Toiveissa vauva 2021

Hei kysäisen teiltä jo plussanneilta/joilla lapsia entuudestaan yms. Onko teillä ollut rintojen arkuutta jo ennen plussaa? Onko se semmoinen takuuvarma oire?
Jotenkin joka kierrossa dpo6 eteenpäin oon aivan mieli maassa, kun rinnat ei arista ja siitä jotenkin "tiedän" et ei ole tärpännyt.
Esikoisesta mulla oli tosi kipeät rinnat ennen plussaa ja kuopuksesta en yhtään muista, koska en kyttäillyt oireita, koska ei ollut yritys päällä. Satuin vain testin tekemään, kun huomasin menkkojen olevan myöhässä viikon.
Esikoisesta oli, mutta toisesta en ainakaan muista että ois rinnat kipeytyneet vielä ennen plussaa. Ja tämä kolmas kesällä tullut plussa ei tehnyt rinnoille juuri mitään, ehkä hienoista turvotusta jossain vaiheessa plussan jälkeen. Tämä kolmas meni siis kesken, mutta kerkesi kehittyä niin että syke näkyi varhaisultrassa. Näiden perusteella en itse odota tuntemuksia rintoihin ainakaan plussaa ennen. Varmaan se kun rinnat on kahden imetyksen jälkeen aika tyhjät pussit, niin kovin helposti mikään ei kiristä tai arista :D
 
Mulle voi merkitä huomiselle kp2
Positiivista tässä on, että kierto oli nyt 28pv niin kuin ihan aina nuorempana. Tämän kierron perusteella dpo16 = kp1, ja samoin on mennyt kaikki nekin kierrot kun olen oviksen pelkkien tuntemusten ja vv:n perusteella koittanut bongata. Taidan tilata uuden digiovispaketin, niin jos vauvaa ei saada aikaiseksi niin ainakin parempi käsitys minun kierrosta.

Olipa muuten ihana huomata että @Kasikuus olet jo pian ensimmäisen kolmanneksen ohittanut!
 
  • Rakkaus
Reactions: Kasikuus
vierailija
Kysymys aamulämpöjen mittaaajille, laskeeko lämpö reilusti kun ovis on ja sitten nouseeko reilusti seuraavana päivänä?Nyt siis kp10 ja oma lämpökäyrä suhteellisen tasainen,suurta lämpödippiä alas ei ole tullut vielä kuten ei ovis plussaakaan.
Mulla ei lämmöt laskenu ovulaatioaikaan, 36.0-36.1 oli ennen ovulaatiota koko ajan. Ovulaation jälkeen seuraavana päivänä oli 36.2 sitten 36.3 ja sitä rataa. Nyt pyörii siinä 36.6 ja 36.7 paikkeilla (dpo8).

Suosittelen mittaamista kaikille. Itse sain 2 ovulaatioplussaa 4 päivän erolla toisistaan. Toisen plussan jälkeen vasta lähti lämmöt nousee eli se ensimmäinen oli kropalta ovulaarioyritys. Oikean ovulaation löysin vain siksi että ihmettelin kun lämmöt ei noussut ensimmäisen ovisplussan jälkeen ja otin ovulaatiotestin uudelleen käteen. Ilman aamulämmönmittausta olisi mennyt ohi oikea ovulaatio.
 
Pc dpo 8
https://aijaa.com/seKrWc
Siis lähes blancohan tuo.

Millaisia kokemuksia teillä on first responsen testeistä? Onko joku niitä käyttänyt? Entäs apteekin testeistä mikä paras?
Mä käytin ja oli jo melko selkeä viiva dpo 10 muistaakseni :) apteekin niistä testeistä en suosittele ultraa. Useamman punertavan viivanpiakan turhaan oon saanu :(. Mun luottotesti on PC. Ainoa johon en oo saanut turhia haamuja. (Vs. Rfsu, onesteo, apteekin testit)
 
vierailija
Mulla ei lämmöt laskenu ovulaatioaikaan, 36.0-36.1 oli ennen ovulaatiota koko ajan. Ovulaation jälkeen seuraavana päivänä oli 36.2 sitten 36.3 ja sitä rataa. Nyt pyörii siinä 36.6 ja 36.7 paikkeilla (dpo8).

