Toukokuiset 2009

• Viestiketjun aloittaja ...
  • Ensimmäinen viesti
Aurorah
Mullakin kyllä jo mammahousut olleet käytössä jo pitkään..ja tuosta nukkuma-asennosta; mullakin vaikka mitä tyynyviritelmiä :) Lisäksi pitäisi varmaan yöksi hommata pitkät sukat tai vastaavat; ihan kamalia pohjekrammeja joka yö :/ Lisäksi alkaa olla aika haasteellista löytää mukavaa istuma-asentoakaan; tämä typykkä on perätilassa ja niin alhaalla, että istuminen ahdistaa, varsinkin jos vauva kovasti liikkuu. Välillä tuntuu, että varmaan kohta pieni jalka pilkistää tuolta alhaalta :)

Tänään kävin diabetespolilla ja joudun lisäämään insuliiniannosta ja lisäksi pistämään myös lounaalla ja tarvittaessa päivällisellä :/ Ei kiva..pistäminen kun on koko ajan haastavampaa kun masu kasvaa..nyt jo muutama mukava mustelma koristeena. Mutta pääasia että Vappu-tyttönen voi hyvin. Käyntejä tuolla diabetes-polilla ja äitipolilla tulee nyt sitten joka toinen viikko; parin viikon päästä taas ultrataan vauvaa ja tehdään painoarviota.

Mutta nyt varmaan pitää jatkaa töitä..mukavaa loppuviikkoa!

Aurorah 26+6

Milla¤
No huh Tinka, onneksi kaikki taas hyvin! Pitääpä tuosta sinun kokemuksesta ottaa ittekki vaarin.. Tosin työ on aika "liikunnallista" (lasten kanssa) ja esikoinen pitää aamuisin ja toisinaan iltapäivisin viedä/hakea tarhasta (n. 1,5 km..ja aina suht kiireessä).

Mie en ole suostunu ostamaan äitiysuikkareista, vaan pidän bikineitä uimahallissakin. No, ne ei ole mitkään nirunarut vaan suht peittävät..miehen mielestä ei tarpeeksi peittävät näille nykysille tisseille.

Nukkumisesta: me ostettiin viime syksynä kunnollinen ja tosi pehmonen sänky, joten pystyn edelleen nukkua mahalteen!! Ihanaa, kun se on minun lemppariasento nukkua.

Ja pöksyistä: Kävin männä viikolla VeroModasta resorilliset farkut! Siis ihan tilauksesta sellaset kauhistukset oli tullu hyllyille. Ostinki samalla kahet, kun tuntu niin mukavilta. Nyt pitäis kai silti käyä ostamassa henkselit, kun ei ne pysykkään kunnolla päällä :/ tai tehen jonku kiristysnauhasysteemin. Minun äitiyshousut on niin kauheat etten niitä mielelläni käytä..

Pakko alkaa laittamaan ruokaa, kun mies ja poika tulee kotia ihan justiinsa!
Milla¤ 24+0

Haikara80
Milla: Sait nauramaan ääneen! Että miehen mielestä on liian pienet bikiniyläosat :) Mäkin ajattelin bikineitä kunnes kokeilin niitä, eikä ne tissit siellä enää pysy!

Hyvä kuulla, että muutkin ovat joutuneet rauhoittumaan - ajattelin että olenko ihan outo kun jo nyt kaikki tuntuu välillä vaikealta! Huomaan varsinkin että kävelytahti on hidastunut. Mutta nyt pitää oppia antamaan itselleen lupa ottaa iisimmin - helppoa se ei ole mutta kyllä se onnistuu kun ajattelee pikkuisen parasta.

