Toukokuiset 2009

• Viestiketjun aloittaja ...
  • Ensimmäinen viesti
Foxie82
Tiuku: Aika hurjaa ettei äitisi ole huomannut mitään! Katsotaan pääsetkö loppuunasti ilman että ymmärtää mistä on kysymys vai ajatteleeko sinun vain lihonneen. :)

Itse asiassa meilläkin töissä tuo siivooja hiffas vasta kuluneella viikolla kysäistä, että odotanko, vaikka ei tuota mun pötsiä voi olla noteeraamatta. Sf-mittakin tiistaisessa neuvolassa oli jo 24 cm. Tosin yläkäyrän yläpuolelta on tipahtanut yläkäyrälle.

Täällä vaivaavat nyt nuo kuivuneet limakalvot. Nokka on ihan rutikuiva varsinkin öisin. Jossain mulla pitäisi kyllä olla ihan apteekista ostettua limakalvojen kostuttajaliuosta, jonka pitäis helpottaa. On koostumukseltaan pelkästään 0,9 % suolaliuosta, joten uskoisin sitä voitavan käyttää. Flunssa on toistaiseksi pysynyt poissa, vaikka se kovasti yrittääkin tehdä tuloaan. Pikaista paranemista heille, joihin se on iskenyt!

Sain eilen palkanlaskijalta tiedot noist amun palkallisista poissaolojaksoista. Sen perusteella laskeskelin, että eihän tässä ole kuin n. 9 viikkoa enää töitä kunnes pääsee mammalomalle! Mulla on töissä yks arkiston siivousprojekti kesken, jonka
ajattelin saada valmiiksi ennen lomille jäämistä. Täytyy mitä ilmeisemmin tehdä sitä ahkerammin, jotta sen saa alta pois ja voi viimeiset työpäivät sitten vain nautiskella siitä rauhallisesta työnteko arjesta.

Eilen kävin vilauttamassa tuota autoa autoliikkeessä, ottivat valokuvat vakuutusyhtiötä varten sekä laittavat tarvittavat osat tilaukseen. Luultavasti ens viikon puolivälin paikkeilla sen saa korjattavaks. Ihan hyvä, kun hieman nolottaa ajella tuolla autolla. Mitäköhän noi meitin naapurit oikein ajattelee mun ajotaidoista kun tässä reilu kaks vuotta sit pyyhkäsin tuohon yhteen ojaan ja sattuivat tulemaan vastaan. Nyt kun ajelin kotiinpäin niin heidän poikansa tuli mua vastaan. Taitaa olla jokin Murphyn laki, etä aina kun sohlaan auton kanssa niin joku naapureista osuu paikalle!

Ai niin muistui tuossa viime viikonlopulta mieleen sellainen mukava tapaus kun mummo oli käymässä. Hänen mielestään mun pitäis käyttää miesten vaatteita, jotta maha ei näy ja työkaverit ei näin ollen saa tietää. Lisäks kauhistui kun sanoin olevani tekemisissä myös asiakkaiden kanssa. Tosin jätin nämä kommentit ihan omaan arvoonsa, tuumasin hälle vain hieman suuttuneena, että työkaverit tietää ja mulle on aivan sama mitä asiakkaat ajattelee. Liekö hänen nuoruudessaan asiat olleet hieman toisella tolalla kuin nykyaikana.

Leppoisaa lauantaita kaikille!

Foxie, 24+6

Foxie82
Kävin vielä kaivelemassa tän odotuslistan tuolta parin sivun takaa.

Toukokuun 2009 odottajat:
2.5.09 Aurorah, kolmas, vm -76, KYS, tyttö
2.5.09 simpsa, esikoinen, vm -78, KOS, poika
4.5.09 Rei, esikoinen, vm. -83,TAYS
5.5.09 miida, esikoinen, vm -83
7.5.09 Tiuku72, kolmonen, SEKS , poika (lapsivesitutkimus)
7.5. Haikara80, esikoinen, vm -80 HUS
8.5.09 Isabel, kakkonen, vm -79, poika
9.5.09 Henttulivei, kakkonen.vm -80 PKKS
14.5.09 Nitta, toinen
17.5.09 Punatulkku, kakkonen, vm -81, TYKS
21.5.09 Milla¤, kakkonen, vm -82, tyttö
22.5.09 Tikrutar -77, esikoinen (km 04/08), SEKS
23.5.09 Inya -81, esikoinen, HUS/Jorvi
24.5.09 Mipsa
24.5.09 Foxie82, esikoinen, vm -82, K-HKS, poikaolo
25.5.09 Taisha, kolmas , vm -77, TYKS, tyttöfiilis
28.5.09 Tinka77, kakkonen, vm.77, JS

Taisha.
Heippa teille pitkästä aikaa..:) Mä olen niin väsynyt nykyään, että en iltaisin jaksa koneelle siirtyä, joten kuulumisten kirjoittelu on jäänyt.

