Toukokuiset 2009

• Viestiketjun aloittaja ...
  • Ensimmäinen viesti
isabel*
nyt tulee omaa napaa...
eli ei ollu kaikki hyvin... kävin aamulla lääkärissä ja se passitti suoraa päätä vuodelepoon, kohdunsuu pehmenny ja aukikin vähän, suppareita, kivuttomia ja kipeitä tulee tiheesti. sain tabuja niihin ja sairaslomaa kaks viikkoa, seuraavaan kontrolliin asti. vauvalla onneks kaikki hyvin,, nyt vaan huilaan ja toivotaan että päästään sinne edes lähelle toukokuuta. Mä en tod. oo viel' valmis synnyttämään tätä kilon kokosta vauvaa... kyllä siinä itku pääsi kun menin takasin töihin delegoimaan hommat ja selittämään että en ainakaan pariin viikkoon tuu takasin. ei oo fiilikset ihan korkeimmillaan, miten sitä voikin näin pelätä pikkuisen puolesta...
eli mulla ne supparit ei ollu ihan viattomia, hyvä että joillakin ovat. mutta pieni ärsytys neuvolaan päin, siellä kun muuten niin ihana täti kysyi viime viikolla haluanko saikulle... eikö heillä ammattilaisilla pitäis olla vähän parempi arviointikyky näistä asioista kuin mulla... mistä mä voin tietää mikä määrä suppareita on normaalia, kun joka tuutista toitetetaan että normaaleja ovat.
eli nyt makaan kotona ja toivon parasta, tulee kyllä raskaat viikot kun levolla ja toivoll pitää elää...
eli älkää te muut todellakaan miettikö että ette kehtaa jäädä saikulle, kyllä se on se vauva nyt tärkeempi kuin mikään muu. sitä ei jotenkin vaan aina hoksaa niin kauan kuin voi hyvin.
nyt mä melkeen jo nauttisin niistä normivaivoista, tää pelko että vauva syntyy etuajassa on kauheeta. ja tässä on turhan monta viikkoa vielä jäljellä sinne toukokuulle.
hyviä vointeja muille ja nauttikaa olostanne!!!

Isabel 29+3

Haikara80
Voi Isabel! Nyt ei sitten muuta kun lepoa ja rauhoittumista. Parasta on mitä kauemmin vauva pysyy kyydissä mutta positiivista on se, että joka päivä sen mahdollisuudet paranevat selvitä jos se nyt ajoissa tulisikin maailmaan. Toivotaan nyt kuitenkin että se pysyy vielä ainakin 8 viikkoa kohdun lämmössä!
On todella ikävää kun ei oikein saa tietoa mistään - mistä sitä todella odottajana voi tietää mikä on normaalia ja mikä ei. Joku sanoo että harjoitussupistukset ovat ihan normaaleja, toinen että niitä saisi olla maksimissaan 10 päivässä. Itselläni supistelee jatkuvasti, varsinkin nyt kun on flunssa ja yskittää...
Koeta keksiä mahdollisimman paljon viihdykettä itsellesi - leffoja, tv-sarjoja dvd:llä, lehtiä, kirjoja äläkä murehdi huushollin sotkuisuudesta tai pyykeistä!!

Tinka77
Isabel, tiedän täysin tunteeni. Taisi olla pari kolme viikkoa sitten kun mä kerroin melkein saman tarinan kuin sinä, sillä erolla että kohdunsuu ei ollut alkanut avautumaan, mutta supistelin jo 6-8 kertaa tunnissa, osa jo kipeitäkin. Ja sitten jouduin parin viikon saikulle kun kesken työpäivän passitettiin synnärin päivystykseen. Itkin ja raskaasti. Nyt hyvällä omallatunnolla kotona ja levossa. Itse katsoin hulluna leffoja ja nukuin. Kesti kolme neljä päivää ennen kuin alkoi supparit helpottamaan mutta en saanu mitään estolääkitystä vaan määräyksen pysyä levossa.

Kyllä siinä avautu myös töissä ihmisten käsitykset ja hyvä niin.
Kerrohan kuulumisia!!! Nyt itselläni huomaa kyllä että jos jotain tekee vähänkään fyysustä esim. kiertää IKEAn huonekaluosaston, niin suppareita tulee kuin tilauksesta sinä iltana joten olen nyt aikas rajoittunut tyyppi... perskules...

