Toukokuiset 2023

Heipsan!

Täällä tuore plussanut, la osuu loppukuulle eli 27.5.23. Odotan meidän viidettä lasta. Tosi mielelläni tulisin johonkin faceryhmään tai whatsappiin ☺

Hauskat raskausoireet oli taas ennen testiä, joista tiesin olevani..
Yksivuotias hylkii vähän rintaa ja on ollut ihmeissään maidon mausta. Sit meidän kissa kiehnää mussa, normaalisti ei tule edes lähelle. Karkin himo on lähtenyt eikä tee mieli sokeria. Saunassa pystyin olla tosi kovissa löylyissä ilman ongelmaa.. Kahvi ei oikein maistu.

Mut vois laittaa listalle jos joku jaksaa päivittää 🙏🏻

27.5. v-eivi, viides lapsi, Mikkeli
 
Kopioi uusin lista ja lisää itsesi siihen.

1.5. Fiafia, ensimmäinen lapsi, HUS
Liebling, ensimmäinen lapsi, TAYS
Huhtou, ensimmäinen lapsi, HUS
2.5. Milaas, ensimmäinen, KHKS
Malanen, toinen lapsi, Mikkeli.
verkkuuuh, kolmas lapsi, HUS
3.5. Mitka, ensimmäinen lapsi, TAYS
Minni35, kolmas, KSKS Nova
4.5. Minnime, ensimmäinen lapsi, HUS
5.5. Kiemura, toinen lapsi, HUS.
6.5.
7.5.
8.5.
9.5.
10.5. Miumau2, toinen lapsi, HUS
11.5. peanut_butter, toinen lapsi, HUS.
12.5.
13.5.
14.5.
15.5. Earhart, toinen lapsi, HUS
Hukkapala, kolmas, KYS
16.5. äitionnellinen, neljäs lapsi
17.5. Selis, neljäs, TYKS
18.5. kakkulapio, toinen lapsi, HUS
Malviinas, toinen lapsi, TAYS tai KHKS
Neeljäs, neljäs lapsi , OYS
19.5. pikkispokkis, toinen lapsi, TAYS
20.5.
21.5.
22.5
23.5.
24.5.
25.5.
26.5.
27.5. v-eivi, viides lapsi, Mikkeli
28.5.
29.5.
30.5.
31.5.
 
Heipsan!

Täällä tuore plussanut, la osuu loppukuulle eli 27.5.23. Odotan meidän viidettä lasta. Tosi mielelläni tulisin johonkin faceryhmään tai whatsappiin

Hauskat raskausoireet oli taas ennen testiä, joista tiesin olevani..
Yksivuotias hylkii vähän rintaa ja on ollut ihmeissään maidon mausta. Sit meidän kissa kiehnää mussa, normaalisti ei tule edes lähelle. Karkin himo on lähtenyt eikä tee mieli sokeria. Saunassa pystyin olla tosi kovissa löylyissä ilman ongelmaa.. Kahvi ei oikein maistu.

Mut vois laittaa listalle jos joku jaksaa päivittää

27.5. v-eivi, viides lapsi, Mikkeli
no eläimet on kyllä jänniä. Mulla esikoisen aikaan kävi niin, et kun olin yksinäni istuskelemassa puistossa, jonkun koira karkas hihnasta ihan vaan tullakseen istumaan rauhassa siihen mun viereen. Olin ihan varma, et se johtui mun raskaudesta, omistajakin ihmetteli sen koiran käytöstä sen verran.
 
  • Tykkää
Reactions: V-eivi
Täällä uutena oireena päänsärky! 😵💫

Miten kestätte pahoinvointia ja onko siihen mitään apuja? Mulla on 247 etova olo, eikä syöminen vaikuta - syömättömyys kylläkin. Tosi vaikea syödä mitään, kun kaikki ällöttää, joten olen mennyt ihan mielitekojen mukaan. Ruoanlaitto on ihan pois laskuista.
 