Suosittelen mittaamista kaikille. Itse sain 2 ovulaatioplussaa 4 päivän erolla toisistaan. Toisen plussan jälkeen vasta lähti lämmöt nousee eli se ensimmäinen oli kropalta ovulaarioyritys. Oikean ovulaation löysin vain siksi että ihmettelin kun lämmöt ei noussut ensimmäisen ovisplussan jälkeen ja otin ovulaatiotestin uudelleen käteen. Ilman aamulämmönmittausta olisi mennyt ohi oikea ovulaatio.
Ovulaatiotestihän kertoo milloin ovulaatio mahdollisesti voisi tulla, se ei kuitenkaan kerro tapahtuuko ovulaatio oikeasti. Todellisen ovulaation jälkeen progesteroni lähtee kasvamaan ja samalla aamulämpö nousemaan, se vasta kertoo ovulaation tapahtuneen.
 
Hei kysäisen teiltä jo plussanneilta/joilla lapsia entuudestaan yms. Onko teillä ollut rintojen arkuutta jo ennen plussaa? Onko se semmoinen takuuvarma oire?
Jotenkin joka kierrossa dpo6 eteenpäin oon aivan mieli maassa, kun rinnat ei arista ja siitä jotenkin "tiedän" et ei ole tärpännyt.
Esikoisesta mulla oli tosi kipeät rinnat ennen plussaa ja kuopuksesta en yhtään muista, koska en kyttäillyt oireita, koska ei ollut yritys päällä. Satuin vain testin tekemään, kun huomasin menkkojen olevan myöhässä viikon.

Mulla on takana neljä raskautta. Jokaisessa rintojen kipeytyminen on tapahtunut jo ennen plussaa, mutta ensimmäisessä en tajunnut sitä oireena. Neljännen kohdalla meilläkään ei ollut yritys päällä, vain yksi yhdyntäkerta jolloin ehkäisy ikäänkuin ”unohtui”. Menkkojen tienoilla tissit oli niin sairaan kipeet, että suihkussa käyminen sattui, tiesin heti siitä että raskaana ollaan ja lähdin ostamaan testiä. Normaalisti mulla on ovulaation aikaan ja siitä menkkoihin asti nännit tosi arat, mutta raskautumiskierroissa kipeänä on ollut koko rinnat.
 
Pc dpo 8
https://aijaa.com/seKrWc
Siis lähes blancohan tuo.

Millaisia kokemuksia teillä on first responsen testeistä? Onko joku niitä käyttänyt? Entäs apteekin testeistä mikä paras? :)
Pc on ollut mulla ainut johon luotan täysin, ei turhia haamuiluja. Apteekin ultra antoi viimekierrossa selkeän punertavan toisen viivan. Myös clearpluen early detection antoi haamua. Rfsu herkkä antoi selvää vahvaa viivan paikkaa. Pc ja raskauskeijun herkät antoivat puhdasta negaa ja en siis ollut raskaana. Apteekin 25 herkkyyksinen testi on mun mielestä kanssa luotettava :)
 
Pc on ollut mulla ainut johon luotan täysin, ei turhia haamuiluja. Apteekin ultra antoi viimekierrossa selkeän punertavan toisen viivan. Myös clearpluen early detection antoi haamua. Rfsu herkkä antoi selvää vahvaa viivan paikkaa. Pc ja raskauskeijun herkät antoivat puhdasta negaa ja en siis ollut raskaana. Apteekin 25 herkkyyksinen testi on mun mielestä kanssa luotettava
Kiitos, kun kerrot omaa kokemusta :)
Joo apteekin ultran uitin äsken ja viivanpaikka tuli..jäävät siis todellakin apteekkiin tästä lähtien..
 
Minulla vaihtelee kierroittain rintojen/nännien arkuus. Joissain kierroissa ei ole mitään, joissain kierroissa nännit kipeät ja rinnat ei, joissain kierroissa koko rinnat kipeänä jne. Mitään en osaa itse päätellä, kun en raskaana ole koskaan ollut. Jännä sitten huomata joskus, että onko mitään poikkeavaa.

Millainen kohdunkaula/kohdunsuu on, jos raskaus on alkanut? Voiko se vaihdella päivittäin? Yleensä tunnistan, milloin vuoto alkaa, kun pehmenee. Joku muistaakseni kirjoitti, että oli itse arvioinut pehmeäksi ja lääkäri oli sanonut, että ihan normaali on. Oli siis raskaana. En nyt muista, oliko tällä palstalla vai muualla :) Niin jotenkin ärsyttää tämmöinen oireiden kyttääminen, ei vaan osaa olla ilman. Lämpöjä en aatellut mittailla, mutta kyllä tänä aamuna oli pakottava tarve mitata. Ja kokeilin sormilla kohdunkaulaa, pehmeä oli, eilen vielä kova ja kiinni olevan oloinen. Mutta mitäpä näistäkään tietää. Jotenkin ärsyttää ja työnteosta ei ole meinannut tulla mitään.
 
