Kääks ei ookkaan tullut kirjoiteltua pitkään aikaan!
No mutta vauvelilla kaikki hyvin ja istukka on liikahtanut kohdunsuulta pois. Joten jee, alatiesynnytys mahdollinen!
Minä oon sit taas just se joka toivoo sitä voimaannuttavaa ja ihanaa synnytystä (ja uskon sen myös saavani).
Ja no, kotisynnytyksestä olen tosiaan haaveillut mutta synnytystiimin kokoaminen tuntuu olevan täällä aika haastavaa... Joten voipi olla että haaveeksi jää.
Täällä tosiaan joka tapaamisella, eli kerran kuussa, ultrataan. Multa sitten kysyttiin että halutaanko rakenneultraan. Olin et joo, tottakai, aiemmistakin ollaan oltu (Suomessa). Sit tajusin kysyä että niin mitäs se maksaa ja kun kuulin että lähemmäs 400 € niin aika äkkiä muutin mieleni.
Mä aion matkustaa (lentäen) vielä Suomeen ja aika pitkälle saa raskaanakin ollessa lentää ilman mitään todistuksia. Mutta kannattaa tarkistaa, voi vaihdella lentoyhtiön mukaan. Ja tukisukat lennolle jalkaan!! Jaloittelua ja veden juomista.
Raskauteenhan ei oikeasti kivut kuulu, muistakaahan se. Monille kivuille voi esim. äitiysfyssari tai osteopaatti saada paljon aikaan. Eli jos on toistuvia kiputiloja niin suosittelen kääntymään ammattilaisten puoleen.
Nimiä on mietitty jo paljon suuremmalla volyymillä kuin koskaan aiemmissa raskauksissa. Meidän lapsilla on suomalaiset nimet niin se onneksi rajaa valikoimaa jonkin verran. Pari suosikkia on löytynyt mutta yleensä mun ehdotus tyssää miehellä siihen kun sillä tulee omalla kielellään siitä joku mielleyhtymä. Toki se on hyväkin karsia sellaiset nimet.
Aikooko kukaan ottaa mukaan doulaa synnytykseen? Suosittelen erittäin lämpimästi.