Toukokuiset 2023

Mullakin on jo viikon päästä varhaisultra! Tosi jönnää. Oireet on edelleen samat, rinnat sairaan kipeät, pahaa oloa kokoaika mutta en ole vielä oksentanut. Väsymys ja valvominen edelleen vahvat. Mieliala on aika huono, nyt vähän ehkä ollut valopilkkuja nähtävillä. 😴😂
 
vierailija
Täällä menee ihan hyvin! Ensimmäinen neuvola aika on torstaille (Rv 7+3) ja varhaisultrassa kävin viikko sitten - siellä näkyi syke ja kaikki hyvin :)
Etova olo on erityisesti aamuisin ja aamupäivisin. Nyt kun yli viikon kärsinyt etovasta olosta niin osaa jo hieman varautua syömällä jotain noin tunnin välein. Oikeastaan mikään ruoka mitä rakastin ennen raskautta ei maistu enään. Aamutreenit on vaihtunut iltapäivätreeneihin ja välillä saa itsensä ruoskia treenaamaan. Väsymys ja etova olo painaa sen verran paljon mutta päätin että ainakin. se 4 krt viikossa salitreeniä tekee tässä vaiheessa kropalle ja mielelle hyvää.
 
Täällä menee ihan hyvin! Ensimmäinen neuvola aika on torstaille (Rv 7+3) ja varhaisultrassa kävin viikko sitten - siellä näkyi syke ja kaikki hyvin :)
Etova olo on erityisesti aamuisin ja aamupäivisin. Nyt kun yli viikon kärsinyt etovasta olosta niin osaa jo hieman varautua syömällä jotain noin tunnin välein. Oikeastaan mikään ruoka mitä rakastin ennen raskautta ei maistu enään. Aamutreenit on vaihtunut iltapäivätreeneihin ja välillä saa itsensä ruoskia treenaamaan. Väsymys ja etova olo painaa sen verran paljon mutta päätin että ainakin. se 4 krt viikossa salitreeniä tekee tässä vaiheessa kropalle ja mielelle hyvää
 
Heippa! Hyppään mukaan teidän joukkoon :) Eilen tein raskaustestin, joka näytti samantien vahvaa plussaa. Viikonloppuna vähän jomotteli kohdun seudulla ja eilen ja tänään on ollut lievää pahoinvointia. Laskettu aika olisi neuvolan mukaan 16.5. Luultavasti on kuitenkin muutaman päivän pienempi. Mennään tällä tiedolla nyt silti ainakin alkuun. Tänään olisi siis rv 5+0. Tämä olisi meidän neljäs lapsi, mikäli kaikki menee hyvin ♥
 
  • Tykkää
Reactions: malanen
TOUKOKUISET 2023🌸

Kopioi uusin lista ja lisää itsesi siihen.

1.5. Fiafia, ensimmäinen lapsi, HUS
Liebling, ensimmäinen lapsi, TAYS
Huhtou, ensimmäinen lapsi, HUS
2.5. Milaas, ensimmäinen, KHKS
Malanen, toinen lapsi, Mikkeli.
3.5. Mitka, ensimmäinen lapsi, TAYS
Minni35, kolmas, KSKS Nova
4.5.
5.5. Kiemura, toinen lapsi, HUS.
6.5.
7.5.
8.5.
9.5.
10.5. Miumau2, toinen lapsi, HUS
11.5. peanut_butter, toinen lapsi, HUS.
12.5.
13.5.
14.5.
15.5. Earhart, toinen lapsi, HUS
16.5. äitionnellinen, neljäs lapsi
17.5. Selis, neljäs, TYKS
18.5. kakkulapio, toinen lapsi, HUS
Malviinas, toinen lapsi, TAYS tai KHKS
Neeljäs, neljäs lapsi , OYS
19.5.
20.5.
21.5.
22.5
23.5.
24.5.
25.5.
26.5.
27.5.
28.5.
29.5.
30.5.
31.5.
 
Minä liityn kanssa mukaan 😊 Hätähousuna tein sunnuntaina haaleen positiivisen kun kuvittelin että menkkojen piti alkaa perjantaina mutta niiden pitikin alkaa vasta eilen ja eilen oli selvästi vahvempi pos mutta mietin että pitäiskö ihan varmuudeks tehdä vielä tänään yks testi 😅 LA olis laskureiden mukaan 19.5. ja meillä ennestään nyt kohta 11kk ikäinen lapsi.

Väsyttää hirveesti ja ei tekis mieli oikein syödä mitään vaikka on kauhee nälkä mutta kauheesti muita oireita ei oo. Viime raskaudessa huomasin vasta olevani raskaana kun menkat oli kaks viikkoo myöhässä enkä kyllä osannut yhtään sillon raskausoireita yhdistää raskauteen 😄 vaikka molemmat lapset tosi toivottuja niin aina silti jotenkin 'pääsee yllättään'
 
  • Tykkää
Reactions: malanen
TOUKOKUISET 2023🌸

Kopioi uusin lista ja lisää itsesi siihen.