Täällä uutena oireena päänsärky! ‍

Miten kestätte pahoinvointia ja onko siihen mitään apuja? Mulla on 247 etova olo, eikä syöminen vaikuta - syömättömyys kylläkin. Tosi vaikea syödä mitään, kun kaikki ällöttää, joten olen mennyt ihan mielitekojen mukaan. Ruoanlaitto on ihan pois laskuista.
Hei voin kokemuksella suositella homeopaattista raskauspahoinvointiin tarkoitettua Nux Vomicaa. Lifesta löytyy ainakin ☺
 
Mulla ei vielä kunnon pahoinvointia ole, pitäisikö huolestua? 😅 Pitkin päivää välillä semmonen etova olo. Rinnat on aivan järkyttävän kipeät!! Niihin oikeen sattuu ja vihloo välillä. Varsinkin aamuisin, varmaan ruettava pitämään jonkin sortin rintaliivejä öisinkin ettei ne ihan vapaana heilu 😁

Olen myös todella väsynyt, väsyttää koko päivän ja on semmonen olo kuin eläisi jossain aivosumussa 😄 mutta kuitenkin yöllä en välttämättä saa nukuttua, heräilen vähän väliä vessaan tai juomaan ja nukahtamisessakin menee normaalia pidempää, onko muilla ollut tämmöstä? Ja tosiaan nyt on 5+6.
 
Mulla ei vielä kunnon pahoinvointia ole, pitäisikö huolestua? Pitkin päivää välillä semmonen etova olo. Rinnat on aivan järkyttävän kipeät!! Niihin oikeen sattuu ja vihloo välillä. Varsinkin aamuisin, varmaan ruettava pitämään jonkin sortin rintaliivejä öisinkin ettei ne ihan vapaana heilu

Olen myös todella väsynyt, väsyttää koko päivän ja on semmonen olo kuin eläisi jossain aivosumussa mutta kuitenkin yöllä en välttämättä saa nukuttua, heräilen vähän väliä vessaan tai juomaan ja nukahtamisessakin menee normaalia pidempää, onko muilla ollut tämmöstä? Ja tosiaan nyt on 5+6.
Mulla ei ollu pahoinvointia missään kohtaa ekaa raskautta, eikä oo ollu tässä toisessakaan. Tietysti kerkeehän se vielä tulla, kun nyt 5+5, mutta en kyllä usko. Katsotaan. 😀
 
Mulla ei ollu pahoinvointia missään kohtaa ekaa raskautta, eikä oo ollu tässä toisessakaan. Tietysti kerkeehän se vielä tulla, kun nyt 5+5, mutta en kyllä usko. Katsotaan.
Kivahan se vaan on jos ei tule pahoinvointia ollenkaan, riittäis tää pelkkä etova olo 😅 silti pyörii mielessä että onko kaikki hyvin kun ei ole pahoinvointia..

Eihän sitä pahoinvointia tietty kaikilla ole ja reilun viikon päästä ois varhaisultra että siellähän se sitten selviää onko kaikki hyvin
 
  • Tykkää
Reactions: Malviinas
K


Toukokuiset 2023
Vastaa
FirstEdellinen13 / 13
Siirry uusimpaanÄlä seuraa


HUKKAPALA
Eilen 16:52
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija: Näytä alkuperäinen viesti
TOUKOKUISET 2023

Kopioi uusin lista ja lisää itsesi siihen.

1.5. Fiafia, ensimmäinen lapsi, HUS
Liebling, ensimmäinen lapsi, TAYS
Huhtou, ensimmäinen lapsi, HUS
2.5. Milaas, ensimmäinen, KHKS
Malanen, toinen lapsi, Mikkeli.
verkkuuuh, kolmas lapsi, HUS
3.5. Mitka, ensimmäinen lapsi, TAYS
Minni35, kolmas, KSKS Nova
4.5. Minnime, ensimmäinen lapsi, HUS
5.5. Kiemura, toinen lapsi, HUS.
6.5.
7.5.
8.5.
9.5.
10.5. Miumau2, toinen lapsi, HUS
11.5. peanut_butter, toinen lapsi, HUS.
12.5.
13.5.
14.5.
15.5. Earhart, toinen lapsi, HUS
Hukkapala, kolmas, KYS
16.5. äitionnellinen, neljäs lapsi
17.5. Selis, neljäs, TYKS
18.5. kakkulapio, toinen lapsi, HUS
Malviinas, toinen lapsi, TAYS tai KHKS
Neeljäs, neljäs lapsi , OYS
19.5. pikkispokkis, toinen lapsi, TAYS
20.5.
21.5.
22.5
23.5.
24.5.
25.5.
26.5.
27.5.
28.5.
29.5.
30.5.
31.5.
Click to expand...
Heh, sain itseni duunattua tähän vierailijaksi. Terveisin tekniikan ihmelapsi😂