Tuli muuten Postista ilmoitus että äippäpakkaus on tullut. Olipa nopeeta. viime viikolla tuli päätös ja paketti on nyt tuossa.

Kaikkea hyvää kaikille!!!

Tinka, 26+tai jotain....

Rei
Voimia Isabel! Oli tosi kurja lukea, että sulla on tuollainen tilanne :( Ei muutakuin malttia lepäämiseen. Täällä tulikin jo vinkkejä tekemiseen. Tiedän kyllä myös, millaista on vuodelepo, kun ei voi oikeastikaan tehdä yhtään mitään muutakuin vain istua ja maata, mullakin on ollut sellaisia jaksoja raskauden aikana. Eiköhän ole kuitenkin hyvät motivaatiot vain levätä, kun tietää että se on pikkuisen parhaaksi. On kyllä hankalaa olla varsinkin ensisynnyttäjä, kun kaikkialta saa niin paljon ristiriitaista tietoa. Pitäisi osata itse olla todella aktiivinen ja oma-aloitteinen, jotta varmasti asiat tulee kunnolla hoidetuksi.

Rei 30+1

Taisha.
Voimia Isabelille! Toivotaan, että pikkuinen alkaa taas viihtymään kohdussaan, kun muistat ottaa rauhallisesti ja ihan oikeasti vain levätä..tosin kun sulla on siellä toinenkin pieni, niin voi toki olla hiukan hankalaa.. mutta kun muistaa, että seuraava vaihtoehto on vuodeosastolla lepäily, jos kotona ei supistukset ota rauhoittuaksen, niin yritystä varmaan löytyy..:) Mä jouduin esikoisesta vuodelepoon viikolla 29, kun kohdunsuu oli jo pari senttiä auki, ja kakkosesta viikolla 28 kun oli pehmentynyt ja lyhentynyt, muttei vielä auki..molemmat pysytteli matkassa loppuun asti, kakkonen jopa kaks viikkoa yli..

Mutta tsemppiä siis! Mä olen tulossa keuhkotautiin, miehellä ollut viikonlopusta asti ja nyt alkoi mua yskittää..:(

Varasin muuten 4D-ultran ens viikolle..:)

-Taisha 27+1

Aurorah
Tsemppiä Isabelille! Voin hieman kuvitella, mitkä fiilikset; olin esikoista odottaessa yhden viikonvaihteen osastolla supistuksia ehkäisevässä tipassa :/ Ehdittiin silloin jo lastentehoonkin tutustua; poika meni lopulta kyllä reilun viikon ylikin.

Kävin juuri lääkärissä; loppuviikko sairaslomaa. Joku ärhäkkä flunssavirus, huomenna käyn vielä jättämässä nielunäytteen ettei ole vielä angiinakin. En kyllä muista, milloin ois ollu näin kova kurkku- ja keuhkokipu ja raastava yskä. Viime yönä sain nukuttua ehkä pari tuntia pikku pätkissä, lopulta nousin kolmen jälkeen lipittämään teetä kun nukkumisesta ei tullut mitään. Nyt onneksi sain reseptillä "vauvaturvallista" yskänlääkettä, jospa sen avulla sais ens yönä vähän nukuttua.

Ja taas teenkeittoon..
Aurorah 30+4

simpsa
Kurja tilanne Isabelilla. Voimia kovasti! Toivottavasti saisit ajatuksia välillä muualle, ettet vain murehdi tilannetta.
Ja jaksamista myös Aurorahille sekä muille sairasteleville.

Myös minä otan asiakseni hiukan valittaa oloani. :/

Täällä menee yöt edelleen melko huonosti. Klo 2-3 paikkeilla uni vain katoaa, lonkkia särkee tyynyistä huolimatta ja lisäksi olen koko raskausajan ollut todella tukkoinen makuulla ollessa, limakalvot ilmeisesti hormonien takia jatkuvasti turvoksissa. Aivan kuin olisi jatkuva flunssa päällä, joka vaivaa öisin. Avaavia suihkeita kun ei voi jatkuvasti käyttää. Nousinkin katsomaan telkkaa pariksi tunniksi ja torkuin sohvalla aamuun asti. Tällaisia öitä on turhan usein viikossa ja olo on aika vetämätön.

