@VihreeTee Mua varmaan vähiten tällä kertaa jotenkin tuo synnytys ahistelee. Oon siis oikeesti viimeksikin vielä laskettunapäivänä sanonu, etten muuten sitte synnytä, en suostu, en halua, ei, ei ja ei.
Esikoisen synnytys oli ihan kauhee, sunnuntaina aamuyöllä neljältä alko kipeesti supistelemaan ja poika synty tiistaina keskipäivällä. Sinänsä mitään kamalaa ei tapahtunut, mutta itelle otti koville tietty kipujen (ja väsymyksen, enhän mä nukkunu ollenkaan) lisäksi (vaikka sainkin eiduraalia ihan varmaan koko kylälle loppuviimein
) se ettei mulla ollut mitään kontrollia siihen tapahtumaan.
Tokan synnytys oli helpompi, alko kaheltatoista yöllä supistelee, pystyin silti nukkuu johonkin neljään, kuudelta lähettiin sairaalaan japoika synty yhdeltätoista. Epiduraalin sain tässäkin ja oli ihan lepposa synnytellä, miehen kengät pilasin lapsivedellä
Kolmannesta kätilö kirjotti papereihin "Kaunis synnytys". Se menikin ihan sutjakkaasti. Sain migreenin ja menin päikkäreille, heräsin viideltä kun tuli sellanen olo et on kiirus vessaan maha tyhjentää Se ku oli suoritettu soitinkin sit jo miehelle, et viepäs mukulat mammalle ja sassiin. Ehdittiin vissiin kuudeks tyksiin, sain heti käyrien jälkeen spinaalin ja poika synty kahdeksalta.
Nyt luotan et menee suht nopeesti, toivon et ehdin saamaan taas spinaalin (vaiks olinkin viikon turvoksissa sen jälkeen viimeks) ja paikat on jo niin junahalli-mallia et hän vaan tulee sen enempää työskentelyä vaatimatta. Toivossa on hyvä elää
Nyt kyllä pelottaa se mahdollisuus et jos joutuu tän radin takia lääkkeille, et sit käynnistelisivät.
@Mymmeli27 Kuulostaa samalta kun mun työ. Mä jäin joskus rv 30 saikulle, kun selkä oli niin kipee, et töissä vaan itketti. Esikoisen laskettu oli 20.5 ja jäin sit jo helmikuussa pois, muistaakseni.