Toiveissa vauva 2021



Oon tehnyt tänää dpo 10 4 erimerkkistä testiä, ja kaikkiin tulee jotain hyvin pientä punertavaa haamua ku voinkin vaikea saada punertavana.
Täs on yks niistä. Toivon nyt niin kovasti että lähtee vahvistuu. Tissit on tänää tullu kipeiksi taas oikein kunnolla. Oireita ois kaikennäköisiä, mut jotenkin pelottaa vähän uskoa liikoja, toivottavasti tää ei päättyisi pettymykseen <3
Odottaminen on kurjaa. Itse koitan saada vain ajatuksia muualle kun ei se pähkäily auta mitään kuitenkaan. Eiköhän huomenna sinulla näy jo vahvempi viiva jos olo on sellainen että ovulaatio lähestyy. Minä en tiedä mitä ajatella kun en tosiaan odota ovulaatiota vielä ainakaan viikkoon, mutta miksi tuo viiva tulee tuohon? Ajatus oli nyt vain testata että mahdanko ovuloida lainkaan, mutta ei se taida selvitä tälläkään keinoa
 
Odottaminen on kurjaa. Itse koitan saada vain ajatuksia muualle kun ei se pähkäily auta mitään kuitenkaan. Eiköhän huomenna sinulla näy jo vahvempi viiva jos olo on sellainen että ovulaatio lähestyy. Minä en tiedä mitä ajatella kun en tosiaan odota ovulaatiota vielä ainakaan viikkoon, mutta miksi tuo viiva tulee tuohon? Ajatus oli nyt vain testata että mahdanko ovuloida lainkaan, mutta ei se taida selvitä tälläkään keinoa
Siis mullahan oli kyseessä raskaustesti ja menossa dpo 10 eli 10 päivää nyt ovulaatiosta.

Tuliko sun viiva testiajalla ovistestiin ja?
Mä saan useinkin heti menkkojen jälkeen ovistestiin tasavahvat, mutta vasta testiajan ulkopuolella(yli 10 min testin teosta) , eli ne on sillon negoja.
Vasta ku viiva ilmestyy välittömästi dipatessa ja on tasavahva tai vanhempi kuin kontrolli testiajan sisällä, on positiivinen. Mutta näissäkin on eroja, nii testeissä kuin ihmisissä.
 
Mulla sama ovistestien kanssa kun @Titi-Love mainitsi, eli 10min jälkeen tai aiemminkin saattaa olla tosikin vahva viiva. Mutta mun plussa on vasta just se joka muutaman minuutin sisään muuttuu vahvaksi. One stepeillä ei muutu ikinä kontrollia vahvemmaksi, mutta suunnilleen jo hahmottaa että mikä on se oma plussa niillä ja sit kans digillä varmistan kuten muutamat muutkin :)
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni
Kysymys aamulämpöjen mittaaajille, laskeeko lämpö reilusti kun ovis on ja sitten nouseeko reilusti seuraavana päivänä?Nyt siis kp10 ja oma lämpökäyrä suhteellisen tasainen,suurta lämpödippiä alas ei ole tullut vielä kuten ei ovis plussaakaan.
 
Siis mullahan oli kyseessä raskaustesti ja menossa dpo 10 eli 10 päivää nyt ovulaatiosta.

Tuliko sun viiva testiajalla ovistestiin ja?
Mä saan useinkin heti menkkojen jälkeen ovistestiin tasavahvat, mutta vasta testiajan ulkopuolella(yli 10 min testin teosta) , eli ne on sillon negoja.
Vasta ku viiva ilmestyy välittömästi dipatessa ja on tasavahva tai vanhempi kuin kontrolli testiajan sisällä, on positiivinen. Mutta näissäkin on eroja, nii testeissä kuin ihmisissä.
Pahoittelut tästä, luin/ymmärsin väärin kun tuossa töiden lomassa luin mulla ei tullut niillä onestep liuskoilla viime kierrossa kertaakaan kuin yksi viiva. Nyt tuli suorilta kaksi vaikka en odottanut kyllä vielä. En tiedä, tulee sellainen olo että yhtä tyhjän kanssa tämä... mutta tuli tuo kaksi viivaa ihan parin minuutin sisällä.
 
@Kaneli minäkin sain tänään kp10 saman näköisen tuloksen saman merkkiseen ovis testiin 5 min mennessä, tulkitisin vielä negatiiviseksi kun oikein kunnon oireita ei oo muutakun järkyttävän kipeät rinnat. Flo sovellus ennustaa ovista huomiselle, viime kierrossa ovis plussa tuli kp12.
No mullahan on itseasiassa vasta kp 8 tänään... Viime kierto venyi 35 päivän mittaiseksi. Ajattelin ovulaation olevan ehkä aikaisintaan viikon päästä. Mutta voihan olla että tämä kierto on lyhyempi. Olisiko stressi venytänyt viime kiertoa? Mahaa nipisteli tänään niin siitä keksin tehdä testin aiemmin kuin ajattelin. Mutta en siis usko siihen että olisi vielä kuitenkaan ajankohtaista... mutta varmasti testaan huomenna uudelleen.
 