Lisäksi on masu alkanut selvästi viikkojen myötä painamaan. Alavatsaa särkee oikeastaan jatkuvasti ja jos vaavi vielä potkii alaspäin, niin tekisi mieli älähtää joka kerta. Lisäksi liitkoskipuja on lähes jatkuvasti. Asennon vaihtamiset tekee kipeää ja käveleminen esim. vain tuossa kylällä muutamassa kaupassa voimistaa särkyä todella. Nyt kokeilen sellaista "masutuubia", jonka pitäisi auttaa vatsalihaksia kannattelemaan mahaa ja särky hellittäisi. Ei tosian kiva olla. Muuten kaikki on hyvin eli ne harjoitussupparit ovat vähentyneet ja tulevat nimenomaan rasituksessa jos on pitkiä aikoja jalkojen päällä.

Mieli on kuitenkin hyvä ja vatsan heilahteluja on kiva seurailla, kun poitsu pitää jumppatuokiota. Niitä vauvanvaatteita on jo kertynyt liikaakin. :)

Simpsa ja 30+...

Milla¤
Tsempit Isabelille! Ja nyt sitten pyrit lepäämään minkä vaan suinkin voit.
Mullaki piti tänään olla ylimääränen läääkärin tarkastus saman asian vuoksi, mutta eilen neuvolasta soittivat että lääkäri on sairastunut, joten piti siirtää ens viikon keskiviikkoon. Vasta.
Ja supistelee aikas paljon.

Taas pitää mennä..
-Milla¤ 27+5

isabel*
kiitos ihanista tsempeistä ja ihana kuulla että monella on tällanen tilanne saanu hyvän lopputuloksen. siis hirveetä että moni on joutunu tän saman kokemaan, mutta mahtava kuulla että siitä on selvitty hyvin. se antaa itellekin uskoa :) nyt on jo paremmat tunnelmat ja lepo ja lääkitys tuntuis auttavan, että eiköhän tää tästä. on tosiaan vaikea levätä ihan kunnolla esikoisen pyöriessä siinä mukana, mutta motivaatio on tietty kova ; )
Aurorah, toivotaan ettei ole mitään pahempaa ja säästyt lisälääkitykseltä. ja Taisha samoin, toivotaan ettet tuu kovin kipeeksi! Juokaa paljon lämmintä ja huilatkaa kovasti!!
meillä ei tainnu ihan työporukasta kaikille valjeta että ihan tosi kyseessä, sieltä on jo soiteltu, en vaan kerta kaikkiaan oo jaksanu puhelimen ääreen...joillekin se pitää rautalangasta vääntää.

Isabel 29+4

Rei
Pikainen..

Simpsa, mistä olet tuollaisen mahatuubin hommannut? Mulla on ihan samoja ongelmia, TOSI kivuliaita liitoskipuja. Jouduin saikullekin niiden vuoksi :(

Isabel, hyvä, että mieliala on vähän noussut ja helpottanut. Jätä työasiat unholaan, jos vain voit olla vastaamatta. Ehkä ihmiset ei todellakaan tajua, että raskaus ei ole aina "helppo" läpihuutojuttu, vaan vaatii välillä vähän enemmän. Voimia!

Rei

Taisha
Mä kirjoittelen pikaisesti täältä sairastuvalta..niin se vaan iski tauti tännekin..kuume nousi yöllä ja joka paikkaa särkee, toivottavasti ei oo influenssaa kuitenkaan..Panadolin voimalla saa helpotusta muutamaks tunniksi..

Rei kysyi tukivyöstä tai masutuubista, mä ostin viime viikolla Anitan Baby Beltin ja se on helpottanu liitoskipuja, nyt pystyy jopa kävelemään suht normaalisti jonkun aikaa..

-Taisha 27+3

simpsa
Rei: Sain masutuubin miehen siskolta, joka oli aikanaan tarvinnut sitä omassa raskaudessaan. Hän oli ostanut sen jostain verkkokaupasta. Googlettamalla näyttäisi löytyvän muutamia niitä myyviä firmoja, jotka myy muutakin äitiys vaatetta tms. tavaraa. Se masutuubi on tosiaan jotenkin saman oloista neulosta kuin tukisukat. Mahan alta neulos on tukevaa ja joustaa aika vähän, mutta mahakummun kohdalla se venyy ja antaa mahan kasvaa ilman puristusta. Nyt pari päivää sitä pitäneenä on alavatsasärky helpottanut aika hyvin, liitoskipuja on jäljellä enemmän.