1.5. Fiafia, ensimmäinen lapsi, HUS
Liebling, ensimmäinen lapsi, TAYS
Huhtou, ensimmäinen lapsi, HUS
2.5. Milaas, ensimmäinen, KHKS
Malanen, toinen lapsi, Mikkeli.
3.5. Mitka, ensimmäinen lapsi, TAYS
Minni35, kolmas, KSKS Nova
4.5.
5.5. Kiemura, toinen lapsi, HUS.
6.5.
7.5.
8.5.
9.5.
10.5. Miumau2, toinen lapsi, HUS
11.5. peanut_butter, toinen lapsi, HUS.
12.5.
13.5.
14.5.
15.5. Earhart, toinen lapsi, HUS
16.5. äitionnellinen, neljäs lapsi
17.5. Selis, neljäs, TYKS
18.5. kakkulapio, toinen lapsi, HUS
Malviinas, toinen lapsi, TAYS tai KHKS
Neeljäs, neljäs lapsi , OYS
19.5. pikkispokkis, toinen lapsi, TAYS
20.5.
21.5.
22.5
23.5.
24.5.
25.5.
26.5.
27.5.
28.5.
29.5.
30.5.
31.5.
 
Hei missä käytte varhaisultrassa ja minkä hintainen se on?

Mua on nyt mietityttänyt että pitäisikö itsekkin varata aika varhaisultraan, olen itse aika pieneltä paikkakunnalta ja mitä vähän googlettelin niin oli kyllä aika kalliita hintoja. Toki olisi ihana saada varmuus että kaikki on hyvin mutta samalla mietin onko järkeä maksaa montaa sataa euroa siitä että sen saa selville muutamaa viikkoa aikaisemmin 😳🤔
 
Viimeksi muokattu:
vierailija
Hei missä käytte varhaisultrassa ja minkä hintainen se on?

Mua on nyt mietityttänyt että pitäisikö itsekkin varata aika varhaisultraan, olen itse aika pieneltä paikkakunnalta ja mitä vähän googlettelin niin oli kyllä aika kalliita hintoja. Toki olisi ihana saada varmuus että kaikki on hyvin mutta samalla mietin onko järkeä maksaa montaa sataa euroa siitä.

No mä meen Helsinkiin perhe artelle ja muistaakseni oli joku 85-90€
 
Hei vaan kaikille! Minä liityn kans varovaisesti joukkoon, tein eilen positiivisen raskaustestin ja viikot on nyt about 3+6 (en ole ihan satavarma sillä imetän edelleen esikoista niin kierrot on vieläkin vähän sekaisin). Toivon mukaan testit vahvistuu (himotestaaja täällä hep!) ja pikkuinen pysyy matkassa. Tämä olisi tosiaan meidän toinen lapsi, esikoinen on syntynyt elokuussa 2021 <3 Minä olen kans kiinnostunut facebook-ryhmästä jahka viikkoja tulee vähän enemmän täyteen :) Olin myös elokuisten 2021 pienessä ryhmässä niin oli ihana jakaa siellä ajatuksia ja kuulla myös muiden kokemuksia!

Btw, olen näköjään toinen Minni tässä porukassa :D Ollaan me sentään vähän eri ikäisiä!
 
Hei missä käytte varhaisultrassa ja minkä hintainen se on?

Mua on nyt mietityttänyt että pitäisikö itsekkin varata aika varhaisultraan, olen itse aika pieneltä paikkakunnalta ja mitä vähän googlettelin niin oli kyllä aika kalliita hintoja. Toki olisi ihana saada varmuus että kaikki on hyvin mutta samalla mietin onko järkeä maksaa montaa sataa euroa siitä että sen saa selville muutamaa viikkoa aikaisemmin
Oulussa on sellainen kuin Meri-Oulun neuvola, jossa ultran tekee kätilö. Maksaa jotain 70€. Kävin edellisessä raskaudessa siellä alkuraskauden ultrassa, mutta en ole vielä päättänyt menenkö tässä raskaudessa.
 
Hei missä käytte varhaisultrassa ja minkä hintainen se on?

Mua on nyt mietityttänyt että pitäisikö itsekkin varata aika varhaisultraan, olen itse aika pieneltä paikkakunnalta ja mitä vähän googlettelin niin oli kyllä aika kalliita hintoja. Toki olisi ihana saada varmuus että kaikki on hyvin mutta samalla mietin onko järkeä maksaa montaa sataa euroa siitä että sen saa selville muutamaa viikkoa aikaisemmin
Mä kävin ihan HUS:lla just tänään - tosin taustalla alkionsiirto niin automaattisesti tuli aika sinne.

Oli kyllä tosi helpottavaa nähdä pieni sydän sykkivän 🥰 Alkio oli pari milliä lyhyempi mitä näillä viikoilla (7+1) pitäisi mutta kuulemma mittaustekniikoita, ultraäänilaitteita ym. on erilaisia eli ei tarvitse huolestua.
 