Tiukuko se oli joka nenäsumutteen käyttöä mietti? Mä joudun taas keväällä käyttään allergiaoireisiin nenäsumutetta ja lääkäriltä sekä apteekista sanoivat että vaikuttaa niin paikallisesti, että ei liene nuhasumutteistakaan haittaa..

Jälkisupistuksia mäkin mietin eilen äitini kanssa, kakkosen jälkeen olivat jo sitä luokkaa, et synnytys jäi kevyesti toiseks niiden rinnalla. Ja kuulemma pahenevat vaan jokaisen synnytyksen myötä, huh!

Mä sain eilen laitetttua Kelalle paperit eteen päin, tosin 6kk:n tulotiedot toimitan myöhemmin, kunhan saan jotain arviota palkanlaskijalta.

Neuvolassa kävin pari viikkoa sitten, seuraavaks ois lääkäri parin viikon päästä, miettivät, että pitäiskö mun jäädä jo saikulle, kun alan olla aika uupunut ja aneeminen. Mä lupasin ottaa rauhallisesti tän kuun ja koittaa jotain muuta rautavalmistetta, ettei vielä tarvitsis jäädä kotiin. Tosin väsymys on sitä luokkaa, että iltaisin en tee muuta kuin kiukuttelen miehelle ja lapsille kaikesta..:( todella kypsää toimintaa. Mutta kun yöllä herään kolmelta vessaan, en sen jälkeen pariin tuntiin saa unta ja sitten onkin jo noustava ylös. Yritän kuitenkin jatkaa töissä mahdollisimman pitkään, sillä haluaisin edes tästä kunnon äippärahat ja ne täytyy laskea viimesten tulojen mukaan. Vuonna 2007 olin vain kolme kuukautta palkkatöissä ja loput vanhempainvapaalla ja hoitovapaalla, joten niissä ei juuri kehumista ole..:(

Joku mainitsi vasta siirtyneensä mammahousuihin..Mä olen hieman kade, sillä itse oon joutunut niihin siirtymään jo kolmannella kuulla..:) Kiloja on nyt tullut iloiset 14 ja niistä suurin osa rintoihin ja vatsaan, loput tasaisesti ympäri kroppaa. Ulkopuoliset väittävät, että eihän sulla ole muuta kuin maha, mutta itse koen oloni kovinkin kömpelöksi.. No, samoissa lukemissa on menty edellistenkin kanssa..

Tulipa taas höpötettyä omaa napaa varsin sujuvasti, pahoitteluni siitä..

Yhtään vauvanvaatetta en ole vielä sortunut ostamaan, en ole juurikaan edes hypistellyt niitä kaupoissa. Jotain uutta haluan kuitenkin tällekin hankkia, ehkäpä sitten lähempänä laskettua aikaa. Vanhat vaunut saavat kelvata, täytyy vain ostaa seisomalauta niihin, mikäli tämän hetkinen kopuksemme pääättää pikkusisaruksen synnyttyä lopettaa kävelemisen..:) muutoin ajattelin liikkua paljon myös kantoliina- rattaat yhdistelmällä..

Mitäs vielä, johan tässä tätä olikin..Mukavaa lauantai-iltaa kaikille!

-Taisha, 24+5 (joka muuten lunttasi Foxielta rv:t kun ei pysy laskuissa enää..)

Milla¤
Enpäs ole tiennytkään että jälkisupistukset voi olla pahempia kuin varsinaiset! Mulla ei sektion takia ehtinyt tulla ihan kunnon supisteluja (vesi meni ennen sovittua leikkauspäivää), joten en oikeastaan tiedä niistä synnytyssupistuksista. Jälkisupistuksia kyllä tuli esim. pissatessa ja imettäessä. Kerrankin puhuin appiukon kanssa puhelimessa ja samalla imetin, kun sitten tuliki oikein jämerä supistus. Näin suurinpiirtein tähtiä ja myötäilin vaan apen juttuja.

Olikos se Rei joka mietti rintsikoita.. Mulla ainakin kasvo tissit vasta sitten synnytyksen jälkeen, ja ihan hirveästi! Tosin ne vähän tasaantu reilun viikon jälkeen, kun tissejä ei enää ollu niin paljoa enää kainaloissa asti. Ensisynnyttäjät vinkkijnä: ottakaa rintapumppu synnärille! Se kipu voi olla kamalaa, kun rinnat on ihan muhkuroilla ja tukossa..

