verkkuuuh, kolmas lapsi, HUS
3.5. Mitka, ensimmäinen lapsi, TAYS
Minni35, kolmas, KSKS Nova
4.5. Minnime, ensimmäinen lapsi, HUS
5.5. Kiemura, toinen lapsi, HUS.
6.5.
7.5.
8.5.
9.5.
10.5. Miumau2, toinen lapsi, HUS
11.5. peanut_butter, toinen lapsi, HUS.
12.5.
13.5.
14.5.
15.5. Earhart, toinen lapsi, HUS
Hukkapala, kolmas, KYS
16.5. äitionnellinen, neljäs lapsi
17.5. Selis, neljäs, TYKS
18.5. kakkulapio, toinen lapsi, HUS
Malviinas, toinen lapsi, TAYS tai KHKS
Neeljäs, neljäs lapsi , OYS
19.5. pikkispokkis, toinen lapsi, TAYS
20.5.
21.5.
22.5
23.5.
24.5.
25.5.
26.5.
27.5.
28.5.
29.5.
30.5.
31.5.
 
Mää tulin just töistä ja isäntä kysyi, että oonko sivulta katsonut mahaa.. Pömpöttää sitten sen verran, että hupparissa mennään 🤦 En ymmärrä.
Laittaisin ehkä viikot jos yhtään tietäisin. Koitan kovasti keskittyä vaan olemaan ja elämään ja osaltaan tää on onnistunutkin.
 

Yhteistyössä