Moi taas pitkästä aikaa! En ole ehtinyt kirjoittelemaan kun töitä niin kauheasti.
Mulla nyt 6+2 ja ens viikolla (7+4) on varhaisultra. Mulle se oli tässä raskaudessa ehdoton. Neljä onnistunutta raskautta ja koskaan ei tullut mieleenkään mennä varhaisultraan, mutta syksyisen keskenmenon jälkeen se on ehdoton. Silloin kasvu oli loppunut jo alkumetreillä jo jos olisin käynyt ultrassa, olisi se huomattu. Sen sijaan mulla oli pahoinvointia (koska istukka toimi yhä) viikolle 11 saakka ja silloin sitten alkoi tulla verta ja tilanne tajuttiin. Nyt en uskalla oikein iloita tästä kunnolla vielä, ennen ensi viikkoa. Toki mitä tahansa voi koska tahansa käydä, mutta silti haluan nyt varmistuksen. Tämä jää varmasti viimeiseksi yritykseksi- olis sitten tulos mikä tahansa, sillä mä oon 42v ja itselle se on kyllä ihan kipuraja. Lapset on nyt 16v, 14v, 6v ja 4v.
 
Mä kans hallin varhaisultraan mun keskenmenohommien takia. Kokoajan jännitys et miten käy, vessaan meno jännittää jos tuleeki verta ja ei oikein pysty nauttii raskaudesta tän epävarmuuden kanssa. Ultra varattu lokakuun ekalle viikolle, sillon 7+5. Ja ei tosiaan oo edullista, liki 180€ kustantaa.
 
Valitettavasti joudun jättäytymään tästä keskustelusta. Eilen vu todettiin viikkoiltaan uskottua pidemmälle edennyt raskaus, ilman sykettä keskeytynyt keskenmeno. Olo on aivan kauhea, onneksi omaan kumppaniin ja parisuhteeseen voi tukeutua.
Toivon onnea teidän muiden tielle
voi ei, kamalia uutisia! Lämpimät ajatukset täältä teille.
 
  • Tykkää
Reactions: Fiafia
Valitettavasti joudun jättäytymään tästä keskustelusta. Eilen vu todettiin viikkoiltaan uskottua pidemmälle edennyt raskaus, ilman sykettä keskeytynyt keskenmeno. Olo on aivan kauhea, onneksi omaan kumppaniin ja parisuhteeseen voi tukeutua.
Toivon onnea teidän muiden tielle
Ikävä kuulla, että näin kävi :( Voimia sinne teille, yhdessä eteenpäin! ♥
 
  • Tykkää
Reactions: Fiafia
Itellä sama homma kuin monella muullakin, että väsyttää kamalasti ja voimat menee työn ja perheen pyörittämiseen. Illalla voisi tänne kirjoitella, mutta aivot lyö jo täysin tyhjää. 😂
Mutta itsellä varhaisultra varattuna ens viikon tiistaille, silloin olisi 8+0 joten pitäisi jo hyvin näkyä syke tai olla näkymättä. Kovastihan tuo jännittää. Olen tästä raskaudesta jo aika julkisesti puhunut, kun tuntuu itselle luontevalta näin. Pahaa oloa tulee välillä aaltoina ja väsyttää, mutta muutoin kivoilla fiiliksillä täällä. 😊
 
Moi kaikille uusille😊
Mulla tänää 4+5, ei vielä oireita. Oon yrittäny nauttia ruoasta ja herkuista nyt kun jos iskee samanlainen pahoinvointi kuin edellisestä niin ne nautinnot saa kohta unohtaa ainakin kuukaudeksi😁
Mä en oo viel päättäny menenkö varhaisultraan, ehkä mä sittenkin maltan nt-ultraan saakka. Eka neuvola varattu myös. Mutta ei tämä raskaus edelleenkään todelta tunnu. Vaatii ultraa ja oireita ja masun kasvua ennen kun tajuaa🤭
 
  • Tykkää
Reactions: malanen
Valitettavasti joudun jättäytymään tästä keskustelusta. Eilen vu todettiin viikkoiltaan uskottua pidemmälle edennyt raskaus, ilman sykettä keskeytynyt keskenmeno. Olo on aivan kauhea, onneksi omaan kumppaniin ja parisuhteeseen voi tukeutua.
Toivon onnea teidän muiden tielle
Saittepa ikäviä uutisia💔 voimia ja lämmin halaus❤ onneksi teillä on toisenne tukena, se on niin tärkeää.
 
  • Tykkää
Reactions: Fiafia
Kurkkaan ja ilmoittaudun tänne, mutten listaudu minnekään, turhan rankkaa poistaa itsensä jos käy taas huonosti.
5. toiveissa, 2 km vuoden sisään rv 10 ja rv 12, joten piiitkä odotusaika mahdolliseen iloon.
Kävin edellisistä varhaisultrassa ja kumpikin oli viikkoa odotettua pienempi, mutta muuten täysin normaalilta näytti kaikki siinä rv 7-8
. Tällä kertaa ei jostain syystä ole innokkuutta tuohon varhaisultraan.
41v on nyt itsellä ikää, vanhimmat lapset jo täysi-ikäisiä.
 

Yhteistyössä