Sympatiat Simpsalle sappikivien hoitoon!

Hahhaa, ai olet Tiuku lihonut! Mahtaa äitisi ihmetellä..ja vielä enempi sitten toukokuussa.

Miettikää että nyt on jo helmikuu!! Kohta meillä on jo pienet kääröt <3
Tilasin huutonetistä sellasen kantopussin kesävauvaa ajatellen. Entuudestaan mulla on musta kantoliina, mutta se on kuuma jo itsessäänkin ja vielä se musta väri. Aattelin että se on hyvä ko on tuo esikoinenki, jonka perässä saa juosta.

Mulla vauva hikkailee päivittäin!

Nyt pitää taas mennä..lupasin tuolle pojalle että lähetään leikkipuistoon kunhan valostuu..
Hyvää alkavaa viikkoa!
Milla 25+3

Foxie82
Taisha: On se hyvä, että jollekkin muullekin tulee noita kiloja samaa vauhti mitä mulla. Nyt ois tupsahtanyt sellaset 16 kg ja tosiaan rintoihin ja mahaan suurin osa ja loput ympäri kehoa. Kukaan ei usko, et mulle ois tullu noin paljoa.

Nyt oon taas hyvällä omalla tunnolla syöny kaiken maailman herkkuja. Sipsejäkin sorruin ostamaan kuukauden tauon jälkeen, mut onneks täs on viel kolmisen viikkoa seuraavaan neuvolaan.

Niin äläkä Taisha luota noihin mun laskemiin viikkoihin. Välillä itekkin hieman hukassa...

Foxie, 25+0

Haikara80
Saa aina hymyn naamaan kun pääsee lukemaan että muut ajattelevat juuri niinkuin minäkin - herkut on ihan jees kunhan ei ole neuvolaa lähipäivinä ;) Niillä on kova valta meihin, neuvolantädeillä!

Isabel*
Samoin Haikara, huvittaa että muutkin näköjään laskee millon voi napsia herkkuja, varsinkin suolaista, juuri ennen neuvolaa en "uskalla" syödä mitään hirmu suolasta joka keräis ylimäärästä nestettä ja näkyis sit puntarilla : ) Mutta muuten kyllä sillon tällön tekee mielettömästi mieli sipsejä sun muuta ihanaa. Ja sillon niitä uskaltaa syödäkin : )
Hauskaa Tiuku ettei äitis ole huomannut : ) Mahtaa olla ylläri hänelle sit toukokuussa jos sinne asti on ihan lihomisaatteissa..

Foxie, nuo meidän mummut on ite saanu lapsensa tosiaan hieman eri aikakaudella, joten ei kannata turhaan niistä kommenteista hermostua, mäkin olen saanut kuulla kaikkea mielenkiintosta mummulta : ) vaikee vaan siinä tilanteessa olla ottamatta nokkiinsa.
Mä en muista että mulla olis ollu esikoisesta jälkisuppareita, nyt mä sain ihan uuden aiheen mitä oottaa kauhulla, hih.
Mäkin suosittelen sitä rintapumppua, on kyllä erinomainen kapistus niinä ekoina viikkoina kun rinnat on ihan täynnä ja tukossa.
meiltä olis lauantaina saanu koiran halvalla ; ) Meinasin ihan tosissani saada hepulin kun koira niin innoissaan loikki kuin päätön kana hangessa ja mä yritin siis toisella kädellä lykätä rattaita samaisessa hangessa... kiva toisella lykkiä eteenpäin ja toisella kiskoa koiraa takaisin päin, en meinannut tulla eteenpäinmenosta tuon taivaallista. Ja kun tosiaan se pieni suloinen karvaturri painaa sen lähemmäs 60 kiloa niin siinä voi olla pitelemistä kun se innostuu : ) Yleensä mies on tullu mukaan nää viime kuukaudet noille lenkeille kun se pelkää että koira kiskasee mut kumoon tai muuten vaan ei tee se nykiminen mahalle hyvää, mutta nyt se niin innoissaan teki saunaa että hiivin vähin äänin lenkille. Kun sais tuon saunan ja sit muutenkin talon valmiiks...mikä urakka. ei ikään enää uutta taloa : )
Ja mä päätin myös että meille tulee uudet emmaljungat, nyt pitäis saada myytyä nuo esikoisen vaunut ensin tieltä pois. Kun tuosta on nyt selvästi tullut elämää suurempi kysymys niin mä annan periks, kerranhan täällä vaan eletään. Eipä meillä muita hankintoja ookaan ollenkaan.