No mullahan on itseasiassa vasta kp 8 tänään... Viime kierto venyi 35 päivän mittaiseksi. Ajattelin ovulaation olevan ehkä aikaisintaan viikon päästä. Mutta voihan olla että tämä kierto on lyhyempi. Olisiko stressi venytänyt viime kiertoa? Mahaa nipisteli tänään niin siitä keksin tehdä testin aiemmin kuin ajattelin. Mutta en siis usko siihen että olisi vielä kuitenkaan ajankohtaista... mutta varmasti testaan huomenna uudelleen.
Itselläni kierrot olleet 25-28 päivää,viimeksi aika oviksesta menkkoihin 14 päivää. Meillä oli puoli vuotta yritystä takana kun päätin kokeilla oviksen tikuttamista, tämä nyt siis toinen tikutus kierto. En tiedä jatkanko tikutusta jos uuteen kiertoon päädytään vielä. Talletteluja tulee tasaisesti pitkin kiertoa ja tuo tikuttaminen ehkä stressaa vaan lisää
 
Itselläni kierrot olleet 25-28 päivää,viimeksi aika oviksesta menkkoihin 14 päivää. Meillä oli puoli vuotta yritystä takana kun päätin kokeilla oviksen tikuttamista, tämä nyt siis toinen tikutus kierto. En tiedä jatkanko tikutusta jos uuteen kiertoon päädytään vielä. Talletteluja tulee tasaisesti pitkin kiertoa ja tuo tikuttaminen ehkä stressaa vaan lisää
Minulla on ollut kroppa niin sekaisin kierukan jälkeen että halusin kokeilla näkyykö ovulaatio testeissä. Mutta yritystä on kyllä ollut ilman testejäkin, että siitä ei varmasti jää kiinni... mutta ikää minulla jo on kuitenkin...
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni
Minulla on ollut kroppa niin sekaisin kierukan jälkeen että halusin kokeilla näkyykö ovulaatio testeissä. Mutta yritystä on kyllä ollut ilman testejäkin, että siitä ei varmasti jää kiinni... mutta ikää minulla jo on kuitenkin...
Minulla myös ikää,olen 38v .Hormoonikierukka poistettiin keväällä ja kierrot olleet tasaisia ja ovulaation olen uskonut tapahtuvan,mutta ei vaan tärppää.Olen ihmeissäni lukenut kun toisilla tärppää heti kun kierukka poistettu .Missään tutkimuksissa ei olla käyty kun lapsia jo on,joten en voi tietää että oikeasti edes ovuloin.
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni
Minulle voi päivittää kp4 tänään!

Ihan sekaisin kierto kyllä, edellinen meni monta päivää pitkäksi ja nyt vajaaksi. Terve! Yritäppä vauvaa tässä kun ei kierto vörki, ovulaatiota tuskin myöskään tapahtui oikeasti plussasta huolimatta, kun mitään oireita ei kuitenkaan ollut. Ensi viikolla gyne! Saas nähdä kokeillaanko heti testiin taas letrot+pregnyl, viimeksi ainakin ne auttoi samantien :geek:

Paljon onnea plussanneille <3 <3 Niin joo ja joku täällä ihmetteli miksi oli ovistesti räikyvä plussa loppukierrosta, itsekin kyllä ajattelen että uumoilisi raskautta! :)
 
Kysymys aamulämpöjen mittaaajille, laskeeko lämpö reilusti kun ovis on ja sitten nouseeko reilusti seuraavana päivänä?Nyt siis kp10 ja oma lämpökäyrä suhteellisen tasainen,suurta lämpödippiä alas ei ole tullut vielä kuten ei ovis plussaakaan.
Mulla ei ainakaan lämmöt oviksen aikaan dipannut vaan alkukierto lämmöt oli aina vähän matalammalla ~36.5 ja sit oviksen tapahduttua nousi loppukierroksi n. 37. Eka dippi tuli sit vasta n. Viikko ovulaatiosta :)
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni


Oon tehnyt tänää dpo 10 4 erimerkkistä testiä, ja kaikkiin tulee jotain hyvin pientä punertavaa haamua kuvaan on vaikea saada punertavana.
Täs on yks niistä. Toivon nyt niin kovasti että lähtee vahvistuu. Tissit on tänää tullu kipeiksi taas oikein kunnolla. Oireita ois kaikennäköisiä, mut jotenkin pelottaa vähän uskoa liikoja, toivottavasti tää ei päättyisi pettymykseen <3
Kyllä siellä jotain näkyy! :love:
Toivottavasti lähtee vahvistumaan:X3:
 
Kysymys aamulämpöjen mittaaajille, laskeeko lämpö reilusti kun ovis on ja sitten nouseeko reilusti seuraavana päivänä?Nyt siis kp10 ja oma lämpökäyrä suhteellisen tasainen,suurta lämpödippiä alas ei ole tullut vielä kuten ei ovis plussaakaan.
Minulla ei ainakaan laske mitenkään huomattavasti, ehkä joissain kierroissa hieman. Mutta oviksen jälkeen lämmöt nousee, niin kuvittelen oviksen tapahtuvan.
 