Miehen sisko varoitteli, että sitä tuubia ei kuitenkaan kannata aivan päivittän pitää, jotta vatsalihakset ei liikaa totu siihen, jolloin ne ei jaksa kannatella masua ilman tuubia yhtä hyvin. Eli sitä pidetään "kuureina", jos kivut alkaa pahenemaan, ja sitten taas ollaan ilman.

simpsa

Haikara80
Ikävää kuulla että flunssa kaataa toukokuisia sänkyyn :( Itsellä alkaa olla pahin limavaihe ohi mutta lämpöä on vielä ja väsyttää, tänäänkin kahdet pitkän päiväunet jo takana.

Nyt on 30 viikkoa täynnä ja 10 kg lisämassaa kerätty! Alkaa olla hirmuisen suuri elefantti olo ja tästähän se vaan paranee...nukkuminen on vaikeutunut, samoin pukeminen ja tietyt kauneusrutiinit, kuten sheivaus, rasvaus jne. Lisäksi olen spotannut muutaman raskausarven jo, ahkerasta öljyämisestä ja rasvauksesta huolimatta :/

Haikara 30+0

Haikara80
Ikävää kuulla että flunssa kaataa toukokuisia sänkyyn :( Itsellä alkaa olla pahin limavaihe ohi mutta lämpöä on vielä ja väsyttää, tänäänkin kahdet pitkän päiväunet jo takana.

Nyt on 30 viikkoa täynnä ja 10 kg lisämassaa kerätty! Alkaa olla hirmuisen suuri elefantti olo ja tästähän se vaan paranee...nukkuminen on vaikeutunut, samoin pukeminen ja tietyt kauneusrutiinit, kuten sheivaus, rasvaus jne. Lisäksi olen spotannut muutaman raskausarven jo, ahkerasta öljyämisestä ja rasvauksesta huolimatta :/

Haikara 30+0

Tiuku 72
SAmpsa: Minulla on aivan sama vaiva kuin sinullakin. Ainainen nuha makuuasennossa. Minulla on normaalistikin aika pienet sieraimet joten tämä raskausaika on vieläkin kauheampi. Olenkin miettinyt että käväisen lääkärissä raskauden jälkeen että voisivat "putkittaa" sieraimeni =) VArsinkin vasen puoli on enempi tukkoinen veljelläni on myöskin vasen pienempi ja hän ei ole raskaana =)

simpsa
Tiuku: Mullakin on tuolta syvemmältä ahtaat röörit ja erityisesti poskionteloiden aukot. Poskiontelontulehdus onkin joka talvinen riesa, jonka takia välillä joutuu punktoitavaksi ja välillä selviää antibioottikuureilla tai lievimmissä tapauksissa nenän suolavesihuuhteluilla. Tänä talvena tulehdus oli jo ennen joulua, mutta tukkoisuus jatkuu aina vain. Välillä otan parina peräkkäisenä yönä avaavan lasten Otrivin-suihkeen (ja nukun yön todella helpommin), mutta siten pidän vähintään viikon tauon, ettei liika käyttö pahenna tilannetta. Ennen raskautta en tosiaan ollut näin jatkuvasti tukossa. :/ Kaikkien näiden muiden raskausvaivojen lisäksi ei ole tosiaan kiva riesa tämäkään. :/

Inya
Isabelille ja muille kärsiville tsemppiä. Muutama kuukausi vielä...

Mäkin olen flunssan kourissa. Ei mitään järisyttävää, lämpöä on ehkä vähän ja peruskurkkukipu+pikkunuha, mut aamulla särki päätä ja huimasi, joten totesin paremmaksi jäädä kotiin potemaan.

Mulla oli viikko sitten neuvolalääkäri enkä kyllä odota mitenkään ilolla seuraavaa kertaa. Kaikki arvot oli kyllä ok ja kohdunkaula kiinni, tosin vähän pehmentynyt. Mut se käsin tehty sisätutkimus oli kyllä jotain ihan muuta kuin aiemmin mun kokemat... En tiedä, ehkä sillä oli liian vähän liukastetta käsineissä tai jotain, kovakouraiselta tuntu. Muutama tippa saatiin vertakin aikaiseksi, mutta se on kuulemma normaalia, että kohdunkaula vähän vuotaa sen ronkkimisen jälkeen.