Tykkää Vastaa
Ilmoita asiaton viesti
MIMMIMAMI
Eilen 16:59
Mää tulin just töistä ja isäntä kysyi, että oonko sivulta katsonut mahaa.. Pömpöttää sitten sen verran, että hupparissa mennään 🤦 En ymmärrä.
Laittaisin ehkä viikot jos yhtään tietäisin. Koitan kovasti keskittyä vaan olemaan ja elämään ja osaltaan tää on onnistunutkin.

Tykkää Vastaa
Ilmoita asiaton viesti

V-EIVI
Eilen 23:13
Heipsan!

Täällä tuore plussanut, la osuu loppukuulle eli 27.5.23. Odotan meidän viidettä lasta. Tosi mielelläni tulisin johonkin faceryhmään tai whatsappiin ☺

Hauskat raskausoireet oli taas ennen testiä, joista tiesin olevani..
Yksivuotias hylkii vähän rintaa ja on ollut ihmeissään maidon mausta. Sit meidän kissa kiehnää mussa, normaalisti ei tule edes lähelle. Karkin himo on lähtenyt eikä tee mieli sokeria. Saunassa pystyin olla tosi kovissa löylyissä ilman ongelmaa.. Kahvi ei oikein maistu.

Mut vois laittaa listalle jos joku jaksaa päivittää 🙏🏻

27.5. v-eivi, viides lapsi, Mikkeli

Reactions:malanen
Tykkää Vastaa
Ilmoita asiaton viesti
V-EIVI
Eilen 23:44
Kopioi uusin lista ja lisää itsesi siihen.

1.5. Fiafia, ensimmäinen lapsi, HUS
Liebling, ensimmäinen lapsi, TAYS
Huhtou, ensimmäinen lapsi, HUS
2.5. Milaas, ensimmäinen, KHKS
Malanen, toinen lapsi, Mikkeli.
verkkuuuh, kolmas lapsi, HUS
3.5. Mitka, ensimmäinen lapsi, TAYS
Minni35, kolmas, KSKS Nova
4.5. Minnime, ensimmäinen lapsi, HUS
5.5. Kiemura, toinen lapsi, HUS.
Kapu, kolmas, HUS
6.5.
7.5.
8.5.
9.5.
10.5. Miumau2, toinen lapsi, HUS
11.5. peanut_butter, toinen lapsi, HUS.
12.5.
13.5.
14.5.
15.5. Earhart, toinen lapsi, HUS
Hukkapala, kolmas, KYS
16.5. äitionnellinen, neljäs lapsi
17.5. Selis, neljäs, TYKS
18.5. kakkulapio, toinen lapsi, HUS
Malviinas, toinen lapsi, TAYS tai KHKS
Neeljäs, neljäs lapsi , OYS
19.5. pikkispokkis, toinen lapsi, TAYS
20.5.
21.5.
22.5
23.5.
24.5.
25.5.
26.5.
27.5. v-eivi, viides lapsi, Mikkeli
28.5.
29.5.
30.5.
31.5.
 
