Toiveissa vauva 2021

Hei! Onko täällä ketään jolle fyremadelin pistäminen tuttua? Onko vaikea pistää? Mua alkoi tänään ressata sen piikittäminen, kun hain niitä apteekista.

Gonalin piikittäminen musta ei tunnu miltään ja olen sen aina itse pistänyt. Fyremadelista luin, että siinä on paksumpi neula jonka ansiosta vaikea saada nahan läpi, onko totta? Kuinka voimalla se pitää uskaltaa tuikkasta?
Luulen, että kyseessä on suht samanlainen neula kuin Pregnylissä, joka on myös ruisku. Selviät varmasti, kun otat napakan otteen nahasta sekä ruiskusta ja yhtään empimättä tuikkaat sen reippaalla liikkeellä läpi. :) Sanoisin, että kannattaa pistää "liian" kovaa kuin hiljaa, niin ei ainakaan uudestaan tarvi alkaa sihtaamaan. :D
 
Moi!
Täällä yksi vauvakuumettaan hiljaa herättelevä huutelee taustalta. Meillä on jo yksi yhteinen lapsi ja nyt varovaisesti haaveillaan toisesta. Keskeytetyllä vielä mennään ja varsinainen yritys ei käynnissä. Mutta voi että, mikä vauvakuume tässä alkaa puskea. Olen lukenut höpöttelyjänne päivästä toiseen ja nyt pakko kommentoida väliin, että täällä ollaan :love:
 
Kiitos. Mulle tokaisivat polilla vaan, et kyllä sää selviät fyremadelin pistämisestä, kun oon selvinny sen gonalinkin kanssa. Mutta silti rupes jännittää. Gonal on sellanen tukeva ja ei piikin näkönen toisin kuin tämä fyremadel joka on ihan tollanen ruisku.
Apua pitämiseen ei ihan kauheasti täällä oo saatavilla, kun korvessa asuu. Mieskin lähtee reissuun torstaina, kun ensimmäinen tuollainen piikki pitäs iskee. Täytyy varmaan vaan selvitä

@-Lounatuuli- Hirmuisesti onnea!
Gonal tuttu juttu täälläkin mutta luulen että toi toinen on verrattavissa pregnyliin mitä ite jouduin piikittämään vielä ns. Ylläpito piikkinä ja se oli kyllä paksu, kerran oli pakko laittaa se itse kun mies oli töissä ja jännitti ihan hirveesti, mä laitoin sen niin että istuin ja sit tiukka ote vatsamakkarasta niin että on kireenä ja rauhallisesti työntää nahkan läpi, joutuu kyllä vähän voimaa käyttämään, ei siis uppoa nahkaan yhtä helpolla kuin gonal mutta sisulla se menee kyllä ja mikä parasta se toi meidät tähän nykytilanteeseen :love:
Tsemppiä, hyvin se menee! ❤
Alinna ja Toivo (huomenna rv 8, 7+0)
 
Hei kysäisen teiltä jo plussanneilta/joilla lapsia entuudestaan yms. Onko teillä ollut rintojen arkuutta jo ennen plussaa? Onko se semmoinen takuuvarma oire?
Jotenkin joka kierrossa dpo6 eteenpäin oon aivan mieli maassa, kun rinnat ei arista ja siitä jotenkin "tiedän" et ei ole tärpännyt.
Esikoisesta mulla oli tosi kipeät rinnat ennen plussaa ja kuopuksesta en yhtään muista, koska en kyttäillyt oireita, koska ei ollut yritys päällä. Satuin vain testin tekemään, kun huomasin menkkojen olevan myöhässä viikon.
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89
@Aniaj mulla oli sekä esikoisesta, että keskenmenneestä toisen nännin kosketusarkuus ennen plussaa. Ja kyllä, vain toisen ja ihan vain sellanen että sen huomasi ihan sattumalta kun laittoi vaatetta päälle niin että osui siihen nänniin :D mutta ei tod.mitenkään kipeät tissit muuten.
 
