"Anna lapselle raitis joulu"!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja voihuoh!!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

voihuoh!!

Vieras
Siis miksi näitä juttuja alkaa tulla varsinkin tuolla facessa aina ennen joulua? Eikö se oo itsestään selvää ettei mitään pers kännejä vedetä KOSKAAN kun on lapsia paikalla? Jos juo pari olutta tai lasillista punaviiniä, onko lapsen joulu automaattisesti pilalla? Ihmettelen vaan miten se joulu on ton juomisen suhteen niin pyhä juttu ettei silloin saisi juoda tippaakaan alkoholia. Saako sitten muina päivinä vetää kännejä ja heittää perheen hankeen, kunhan jouluna sitten ollaan kokonaan ilman viinaa? Mä voin suoraan sanoa, että saatan juoda glögin terästyksellä ja ruokapöydässä viiniä. Olenko mä nyt pilannut lapseni ja heidän joulun? :D

Mua ei tuo kampanja ahdista, luulen sen kohderyhmän olevan alkoholin ongelmakäyttäjät, jotka ovat säännönmukaisesti jouluna tuntuvasti humalassa. Humalassa en ole koskaan lasten seurassa, en joulunakaan, vaikka saunaoluen tai terästetyn glögin usein juonkin lasten ollessa hereillä :)

eiköhän tuo perustu ihan siiihen miten yleensä Suomalaiset joulunsa viettää.
Ja valitettavasti turvakotien ovet käyvät juurikin jouluna kuin juhannuksena liiankin tiuhaa tahtia :(

Suomalaisen sivistynyt juomatapa kun on vetää prskännit ja kehua kuinka osasi ottaa sivistyneet

Miksi noista kampanjoista pitäisi ahdistua, jos itse tietää, että ei mitään ongelmaa ko asian kanssa.
Minusta meidän lapsilla on raitis joulu (ja kaikki muutkin päivä) vaikka saatankin aterian kanssa ottaa lasin tai kaksi punaviiniä.

[QUOTE="harmaa";27728949]eiköhän tuo perustu ihan siiihen miten yleensä Suomalaiset joulunsa viettää.
Ja valitettavasti turvakotien ovet käyvät juurikin jouluna kuin juhannuksena liiankin tiuhaa tahtia :(

Suomalaisen sivistynyt juomatapa kun on vetää prskännit ja kehua kuinka osasi ottaa sivistyneet[/QUOTE]

Suomalainen ajaa perheensä sivistyneesti pihalle ja vietää lopulta itse sivistyneesti tietysti ;) yönsä putkassa :D

Eihän tuossa nyt siitä ole kyse etteikö viinilasillista voisi juoda. On niitäkin perheitä paljon, missä joulua vietetään kossupullon kanssa. Eli ihan kunnon perskännit jouluaattona. Tiedän itsekin yhden tällaisen perheen. Niihin sitten yritetään vedota. Tosin en usko että yksikään tuollainen "mainos" oikeasti vaikuttaa kenenkään juomisiin.

Nii sellasen tietenkin ymmärrän että on perheitä joissa se alkoholi oikeasti pilaa joulun. Mua vaan niin ihmetyttää miksi nää jotkut julkasee joka ikinen tekstin ja kuvan jolla viitataan tähän asiaan. "Yksikin on liikaa jouluna!!" hössötyksen on mun mielestä todella outoa. Jokainen viettää joulun tavallaan, eikä se minua haittaa pätkääkään jos jotkut ovat joulun kokonaan ilman alkoholia. Mutta ei sitä oikeaa kohtuu käyttöäkään pitäisi tuomita. Erikseen nämä jotka pilaavat lastensa joulun sillä kun vetävät överit.

Valitettavasti se ei ole kaikille itsestään selvää =( liian monta lasta viettää tämänkin joulun peloissaan ja ilman vastuullisen vanhemman seuraa.
Ketjun aloittaja voi aukaista silmänsä ja kannustaa muitakin vain siihen yhteen viinilasilliseen. Itse en näe tarvetta, miksi pitäisi humaltua lasten läsnäollessa? oli sitten joulu tai juhannus..

En ole edes nähnyt tuollaisia: yksikin liikaa- juttuja.

Kaikenlaista vouhotusta sitä maailmaan mahtuu, ei niitä kannata ottaa tosissaan ellei oikeasti ole ongelmia.

[QUOTE="vieras";27729005]Saako sitten edes alkoholia sisältäviä konvehtejakaan syödä? Vai päteekö niihinkin se "yksikin on liikaa" ? : /[/QUOTE]

Jätä syömättä, ne on sitäpaitti helekkarin pahojakin :X

pitäs olla, että anna lapselle raitis elämä. joulun pitäisi olla iloinen juhla, yhdessäoloa, ja liian monet lapset joutuu pelkäämään humalaltunutta aikuista. ei lasten tarvi nähdä vanhempiaan tai muitakaan humalassa, ikinä. yksi tai kaksi ei ruokajuomana haittaa, ei siittä tule humalaan. ja kun lapsi nukkuu ni voi viinta maistella jos siittä tykkää. itse en juo ollenkaan kun en tykkää sinällää tissutella, vedän sitten huppeliin saakka kun on semmonen ilta. ja ilman lapsia.

[QUOTE="harmaa";27728949]eiköhän tuo perustu ihan siiihen miten yleensä Suomalaiset joulunsa viettää.

Suomalaisen sivistynyt juomatapa kun on vetää prskännit ja kehua kuinka osasi ottaa sivistyneet[/QUOTE]

No ei se nyt aivan näinkään ole. Suurin osa suomalaisista osaa käyttää alkoholia kohtuudella, varsinaisia alkoholisteja on aikuisväestöstä 4%, ajoittaisia suurkuluttajia on hieman enemmän. Suurin osa onneksi on sellaisia, jotka osaa myös sulkea sen korkin. :)

Ryyppääviltä vanhemmilta pitäis huostaanottaa lapset kerrasta, jostain syystä lastensuojelu katsoo niitä hieman liian pitkään läpi sormien.

Eiköhän nyt jokainen vatipääkin tajua, että sillä on iso ero, ottaako ruuan kanssa lasillisen viiniä ja illalla terästettyä glögiä, - kun että vetää sitä viinaa elämänsä innolla joulunakin. Harvempi varmaan tulee humalaan parista annoksesta alkoholia,

ja tota humalassa oloa EN YMMÄRRÄ/ HYVÄKSY joulunakaan, niinkun en muulloinkaan kun on lapset läsnä.

[QUOTE="vieras";27729534]No ei se nyt aivan näinkään ole. Suurin osa suomalaisista osaa käyttää alkoholia kohtuudella, varsinaisia alkoholisteja on aikuisväestöstä 4%, ajoittaisia suurkuluttajia on hieman enemmän. Suurin osa onneksi on sellaisia, jotka osaa myös sulkea sen korkin. :)

Ryyppääviltä vanhemmilta pitäis huostaanottaa lapset kerrasta, jostain syystä lastensuojelu katsoo niitä hieman liian pitkään läpi sormien.[/QUOTE]

Ei kai nyt sentään :D!? Mihin nuo kaikki lapset edes oikein laitettaisi?

Yhteistyössä