Minulla vaihtelee kierroittain rintojen/nännien arkuus. Joissain kierroissa ei ole mitään, joissain kierroissa nännit kipeät ja rinnat ei, joissain kierroissa koko rinnat kipeänä jne. Mitään en osaa itse päätellä, kun en raskaana ole koskaan ollut. Jännä sitten huomata joskus, että onko mitään poikkeavaa.

Millainen kohdunkaula/kohdunsuu on, jos raskaus on alkanut? Voiko se vaihdella päivittäin? Yleensä tunnistan, milloin vuoto alkaa, kun pehmenee. Joku muistaakseni kirjoitti, että oli itse arvioinut pehmeäksi ja lääkäri oli sanonut, että ihan normaali on. Oli siis raskaana. En nyt muista, oliko tällä palstalla vai muualla Niin jotenkin ärsyttää tämmöinen oireiden kyttääminen, ei vaan osaa olla ilman. Lämpöjä en aatellut mittailla, mutta kyllä tänä aamuna oli pakottava tarve mitata. Ja kokeilin sormilla kohdunkaulaa, pehmeä oli, eilen vielä kova ja kiinni olevan oloinen. Mutta mitäpä näistäkään tietää. Jotenkin ärsyttää ja työnteosta ei ole meinannut tulla mitään.
Samat fiilikset täällä. Mistään ei tule mitään, kun kyttäilen omaa kroppaa ja jokaista nippausta, googlaan oireita dpo8, googlaan kiinnittymisvuodosta, googlaan terolutin vaikutusta raskautumiseen..sitä, tätä ja tota. Ei ihme, jos ei tärppää, ku stressaaminen alkaa heti oviksen jälkeen.
Meillä onneksi muutto tämän kuun lopussa, ni ajatukset saa yhden kierron ajaksi pois raskaudesta :rolleyes: :)
 
Samat fiilikset täällä. Mistään ei tule mitään, kun kyttäilen omaa kroppaa ja jokaista nippausta, googlaan oireita dpo8, googlaan kiinnittymisvuodosta, googlaan terolutin vaikutusta raskautumiseen..sitä, tätä ja tota. Ei ihme, jos ei tärppää, ku stressaaminen alkaa heti oviksen jälkeen.
Meillä onneksi muutto tämän kuun lopussa, ni ajatukset saa yhden kierron ajaksi pois raskaudesta
Kohtalontovereita täältä löytyy siis ❤ Toivoo niin kovasti onnistumista. Jos nyt ei ole tärpännyt, niin varmasti on hyvä jättää testit ja tutkailut syrjään, sen verran mitä vain pystyy. Varmastikaan kaikkea ei pysty yhtäkkiä lopettamaan, kun oman kierron seuraamisesta on tullut tapa. Ivf-hoidot kuitenkin luovat toivoa ja ihan ok fiilis lähteä niihin, jos tarve on. Pelottaa, onko pitkä jono ja miten hoidot sitten menee. Mutta etukäteen pelkäsin, miten ovulaation induktio lääkkeet vaikuttaa ja onko inseminaatiot kivuliaita. Kaikki on mennyt yllättävän hyvin kuitekin, ja enemmän näissä kierroissa on ollut toivoa, kuin luomuna. Voihan vielä raskaus yllättää, mutta kaikki menkkoja edeltävät tuntemukset on jo nyt olemassa.
 
Mitäköhän tää huimaus ja "sumunen" pää nyt sit on.. Menkat rupeaa ilmeisesti pikkuhiljaa loppumaan, kesti 6pv tavanomaisen 3 sijasta. Voisko olla siitä vaan johtuvaa? Oon nyt kuukauden verran vetänyt rautatabletteja ihan varuiksi kun vuosi niin pitkään se keskenmenokin. Ihan sellanen olo että vois vaan mennä peiton alle nukkumaan päiväksi. Pää ei toimi yhtään ja tosiaan huimaa jos vähänkään nopeasti nousee. En tunnista että ois niskatkaan ihmeemmin jumissa. Varasin kuitenkin varuiksi myös hieronta-ajan. Nyt täytys saada kroppa kuosiin ni ois parempi fiilis ens viikon oviksen bongaukseen!
 