Mut joka tapauksessa sen tutkimuksen jälkeen jonkin ajan päästä mua alko huimaamaan. Ehkä ne huimaukset tuli sit jäädäkseen, koska seuraavanakin aamuna huimas - töissä tällä kertaa, ja makasin pariin otteeseen lattialla jalat ylhäällä, kun ei meinannut millään helpottaa. Siinä kävi sitten työkavereita ja pomo ja pomonpomokin huolestuneena katsomassa...

Äitiyspakkausta täälläkin odotellaan, just tuli kirje Kelalta, että pari viikkoa menee sen tuloon. Viime vuoden pakkaus näyttää musta sikäli kivalta, että olen enemmän unisex-vaatteiden kannattaja kuin minkään pääkallo/rimpsuhelma-tyylin.

Tukivöistä tuli mieleen, että meidän mammajoogakurssilla mainittiin yhdeksi vaihtoehdoksi huivi. Eli otetaan yksi iso pitkulainen huivi, ja laitetaan se alavatsan/lantion aluelle tosi napakasti ja päälle solmu. Tuntui mun mielestä hyvältä, mutta *kopkop* itsellä ei ole lantio nyt vaivannut varmaan yli kuukauteen.

Inya, rv27?

Foxie82
Tsemppiä kaikille flunssankourissa kärvisteleville sekä muista syistä kipuileville. Jotenkin alkaa tuntua siltä, että olen niitä harvoja joihin flunssa ei ole iskenyt *koputtaa puuta*.

Äitiyspakkaus on saapunut postiin. Laitoin lapun tuossa miehen matkaan kun hän lähti etsiskelemään rakenteilla olevaan ralliautoonsa osia. Nyt odotankin sitten iltaa, että pääsen hypistelemään siellä olevia tavaroita.

Inya: mulla meni sen kirjeen tulon jälkeen viikko tuossa paketissa eli eiköhän se sullekin sieltä kohta tule :)

Haikara: Täällä on kanssa bongattu ekat raskausarvet tai noh, ekat raskauden aiheuttamat arvet. Tosin en ole kyllä kauheasti jaksanut itseäni rasvailla kun totesin, etä tuskin niiltä tulen välttymään kun nuorempanakin tuli niin helposti.

Täytyy tässä taas aloitella tuo kevyempi ruokailupuoli, kun seuraava neuvola on keskiviikkona. Tosin nyt ei kyllä tuo paino ole kauheasti lisääntynyt, mutta täytyy kuitenkin ottaa varman päälle, jotta välttyisi turhilta saarnoilta, onhan sitä kertynyt jo rapian 16 kg. Samaan syssyyn olisi sitten neuvolalääkäri, joten pääsee kuulemaan tuomion saako jatkaa samaa rataa vai pitääkö hieman höllätä menoa...

Pikaista paranemista kaikille! Jäljellä oleva matka ei ole enää pitkä elikkäs voiton puolella ollaan :)

Foxie, 27+4

Foxie82
Kaivelin taasen tuota listaa menneiden sivujen syövereistä...

Toukokuun 2009 odottajat:
2.5.09 Aurorah, kolmas, vm -76, KYS, tyttö
2.5.09 simpsa, esikoinen, vm -78, KOS, poika
4.5.09 Rei, esikoinen, vm. -83,TAYS
5.5.09 miida, esikoinen, vm -83
7.5.09 Tiuku72, kolmonen, SEKS , poika (lapsivesitutkimus)
7.5. Haikara80, esikoinen, vm -80 HUS
8.5.09 Isabel, kakkonen, vm -79, poika
9.5.09 Henttulivei, kakkonen.vm -80 PKKS
14.5.09 Nitta, toinen
17.5.09 Punatulkku, kakkonen, vm -81, TYKS
21.5.09 Milla¤, kakkonen, vm -82, tyttö
22.5.09 Tikrutar -77, esikoinen (km 04/08), SEKS
23.5.09 Inya -81, esikoinen, HUS/Jorvi
24.5.09 Mipsa
24.5.09 Foxie82, esikoinen, vm -82, K-HKS, poikaolo
25.5.09 Taisha, kolmas , vm -77, TYKS, tyttöfiilis
28.5.09 Tinka77, kakkonen, vm.77, JS

miida
Ei vielä oo äitiyspakkaus saapunut tänne! Odotan kovasti tän päivän postia, jos sieltä tulisi lappu, että voi hakea postista!