Isabel 27+3

Aurorah
Oi teitä jotka saatte herkkuja syödä ilman huolta :( Mulla loppui herkuttelu kyllä ku seinään kun diabetes varmistui. Syöminen on nyt tosi säännöllistä; kolme pääateriaa ja pari-kolme välipalaa. Viikonloppuna kyllä söin täytekakkupalan, kun juhlittiin kuopuksen 9v. synttäreitä. Mutta ei tosiaan enää uskalla esim. suklaata kuin silloin tällöin maistaa, sokerit paukkuu jo ihan tavan aterioistakin. Joten nauttikaa minunkin puolesta :)

Mullakin masussa hikka, monta kertaa päivässä. Välillä ihan säälittää pieni, kun hikottaa niin usein ja kovasti. Tuntuu itsekin hermostuvan aina siihen, mahdoton mylttääminen alkaa aina hikan aikaan. Taisi muuten typykkä viime yönä kääntyä pää alaspäin, tänään on potkut tuntuneet yläosassa vatsaa. Varmaan hoksasi, että tilaa riittää paremmin :) Toivottavasti nyt vaan pysyykin "oikein" päin!

Vielä kuusi viikkoa töitä..huoh :)

Aurorah 28+3

Nitta.
Nyt teidän juttuja lukiessa muistin tosiaan masu-hikan.. Esikoinen hikotteli aika usein, tämä pikkuinen ei vielä ollenkaan.. mutta liikkuu ja potkii kyllä senkin edestä.
Huh, mulla on jo tosi iso maha, painoa on tullut varmaa 13kg. Ja aivan sama juttu täälläkin.. ajattelin et sitte neuvolaa edeltävinä päivinä vois syödä vähä kevyemmin. :D
mulla esikoisen jälkeen oli kamalat jälkisupistukset. Tyttö synty sektiolla ja sit sain supistavaa lääkettä niin voi jestas olin kipeä, melkee sen seuraavan yön valvoin niiden supistusten takia. Ja kuulemma tosiaan pahenevat seuraavalla kerralla, apua.

Milla kerto hommanneensa kantopussin, minäkin haaveilen semmosesta, näin kaverilla vasta sellasen.. voiski kysyä, josko luopuis siitä kesällä vai vieläkö on tarvetta..

Oon taas ollut tosi väsynyt ja työt ei oikein huvita. Vielä parisen kuukautta pitäis jaksaa. Kelan lappuja en oo vieläkään saanut takaisin, vaikka reilu sitten ne vein. Tympii tää odottaminen, haluaisin jo nähdä päätöksen ja miten saa sitten rahaa.
Mutta nyt taidan keittää isännälle kahvit, että saan hänet ylös sohvalle (ja pääsen sinne ite)
Vointeja, Nitta 26+4 (?)

kertyneistä kiloista
Anteeksi kun tunkeudun kesken juttujenne, mutta
ihan uteliaisuudesta ja johtuen omasta painonnousustani, nyt 14kg luokkaa ja meneillään rv 25 kyselisin.. Miten neuvolantäti on suhtautunut käydessänne nlan puntarilla?

Minä sain ainakin viimeksi kuulla, että liikaa on tullut ja jos sama tahti jatkuu loppuun saakka se olisi "katastrofi"... Sokerirasituksessa ei ole ilmennyt mitään ja pissi ollut puhdasta, joten en ole stressannut vaan syönyt myös hyvää kuten ennenkin.
Oletteko saaneet satikutia? Ahdistaa nuo puntaroinnit.

Haikara80
Hei vierailijamme,

Meillä toukokuisilla taitaa olla yksi yhteinen ahdistuksen aihe - neuvola ja punnitus! Huutia on siis jonkun verran tullut kiloista. Itselleni on nyt tullut 8 kg ja huomenna käynnistyy viikko 29. Ennen joulua oli tullut yli 600 g / viikko mutta sen jälkeen vähän rauhoittui.
Ei noista kiloista kai pitäisi stressata. Totuus on kuitenkin se, että jos syö kahden edestä ja herkuttelee koko raskauden ajan, ihan niinkuin muulloinkin, lihoo mutta samalla vaan paino nousee muutenkin.

Rei
Hei kaikille!

Tsemppiä kaikille painonnousun kanssa stressaaville. Toivottavasti kukaan ei ota liikaa stressiä, ettei odotus mene pilalle! Ihmiset ovat niin yksilöllisiä ja kilotkin tulevat toisille herkemmin eikä niille aina vain yksinkertaisesti voi mitään!

Mulla oli tänään neuvola, lääkärineuvola. Kaikki oli kunnossa. Mun kohdunsuu on hmmm.. mitenkähän lääkäri sen ilmoitti... jotenkin kuitenkin heti suoraan edessä... (?). Normaalistihan esim. seksiä saa raskauden aikana harrastaa ihan normaalisti, mutta me saatiin pieni rauhoitusneuvo. Extrahellää ja extrarauhallista tempoa. Muilla kokemusta/tietoa?