Rei
Mä sain eilen ilmoituksen Kelalta, että äityispakkaus on myönnetty ja tulee postissa kahden viikon kuluessa. Odotan jo innolla :) En kyllä ymmärrä, että miksi sitä niin kovasti odotan... Meillä on kuitenkin jo paljon vaatteita (siskolta saatuja) ja muutakin vauvakamaa, joita on saanut jo pidemmän aikaa ihailla ja fiilistellä. Laatikko menee ensihypistelyn jälkeen kuitenkin komeroon odottamaan äippäloman alkua, jolloin ajattelin kaikki sitten laittaa valmiiksi. Kai se sitten on vain näin esikoista odottaessa yksi uusi ihana asia muiden joukossa.

Mäkin naureskelin Millan jutulle :) Samantyyppisiä kokemuksia myös meillä... miesten suojeluvietti herää nyt viimeistään ;)

Rei 26+4

Isabel*
Mä kirjotin eilen pitkät litaniat tänne ja ne katos taivaan tuuliin, grrr.
Mutta siis, oli oikeen valitusvirsi ja nyt jo auronkoisempi olo joten kai sekin teki tehtävänsä : )
Mäkin eilen kokeilin binineitä ja sain mieheltä "luvan" käyttää niitä, eivät kuulemma paljastaneet liikaa joten tänään olis tarkotus mennä uimaan. Kyllä munkin miehellä vaan aikamoinen suojeluvaisto on, ei antais mun lenkittää koiraa kun se on siis sen verran isokokoinen köriräs tuo meidän hauva että saattaa kiskasta mut helposti kumoon jotain tarpeeks mielenkiintosta nähdessään..
Aurorah, tosi ikävää tuo pistäminen : (
Mä ihmettelen mistä mä keksin lopputalvelle takin käyttöön siis ihan ihmisten ilmoille, on mulla yks ulkoilutakki joka menee koiran kans ulkona ollessa, mutta töihin sitä en kyllä pistä päälleni... ja mun talvitakki alkaa kiristämään ihan tosissaan pian. Ja mitäs sit paukkupakkasilla vaikka kuukauden päästä, jippii.
Selkäkin oireilee, ei tee hyvää tää tietokoneella 8 h päivässä istuminen, edes venyttelyt ja pienet kävelyt välillä ei auta.
Mä muuten tarkistin tuon painonnousun verrattuna esikoiseen, ja edelleen meen tismalleen samoissa grammoissa viikkoihin nähen kuin sillon, joten vaikka mua kauhistuttaa tuo viime viikkojen 500 grammaa viikossa, niin samoin näytti olleen viime raskaudessa. Tuntuu vaan ettei se hirveen terveellinen syöminen mitään auta kun joulun aikanakin sitä painoa tuli vähemmän... ja hb on edelleen huono, ei siitä näytä mihinkään nousevan vaikka rautaa syönkin.
Mä oon huomannu että tää toinen raskaus on paljon hankalampi kuin eka, muistaakseni ekassa ei mitään ihmeellisiä vaivoja ollut ja nyt muka ihan kaikkea...
mutta ihanaa kun on perjantai, ja enää 8 viikkoa töitä jäljellä! huimaa vauhtia menee aika nyt.

Isabel 26+0

Milla¤
Minulla on hieman alkanut jo harmittaa, etten ottanutkaan sitä äitiyspakettia..
Tämänhetkisessä on niin kivoja ja neutraaleja vaatteita. Joudun kummiski ostamaan tytölle aika paljonki jotaki uutta, kun nämä esikoisen vaatteet on niin poikavaatteita. Tummansinistä, mustaa, autoja jne.. Mutta ei auta enää valittaa, vaan lähteä vaan kiertelemään kirppiksiä!
Onkos teillä muilla jo vauvat hikkailleet?? Mulla tuntu toissailtana sellasia tasasia sykähdyksiä ja ehin jo vähä ihmetelläki, kunnes muistin että hikkahan se on! Esikoinen nikotteli mahassa päivittäin ja olin jo unohtanu koko asian.

Höh..eipä meinaa nukahtaa tuo juuri mainittu..häätyy mennä.
-Milla 24+3

Tiuku 72
Hei!
Nopeasti on aika viilettänyt ja todellakin kenkien laittaminen on yhtä tuskaa. Sanoin jo miehelle että kohta saat sitoa minunkin kenkäni lasten lisäksi. Kauheaa on myös laittaa 6 vuotiaalle sukset jalkaan, konttia nyt maassa ja äheltää monoja suksiin.