Eilen innostuin siivoamaan, ja siivoilin vauvan huonetta, lähinnä järjestelin kaappitilaa vauvan tarvikkeille. Hoitopöydän laatikoihin mahtuu jonkun verran tavaraa, mutta sitä pientä vaatetta ja tavaraa on (tai tulee olemaan) sen verran, että lisää tilaakin tarvii. Siivosin myös koko asunnon, hinkkasin keittiön puhtaaksi yms. Joku pieni siivouskärpänen vissiin puraisi!:)

Tyyppi on liikkunut mahassa taas aktiivisesti. Nyt tuntuu potkivan jo kylkiluita kohti.. Tuntuu aika ahtaalta tuolla mahassa, vähän epämukavaakin välillä kun baby on ottanut huonon asennon siellä. Mut täytyy kestää :) Kivaahan se on kun tuntee liikkeitä. <3

Tinka77
Hellou kaikille...

Toivon kaikille pikaista paranemista flunssasta etc. Meillä on töissä käväissyt vatsatautia ja influenssaa, itse olen vielä välttyny molemmilta ja toivottavasti näin on jatkossakin.

Tuli taas töissä toimarilta sellaista moskaa suustaan mulle, uhkailua ja motkotusta asioista jotka ei edes mulle kuulu ja luonnollisesti mussa säästetään eli en saa 3kk firmalta mitään, mutta toimari kyllä kävi firman piikkiin ulkomailla ja 10 000€ meni kuulumma hiukan vahingossa. Teki mieli sitä ukkoa tirvasta. En kuitenkaan tirvassu, mutta ensi viikolla jo lähtee ensimmäinen hakemus muualle töihin. Olis semmoinen 3v virka haussa jonka aloituskohta on joustava. JOspa ne ei tuijottas liikaa mun raskautta, sormet ristiin. Joka tapauksessa en voi jatkaa tuolla entisessä, itken ja stressaan ihan liikaa jo monen mielestä. Onneks on tukijoukkoja kotosalla ja kavereissa. Sieltä on ny lähdössä ehkä muitakin samoista syistä, yksi lähtijä on aika varma, ei vaan jaksa enää sitä toimaria.NOh, tulipa omaa napaa.. Tavallaan kyllä helpotti kun aloin väsätä hakemusta virkaan (vaikka tuskin sitä nyt ees saisin), askel jo pois sieltä "hullujen huoneelta".

Kävin eilen neuvolalääkärillä. Verenpaineet edelleen alhaalla mutta nyt sitä jotenkin jo ottaa niin rauhallisesti että ei pahemmin haittaa. Hemppa ei onneks ollu laskenu kuin pikkiriikisen, joten en joudu rautakuurille. Painoa on nyt tullu melkein 4kg alkupainoon nähden. Sokerirasitustestiin en ehkä joudukaan, kaikki on ollut nyt puhdasta etc.. ja kai Espoon kaupunkikin säästää. Lääkäri ei asiasta pukahtanutkaan, ei myös terkkari ja missään ei ole mainintaa testistä. Ihan ekalla kerralle ihan raskauden alussa terkkari pohti josko joudun siinä rasitustestissä käymään. Seuraava aika on nyt vasta maaliskuun lopussa, 4 viikon päästä ja siinä vaiheessa ollaan jo yli 31 viikkoa, joten ehkäpä se nyt sitten jää.

Masuasukki tykkää olla jo pää mun "jalkojen välissä" ja lääkäri testaili ettei ole kiinnittyny, ei ollut kun liikkuui työnnettäessä.. toimenpide ei vaan ollut "kiva"!! Ja masukki suuttui ja potki vimmatusti. Paikat ok kunnossa vielä, mutta täytyy jatkaa varovaisuuslinjalla että pysyykin. Sain nyt pitää viimeiset 2 kesälomapäivää pois, ja eilen nukuin 4h päikkärit ja illalla aikaisin nukkumaan. Taitaa olla kroppa ja pää väsyneitä.