Hei, plussasin viikko sitten ja jos nyt uskaltaisi tänne pikkuhiljaa siirtyä. Ivf alkuinen plussa, hoitoja takana pari vuotta, tehty kaksi ivfää ja nyt viides pakastealkion siirto on tarttunut kiinni.. taustalla mun endometrioosi/adenymyoosi diagnoosit jotka vaikeutti alkion kiinnittymistä. Laskettu aika 23.5 mut ehkä en vielä tuohon lista hommaan lähde, ehkä ekan ultran jälkeen :) oireita on vaihtelevasti, rinnat on kipeät koko ajan, vähän turvottaa ja on jatkuvasti nälkä, huono olo tulee heti jos on maha tyhjä. Yöllä pitää herätä vessaan ja oon alkanu käydä jääkaapilla juomassa mehukeittoa, se yleensä vähän helpottaa pahoinvointia.
Mulle siirrettiin kolmen päivän alkio 2.9 omaan kiertoon, tukilääkkeinä kortisoni ja terolut, terolutin saan jättää pikkuhiljaa pois ja kortisoni jatkuu ainakin vu asti 🙂
 
  • Tykkää
Reactions: äitionnellinen
Mä oon huomannut, että mitä myöhemmäksi jättää aamupalan, sitä pahempi olo koko päivän. Eli pitää varmaan alkaa syömään myös pitkin yötä 😂 Tänään on ollut taas tosi huono olo kun piti paastota ysiin asti, kun kävin verikokeissa. Normisti siis heräilen kuuden aikoihin. Aamulla sai taas maistella vatsahappoja 👍🏻 Päivä kerrallaan tässä mennään...
 
  • Tykkää
Reactions: aries90
En ole pitkään aikaan kirjoitellut sillä jotenkin yrittää kääntää ajatukset muualle kuin raskauteen sillä TÄÄ AIKA MENEE NIIN HITAASTI Siis ehkä elämäni pisimmät 4 viikkoa tähän mennessä. Tänään alkoi Rv 8. Viime viikolla oli ensimmäinen neuvola. Mitään muuta ei oikein jäänyt neuvolasta käteen kuin se että "me ei vielä täällä oikein mitään tehdä koska on vielä mahdollisuus että raskaus keskeytyisi". Meinasin sanoa suoraan, että ettehän te nyt kunnallisessa neuvolassa voi sanoa noin ekaana raskaana olevalle henkilölle jolla on päivittäin keskenmeno mielessä. Jotenkin olisin toivonut että olisi jotenkin muulla tavoin asian esittänyt yms.

Onneksi tosiaan kävin varhaisultrassa Rv 6 ja siellä olikin kaikki hyvin ja syke näkyi <3 Hieman pohdin että menen ensi viikolle (Rv 9) vielä uudestaan varhaisultraan sillä haluaisin varmistuksen että kaikki ok sillä vanhemmille kerrotaan ennen kunnallista ultraa.
Mulla edellisessä raskaudessa, joka päättyi keskeytyneeseen keskenmenoon oli vähän samanlainen kokemus neuvolasta. Mulla oli kaikenlaisia kipuja, joista olin yhteydessä neuvolaan, koska olivat kovempia kuin kuukautiskivut ja he useasti totesivat että "kivut on täysin normaaleita ja kuule kaikenlaisia kipuja tulee ja menee raskauden edetessä". Ei mua otettu tosissaan, vaikka sanoin että mua ihan oikeasti sattuu ja mulla on tosi korkea kipukynnys. Kerran pääsin ultraan, missä sitten todettiin kaiken olevan kunnossa, mutta loppu onkin historiaa 💔
 
Kopioi uusin lista ja lisää itsesi siihen.

1.5. Fiafia, ensimmäinen lapsi, HUS
Liebling, ensimmäinen lapsi, TAYS
Huhtou, ensimmäinen lapsi, HUS
2.5. Milaas, ensimmäinen, KHKS
Malanen, toinen lapsi, Mikkeli.
verkkuuuh, kolmas lapsi, HUS
3.5. Mitka, ensimmäinen lapsi, TAYS
Minni35, kolmas, KSKS Nova
4.5. Minnime, ensimmäinen lapsi, HUS
5.5. Kiemura, toinen lapsi, HUS.
Kapu, kolmas, HUS
6.5.
7.5.
8.5.
9.5.
10.5. Miumau2, toinen lapsi, HUS
11.5. peanut_butter, toinen lapsi, HUS.
12.5.
13.5.
14.5.
15.5. Earhart, toinen lapsi, HUS
Hukkapala, kolmas, KYS
16.5. äitionnellinen, neljäs lapsi
17.5. Selis, neljäs, TYKS
18.5. kakkulapio, toinen lapsi, HUS
Malviinas, toinen lapsi, TAYS tai KHKS
Neeljäs, neljäs lapsi , OYS
19.5. pikkispokkis, toinen lapsi, TAYS
20.5.
21.5.
22.5 Aavamariia, ensimmäinen lapsi, Satasairaala/TAYS
23.5.
24.5.
25.5.
26.5.
27.5. v-eivi, viides lapsi, Mikkeli
28.5.
29.5.
30.5.
31.5.
 