Lisäksi kävin tänään keuhkolääkärillä, kun mulla on astma perussairautena. Ei onneksi kovin paha eikä vaikeaoireinen. Toiveissa oli, että olisin saanut jättää lääkkeet pois loppuraskauden ajaksi, mutta toisin kävi :( Oireet ovat hieman pahentuneet ja täytyy ruveta syömään vahvempia lääkkeitä. Onneksi kuitenkin lääkkeistä ei ole vauvalle mitään haittaa, vaan parempi vain, että happi kulkee varmasti kunnolla. Synnytystilanteessa lääkkeiden käyttö on vielä vähän epäselvää. Yhdessä lääkkeessä on vaikuttavana aineena sama, jota käytetään raskaudessa ennenaikaisten supistusten vähentämiseen.

Eilen saatiin äityispakkaus :) Tuli viime vuoden malli.

Rei 28+1

Foxie82
Vierailijalle: Eipä tuo neuvolantäti ollut viimeeksi moksiskaan tuosta painonnoususta. Sitä edeltävä kertana taas meinas pitää pienen saarnan kun oli tullu 8 kg 6 viikossa (kiitos joulun), mut selvisin siitä kun ite reagoin asiaan sanomalla lisääväni liikuntaa... Tosiaan 16 kg on tullut nyt kaiken kaikkiaan, eikä sokerirasituksesta oo mitään tietoa.

Rei: Eipä mulla ole kokemusta/tietoa sun saamasta rauhoitusneuvosta.

Täällä ollut tänään väsymys päivä. Eilen oltiin taasen pirteitä kuin peipposet. Kumma miten nuo vireystilatkin vaihtelevat. Karkasin töistäkin tuntia etuajassa kun en yksinkertaisesti jaksanut pitää silmiä auki ja lisäks jomotteli tuota alaselkää. Selkä on kiusannut nyt koko illan. Saas nähdä helpottaako yön aikana...

Foxie, 25+2, kai?

Tiuku 72
Hei vierailija. Minulla tuota elopainoa oli jo ennen raskautta ja tokaisin heti ensitapaamisella etten halua kuulla täällä saarnaa painosta, sillä en ole tyhmä.Tiedän itsekin että sitä on liikaa ettei siitä tarvitse erikseen mainita sillä neuvolaan on muuten todella ikävä tulla. Niinpä terkkari ei ole koskaan painosta puhunut mitään. Sokerirasitus oli kohdillaan. =) Sovi vaikka terkkarin kanssa että ohjaa sinut jatkotutkimuksiin jos epäilee jotain turha siitä on numeroa tehdä erikseen joka kerta.

Käyttäkää hyvät naiset räväkkää kieltä niin ei teitä jyrätä mennen tullen terkkarilla.

Rei
Mua jäi vaivaamaan toi mun neuvolakäynnin istukan ja kohdunsuun sijainti aivan edessä ja juttelin muutaman asiaan vihkiytyneen tutun kanssa plus sairaanhoitajasiskon kanssa. Kaikki ihmettelivät, että kuinka mua ei aiota ottaa seurantaan ja ultrata säännöllisesti, että jääkö istukka siihen ihan eteen vai nouseeko vielä. Jos istukka on edessä, niin normaali alatiesynnytys ei välttämättä onnistu, kun istukka olisi tulossa sieltä ensin pois.

Yhteistyö meidän neuvolan ja yksityisen lääkärikeskuksen (jossa ultrat tehdään) välillä ei kyllä oikein suju... neuvola ei sieltä saa mitään tietoja, joten kaikki pitäisi itse tajuta kysyä ja selvittää! Ihan sattumalta satuttiin miehen kanssa kysyä istukan sijainnista joulukuun rakenneultrassa ja siellä katsottiin, että kappas vain sehän onkin ihan edessä. Mutta ei muuta infoa. Seuraavalla neuvolakäynnillä tammikuussa otin asian puheeksi ja neuvolatäti kysyi, että eihän ollut kuitenkaan sieltä ensimmäisenä tulossa? Vastasin, että en tiedä, koska en todellakaan ymmärtänyt tuollaista kysyä!! Neuvolatäti harmitteli, kun he ei saa sieltä mitään infoa, lappuja tms. Ja nyt tällä viikolla neuvolassa lääkärikäynnillä sisätutkimuksen yhteydessä tulee taas puheeksi toi istukan/kohdunsuun (?) sijainti... mutta ei muuta. Puuh.