Jorviin täytyy vielä soitella ja tiedustella infektiotestien tulokset. Tietää sitten tartteeko iskee mut antibioottitippaan synnytyksen alkaessa sen streptokokin takia.. we´ll see..

Nyt lähden miehen kanssa kaupungille hiukan kauppoihin ja kahvilaan istumaan. Ihanaa. Esikoinen jää mummon kanssa riehumaan. Laatuaikaa, jesh.

Tulipa taas vuodatettua...

Tinka, 27+1

Rei
Inya, kommentoin heti sun kirjoittamaa tuosta neuvolalääkärin tekemästä sisätutkimuksesta. Olen tehnyt saman huomion. Olen hoitanut ennen raskautta kaikki gynekologiaan yms. liittyvät asiat yksityisellä puolella. Siellä tutkimukset ovat olleet aina hellävaraisia eivätkä lainkaan epämiellyttäviä. Nyt raskauden myötä neuvolalääkärin ja terveyskeskusten lääkärien tekemät sisätutkimukset ovat aivan eri luokkaa, suorastaan melkein sattuu. Eilen taas kävin yksityisellä ja huomasi kyllä eron, ei tuntunut missään, ei edes oikeastaan huomannut!

Rei 30+4

isabel*
Noista neuvolalääkäreistä, mä en ole käyny kertaakaan lääkärillä koko raskauden aikana... siis maanantain kerta oli ensimmäinen.. jotenkin ihan ihme touhua. ja tosiaan, se ronkkiminen oli kaikkea muuta kuin kivaa, sattui ihan kauheasti.
Täällä on supparit hiukkasen antanu periks, joten ihan toiveikkaana ollaan.
Harmi että moni on kipenä, ja Tinka, ei kuulosta järin kivalta tuo sun työtilanne. Pidetään peukut pystyssä että saat sen toisen työn. Ei työpaikassa, jossa ei viihdy kannata itteensä kärventää, sellaseen tulokseen mä oon tullu. Ja miten ihmeen usein nuo pomot onkin niin usein jotain täystolloja... en oo vielä törmänny kovin hyvään pomoon tähän mennessä.
ihanaa, viikonloppu! vaikka maatessa menee, mutta kuitenkin, perheen kanssa saa olla eikä yksin kotona. ja tänään jo 30+0 menossa, pikkuhiljaa eteenpäin : )

Isabel

#Ansku84#
Tukkeudun tuolta kesäkuisista :) Isabel; mulla on sama homma ollu esikoisesta ja nyt tästä toisesta vähä pahempi mutta kuitenkin tulin tuosta sisätutkimuksesta kirjotteleen. Oon käyny monet kerrat lääkäreillä ja nämä "perus tk-lääkärit" ei tiiä aina että miten se pitäs tehä tämmösissä tapauksissa. Ne tosiaan tutkii kädellä ja tosi kovastikkin. Nyt nämä erik.lääkärit kellä oon polilla käyny ovat sitä mieltä että tämmösissä tapauksissa (kuten me :D) ei kannata kädellä koskea lainkaan. Se pahentaa tilannetta. Mulle on sanottu että jos joku meinaa kädellä tutkia jne voin sen kieltää. Viimesin kokenut lääkäri äitipolilla sanoi että nopea tutkimus ultralla alakautta ja silloinkin on varottava painamasta kohdunsuuuta. Turhaan kai sitä kädellä tutkitaan kun ultrallakin näkee helpommin. Ja muutenkin turhat tutkimukset pahentaa tilannetta. Koitahan jaksella!

Tiuku 72
MIkähän nyt on tullut kun sain pitkän päänsäryttömän kauden päätteeksi taas päivittäisiä päänsärkykohtauksia. Nämä ovat aivan kamalia. Nyt pitäisi kehittyä aivoissa jotain joten en millään viitsisi syödä särkylääkkeitä päivittäin.
No tuo aurinko ei tee päänsärylle hyvää. JOudun sisälläkin laittamaan sälekaihtimet kiinni.

Kävin kasvuseurantaultrassa ja se meni hyvin. Sain jopa vastauksen miksi sokerirasituksen raja-arvot heittelevät. Raja-arvot ovat matalemmat jos verinäyte otetaan kyynertaipeesta ja korkeammat kuten minulla kun näyte otettiin sormenpäästä.

Yhteistyössä