RAskausdiabetesta ei ole ja kaikki arvot olivat ok. Tietääkö kukaan mitkä ovat rajat muissa sairaaloissa? SEKS:ssa ne ovat 5,8-10,9-9,5.

Isabel*
Onpas täällä hiljasta...
Mullakin olis niin kovasti taas töitä etten ehdi edes miettimään miten vähän oikeastaan olis motivaatiota, hyvä niin.
Mutta kauheen flunssan oon itelleni hommannut, ihan järkyttävä olo on koko ajan. No kai se tuosta vähitellen.
Mä haluisin uudet vaunut tälle vauvalle, vaikkei noissa esikoisen vaunuissa varsinaista vikaa oo, oon vaan kyllästyny... mutta en oikeen oo valmis maksamaan taas toista 800 euroa uusista, joten saas nähä miten käy. Jos joku tietää mistä emmaljungia sais edullisesti niin vinkatkaa : )

Isabel 26+4

miida
Isabel, Lastentarvikkeessa oli viime vuoden värejä -30%. Siis Emmaljungaa. *vinkvink* :)

Täällä ollaan parannuttu flunssasta -ainakin melkein- ja töissä olin taas tänään melkein viikon tauon jälkeen. Vähän ottaa voimille vielä, joten ei ehkä täysin terve oo meikäläinenkään.. Pikkusella kaikki hyvin mahassa, ainakin potkujen ja liikkeiden määrästä päätellen!

Tiuku, en muista mitkä meillä oli nuo rajat sokerirasituksessa. Vasta viikko sitten soitin tulokset neuvolasta, mutta ei riitä muisti sinne asti! :) tuota samaa luokkaa ne oli kyllä, mitä teillä! itelläni arvot oli jotain 4,5-5,?-6,? (en muista yllätysyllätys niitäkään :))

Foxie82
Tervehdys täältäkin suunnalta. Neuvolassa käyty ja kaikki OK. Sokerirasituksesta ei ollut vieläkään mitään puhetta, mut kai ne sinne passittaa, jos ne mut sinne haluaa :) Näin ollen Tiuku mulla ei oo tietoa noista raja-arvoista.

Täällä ilmeisesti yrittää flunssa iskee. Pari päivää oon ollu ihan naatti. Nytkin meinaa simmut luppasta kiinni, mut eipä sen suurempia oireita vuotavan nokan (joka sekin vähäistä) lisäks ole.

Tänään sain vihdoin ja viimein neuvolasta ne äitiysavustus ym. paperit. Tuskailin jo töissä niiden kanssa ja huomenna jatkuu. Ei niissä muuten mitään, mutta kun haen 6 kk tulojen perusteella sitä rahaa ja kun työnantaja maksaa vielä ne ekat 3 kk palkkaa niin saa työnantajallekin lähetellä lappusia. Sit pitää viel erikseen muistaa sieltäkin hakee tuo äitiysloma vai mikä lie perhevapaa nyt ikinä olikaan. Ja sit viel ne tulonhankkimiskulut... plääh!

Mut säästän teidät pahemmalta valitusvirreltä ja lopetan suosiolla tähän...

Foxie, 24+2

Haikara80
Haikarakin ilmottautuu pitkästä aikaa. Hirveä väsymys painaa nykyään illalla ja aamulla mutta unen laatu on selkeästi heikentynyt eikä uni meinaa millään tulla ja yöllä heräilen vähän väliä.
Eilen kävin hakemassa taas yhtä kuppikokoa suurempia liivejä...on tämä hurjaa! Nauroin uudet liivit kädessä ennen sovittamista että eihän mulla nyt näin isoja ole, ja kuinka ollakaan, täydellinen istuvuus :)
Tänään söin ulkona salaatin ja siitä sain jonkun pöpön, oon ravannut vessassa koko illan. Toivottavasti menee pian ohi, huolestuttaa aina kun on jotain ongelmaa mahan kanssa. Pitänee syödä jatkossa vaan kotona vaikken mielestäni mitään vaarallista tilannutkaan!
Huomenna lähtee käyntiin 28. viikko - helmi, maalis ja huhti ja sitten on baby time :)