Hei kysäisen teiltä jo plussanneilta/joilla lapsia entuudestaan yms. Onko teillä ollut rintojen arkuutta jo ennen plussaa? Onko se semmoinen takuuvarma oire?
Jotenkin joka kierrossa dpo6 eteenpäin oon aivan mieli maassa, kun rinnat ei arista ja siitä jotenkin "tiedän" et ei ole tärpännyt.
Esikoisesta mulla oli tosi kipeät rinnat ennen plussaa ja kuopuksesta en yhtään muista, koska en kyttäillyt oireita, koska ei ollut yritys päällä. Satuin vain testin tekemään, kun huomasin menkkojen olevan myöhässä viikon.
Esikoisesta en muista, mutta toisen kohdalla mulla oli rinnat tosi arat ennen plussaa - muutoin mulla ei oo koskaan ollut :)
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89
Hei! Onko täällä ketään jolle fyremadelin pistäminen tuttua? Onko vaikea pistää? Mua alkoi tänään ressata sen piikittäminen, kun hain niitä apteekista.

Gonalin piikittäminen musta ei tunnu miltään ja olen sen aina itse pistänyt. Fyremadelista luin, että siinä on paksumpi neula jonka ansiosta vaikea saada nahan läpi, onko totta? Kuinka voimalla se pitää uskaltaa tuikkasta?
Tuttua on! Itse oikeakätisenä otin vasemmalla kädellä kiinni mahamakkarasta ja pistin 45 asteen kulmassa vähän vatsan sivulle. Heti kun neula oli mennyt läpi, päästin irti vatsamakkarasta ja painoin männän alas. Tämä toimi minulla. Joskus jouduin yrittämään parikin kertaa. En todellakaan uskaltanut paina kovaa, vaan hitaasti. Koska tahto onnistua on niin kova, niin tästäkin selvisin, vaikka joskus pistämisen jälkeen tuli itku. Tsemppiä! Hyvin se menee!
 
Hei kysäisen teiltä jo plussanneilta/joilla lapsia entuudestaan yms. Onko teillä ollut rintojen arkuutta jo ennen plussaa? Onko se semmoinen takuuvarma oire?
Jotenkin joka kierrossa dpo6 eteenpäin oon aivan mieli maassa, kun rinnat ei arista ja siitä jotenkin "tiedän" et ei ole tärpännyt.
Esikoisesta mulla oli tosi kipeät rinnat ennen plussaa ja kuopuksesta en yhtään muista, koska en kyttäillyt oireita, koska ei ollut yritys päällä. Satuin vain testin tekemään, kun huomasin menkkojen olevan myöhässä viikon.
Mulla oli kans nänniarkuutta tässä raskaudessa jo suurinpiirtein plussasta. (En nyt enää tarkkaa päivää muista ja plussan sain kuitenkin jo dpo 9)

Tiukuna & pirpana 9+1
 
Hei kysäisen teiltä jo plussanneilta/joilla lapsia entuudestaan yms. Onko teillä ollut rintojen arkuutta jo ennen plussaa? Onko se semmoinen takuuvarma oire?
Jotenkin joka kierrossa dpo6 eteenpäin oon aivan mieli maassa, kun rinnat ei arista ja siitä jotenkin "tiedän" et ei ole tärpännyt.
Esikoisesta mulla oli tosi kipeät rinnat ennen plussaa ja kuopuksesta en yhtään muista, koska en kyttäillyt oireita, koska ei ollut yritys päällä. Satuin vain testin tekemään, kun huomasin menkkojen olevan myöhässä viikon.
Mietin ihan samaa tänään aiemmin, että pitäis kysyä tästä! Hauskaa, että sinulla oli samoja pohdintoja. Minulla myös olo, että ei ole tärpännyt, kun rintojen arkuutta ei ole ja pregnylin jälkeinen nännien arkuus kadonnut. Yllätyn kyllä suuresti, jos olenkin raskaana, tuntuu aivan tavalliselta.
 
Hei kysäisen teiltä jo plussanneilta/joilla lapsia entuudestaan yms. Onko teillä ollut rintojen arkuutta jo ennen plussaa? Onko se semmoinen takuuvarma oire?
Jotenkin joka kierrossa dpo6 eteenpäin oon aivan mieli maassa, kun rinnat ei arista ja siitä jotenkin "tiedän" et ei ole tärpännyt.
Esikoisesta mulla oli tosi kipeät rinnat ennen plussaa ja kuopuksesta en yhtään muista, koska en kyttäillyt oireita, koska ei ollut yritys päällä. Satuin vain testin tekemään, kun huomasin menkkojen olevan myöhässä viikon.
Tuun toukokuisista huutelemaan! Siis itsellänihän kävi sillä tavalla, että tissit tiesti tulokkaasta ennen mua xD Ja aina vaan kipu jatkuu. :D
 