No mullahan on itseasiassa vasta kp 8 tänään... Viime kierto venyi 35 päivän mittaiseksi. Ajattelin ovulaation olevan ehkä aikaisintaan viikon päästä. Mutta voihan olla että tämä kierto on lyhyempi. Olisiko stressi venytänyt viime kiertoa? Mahaa nipisteli tänään niin siitä keksin tehdä testin aiemmin kuin ajattelin. Mutta en siis usko siihen että olisi vielä kuitenkaan ajankohtaista... mutta varmasti testaan huomenna uudelleen.
Minulla vaihtelua ollut kiertojen kanssa todennäköisesti stressin takia. Viime syksynä erityisesti, ennen tutkimusten alkua, olin niin paineissani onnistumisesta. Kierto saattoi olla reilu 30vrk, eikä ultrassa ovista näkyvissä.
 
Hei! Onko täällä ketään jolle fyremadelin pistäminen tuttua? Onko vaikea pistää? Mua alkoi tänään ressata sen piikittäminen, kun hain niitä apteekista.

Gonalin piikittäminen musta ei tunnu miltään ja olen sen aina itse pistänyt. Fyremadelista luin, että siinä on paksumpi neula jonka ansiosta vaikea saada nahan läpi, onko totta? Kuinka voimalla se pitää uskaltaa tuikkasta? :unsure:
 
Hei! Onko täällä ketään jolle fyremadelin pistäminen tuttua? Onko vaikea pistää? Mua alkoi tänään ressata sen piikittäminen, kun hain niitä apteekista.

Gonalin piikittäminen musta ei tunnu miltään ja olen sen aina itse pistänyt. Fyremadelista luin, että siinä on paksumpi neula jonka ansiosta vaikea saada nahan läpi, onko totta? Kuinka voimalla se pitää uskaltaa tuikkasta?
Kysyin kaverilta tästä, kun muistelin hänen käyttäneen sitä ivf-hoidoissa. Olikin toinen piikki, mutta sellainen iso neulainen kuitenkin. Ei ollut itse uskaltanut pistää, pyysi apua sairaanhoitajatutulta ja oli onnistunut hyvin. Kysyin klinikalta jo vinkkejä pistämiseen. Hoitaja sanoi, että he opastavat, ja jokainen oppii pistämään. Mutta jos tekee pahaa, niin kannattaa pyytää joku toinen pistämään. Tsemppiä ❤
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89
Heippa pitkästä aikaa!
Olen pitänyt muutaman kuukauden taukoa palstalta. Jokapäiväinen palstan kyttääminen alkoi ahdistaa... Nyt palaan vain pikaisesti kertomaan ilouutisen. Auttoi taukoilu sitten tai ei, niin mun on aika pikkuhiljaa siirtyä heinäkuisiin.
Paljon onnea ❤

Pitäisikö itsekin kokeilla palstataukoa, kun useampia tauolla plussanneita taitaa listalta löytyä :D
 
Kysyin kaverilta tästä, kun muistelin hänen käyttäneen sitä ivf-hoidoissa. Olikin toinen piikki, mutta sellainen iso neulainen kuitenkin. Ei ollut itse uskaltanut pistää, pyysi apua sairaanhoitajatutulta ja oli onnistunut hyvin. Kysyin klinikalta jo vinkkejä pistämiseen. Hoitaja sanoi, että he opastavat, ja jokainen oppii pistämään. Mutta jos tekee pahaa, niin kannattaa pyytää joku toinen pistämään. Tsemppiä
Kiitos. Mulle tokaisivat polilla vaan, et kyllä sää selviät fyremadelin pistämisestä, kun oon selvinny sen gonalinkin kanssa. Mutta silti rupes jännittää. Gonal on sellanen tukeva ja ei piikin näkönen toisin kuin tämä fyremadel joka on ihan tollanen ruisku.
Apua pitämiseen ei ihan kauheasti täällä oo saatavilla, kun korvessa asuu. Mieskin lähtee reissuun torstaina, kun ensimmäinen tuollainen piikki pitäs iskee. Täytyy varmaan vaan selvitä :)

@-Lounatuuli- Hirmuisesti onnea!
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni

Yhteistyössä