Rei
Mulla on Haikaran tavoin unenlaatu kyllä heikentynyt. Muutaman viikon tapellut nukkumisen kanssa. Siihen asti sain unta aina kun halusin ja miten paljon vain halusin :) MUTTA nyt yöuni on todella levotonta ja heräilen vähän väliä nukkuen pelkkiä lyhyitä pätkiä. Johtuneeko sitten siitä, ettei enää vatsan kanssa löydä niin helposti sopivaa asentoa. Toivottavasti kohta helpottaa ja uni tulisi... muuten en yksinkertaisesti jaksa käydä töissä, kun nukkuminen jää yöllä niin heikoksi.

Mä en ole joutunut uusimaan liivejä kuin kerran viime vuoden puolella. Päättivät ilmeisesti kasvaa yhden kuppikoon kerralla ja jäädä siihen :) Imetysliivejen hankkimista olen miettinyt. Olen lueskellut, että toisilla rinnat kasvaa sitten vielä synnytyksen jälkeen...? Eli sitten liivien hankintaa ei voi ennakoida, vaan pitäisi ostaa synnytyksen jälkeen?

Yritä Foxie pärjäillä lomakkeiden täyttämisen kanssa. Itsellä se jo onnellisesti ohi :) Ja toivottavasti Haikaran olo kohentuu!

Vauvan liikkeet ovat kyllä ihania, kun vain tuntuvat voimistuvan. Ne ovat jo niin selkeä osa elämää, että en osaa kuvitella päivää ilman niitä.

Isabel*
Rei,
mulla ainakin rinnat kasvoivat vielä synnytyksen jälkeen, kun maito nousi niihin. Ei kuitenkaan mitenkään hirveästi eikä niin pitkäksi aikaa, että ennen synnytystä ostamani liivit taisivat muistaakseni sopia kuitenkin joten kuten. Mutta sanoisin, että ei kannata kovin monia ostaa ennen synnytystä, koska sitä ei voi varmasti sanoa miten se omalla kohdalla käy, eli voihan ne rinnat vielä kasvaa kovastikin maidon noustessa.
mä nukun myös huonosti, johtuu osittain kyllä tästä flunssasta, joka ei anna periks, mutta viime yönä kyllä supisteli kovasti, ihmeellistä. yhdessä vaiheessa huolestuin oikeen kun ihan sattui. Ei mulla ennen oo levossa supistellut, ja nyt siis ihan koko yön oli vatsa kovana edestakaisin. Pitää kattoa miten tää päivä ja ens yö menee, jos sama jatkuu niin pitäis varmaan soittaa neuvolaan, vai onko tuo normaalia??
Toivottavasti Haikara sun olo parantuu pian!
Miida, missä tuo mainitsemasi lastentarvike sijaitsee? Kun mä asun hieman kaukana pääkaupunkiseudulta : ) Mutta kiitos vinkistä!!

Isabel 26+5

miida
Isabel, Lastentarvike-liikkeitä on aika paljon eri puolilla Suomea. Käys kattomassa nettisivuilta jos ois lähellä teitäkin, www.lastentarvike.fi! En tosin mee vannomaan onko siellä enää se -30% tarjous voimassa, mut kuitenkin!