Mietin ihan samaa tänään aiemmin, että pitäis kysyä tästä! Hauskaa, että sinulla oli samoja pohdintoja. Minulla myös olo, että ei ole tärpännyt, kun rintojen arkuutta ei ole ja pregnylin jälkeinen nännien arkuus kadonnut. Yllätyn kyllä suuresti, jos olenkin raskaana, tuntuu aivan tavalliselta.
Onhan näitäkin täällä nähty ja kuultu ettei oo mitään oireita ja plussa sitten yllättänyt täysin :X3: :love:
Pidän kyllä edelleen peukkuja täällä❤❤❤
 
Onhan näitäkin täällä nähty ja kuultu ettei oo mitään oireita ja plussa sitten yllättänyt täysin
Pidän kyllä edelleen peukkuja täällä
Mulla ei ollut ennen plussa mitään oireita, eikä vieläkään näin rv 13 tissit ole mitenkään kipeät tai raskaat! :) Eli, oireettomuuskin voi olla hyvästä. Itse raskauskin on mennyt hyvin vähäisillä oireilla, mitä nyt oon hereillä joka yö joitain tunteja... Itselle tuli ensimmäisen kerran mieleen, et oisko tärpännyt kun kuorintasukat poltteli dpo10 aikoihin ihan eri tavalla kuin ennen :D
 
V A U V A 2021

Jos haluat listalle, ilmoitathan tietosi punaisella! Ilmoitathan punaisella myös päivityksesi, jotka haluat listaan.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa : )

