Toukokuiset 2023

Ihanaa että tulee lisää plussia ❤
Nyt vaan toivotaan että meillä kaikilla menee kaikki hyvin!
Täällä tänään omien laskujen mukaan 4+5 (neuvolan mukaan 4+6). Pohdittiin tuossa varhaisultraan menoa, mutta miehellä on juuri kahden viikon (tai siis arkipäivät pois) työreissu silloin kun ajateltiin mennä. Ensi viikollakin ehtisi, mutta on kovin aikaista 🤔
 
  • Tykkää
Reactions: 4nniin4
Pitäisikö meidän tehdä samanlaista listausta kuin muissa ryhmissä tuohon ekaan viestiin - haluaisitko/jaksaisitko @4nniin4 alkaa päivittämään?

Tyyliin nimi / la / monesko lapsi / synnytyspaikka

Eli mulla olisi
@Milaas / 3.5. / 1. / KHKS
Ajattelin samaa jo ketjua tehdessä, mutta pessimistinä ajattelin, että jos tipun pois niin ei kukaan muu pääse sitä muokkaamaan. 😅 Mutta voidaan me tehdä!
 
Ihanaa, meithän on tullut jo monta tänne oletteko varanneet vielä neuvolaa ja onko suunnitelmissa mennä varhaisultraan? Meillä eka neuvola 26.9 ja varhaisultra varattuna 15.9, jolloin pitäisi olla 7+0.
Neuvolan ehdin jo varata, 23.9.
Varhaisultra tietysti myös houkuttelisi, kun onhan sinne 12. viikolle hurjan pitkä aika! Mutta hinta siinä mietityttää. Oletteko mitä kautta menossa varhaisultraan?
 
Minä menen helsinkiin, Perhe Arteelle varhaisultraan. 🥰

Täällä edellisestäkin raskaudesta tuttu mielialanvaihtelu tullut kuvioihin. Eilen kun tulin töistä, kunnon itkuvollotukset miehelle. Heti hän tajusi mistä on kyse ja muisti oireen. 😂
 
  • Tykkää
Reactions: 4nniin4
Minä menen helsinkiin, Perhe Arteelle varhaisultraan.

Täällä edellisestäkin raskaudesta tuttu mielialanvaihtelu tullut kuvioihin. Eilen kun tulin töistä, kunnon itkuvollotukset miehelle. Heti hän tajusi mistä on kyse ja muisti oireen.
Mä oon taas ollut ihan käsittämättömän seesteinen - kunnes viimeisenä parina päivänä oon alkanut itkemään TODELLA herkästi 😂
Toi seesteisyys on naurattanut molempia, normaalisti reagoin kaikkeen aika isosti.
 
Mä sain myös tänään varattuna neuvola-ajan sovittiin että ensin 19.9. neuvolalääkäri ja ultra, siitä seuraavalla viikolla sitten terveydenhoitajalle onko täällä muilla ollut alaselässä jomotusta?
Ihan jotain yksittäisiä kertoja on jomottanut alaselkää, enempi tuntuu juilivan alavatsaa. Mulla oli teininä tosi usein tosi voimakkaat selkäsäryt menkkojen aikaan, mutta mitä vanhemmaksi olen tullut niin ne on lieventyneet. Liekö näillä sitten joku yhteys.
 
Kivan nopeesti tää ryhmä alkaa täyttyä ❤
Mua alkoi nyt vähän ahdistaa kun vessakäynnin aikana tuli pientä veristä vuotoa. Tiedän että se voi olla ihan normaalia mut mut… 😭
Tsemppiä! Todennäköisestihön tuo on normaalia alkuraskauden vuotoa mutta ymmärrän että ahdistaa. Mulla esikoisesta tuli yhtenä päivänä veristä vuotoa, nyt tässä raskaudessa ei toistaiseksi ole tullut.
 
Tsemppiä! Todennäköisestihön tuo on normaalia alkuraskauden vuotoa mutta ymmärrän että ahdistaa. Mulla esikoisesta tuli yhtenä päivänä veristä vuotoa, nyt tässä raskaudessa ei toistaiseksi ole tullut.
Kiitos! Toivotaan niin. Ainakaan ei kipuja ole toistaiseksi, se on hyvä merkki. Mut tiedän et nyt sit seuraavat päivät menee varmasti miettiessö mitähän tapahtuu. Miehelle en viitsi sanoa tässä vaiheessa mitään, se on meistä kuitenkin se kovempi huolehtija. Haluun säästää ehkä turhalta stressiltä.

Jos teillä on kumppaneita niin miten he ovat olleet tukena tässä vaiheessa? Mun mies on aivan ihana ja varmistelee koko ajan, että mulla on kaikki hyvin ja mukavat oltavat yms. Lähti mun kans viikonloppuna jopa kävelylle mitä ei juuri koskaan tee koska ”vauvalle tekee hyvää kun verenkierto vilkastuu” 🥰
 
Mies on ollut pyörällä päästään, mutta huolehtivainen. Miettii ruokavaliotani ja yrittää tehdä terveellistä ruokaa jne. 🤭 Mies myös vähän huolestunut kun en ole saanut aikaiseksi varata neuvolaa.

Onko teillä minkälaiset työtilanteet, aiheuttaako se vaikeuksia? Meillä on nyt vähän hankala, kun on tulossa työpaikan juhlia ja niissä yleensä minäkin juon alkoholia. Osa vielä tietää että raskaus on ollut toiveissa. En oikein tiedä miten saan uskottavasti pyristeltyä itseni irti. Töissä minun on kerrottava viimeistään 12 viikon aikana, sillä meillä väkivallan uhka töissä. Ehkä jo aiemmin.
 