Pitäs myös kelan lappuja täyttää ja tuskastella... Koitan hakea 6kk tulojen mukaan, mut en oo ihan varma onko ne noussut tarpeeksi. Kun v2007 mulla oli matkakuluja yli 2000 euroa, niin ne rokottaa ihan kivasti sitä äippärahaa jos niiden tulojen mukaan lasketaan! :( Sit pomon pitäisi keksiä millaista palkkaa saan 3kk mukaan, kun mun työajat/määrät on vaihdellut niin paljon. Vaikeeta, mut toivottavasti pian sais hakemuksen vetämään. Tai sit laitan nuo tuloselvitykset yms myöhemmin perässä?! Käsitteleeköhän ne sen äitiyspakkaushakemuksen kuitenkin heti? (en mitenkään oo malttamaton sen saamisen suhteen :))

miida 27+1 -JO NÄIN PALJON :)

Isabel*
Miida, kiitti vinkistä. Oon jo aikasemmin käyny siis siellä netissä tutkiskelemassa, ja näissä meidän lähellä olevissa liikkeissä ei ainakaan valitettavasti sitä 30 prosenttia ole halvemmalla. Siks ajattelinkin että jos tuo tarjous oli jossain tietyssä liikkeessä, näyttää vaihtelevan aika paljon nuo hinnat riippuen liikkeestä. No eipä tässä hätää ole, ois vaan ollu niin mukava saada uudet vaunut : )
Ahdistaa istua töissä...vaihteeks.

Inya
Huh, kiva tietää, että muutkin tuskailee niiden Kelan papereiden kanssa. Mä laitoin omani tänään menemään - meillä se toimii niin, että ne laitettiin työnantajalle ja sieltä sitten palkkaihmiset liittää oikeat lippulappuset mukaan, missä on 6kk:n palkkatiedot ja tieto työnantajan maksamista ekoista kuukausista. Kamalan hankalaa silti, piti arpoa monessa kohtaa ja soittaa palkkaosastolle, että mites tämä ja tämä ja mites noi (vuosi)lomat sitten menee - mulle selkis tänään, että meillä on pidettävä kertyneet lomat heti vanhempainvapaan jälkeen ja ennen hoitovapaata, ja että hoitovapaan ajalta ei kerry lomaa. Tai jotain sinnepäin.

Ai että mä odotan, että raskaus ois jo pari viikkoa pitemmällä. Mies lähtee työmatkalle yli viikoksi ja mua ihan pikkasen pelottaa, että entä jos synnytys käynnistyykin, kun mies on poissa ja vauvan selviämismahdollisuudet ois jo parin viikon päästä paljon paremmat. Mutta vointi on kyllä ollu mainio, ei kolota eikä särje mistään eikä ole onneksi supistellutkaan erityisemmin. Tsemppiä niille, jotka joutuu käymään vielä sokeritaistoa ja muuta :)

Inya, 24+

Tiuku 72
Inya: Ei kai laki vaadi että sinun täytyy pitää lomat pois ennen hoitovapaata? Työnantajako niin haluaa? Vai pidätkö ne sen vuoksi että isä voi pitää isäkuukauden.

Tinka77
Hei kaikille!

Tiedän ja tunnen samaa tuskaa tuosta viikkojen odottelusta. Kaikki menee hienosti ja yritä jotenkin keksiä kaikkea mieluista siksi aikaa kun mies on matkoilla. Joku hyvä kirja tai katselet jotain leffoja tai soittelet vanhat kaverit läpi ja kyselet kuulumiset. Aika tahtoo vaan kulua hitaasti kun odottaa toista työmatkalta ja samalla jännittää masuasukkia.

Meillä töissä suositeltiin lämpimästi samaa, eli vanhempainvapaan jälkeen heti pitämättömät lomat pois eli siis ensi kesän loma (4 vko, kesä 2009) sekä pitämätön talviloma (1 vko). Jos haluaa niin voi pitää myös kesän 2010 loman (4 vko) samaan putkeen, näin itse ajattelin tehdä. Sitten suunnittelin sihteerin kanssa että jään hoitovapaalle heinäkuun puoleen väliin saakka. Mies aloittaa kesälomansa kesäkuun puolesta välistä joten saamme 1 kk yhteisen ajan. Menen töihin heinäkuun puolessa välissä, saa rauhassa ihmetellä kun suuri osa on lomalla ja ei ole niin hässäkkää. Ja mies aloittaa isäkuukauden pidon heinäkuun puolesta välistä kun siirryn töihin. Ja mies ehtii pitämään isäkuukauden Kelan ilmoittaman ajan sisällä. Haluttaessa olisi saanut pitää kesälomansa (2010 kesäloman) myös kesällä mutta laskeskelin että turhaa paperihäsläystä. Tosiaan hoitovapaan ajalta ei vuosiloma kerry, mutta ajattelin ottaa sitten sitä seuraavana vuonna palkatonta vapaata sen puuttuvan osan. Mieluummin jotenkin haluaa olla perheen kanssa..