Hei kaikille!

Ihanaa ja uskomatonta, että voin kirjoittaa tänne. 🤩 Olen haaveillut äitiydestä monia vuosia. Olen ollut hoidoissa vajaat kolme vuotta (nyt IVF ja tuoresiirto) ja lauantaina sain ihan ensimmäisen haamun! Virallinen testipäivä on ylihuomenna, mutta viivat vain vahvistuvat. Toivottavasti sellaisena pysyy. 😊
Laskurin mukaan laskettu aika olisi 30.5. Nyt tasan 4+0.
Milloin teillä alkoi oireet? Itsellä on alavatsakipuilua ja nippailua, ei vielä muuta.
 
Hei kaikille!

Ihanaa ja uskomatonta, että voin kirjoittaa tänne. Olen haaveillut äitiydestä monia vuosia. Olen ollut hoidoissa vajaat kolme vuotta (nyt IVF ja tuoresiirto) ja lauantaina sain ihan ensimmäisen haamun! Virallinen testipäivä on ylihuomenna, mutta viivat vain vahvistuvat. Toivottavasti sellaisena pysyy.
Laskurin mukaan laskettu aika olisi 30.5. Nyt tasan 4+0.
Milloin teillä alkoi oireet? Itsellä on alavatsakipuilua ja nippailua, ei vielä muuta.
Mulla alkoi ensimmäiset tuntemukset viikko siirron jälkeen. 9pv siirrosta tein ekan plussa testin. Sen jälkeen oireita on ollu vaihtelevasti mulla nyt 5+0 :) olin taustalla tuolla ivf ketjussa ja muistan sun nimimerkin :)
 
  • Tykkää
Reactions: Pöllöliini
Mulla alkoi ensimmäiset tuntemukset viikko siirron jälkeen. 9pv siirrosta tein ekan plussa testin. Sen jälkeen oireita on ollu vaihtelevasti mulla nyt 5+0 olin taustalla tuolla ivf ketjussa ja muistan sun nimimerkin
Meillä on siis tasan viikko väliä. 😊 Itse tein juuri 9pv siirrosta ekan haamun. 🤩 Minkä ikäinen alkio sinulle siirrettiin?

Mä oon tehnyt ihan naurettavan kasan testejä. Lupasin itselleni et lopetan ne torstain jälkeen. 🙈
 
Meillä on siis tasan viikko väliä. Itse tein juuri 9pv siirrosta ekan haamun. Minkä ikäinen alkio sinulle siirrettiin?

Mä oon tehnyt ihan naurettavan kasan testejä. Lupasin itselleni et lopetan ne torstain jälkeen.
Kolme päiväinen alkio omaan kiertoon, ja mä oon kans tehny varmaan 10 testiä 😅 verikokeessa hcg oli 669 ja huomenna meen kontrolliin et näkee sen arvon nousevan. Tehtiinkö sulle omaan vai lääkkeelliseen kiertoon? Mulle sanottiin että ivfssä viikot lasketaan hedelmöittymis päivän eli oviksen mukaan, mulla siinä tulee parin päivän heitto aikaisempaan kuin et jos laskisi menkkojen mukaan 🙂
 
Kopioi uusin lista ja lisää itsesi siihen.