★★★★★★★★★★★★★★★★★

11.11.2020 - Keskiviikko

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★


Persikka123, ya 5/17, 1.lapsi
Myytta, ya 12/17, 2.lapsi
Haaveilija-31, ya 5/18, 4.lapsi
Hipposka, ya 8/18, 1. lapsi
Malia, ya 8/18, 1. lapsi
+ Kikkakolmas, ya 8/18, 3.lapsi (miehen 1.lapsi)
+ Mohan, ya 9/18, 1. lapsi
+ Amadecasa, ya 9/18, 2. lapsi
Sabs, ya 9/18, 1.lapsi
+ Hope91, ya 10/18, 1.lapsi
Keisarinna85, ya 10/18, 4.lapsi
Futurmama, ya 1/19, 1. lapsi
+ Jjenn, ya 1/19, 1.lapsi
Minttuni, ya 2/19, 1.lapsi
Hennuliini86, ya 5/19, 6. lapsi (miehen 1. lapsi)
Titi-Love, ya 5/19, 2. lapsi
+ Kasikuus, ya 5/19, 4.lapsi (miehen 1.lapsi)
Kirjoh89, ya 6/19, 1.lapsi
+ Alinna86, ya 6/19, 3.lapsi (miehen 1.lapsi)
lulube, ya 6/19 , 1.lapsi
+ Helmiii, ya 7/19, 1.lapsi
+ Eliana, ya 7/19, 1.lapsi.
Ilona Eloisa, ya 7/19, 1.lapsi
Eeva650, ya 7/19, 2. lapsi (miehen 1.lapsi)
Taikinatonttu, ya 7/19, 1.lapsi
Millimetrii, ya 8/19, 1. lapsi
+ Mirella92, ya 8/19, 1.lapsi
Minouche, ya 8/19, 1.lapsi
Töppönen_, ya 9/19, 4.lapsi
Masu90, ya 9/19, 3.lapsi
+ Shibali, ya 9/19, 1. lapsi
illusia_, ya 9/19, 1.lapsi
Deneb, ya 10/19, 1.lapsi
+ Mimmi92, ya 10/19, 4.lapsi
Enerisa3, ya 10/19, 1. lapsi
+Ananas90, ya 10/19, 4. lapsi
+ Napsunen, ya 10/19, 2.lapsi
Zennuli, ya 11/19, 2.lapsi
Krippis, ya 11/19, 1.lapsi
Piipaa93, ya 11/19, 1. lapsi
+ Matilda!, ya 12/19, 2. lapsi
+ Masunen, ya 12/19, 1. lapsi
+ Jusperi, 12/19, 1.lapsi
+ Lilmi89, 12/19, 2.lapsi
Hamsteri20, ya 12/19, 1. lapsi
Kurkumainen ya 1/20, 1.lapsi
Sinisilmät, ya 1/20, 1.lapsi
+ mandariinilohko, ya 1/20, 2.lapsi
Bellaella22050909 ya 2/20, 2.lapsi
+ Vesinokkaeläin, ya 2/20, 2.lapsi
+ Riama, ya 2/20, 2.lapsi
+ Lilje ya 2/20, 2. lapsi
Brunet82, ya 2/20, 4.lapsi
+ Päärynä5, 3/20, 4.lapsi
Mysteerio, 3/20, 2.lapsi
+ Wanti, ya 3/20, 7.lapsi
+ Uudarimama, ya 3/20, 2. lapsi
Mans115, ya 3/20, 2.lapsi
+ Elviira86, ya 3/20, 2.lapsi
Rimaleli ya 3/20, 2. lapsi
Mamtobe ya 3/20, 1. lapsi
+Mäyh, ya 3/20, 1.lapsi
+Chai89, ya 3/20, 2.lapsi
+ Luumumuumi, ya 3/20, 1. lapsi
Petronella09, ya 4/20,
+ Bebe2021, ya 4/20 , 3.lapsi
+ Puolu, ya 4/20, 3. lapsi
Iinanen, ya 4/20, 2.lapsi
+ Lillanna, ya 4/20, 3.lapsi
+ Santso, ya 4/20, 2. lapsi
Esba, ya 4/20, 2.lapsi
+ 3milia, ya 4/20, 1.lapsi
+ Pioni89, ya 4/20, 1.lapsi
+ Tiukuliina89, ya 4/20, 6.lapsi
+ Nokare, ya 4/20, 1.lapsi
Wbä, ya 4/20, 3.lapsi
Goodway, ya 4/20, 1.lapsi (miehen 3.lapsi)
Paatuska, ya 4/20, 1.lapsi
Äitimamino, ya 5/20, 4.lapsi
+ Hannaah, ya 5/20, 3.lapsi
lovecoco, ya 5/20, 1.lapsi
+ Sofia90, ya 5/20, 2.lapsi
Vohvelitohveli, ya 5/20, 1.lapsi
+ Melissa86, ya 5/20, 2.lapsi
-Lounatuuli-, ya 5/20, 1.lapsi
Iinesankka82 ya 5/20, 2.lapsi
Mansikka3, ya 5/20, 3.lapsi
+ Rougemoux ya 5/20 2.lapsi
+ helmikorvakoru, ya 6/20, 1. lapsi
+ pikkumyyläine, ya 6/20, 1.lapsi
+ Pumpuli1, ya 6/20, 1.lapsi
Syyskuu-08, ya 6/20, 3. lapsi
Aniaj, ya 6/20, 3.lapsi
+Tiukuna, ya 6/20, 1. lapsi
kakkulapio, ya 6/20, 1.lapsi
Haavekuvia, ya 6/20, 2. lapsi
Toive23, ya 6/20
innap, ya 7/20, 2.lapsi
+ Heemilia, ya 7/20, 4.lapsi
AnnMariii, ya 7/20, 2.lapsi
Nipsuneiti83, ya 7/20, 3.lapsi
Pandanen, ya 7/20, 2.lapsi
+ Hermitcrab, ya 7/20, 1.lapsi
+ Kansallisrotta, ya 7/20, 1. lapsi
+ Rubikinkuutio, ya 8/20, 3.lapsi
nobelius, ya 8/20, 3.lapsi (miehen 4.lapsi)
kaaliperhonen, ya 8/20, 4.lapsi (miehen 2.lapsi)
SS, ya 8/20, 4. lapsi (miehen 1. lapsi)
Bb-8, ya 8/20, 3.lapsi
Huumis, ya 8/20, 2. lapsi
+ Hisulius/ ya 8/20 / 2.lapsi
Soffia29 ya 8/20, 1. lapsi
5xäiti, ya 08/20, 6. lapsi
Liljannuppu, ya 9/20, 2. lapsi
Opiskelijamimmi, ya 9/20, 1. lapsi
SannuB, ya 9/20, 2. lapsi
+Tuttelituu, ya 9/20, 3. lapsi
Meemuli, ya 9/20, 1.lapsi
Lillium, 9/20, 3. lapsi
+ Elviira32 ya 9/20, 3. Lapsi
Nuorena äidiksi, ya 10/20, 1.lapsi
Henkkuliini, ya 10/20, 2.lapsi
Lilaaa, ya 10/20, 2.lapsi
Chili,ya 10/20, 3.lapsi
Talvilintu, ya 10/20, 2. lapsi
Loree, ya 11/20, 1.lapsi