Olen vielä tämän viikon saikulla ja kyllä olo on oikeasti ihan erilainen. Lepo on tehny erittäin hyvää. Nyt tulee normaaleja harjoitussuppareita muutama päivässä. Kävelin yhtenä päivänä enemmän ja kyllä jouduin pysähtymään pari kertaa kun supisti heti napakammin joten täytyy tosiaan nyt minimoida kaikki fyysinen rasitus että masuasukki kestää vielä useita viikkoja mukana ja selviytymisprosentit kohoaa. Ja kyllä tuo masukin alkaa jo olla sen verran iso että kohta on pakko ostaa äitiyspaitoja kun omat T-paidat jne ei enää veny tai sitten maha pilkottaa alhaalta.

Potkuja tuntuu mutta hikottelua en ole vielä havainnut. Seuraava neuvola on onneksi vasta helmikuun lopussa, nyt on tullut hiukan herkuteltua ja paino on varmasti pompsahtanut..... Täytyy ottaa tiukempi herkkulinja ettei kuule motkotusta :)

Tinka, 24+0

Foxie82
Sain täytettyä Kelan laput ja laitettua eteenpäin. Mulla ne meni ekaks työnantajalle, joka täyttää ne palkanmaksu tiedot siihen ja laittavat sieltä eteenpäin. :) Ei onneks tarvinnu tuskailla kovin kauaa niiden kanssa. Tosin nyt pääsin sitten tuskailemaan tuollaisen vakuutusyhtiön vahinkoilmoituksen kanssa. Päätin hieman törttöillä kun ajelin töistä kotiinpäin ja nyt onkin sitten kuskinpuolen ajovalot pimeinä. Onneks tälli toisen auton perään ei ollut mikään raju ja vauhtiakin oli maksimissaan 30 km/h. Eli säihkähdyksellä sekä peltivaurioilla selvittiin. Nyt odottelen tässä tuon kolaroidun osapuolen yhteydenottoa, lupasi soitella illalla.

Masussa kaikki on hyvin. Hyvin aktiivinen kaveri siellä on taas pari viime päivää ollutkin vaikka neuvolassa ei oikein suostunut yhteistyöhön sydänääniä kuunnellessa. Hyvin ne kuului, mutta ei suostunut kääntämään selkäänsä, jotta olisi kuulunut paremmin.

Imetysliivejä en ole vielä hankkinut. Ajattelin jättää sen aikalailla viime tippaan. Oon melkeinpä 100% varma et tuo rintamus kerkee viel kasvamaan ennen toukokuuta. Täytyy sitten synnytyksen jälkeen hankkia niitä useammat, jotta näkee minkäkokoisia sitä oikein tulee tarvitsemaan. Katsastan vain ensin liikkeet valmiiksi, josta niitä sitten saa...