Hermostuin ja varasin yksityiselle lääkärille ajan. Onneksi olen tän viikon talvilomalla, saa rauhassa kotona riehua :)

Rei 28+3

Aurorah
Kävin taas Vappua moikkaamassa; typy on jo 1,5kg :) On kasvussa n. viikkoa raskausviikkoja edellä, mutta koska kasvaa tasaisesti, niin tuskin johtuu diabeteksesta..eli ei ole "lihava", muuten vaan isokokoinen :) Suloiselta tyttö kyllä taas 4D-ultrassa näytti, posket oli jo vauvan pyöreät :) Insuliiniannosta joudun taas nostamaan, mutta muuten kaikki mainiosti. Pakkauskin tuli viikko sitten, viime vuoden mallia. Tulevia isoveljiä kovasti hihitytti pakkauksen parisuhdeopas, jonka kannessa "setä juoksee pippelit paljaana" :) Meinas naurattaa äitiäkin :D

Rei; onko sulla istukka siis kohdunsuun edessä vai kohdun etuseinässä? Jos se on etuseinässä, ei sen pitäisi vaikuttaa synnytykseen mitenkään. Ja kyllähän istukka "nousee" jonkinverran kun kohtu kasvaa, jos se kovin alhaalla on. Mutta kannattaa kyllä selvitää asia ehdottomasti!

Mukavaa loppuviikkoa,
Aurorah 28+6

Haikara80
Vautsi Aurorah, varmaan hienoa nähdä vauvan kasvot! Meillä on kanssa postissa äityispaketti odottamassa, odotan jo innolla kuvailemaasi kirjaa ;)

Muutoin on ollut nyt pari päivää niin tankki olo...flunssa+suklaan mässäily eivät ole koskaan hyvä yhdistelmä. Lisäksi napsin tuossa pari päivää sitten pistaaseja - huh, mikä turvotuskin vielä! Nyt pitää ottaa itseään niskasta kiinni ja syödä taas terveellisemmin (lähestyyhän se neuvolakin :))

Aloin huuto.netissä huutamisen eilen, totesin ettei ole mitään järkeä ostaa kaikkea uutena kun saa ihan uutta vastaavaa puolella rahalla. Jää sitten rahaa säästöön vaikka jotain perhereissua varten!

Viime yönä oli eka painajainen, siis semmoinen että vauva syntyi eikä osattu mitään ja kaikki tarvikkeet puuttuivat eikä imetyskään onnistunut! Tietoisesti en panikoi yhtään mutta ehkä alitajunta paljastaa todellisen luonteen!

Haikara 28+1

Taisha.
Rei: samaa oisin sanonut kuin Aurorahkin, eli jos ovatkin tarkoittaneet, että istukka on kohdun etuseinässä, eikä kohdun suulla? Mulla on kaikissa raskauksissa ollut istukka etuseinässä, ei ole vaikuttanut synnytyksiin, mutta liikkeiden tuntemiseen alkuvaiheessa kyllä..

Mä olen täysin kypsä työntekoon ja lasken päiviä loman alkuun..Oon niin väsynyt, että kaikki tekeminen on vaan suorittamisa, enkä jaksa nauttia mistään..Plääh..Onneksi ens viikko on löysempi, eikä kaikki työyhteisön jäsenet ole paikalla..;)

Huomenna pitäis tulla palkanlaskijalta tulotodistus, laski sen kovin äkkiä, joten hiukan hirvittää, miten alakanttiin on tulevat tulot arvioinut..Toivottavasti en oo turhaan painanut puoltatoista vuotta pitkää viikkoa..

Noin, jospa mä menisin muualle valittamaan..

-Taisha, rv öö..25+jotain?

Foxie82
Aurorah: Varmasti ihana nähdä tulevan lapsosen kasvon piirteiden kehittyvän :) Voi kumpa sitä itsekin pääsisi kurkkaamaan tuonne vatsaan miltä siellä mahdetaan näyttää.

Rei: Ilkeetä kun tuo neuvolan ja ultrien välinen yhteistyö ei toimi. Tosin hankala mennä itsekään sanomaan miten se meillä toimii kun tarvetta ei ole tullut.

