Moikka vaan kaikille! Mäkin liityn vaivaisten kerhoon..
nuo liitoskivut on jotain ihan järkyttäviä..ja selkäkivut! Vanhuus ei todellakaan tuu yksin..
Tosin tein eilen elämäni parhaan hankinnan ostettuani tukivyön tuolle mahalle, heti oli liikkuminen kevyempää ja selkäkin pysyi paremmassa asennossa, suosittelen lämpimästi liitoskipujen kanssa eleleville..
Saikkarista on ollut puhetta, mä olin viime viikon lomalla ja mikäli en olis ollut, oisin varmasti torstain lääkärikäynniltä jäänyt saikkarille. Olin niin väsynyt ja selkä särki taukoamatta ja supistukset on arkipäivää.. Nyt sain kuitenkin sen verran levättyä, että jatkan nyt ainakin pari viikkoa töissä vielä.. ehtisin ehkä jopa hieman perehdyttää sijaistanikin, joka vihdoin ja viimein on saatu palkattua..käskivät neuvolasta kuitenkin heti ottaa yhteyttä, jos tuntuu, ettei nukkuminen ala sujua tai tuntuu muuten raskaalta.. oon kyllä itsekin sitä mieltä, että töitä kyllä ehti vielä tehdä, nyt on syytä keskittää energiat ennemmin itsensä ja perheeen suuntaan, eikä väkisin pitää työnantajaa tyytyväisenä, kun ei kuitenkaan täyttä panostusta enää jaksa antaa..
Kelasta ei ole vielä kuulunut mitään, mutta palkanlaskijan kanssa saatiin arvoitua mua tyydyttävä arvio tuloista, joten hyvillä mielin odotellaan..
Tyttö- ja poikavatsakeskusteluun kerron omat kokemukseni eli kaks aiempaa raskautta on olleet poikia ja niissä mulla on ollut vatsa pelkästään edessä ja linea negra tosi tummana pitkälle navan yli, myös sykkeet on olleet molemmista siinä 150 kieppeillä ja elämä vatsassa on ollut aktiivista, makeanhimo on ollut valtaisaa. Tässä kolmannessa, mitä ultrassakin on veikkailtu tytöksi, maha on levinnyt joka suuntaan, mä olen aina väsynyt ja mieliteot on enempi suolaisia, sykekin tällä tulokkaalla on alhaisempi, siinä 135-140 välillä..linea negraa ei juuri näy..(mies äsken tarkisti, kun en ite enää nää..
)
Neuvolakäynnillä oli kaikki siis ok, sf-mitta oli kasvanut hurjasti, minkä itsekin oon kyllä ehtinyt jo todeta.. oli nyt 31 cm, kun kuukausi sitten oli 22cm.. viime raskaudessa olin viikolla 32 tän kokoinen!!
että ei ihme jos liikkuminen on hieman hankalaa, mitä se mahtaa parin kuukauden päästä olla!?
Keskimmäisen hoidosta vielä, eli me myös otamme pois hoidosta syksyksi, vaikka viihtyykin siellä loistavasti. Mutta perhepäivähoidossa ei oo mahdollisuutta puolipäiväisyyteen, niin haen pojalle paikkaa srk:n kerhoon ja puistotoimintaan, että säilyy kontaktit omanikäisiin kavereihin. Kevään pidämme vielä hoidossa, päivää kyllä lyhennetään kun jään lomalle, mutta saan rauhassa levätä ja valmistautua vauvan tuloon..
Onko kukaan muuten menossa tai käynyt 4D-ultrassa? Mua vähän kiinnostais, mutta onko siitä sitten sanottavaa hyötyä..
-Taisha 26+6