Foxie, 24+4

simpsa
Täältä suunnalta on ollut hiljaiseloa viime aikoina. Vaavilla masussa on kaikki hyvin. Itselläni sen sijaan todettiin tänään ylävatsan ulrassa sappikivet. Viime sunnuntaina alkoi hirveä vatsakipu ja lopulta en meinannut pystyä puhumaan ja vain huohitin kivusta kontallaan tai puoliksi istuallaan. Oksensin välissä eikä sekään auttanut (en ole oksennellut raskauden vuoksi sitten marraskuun ja muutenkin olen voinut hyvin). Lopulta kutsuttiin ambulanssi, kun ei tiedetty mistä oli kyse. Ambulanssiväki aikansa mittaili ja tutkaili ja siinä pikkuhiljaa alkoi kipu helpottamaan. Lopulta päätyivät siihen, että saattaa olla kyse sappikivien aiheuttamasta kohtauksesta ja käskivät seuraavana päivänä lääkärille. Sain sitten lääkäriltä lähetteen ultraan ja siellä ne kivet todettiin. Mitään kipulääkettä tähän tarkoitukseen en raskauden takia voi ottaa ja on vain kärvisteltävä sappiruokavaliolla. Mikäli oireet jatkuu vielä synnytyksen jälkeen ja imetys on kunnialla ohi, harkitaan sappirakon poistoa. Tai kait ne ääritapauksessa poistais sen vaikka heti, mutta parempi ensin yrittää ruokavaliolla. Oikea kylki on hieman arka jatkuvasti, mutta toivottavasti se tästä asettuu uuden dieetin myötä. Että tällaistakin voi tulla. Kuulema perintötekijät ja raskaus lisäävät riskiä sappikivien aiheuttamille kohtauksille, mikäli siihen on alttius. Ja vaavi saattaa välillä saada potkuilla niitä kiviä liikkeelle sen lisäksi, että niitä kulkeutuu sappitiehyeen ihan muuten vainkin. No, onneksi ei ollut sen pahempaa ja vaavilla on kaikki hyvin. Muta kyllä se sunnuntainen kipukohtaus säikäytti... :)

Muuten elellään entiseen malliin. Poitsu on aktiivinen myllääjä ja erityisesti aamuyön tunnit tuntuvat olevan jumppahetkiä. Myös mulla on unen laatu kärsinyt ja heräilen pitkin yötä.

Tänään haetiin postista äitiyspakkaus, joka oli viime vuoden mallia ja minusta oli oikein kivoja vaatteita ja värit omaan makuun. Varsinainen äippäraha päätös odottaa tulemistaan. Lähetin hakemuksen tammikuun alussa.

Mä oon hankkinut muutamat imetysliivit ihan siksi, että sain samalla isomman ympärysmitan. Vanhatkin liivit menee päälle, mutta haluan hitusen löysempiä varsinkin nyt tän sappihomman takia. Sen sijaan kuppikoko ei ole kasvanut C-koosta mihinkään. Toivottavasti ei kasvaisikaan. Tai sitten rinnat turpoaa vasta maidon noustessa.

Onneksi Foxielle ei sattunut autolla sen pahemmin ja vauhti oli noin hidas. Aina tollanen kuitenkin säikäyttää varsinkin, kun on tuo uusi alku masussa.

simpsa ja 27+jotain

Foxie82
Simpsa: Itsellä ei ole kokemusta sappikivistä, mutta yhdeltä entiseltä työkaverilta ne on poistettu. Toivottavasti kohtaus ei uusiudu. Stemppiä ja voimia taisteluun niitä vastaan.

Tinka77
Simpsalle tsemppiä sappikivien kanssa.
Ja onneks kaikki on hyvin, Foxie...

Meille rantautui päivähoidosta oksenteleva pikkutyttö. Puolet hoitopaikan lapsista olivat kuulumma olleet tänään pois hoidosta vatsataudin vuoksi ja nyt se on meillä. Täytyy yrittää pitää muu porukka niin että tauti jäisi esikoisen kohdalle, mutta huomenna sen tietää, taitaa olla lyhyt inkubaatioaika tällä masupöpöllä :)

Esikoinen just nukahti ja ei oo oksentanu puoleen tuntiin. Pidetään peukkuja että yölläkin olisi näin.