@Aniaj mulla oli esikoisesta sairaan kipeet, jo muutama päivä ennen menkkoja. Just sillee että ei pystyny tyyliin rintsikoita laittaan. Mut sitten keskenmenneestä ja tästä kuopuksesta ei oo ollut mitään ennen plussaa, oireena lähinnä ollut oireettomuus:D Toki sit plussan tienoolla alkanut tuleen selvät muut merkit. Se on kyl mielenkiintosta miten nää vaihtelee! Itellä on myös nyt 2x mennyt sillee, että kun raskaustesti näyttänyt plussaa, ni hyvin pian maidontulo loppunut tyystin, kun siihen asti tullut vaikka imetys loppunut jne. En ihmettele, miten monella saattaa vanhemman imetys saada haasteita jos raskautuu :)
 
  • Tykkää
Reactions: Aniaj ja minttuni

Sorruin testaamaan vielä sofillakin.



Tässä tämän päivän testi dpo 11 ja alempi oli viime kesältä plussakierrosta dpo 11. Näyttää aika samalta :) toki valaistus on täysin eri ku yhdistelin kuvat :D

Mutta mulla on tosi outo fiilis taas. Toivon että vahvistuis testi nii ettei tarvi vertailla ja arvailla, jotenkin myös pelottaa jos se ei vahvistumaan. Tätä ollu jo nii usein et selkeita haamuja mut menkat sit pari päivää myöhässä. Ja oon testannut kierron alussa, nii ei tuu testeihin haamun haamua, eli en aina saa noita haamuja niihin, esim. Sofeihin.

Nähtäväksi jää taas, ei kai sitä muuta voi kun ootella.
 
Viimeksi muokattu:
@Titi-Love näen testeissä toisenkin viivan ,toivotaan vahvistumista ❤

Tänään kp11, flo ennustaa ovista,ovistesti tumma mutten vielä merkkaa plussaksi ennenkö näen miltä huomenna näyttää .Aamulämpö oli tänä aamuna korkeampi kun muina aamuina, mutta edelleenkin puuttuu ne kunnon ovis oireet .Maanantaina vain ollut se alavatsalla ja peräpuolella tuntuva repäisy .Jään seurailemaa,talleteltu on reilusti :) Toivottavasti ei liikaa
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni
Pc on ollut mulla ainut johon luotan täysin, ei turhia haamuiluja. Apteekin ultra antoi viimekierrossa selkeän punertavan toisen viivan. Myös clearpluen early detection antoi haamua. Rfsu herkkä antoi selvää vahvaa viivan paikkaa. Pc ja raskauskeijun herkät antoivat puhdasta negaa ja en siis ollut raskaana. Apteekin 25 herkkyyksinen testi on mun mielestä kanssa luotettava
Mulla sama 3 punertavaa toista viivaa saanut apteekin ultralla, enää en moisiin rahoja tuhlaa :/
 
Pc dpo 8
https://aijaa.com/seKrWc
Siis lähes blancohan tuo.

Millaisia kokemuksia teillä on first responsen testeistä? Onko joku niitä käyttänyt? Entäs apteekin testeistä mikä paras?
mä olevinaan näen tuossa hentoisen haamun. :unsure: Sain tuollainen tässä odotuksessa ennen kunnon plussa viivoja. Onko tuo pc liuska siis? Mä sain pc puikolla paljon vahvemman viivan, kun pc antoi tuollaisen hentoisen viivan. Apteekin testeistä apteekkarin testi on mun mielestä paras testi jos cb digiä ei lasketa.
 
mä olevinaan näen tuossa hentoisen haamun. Sain tuollainen tässä odotuksessa ennen kunnon plussa viivoja. Onko tuo pc liuska siis? Mä sain pc puikolla paljon vahvemman viivan, kun pc antoi tuollaisen hentoisen viivan. Apteekin testeistä apteekkarin testi on mun mielestä paras testi jos cb digiä ei lasketa.
Joo on pc. Mäki omalla silmällä näin todella hentoisen viivan ja nyt kun on kuiva, niin edelleen hyvin haalea viiva näkyy. Ostin lisää pc liuskoja, testailen huomenna uusiks..voi kunpa..! :X3:
 
  • Tykkää
  • Rakkaus
Reactions: minttuni ja Aniaj

Yhteistyössä