Totaali-yh, kysy mitä vain!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yyhoox2
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Miten pärjää taloudellisesti? Käytkö töissä? Miten lapsi hoidetaa, onko tukiverkostoa? Onko isä poissa kuvioista kokonaan, miksi? Toivoisitko, että kaikki perusmaksut puolitettaisiin yhden vanhemman taloudessa?

[QUOTE="hilima";24121065]Miten pärjää taloudellisesti? Käytkö töissä? Miten lapsi hoidetaa, onko tukiverkostoa? Onko isä poissa kuvioista kokonaan, miksi? Toivoisitko, että kaikki perusmaksut puolitettaisiin yhden vanhemman taloudessa?[/QUOTE]

Miksi ei pärjäisi taloudellisesti? Ja mitkä ihmeen perusmaksut? Kyllä ydinperheillä on talousasiat usein paljon huonommin kuin yksinhuoltajilla... Ikävä tosiasia, mutta kun kaikista menoista leikataan, kun oot yh ja sit taas vaikka onkin 2 ansaitsijaa niin on myös 2 aikuista kuluttajaa :(

Niin ja minäkin olen totaali-yh. Ja mun mielestä on väärin siltikin.

Välillä koen raskaaksi, välillä en. Mulla on onneksi helpot lapset ja hieman tukiverkostoja, se auttaa. Lapset on kohta 4 ja kohta 1, olen ollut totaali-yh oikeastaan koko ajan mutta virallisesti nuoremman syntymästä lähtien. Sain selville että mies petti raskausaikana enkä päässyt siitä yli eikä hän halunnut olla kuvioissa mukana siitä lähtien.

Ei roiku tissit eikä maha :) Olen palautunut nopeasti molemmista raskauksista. En etsi uutta suhdetta, keskityn nyt lapsiin.

Minulla on oma yritys mutta hoidan lapset kotona, joten pärjäämme taloudellisesti.

Ainoa juttu josta olen surullinen on kun näen miten jotkut isät osallistuvat arkeen, siis vievät lapsiaan leikkipuistoon ym. ja omilla lapsillani ei ole koskaan ollut sellaista. Ja tiestysti olisi kiva jakaa omien lasten jutut ja saavutukset isänsä kanssa, ja myös jutella ongelmista jonkun kanssa jota oikeasti kiinnostaa :)

[QUOTE="vieras";24121090]Miksi ei pärjäisi taloudellisesti? Ja mitkä ihmeen perusmaksut? Kyllä ydinperheillä on talousasiat usein paljon huonommin kuin yksinhuoltajilla... Ikävä tosiasia, mutta kun kaikista menoista leikataan, kun oot yh ja sit taas vaikka onkin 2 ansaitsijaa niin on myös 2 aikuista kuluttajaa :(

Niin ja minäkin olen totaali-yh. Ja mun mielestä on väärin siltikin.[/QUOTE]

Siis esim. sähkö, vesi, lämpö, vakuutus, päivähoito...
Jos yh omistaa omakotitalon, niin perusmaksut on samat kun kahden vanhemman taloudessa, vaikka perheessä vain yksi aikuinen. Mutta rahan riittävyyshän riippuu siitä mitä tekee.

[QUOTE="hilima";24121268]Siis esim. sähkö, vesi, lämpö, vakuutus, päivähoito...
Jos yh omistaa omakotitalon, niin perusmaksut on samat kun kahden vanhemman taloudessa, vaikka perheessä vain yksi aikuinen. Mutta rahan riittävyyshän riippuu siitä mitä tekee.[/QUOTE]

tämän takia meillä yh:illa on se valtava 46 euron yh korotus lapsilisässä jota te kahden vanhemman tuloilla elävät niin valtavasti kadehditte

On lapset samalle isälle. Mun osalta lapsiluku on täynnä, koska nimenomaan olen aina halunnut että lapsillani olisi sama isä. En siis arvostele jos muilla ei ole näin, kunhan itse haluan.

[QUOTE="hilima";24121268]Siis esim. sähkö, vesi, lämpö, vakuutus, päivähoito...
Jos yh omistaa omakotitalon, niin perusmaksut on samat kun kahden vanhemman taloudessa, vaikka perheessä vain yksi aikuinen. Mutta rahan riittävyyshän riippuu siitä mitä tekee.[/QUOTE]

No sähköä ja vettä kuluu vähemmän kuin kahden vanhemman taloudessa. Päivähoitomaksuissa on todella merkittävät helpotukset yksinhuoltajille (itse en maksa lähestulkoon mitään).

Yhteistyössä