Turkilmas
Just noin olen pojalle perustellutkin sääntöjä. Siis sillä että välitetään. Mutta just tänään poika sanoi että "välittäkää vaan, mutta vähän vähemmillä säännöillä" .Alkuperäinen kirjoittaja mie:Normaaleja ja normaaleja perheitä... Mun mielestä noi muut ei välitä lapsistaan, sinä välität. Sen voit myös lapsellesi sanoa. "Meillä on nämä säännöt, koska välitän sinusta ja haluan suojella sinua ja tiedän mikä on sinun parhaaksesi." Jos muilla on kovin erilaiset säännöt kuin oman perheen, niin silloin ehkä kannattaisi tosiaan rajoittaa sitä leikkimistä näiden muiden kanssa. Noh, teillä tuo ongelma nyt poistuu, kun vaihdatte paikkakuntaa. Missäpäin Turkua muuten asustelette, onko itäisellä suunnalla?Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:Jos taas muut lapset ympärillä saa tehdä mitä lystää ja ovat silti täysin normaaleista perheistä, niin kieltämättä ainakin minä alan miettimään olenko sittenkin liian tiukka.
Ei tunnu kivalta komentaa lapsi ensimmäisten joukossa sisälle, pakottaa lapsi pitämään kypärää kun muut menevät ilman, kieltää energiajuomat kun ne on muiden muksujen lempijuomia, kieltää oma lapsi pyöräilemästä parkkipaikalla kun se on muut lapset kiertää pyörillään parkkiksella päivä toisensa perään... lista on loputon. Mutta siis pääpiirteittäin: meidän lasta kielletään, muiden ei.
Me ei asuta Turussa, vaan sen lähellä. Tarkemmin sanottuna Piikkiössä .