1.5. Fiafia, ensimmäinen lapsi, HUS
Liebling, ensimmäinen lapsi, TAYS
Huhtou, ensimmäinen lapsi, HUS
2.5. Milaas, ensimmäinen, KHKS
Malanen, toinen lapsi, Mikkeli.
verkkuuuh, kolmas lapsi, HUS
3.5. Mitka, ensimmäinen lapsi, TAYS
Minni35, kolmas, KSKS Nova
4.5. Minnime, ensimmäinen lapsi, HUS
5.5. Kiemura, toinen lapsi, HUS.
Kapu, kolmas, HUS
Karen99, ensimmäinen, HUS
6.5.
7.5.
8.5.
9.5.
10.5. Miumau2, toinen lapsi, HUS
11.5. peanut_butter, toinen lapsi, HUS.
12.5.
13.5.
14.5.
15.5. Earhart, toinen lapsi, HUS
Hukkapala, kolmas, KYS
16.5. äitionnellinen, neljäs lapsi
17.5. Selis, neljäs, TYKS
18.5. kakkulapio, toinen lapsi, HUS
Malviinas, toinen lapsi, TAYS tai KHKS
Neeljäs, neljäs lapsi , OYS
19.5. pikkispokkis, toinen lapsi, TAYS
20.5.
21.5.
22.5 Aavamariia, ensimmäinen lapsi, Satasairaala/TAYS
23.5.
24.5.
25.5.
26.5.
27.5. v-eivi, viides lapsi, Mikkeli
28.5.
29.5.
30.5.
31.5.
 
Mulla vihdoin huomenna varhaisultra. Silloin viikkoja 7+4.
Kyllä pelottaa. En ole yhtään osannut nauttia tästä ennenkuin näen että kaikki on hyvin. Mulla jotenkin kokoajan semmoinen tunne et huonosti käy. Johtunee edellisestä.
Noh, huomisen jälkeen voi sitten joko "alkaa odottaa" tai lopettaa se. Luulen olevani valmistautunut pettymykseen mutta tietenkään en oikeasti ole. On mulla oireita ja kaikkea, muttakun ekat neljä raskautta meni mallikkaasti ja sitten menikin kesken. Jotenkin nyt ajattelen et tääkin menee ja johtuu iästä tms.,
Plaah, vaikea keskittyä töihin
 
Mulla vihdoin huomenna varhaisultra. Silloin viikkoja 7+4.
Kyllä pelottaa. En ole yhtään osannut nauttia tästä ennenkuin näen että kaikki on hyvin. Mulla jotenkin kokoajan semmoinen tunne et huonosti käy. Johtunee edellisestä.
Noh, huomisen jälkeen voi sitten joko "alkaa odottaa" tai lopettaa se. Luulen olevani valmistautunut pettymykseen mutta tietenkään en oikeasti ole. On mulla oireita ja kaikkea, muttakun ekat neljä raskautta meni mallikkaasti ja sitten menikin kesken. Jotenkin nyt ajattelen et tääkin menee ja johtuu iästä tms.,
Plaah, vaikea keskittyä töihin
tsemppiä, mullakin varhaisultra huomenna, jännitetään yhdessä <3
 
  • Tykkää
Reactions: Bolly
Täällä podettu flunssaa koko perheen voimin melkeen viikko jo, nyt alkaa vasta helpottaa😅 mulla ei vieläkään juurikaan mitään oireita, tänään 5+6. Ehkä ihan pientä pahoinvointia aamuisin ennen syömistä. Toivottavasti pysyisikin vain tuollaisena, viimeksi oli muistaakseni tässä vaiheessa jo ihan karmee olo😅

Sain myös vakituisen työpaikan!!!! Jännittää jo valmiiks kertoa raskaudesta töissä, kun tulee ilmi jo ennen koeajan loppua. No ei siis niinkään pelota ettei työsuhde jatkuisi, mutta se että miten minuun sitten suhtaudutaan siellä. Vaikka ei todellakaan pitäis joutua miettimään tälläsiä ja välittää edes. Mut ku oon just se tyyppi joka ajattelee kaikkien muiden tunteita eri tilanteissa😁

Onko täällä muita kellä toimistotyöaikainen työ? En todellakaan vielä haluaisi raskaudesta kertoa, mutta näin ollen kaikki neuvolat sun muut osuu väkisin työajalle 🤷🏻‍♀️ ei lueta työajaksi mutta palkka juoksee ja aikaa ei tarvitse korvata ellei siihen ole joku pätevä syy.
 

Yhteistyössä