Taisha: Eipä tässä mene enää kauaa kun päästään mammalomalle. Taidetaan muuten jäädä aikalailla samaan aikaan, tosin edellettyäen, että aloitat sen 30 pv aikasemmin. Toivotaan, että palkanlaskijas on osannu laskee tulot oikein :)

Täällä on täysinäinen olotila. Asukki on päättänyt mitä ilmeisemmin siirtyä ylemmäs, koska olo on aika tukala tuossa vatsalaukun alapuolella. Toisaalta en valita kun aiemmin on potkinut alaspäin juuri tuohon kohdunsuun kohdalle, joka sekään ei ole mitään kovin mukavan tuntuista. Muutenkin tuntuu, että vatsa on ottanut jonkin kasvupyrähdyksen tässä parin päivän aikana. Nahka alkaa olla aika pinkeenä. Takki menee vielä toistaseks päälle, mutta saa nähdä kuinka pitkään.Pahempia raskausarpia ei ole vielä tullut, mutta tuossa katselin itseäni peilistä niin pieniä alkuja taitaa olla noiden vanhojen päällä. Nuo aiemmat arvet tulivat teininä kun pituuskasvu loppui ja aloin levitä. Olin ala-asteella sellainen alipainoinen hujoppi :)

Jee! Huomenna on perjantai ja taas yksi työviikko vähemmän. Meillä tais työnantaja vasta tällä viikolla reagoida, et oon jäämässä pois. Pitäisköhän kurkkasta mollin sivuille onko sijainen pistetty jo hakuun?

Ison pötsin kanssa tuskaileva
Foxie, 25+4

Isabel*
Taisha, mullakin on työmotivaatio ihan hakusessa.. lasken vaan viikkoja, vaikka ihan periaatteesas unelmatyö jne. mutta kun ei vaan jaksais enää... siispä, 6 viikkoa jäljellä tän päivän jälkeen! Ja voihan sitä joutua saikullekin tässä vielä, pitäis kai olla tyytyväinen että vielä jaksaa.
Mä oon vaan pyöriny sängyssä viime yön, en tiiä miks, ei mitään syytä mutta nyt ei oo ihan pirtein olo. Lisäks otin vielä ukon kans yhteen aamulla ihan pikkujutusta ja ottaa vieläkin niin pannuun etten saa keskityttyä töihin, blääh. En vaan jaksanu antaa periks, vaikka tiedän ettei sen kans kannata aamusin narista kun ei se ole ihan aamuihminen : )
Aurorah, varmaan ihanaa nähdä pikkuinen, kolme kuukautta suunnilleen niin päästään näkemään ne sitten ihan oikeasti.
Mulle on iskeny kaikenlaiset suklaahimot, yhtenä päivänä dumlea, toisena geishaa... en vaan oo jaksanu lähteä kauppaan, mutta tänään kun on lähes pakko niin voin vannoa että suklaata lähtee mukaan. eihän näille himoille voi muuta kuin antaa periks, eihän :) Kun kroppa huutaa suklaata, hih, niin se on tietty merkki jostain puutetilasta : )
Mäkin jo tuskailen tän pötsin kans, esikoisen kans en osannu nauttia mahastani ja nyt taas muistin että miks en.. kun ei se vaan oo mua tuo maha, ja hankaloittaa elämää, vaikka sen asukki onkin kovin toivottu ja odotettu.
Aurinkoista ystävänpäivää kaikille huomenna!

Isabel 28+0

Tiuku 72
Jostain olin lukevinani että rv 28 hujakoilla alkaa vauvaan liittyvät unet. Viime yönä näinkin unta että vauva syntyi kotiin. Tunsin vain pään jalkojen välissä. Sitten soitettiin ambulanssi ja minä suojelin ja lämmittelin vaavia kainalossani. Heräsin siihen kun minulla oli tyyny suojeluksessani kainalossa ja katsoin etten hengitä kylmää ilmaa "vauvan" päälle.

Ai niin minulle on iskenyt jäätelönhimo.

simpsa
Isabelin tavoin mullekin on iskenyt suklaahimo. Tässä yksi päivä todella meni konainen Fazerin sininen levy ihan keposeen, mitä en ole tehnyt varmaan sitten teinivuosien. Ois mennyt lisääkin mutta onneksi ei ollut kotona muuta. Todella terveellistä ja ihan kauheeta... Jäätelö on maistunut koko raskausajan, se on toimiva lääke myös närästykseen, hih. Alussa laihduin kuitenkin niin paljon, että verrattuna ennen raskautta olevaan painoon, on mulle tullut vasta pari kiloa lisää, joten uskallan vielä herkutella, vaikkei se koskaan niin hyvästä ole.

Tänään oli hammashoitaja, joka rapsutteli pois hammaskivet ja fluorasi. Nyt on sitten ikenet kipeenä sen jäljiltä. Ihmettelen, että hampaat ei ole reikiä täynnä, koska varsinkin ekat neljä kuukautta voin tosi pahoin ja kesken hampaiden pesunkin tuli ykät, joten jätin välillä pesuja suosiolla väliin. En sanonut mitään suklaahimostani. ;)

Myös mulla tää masu vähän ahdistaa. Ihana on seurata sen kasvua ja olen ylpeä kasvavasta vaavista, mutta varsinkin iltaisin on jotenkin tukala olla ja yöt menee asentoa vaihtaessa, istumisen/löhöämisen jälkeen liikkeelle lähtö on hankalaa lonkka/iskiassäryn takia, on liitoskipuja jne. Onneksi sen kummempia vaivoja ei ole (siis esim. r.diabetesta/verenpainetta/turvotusta tms.) ja sen uuvuttavan alun jälkeen nää nykyiset tuntuu pieniltä jutuilta.

