Tosta joulugallubista, eikö muka useimmat jouluna juo mitään??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Täh?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
ei se meillä mitään viinalla läträämistä ole jos ruuan kanssa juo punaviiniä ja illalla pari glögiä :o
tosin olis mahkut kyllä ihan läträtäkin aattoiltana,mutta enpä tiedä.

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Mullakin kyllä kax alle 3 vuotiasta ja toista jopa imetän, silti punkku menee pari lasia ja varmaan kermalikööriä jokunen...hui kauhistus vaan! :) Ja tää imetettävä jo 1v1kk :)

No mutta, moni juo varmaan aika paljon enemmän mitä tuon määrän. Ei varmaan noilla juomisilla vielä päästä tilaston keskiarvoa nostattamaan...

Kyllä meillä on jouluna pöydässä punaviiniä, glögiä ja olutta (jos sitä joku tahtoo). Illemmalla saatetaan sitten ottaa terävää vähän lisääkin. En näe siinä mitään pahaa..

Kotikaljaa oon juonut ruuan kans. Joulu olut ei mun makuun oikein. Olen kyllä joskus kinkun kans juonut niitäkin, punaviinien ystävä en oo.
Valkoviiniä join pari lasillista muutama vuosi sitten jouluna.
Mies ei taas lääkkeiden vuoksi voi alkoholia juoda, eikä muutenkaan.

Minullekkaan ei tulis mieleenkään juoda lasten seurassa,en juo myöskään kun vuosi vaihtuu tai muulloinkaan kun lasten kanssa ollaan.Meillä juotiin aina juhlien aikaan kotona kun olin pieni,itse en tekisi samoin!

Meillä on tänä vuonna kaupan punaviiniä pöydässä (oisko 3%sta), muuta ei tarjota. Kun mun isovanhemmat lähteneet, isä saattaa ottaa kahvin ja konjakin, ei muuta. On meillä joskus ollut ruokajuomana olutta ja ihan Alkon punaviiniä ja konjakit/liköörit jälkkäriksi, mutta mun isän isälle alko on ongelma, joten enää ei tarjota. Ikinä ei mitään kännejä ole kukaan ottanut, mutta parempi, ettei sitä ole yhtään tarjolla, varsinkin, kun nyt joulua ovat viettämässä meidän pienet pojatkin.

Just äitin kanssa puhuttiin joulusta ja äiti sanoi että meillä lapsuuden kodissa oli aina joulusin vinkut ja glögit tarjolla. Eipä ole traumoja jäänyt. Kaikki aina ottanut kohtuudella ettei ole edes jäänyt mieleen oliko alkoholia vai ei.

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Minullekkaan ei tulis mieleenkään juoda lasten seurassa,en juo myöskään kun vuosi vaihtuu tai muulloinkaan kun lasten kanssa ollaan.Meillä juotiin aina juhlien aikaan kotona kun olin pieni,itse en tekisi samoin!

On olemassa juomista ja känniin juomista, meillä juodaan jouluna alkoholia mut ei tarkoita et kukaan humalassa olis!

Ja listalla ruuan kanssa punaviini, saattaa miesväki ottaa oluenkin. Kahvin kanssa konjakki tai likööri, illalla viiniglögi.. Saatetaan lasten mentyä nukkumaan ottaa vielä lasilliset jotain. Kuulostaa ehkä paljolta, mutta kun tuo jaetaan monelle tunnille ei se vielä tee meistä juoppoja. (Ja tänä vuonna minä raskaana joten en luonnollisestikaan juo vettä kummempaa. Tai no, ehkä maistan punaviiniä vähäsen..)

Yhteistyössä