★★★★★★★★★★★★★★★★★★


Nimi ★ Kiertopäivä

Loree..........................kp 33/31-32
Pandanen.................kp 30/29-31
Titi-Love.....................kp 29/28-30
Mansikka3..................kp 27/28
Aniaj.............................kp 26/28
Minttuni...........................kp 25/25
Huumis........................kp 23/28-30
Mysteerio....................kp 22/30
Deneb............................kp 22/28-32
Hamsteri20..................kp 21/27
Soffia29..........................kp 21/28-30
Nipsuneiti83.................kp 17/29
Toive23...........................kp 15/28
Talvilintu........................kp 14/24-29
Piipaa93.......................kp 11/25
Petronella09..............kp 11/26-28
Nobelius.......................kp 11/29
5xäiti...............................kp 10/?
Sinisilmät......................kp 9/29
Lillium............................kp 9/29-31
Vihreähuone..................kp 7/27
Iinesankka82.................kp 6/31
Persikka123.....................kp 6/33
Nuorena Äidiksi...............kp 5/36
Liljannuppu........................kp 5/29
Chili..............................kp 5/28-29
KirJoh89.............................kp 4/28
Meemuli.......................kp 2/30-34
Wbä.............................kp 1/26-28

★★★★★★★★★★★★★★★★★★


Piinailijat ★

Chili_........................................dpo 15
Minttuni...................................dpo 12
Titi-Love...............................dpo 11
Deneb.....................................dpo 8
Soffia29................................dpo 4
Toive23.............................dpo 2

★★★★★★★★★★★★★★★★★★
 
Viimeksi muokattu:
@Aniaj Täällä yks melkein oireeton. Rinnat ei olleet ennen plussaa kipeät. Vasta menkkojen poisjännin jälkeen kipeytyivät vähän, mutta turvonneet kyllä on. Kipu lakkasi kokonaan rv7, mutta on turvonneet edelleen. Pahoinvointiakaan ei ole ollut juuri ollenkaan, eli olen oksentanut max. 5krt. Ainut riesa oli väsymys/unettomuus 9vko ajan, joka alko n. Dpo6 :(

Kasikuus ja Papu 12+0 :love:
 
Paljon onnea plussanneille! :love: Voisi itsekin harkita palstataukoa, kun se näyttää monella nion toimivan. :geek: Harmi vain, että viestien lukemisesta täällä on tullut päivittäinen tapa. @minttuni teitkö tänään uutta testiä? :X3:

Mulla ei valituksista huolimatta ovulaatiota tullut, tai en saanut ainakaan tikutettua (ja tikutin 6 päivää). Outoa kyllä, kun kp9 ultrassa näkyi jo 16mm folli. Lämpöjen perusteella ovis olisi kyllä ollut, tikut vaan näyttivät ihan muuta (ei tullut näkyviin kuin 1 viiva). Aiemmin kierto on ollut todella säännöllinen, mutta nyt flowkin alkoi ennustaa 5 päivää pidempää kiertoa. Noh, ei auta kuin odotella vuodon alkua. Tai ihmettä :D
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni
Tänään aamulla dpo8 bongattu ruskeaa limaa..turhauttaa, et eikö noilla teroil oo mitään vaikutusta!! Kaks tbl viel syömättä. Toivottovasti tiputtelu ei nyt vielä ala.
Tsempit kaikille! Jännäilen @minttuni tilannetta ja @Titi-Love testejä
Se on itselläkin edessä palstatauko tätä menoa, jos se sen plussan tuo
Mulla oli semmoista pientä veristä limaa kiinnittymisvuotoa just tuona dpona. Mullakin oli terot käytössä (mul ei kyl tiputtelua oo ollut ollenkaan)
 
Kysymys aamulämpöjen mittaaajille, laskeeko lämpö reilusti kun ovis on ja sitten nouseeko reilusti seuraavana päivänä?Nyt siis kp10 ja oma lämpökäyrä suhteellisen tasainen,suurta lämpödippiä alas ei ole tullut vielä kuten ei ovis plussaakaan.
Mulla (katsoin just nuo aiemman kierrot, kun kaikkien päivien lämmöt kirjattu ylös)
Mulla dipannu lämpö dpo2, kuten nyt tänäön on dpo2 ja lämpö 36.5 pitäis olla jo tänö iltana 37.1 jos seuraa vanhaa kaavaa
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni

Yhteistyössä