emily: Tosi hienoa, että olette säästyneet korvatulehduksilta.
Muistaakseni tuo pneumokokkirokote ehkäisee n. 30%:sesti korvatulehduksia, tärkein suoja on aivokalvontulehdusta ja sepsistä vastaan. Ja hyvät neuvolakuulumiset oli! Onko teilläkin äitiys- ja lastenneuvolassa sama terkka? Meillä on, ja se on mun mielestä hyvä järjestely.
FinIP:n nettisivuilla lukee, että tutkimuksessa saa joko pneumokokkirokotteen tai hepatiittirokotteen. Verrokkiryhmänä käytetään siis pelkkää hepatiittirokotetta. Eihän siinä oikein muuten saataisi mitään vertailtavia tuloksia, jos kaikki tutkimukseen osallistuvat saisivat sen pneumokokkirokotteen.
haltia: Hienoa, että iltanukutukset sujuu nyt hyvin. Toivottavasti yövieroitukset menee samalla tavalla mallikkaasti.
Mä lopetin tosiaan imetyksen, kun ne sivuvaikutukset kävi ikäviksi. Pauli on suhtautunut ihan hyvin. Välillä pyytää rintaa, mutta yleensä se tarkoittaa, että on nälkä tai jano. Jotenkin jännästi se vieläkin yhdistää rinnan ruokaan, vaikka en usko, että maidosta on varsinaisesti nälkä mennyt enää pitkään aikaan.
maariaa: Kannattaa olla aktiivisesti yhteydessä päivähoidon esimieheen tai vastaavaan, jos huolestuttaa. Ainakin täällä päin tuntuu, että vanhempien pitää itse olla tosi aktiivisia ja soitella hoitopaikkojen perään, jotta sen saa ajoissa järjestymään.
Jee, tänä aamuna Pauli nukkui seitsemään ja heräsi iloisena!
Yönkin nukkui heräämättä. Yli viikon ajan heräsi kuudelta itkien, mutta ei enää suostunut nukahtamaan uudelleen. Selvästi oli 10 tunnin yöunet liian vähän, mutta iltaisinkaan ei voinut laittaa aiemmin unille. Hampaita tekisi mieli syyttää. Koko ajan on sormet suussa, ja tosiaan vasemmalle puolelle puhkesi juuri poskihammas, ja nyt oikeanpuolinen ien on turvonnut.
millis: Oi, on ne vastasyntyneet vaan niin suloisia ja pieniä! :heart: Mä täällä kärsimättömänä jo odotan, koska saan kuulla olevani täti. Siskolla on laskettu aika lauantaina.
Täällä ei muuten pääse enää kuin isät ja vauvan sisarukset vuodeosastolle. Sama juttu Tampereella. Käytäntö jäi sikainfluenssan ajalta, ja on mun mielestä ihan hyvä.
Äh, sain hiivatulehduksen. Ärrrrsyttävää! Sama juttu oli Paulia odottaessa.