Mielenkiintoista synnytys keskustelua taalla!
Rentoutuminen on kylla kaiken a ja o, se tuli koettua kakkosta synnyttaessa, ja toivon paasevani ainakin hetkittain samanlaiseen harmooniseen tilaan kroppani kanssa kuin nyt kuten silloin. Sitahan ei voi mitenkaan ennustaa, ja koitan aina valmistaa itseani myos leikkausta varten.
Itse en yhtaan pida termista hypnosynnytys, koska hypnoosi kasitteena antaa toiselle ihmiselle vallan toisen ihmisen mieleen. Synnytyksessa kuitenkin ainoa ihminen joka voi ja saa olla tilanteen paalla on synnyttaja itse, ja mielestani se on hyvin yksityinen ja myos ihmisen sisainen tapahtuma vaikka onkin fyysinen. Myos hyvin meditatiivinen, jos ei antaudu pelon vietavaksi.
Olen ymmartanyt etta doulaan tutustutaan muutaman kuukaudenkin verran, itse en ole vain varma etta se olisi tarpeeksi- kun en tosiaan ollut nakojaan tutustunut tarpeeksi edes mieheeni kun olin synnyttamassa esikoistamme. Niin paljon huolehdin hanen hyvinvoinnistaan synnytyksen aikana! Sen takia ideaali doulani on ystavani joka asuu 12h aikaeron paassa, mutta koska tunnen hanet jo lahes 20v, luottaisin haneen. Nyt jokatapauksessa doulat saa jaada.
Huomasiko kukaan muuten hyvaa artikkelia Hesarista erilaisista ponnistusasennoista? Se oli talla viikolla. Siina ihan kuvan kanssa esiteltiin hyvat asennot ja taidettiin suositella treenaamaan tai kokeilemaan niita asentoja. Itse hengailin pitkaan kontillani ja polvillaan kakkosen avautumisvaiheessa ja myos sen jalkeen. Kuvittelin etta olisin saanut ponnistaa siita polviltaan, mutta ei, siina sairaalassa ei saanut! Oli pakko konyta synnytyspoydalle ja jalat viela laitettiin telineisiin. Se oli todella turhauttava ja harmittava tilanne itselle. Nyt koitan etsia laakari-katilon joka voisi ja osaisi ohjata muitakin synnytyksia kuin tuon puoli-istuvan. Itseasiassa oma laakarini kehuu etta hanella on jo yli 30v kokemus pystyponnistusten ohjauksesta, mutta han on muissa asioissa sen verran hysteeninen etta en tieda haluanko hanta synnytyslaakarikseni.
Sokerimittaukset on menneet varsin ideaalisti, ruuankin jalkeen ei ole koskaan ollut yli 7 se lukema, joskus itseasiassa ihan naurettavasti vitonen. Aamuisin yleensa alle 5. Etta eikohan tama asia pysy jotenkin ruodussa.
Hurjaa, nyt on pamahtanyt jo 25 viikkoa tayteen!! Olen huomannut viikkojen etenemisen erityisesti siita etta jatkalla tuntuu voimat kasvavan. Nyt valilla han saa punkeerattua itseaan silla mallilla tuolla ympariinsa etta ei mitenkaan voi olla huomaamatta. Sellaista kalamaista uintiliiketta ja kasien tai jalkojen vipatusta tuntuu yota paivaa varsin saannollisesti, mutta antaa olla kun hanen laittaa diskon paalle, niin alkaa mahanahat kiristya ja pitaa ottaa tan mamma pikku huilit!!
25+1