Tinka

Isabel*
Simpsalle tosiaan tsemppiä ja toivotaan ettei kohtaus uusiudu!
Ja Foxie, onneks ei käynyt pahemmin, mutta kyllä tuollainen säikäyttää kuitenkin. Mä ajoin joulun aatonaattona ojaan ja sekin säikäytti, vaikka vain yks rengas hajos.
Tinka, toivotaan että pääsette nopeasti tuosta vatsataudista eroon!

Täällä on tullu hirmuisesti lunta, aamulla sai tehdä lumitöitä puol tuntia että päästiin pihasta pois : ) Aivan ihanan lumiset maisemat, mahtavaa ulkoilla kun on kunnon talvi : ) Vielä kun aurinko paistais niin kyllä olis hienoa.

Varsinainen ihm eon tapahtunu, mä olen yleensä varsinainen suklaasyöppö ja mussutan siis suklaata lähes joka ilta... niin nyt ei viikkoon oo vaan kertakaikkiaan tehny mieli yhtään makeaa, enkä oo palaakaan suklaata voinu kuvitellakaan syöväni. siis hyvä noin, mutta ihmettelen vaan kovasti että miten ihmeessä : ) Ja muutenkin mun ruokahaluni on rauhottunut, tuossa monta viikkoa söin kuin hevonen ja nyt en enää jaksa yhtä suuria annoksia, hyvä sekin, sillon oli varmaan menossa joku kasvupyrähdys joka nyt sitten on rauhottunut. Toivottavasti painokaan ei oo noussu nyt yhtä hurjasti..
Mä oon nyt parina yönä saanu nukuttua paremmin, ja flunssa alkaa hellittämään, joten olo on tosi pirteä tänään. Voi johtua siitäkin että on perjantai, hih. Ja tosiaan, enää 7 viikkoa töissä tän jälkeen, pian me jo ollaan kotona mammalomalla kaikki!

Isabel 27+0

Haikara80
Tänään oli neuvola ja lääkärivisiitti - kaikki arvot kohdallaan, hg oli onneksi vähän noussut rautakuurin annostuksen lisäyksestä. Vauva potki kovasti doppler-anturaan, siitäs saitte kun yritätte minua tutkia!
Eilen alkoi flunssa :( Olin jo kovasti toivonut ohittavani tämän flunssakauden voittajana mutta ei. On nuha, kurkkukipu ja pieni lämpö. Mutta koska ei ole lihaskipua ja korkeaa kuumetta, uskallan toivoa ettei tämä ole ainakaan influenssaa. Koira-parka joutuu vähän kärsimään lyhyistä lenkeistä, onneksi on laiska luonteeltaan ja osaa suhtautua asiaan hyvin. Onneksi mies palaa tänään työmatkalta.

Ikävältä kuulostaa Simpsan sappikivet - toivottavasti olo pysyy hyvänä!

Hyvää viikonloppua kaikille- pysytään niin terveinä kun mahdollista, ei kaatuilla eikä ajeta kolareita :)

Haikara 27+1

Tiuku 72
Onpa täällä hiljaista - jälleen. Flunssa se kaatoi minutkin petiin vaikka kuumetta ei ollutkaan. Nenä on yhä tukkoinen ja mitään en saa ulos edes sarvikuonolla. Harmi kun ei voi vetäistä nenäsumutetta - ei varmaan muutamasta kerrasta ole mitään haittaa mutta parempi hieman ylireagoida.

Väsyttää aivan armottomasti. Mutta ehkä se johtuu nuhasta. Rv on jo 27 ja risat joten loppu häämöttää. Synnytyksen jälkeiset jälkisupistukset hirvittävät jo vähän. Mielestäni ne ovat pahemmat kuin synnytys =) Ja mitä useampi synnytys takana sitä kovemmat ovat jälkisupistukset kun kohtu palautuu.

Voitteko kuvitella minun äitini ei ole vielä huomannut että olen raskaana ???? Se on kyllä kauhistellut isälleni minun lihomistani. Teen saman tempun kuin hän aikoinaan äidilleen. Hän ei kertonut nuorimmaisen odotuksesta mitään. Sitä saa mitä tilaa =)

Yhteistyössä