Meille tuli tosiaan äitiyspakkaus pari viikkoa sitten ja eilen tuli myös äippärahapäätös, johon olen tyytyväinen. Olivat laskeneet viimesen 6 kuukauden tulojen mukaan, kuten olin pyytänyt ja maksu oli itseasiassa enemmän kuin olin olettanut. Vuoden aikana on tullut indeksikorotuksia ym., joten viimeisimmät palkat ovat isommat kuin esim. 10 kk sitten ja kun ne kelassa kertoo 6kk tulot kahdella, on laskennassa käytetty vuositulo itseasiassa suurempi kuin mun todellinen vuositulo. Kerrankin voin olla tyytyväinen KELA:n toimintaan.

Tulipas taas omaa napaa, sorry.

Rattoisaa ystävänpäivää teille odotuskumppaneille!

simpsa ja rv 28+...

Foxie82
Isabel: Suklaata tekee mieli täälläkin, varsinkin töissä ruoan jälkeen. Toisaiseksi olen saanut hillittyä himoni.

Tiuku: Minäkin näin viime yönä kummallista vauvaunta. Olin synnyttänyt vauvan. mutta en ollut edes oikeasti sairaalassa vaan makoilin omassa sängyssä, kunnes mies toi käärön kotiin ja sanoi, että tällainen tuli. Unessa kyselin mieheltä vauvan mittoja, mutta ei hän niitä muistanut ja äitiyskorttiinkin ne oli kuulemma sekavasti laitettu. Sukupuolikin taisi selvitä jossain vaiheessa kun huomasin kysyä kumpi tämä sylissä oleva käärö on. Hieman sekavasti selitetty, mut sekava oli se unikin.

Huomenna pitäisi miehen kanssa lähtee katselemaan turvakaukalo valikoimaa. Hänen piti lähteä viikonlopuksi reissuun, mutta onneksi perui niin päästään katselemaan noita tarvikkeita.

Jostain syystä alkaa normaalimittaiset paidat olla liian lyhyitä :)

Viikonlopun viettoon valmistautuva
Foxie, 25+5

Inya
Rei, ehkä voisit kokeilla käydä pyytämässä sieltä yksityiseltä asemalta tulosteena sun tiedot? Tai soita ja kysy onko mahdollista. Jos on, niin kiikuta sitten paperit neuvolaan ja anna niiden tulkita :).

Haikara, mäkin aloitin huutonet-surffailut. Työmotivaatio on välillä vähän hukassa ja myönnän vilkaisseeni muutamaa ilmoitusta myös työajalla...

Oikeastaan koko tämä viikko meni jotenkin sekavasti, mies oli työmatkalla ja mä selvisin töihin joka aamu melkein kahdeksaksi - tosin aamuisin särki vähän päätä eikä keskitttymiskyvystä voinut puhua mitään ennen kahvituntia. Taidan olla addiktoitunut teehen :).

Meillä on ensi viikolla lääkärineuvola. Meidän neuvolantäti on ollut niin kiva, ettei se kuukausi sitten valitellut painonnoususta, totesi vain, että sen ois hyvä olla alle 500 viikko(?), ja mulla oli 620g tai sinnepäin. Nyt tosin painonnousu on vähän hidastunut, enkä usko lääkärinkään siihen kummemmin puuttuvan.

Enemmän mietityttää, mitä huutia tulee raudansyönnistä... Yritin syödä Obsidania, mutta ilmeisesti siinä on jotain, mikä ärsyttää suolistoa (tulee verta samalla tavoin kuin joskus tulehduskipulääkekuurin aikana), enkä usko, että kyseessä olisi pukamat. Ehkä olisi pitänyt soitella siinä vaiheessa lääkäriin, mutta oire poistui, kun lopetin niiden syönnin. Nyt olen kokeillut pari kertaa ottaa vain osan tabletin sisällöstä ilman oireita, mutta luulen kokeilevani jotain muuta rautavalmistetta, kunhan juttelen neuvolalääkärin kanssa.

Täälläkin odotellaan äitiyspakkausta, ilmeisesti paperit lähti eilen työnantajalta kelalle :).

Simpsa ja kaikki muut, hyvää ystävänpäivää =)

Inya, rv26

Yhteistyössä