  • Tykkää
Reactions: 4nniin4
Ihana kuulla, että sielläkin on tukijoukot messissä 🥰

Mä olen jo pitkään firman juhlissa tehnyt niin että välillä juon ja välillä en niin ei onneks aiheuta niin isoa hämmennystä. Tai sit ne aina kun oon ollut juomatta, spekuloivat oonko raskana 😅 Mut mun on pakko kans kertoo mun pomolle tästä jo varmaan syyskuun lopulla koska meillä alkaa sellainen iso projekti, joka mun pitää suunnitella ja toteuttaa ensi vuonna. En kehtais tehdä suunnitelmaa siten, että annan ymmärtää olevani siinä mukana koko vuoden ja sit myöhemmin kertoisin et ei sitä suunnitelmaa voikaan noudattaa et tehkääpä itse uusi 😬
 
Mä olen ollut nyt yksin tämän ajan kun olen tiennyt olevani raskaana, mies on töissä toisella paikkakunnalla vielä tämän viikon. Tietysti on asiasta viestitelty ja puhuttu puhelimessa. Selkeästi on kyllä sielläkin mielessä, kun omatoimisesti ottaa asian ehkä jopa enemmän puheeksi kun minä, mikä tuntuu itsestä ainakin yllättävältä 😅

Töissä saan olla aika rauhassa tän asian kanssa, kun olen omassa toimipisteessäni yksin töissä. Olen kyllä itsekin pohtinut sitä, että milloin tästä oikein kertoisi töissä, mutta odottelen nyt ainakin sinne viikolle 12 ja ultraan asti, ennen kun teen mitään päätöksiä asiasta.
 
Meillä kanssa mies on ollut tosi innoissaan ja kyselee vointia usein ❤ täällä on ollut rinnat aika samperin kipeät mutta musta se on ollut aika rauhoittava, että joku oire on 😅 itse jouduin kanssa viime viikolla selviytymään työpaikan koulutuspäivästä "juomalla" vain olutta eli käytin pulloa huulilla ja kävin salaa tyhjentämässä sitä vessassa 😬 mutta SELVISIN 😅
 
Täällä mies on kanssa tukena, mutta selkeästi häntä pelottaa enemmän keskenmeno (edellisten kumppaneiden kanssa kokenut kaksi varhaista keskenmenoa 😞). Mutta kuuntelee kyllä mielellään kun kerron kaikista oireista ja haluan puhua kaikkeen raskauteen liittyvästä. Ja linkkaan hänelle noita raskausviikko-artikkeleita, tykkää lukea niitä 😊

Töissä ei ole niin akuuttia tarvetta kertoa, hyvissä ajoin tosin ajattelin ihan reiluuden nimissä ilmoittaa. Meillä on välillä yötöitä viikonloppuisin, niin jossain vaiheessa tuskin niitä haluan tehdä - ja ilmeisesti raskaana ei suositella yövuoroja tehtävän.
 
  • Tykkää
Reactions: Kiemura
Meinasin juuri tilata isolla summalla äitiysvaatteita... Sitten aloin miettimään että olen vasta viikolla 4+4. Peruin tilauksen, rupesin miettimään että jos jotain käykin niin mitäs sitten teen vaatteille.

Voisiko aika kulua vähän nopeammin. 🤭
 
Moi!

Minäkin ilmottaudun nyt joukkoon!
Mulla ennestään neljä lasta, tyttö 16v, tyttö kohta 14v, tyttö 6v ja poika 4v. Viime syksynä raskausviikolla 10 keskenmeno.
Me asutaan Aasiassa, mutta tällä hetkellä Suomessa työjuttujen takia. Yrittäjiä olemme.
Mä oon just täyttänyt 42 ja tää oli nyt ajatuksissa vika "yritys". Oli vähän ristiriitaiset tunteet että yrittääkkö vaiko eikö, kun en halua kokea edellissyksyä uudelleen ja toisaalta meillä jo hyvä paketti kasassa. Mutta sit kuitenkin jäi uupumaan se yksi jota oltiin jo odoteltu.
Mulla oli eilen kiertopäivä 29, ja en ollut vielä aikeissa testiä tehdä. Mutta sit olin muista syistä päivystykseessä ja musta otettiin verikokeet ja sitten sanoivat katsovansa myös mahdollisesn raskauden kun tulin maininneeksi että sellainenkin mahdollisuus on. Tuli se sit aika puskista jotenkin kun lääkäri katsoi että hcg oli 160. Nyt olisi 4+2 ja LA 7.5.
No, näillä mennään nyt ja ehdottomasti aion varhaisultraan mennä. Viimeksi olisi selvinnyt jo silloin että kaikki ei ollut hyvin. Millä viikoilla sinne kannattaa mennä? Koskaan en ole ollut.
Mä aion Suomessa synnyttää vaikka meen kyllä kotona tässä välissä käymään. HUS on se mun paikka mitä todennäköisimmin. Riippuen nyt et tullaanko koko kööri Suomeen (Siinä tapauksessa oltais mökillä ja synnytys Joensuussa). Mut sen näkee sit.
Aika varovaisin mielin nyt koitan olla, en jaksa kauhean huolissani olla mutta toisaalta en uskalla uskoa vielä että joku olisi oikeasti tulossa...
 
  • Tykkää
Reactions: malanen ja 4nniin4

Yhteistyössä