Toiveissa vauva 2021

Moi...
Täällä taas pyörin 8 vuoden tauon jälkeen...kääk. Eli vielä iltatähti päätetty yrittää, nro4.
Nyt olisi arviolta dpo4. Satuin käymään vuosikontrollissa gynellä viime viikolla js sehän osui sopivasti ovulaation huudeille! Näytti siltä, piti tapahtua muutaman päivän sisällä. Toivotaan, että tapahtui. Nämä tiedot myös hyödynnettiin
Onnea kaikille yritykseen! Jännää ja kamalaa samaan aikaan
 
Sellainen ajatus tässä vielä tuli kun itsellä nyt kp 10 ja juuri alkoi tuntemukset oikealla munasarjan huudeilla, että kuinka kauan teillä munasarjat kipuilee ennen varsinaista ovispäivää? Oma kierto noin 29-31 ja oviksen pitäisi olla kp 14-17 tai kp 18 tienoilla.
 
Heips, onko jollain kokemusta matalasta shbg- arvosta ja raskautumisesta? Yritystä yli vuosi takana ja hoitoihin ensikäynnille on aika jo varattu. Bmi 30, muuten hormonilabrat ja kilpparit ok. Olevinaan tunnen/huomaan ovulaation joka kuukausi, mutta vain pari kertaa oon saanut tikuilla kiinni et jotain häikkää siellä nyt on. Kiitos jo etukäteen
Minä olin kuvitellut ovuloivani, mutta kun viime syksynä menimme tutkimuksiin, sattui juuri ovuloimaton kierto. Ja kun katselin merkintöjä taaksepäin, niin samantapaisia pitempiä kiertoja oli jonkun verran. Ovulaatiot on tikkuun jäänyt kiinni ja ultrassakin nähty tammikuusta alkaen. Toki ei ihan varma voi olla, ehkä kokeita pitää ottaa vielä lisää. Tai siis ivf mennään seuraavaksi, niin en tiedä mitä sitä ennen tutkitaan. Tämä nyt oli tämmöistä ihme pohdintaa, en osaa vastata kysymykseesi, mutta ehkä juuri tuosta tuli nämä mieleen, kun kirjoitit että olet tuntevinasi ovulaation joka kuukausi - näin minullakin oli. Hyvä että tutkitaan, ovisplussakaan ei vielä kerro mitään munasolun laadusta tai sitäkään, tapahtuuko ovulaatio oikeasti. Kiinnostuin tuosta shbg-arvosta, se ei ole ennestään tuttu minulle. Onko lääkäri vielä siitä sanonut sinulle mitään?
 
Sellainen ajatus tässä vielä tuli kun itsellä nyt kp 10 ja juuri alkoi tuntemukset oikealla munasarjan huudeilla, että kuinka kauan teillä munasarjat kipuilee ennen varsinaista ovispäivää? Oma kierto noin 29-31 ja oviksen pitäisi olla kp 14-17 tai kp 18 tienoilla.
Jopa viikonkin ennen ovulaatiota. Tuntuu, että kipuilu alkaa aika pian vuodon loppumisen jälkeen ja yleensä jo hoksaan, mistä puolelta ovis tulossa. Tässä kierrossa tunsin kipuilua kp 8 alkaen ja ovulaatioplussaa ei tullut vielä kp13, mut piikillä irrotettiin. Mutta ainakin 6 päivää niitä kipuja oli ennen ovulaatiota.
 
Minä olin kuvitellut ovuloivani, mutta kun viime syksynä menimme tutkimuksiin, sattui juuri ovuloimaton kierto. Ja kun katselin merkintöjä taaksepäin, niin samantapaisia pitempiä kiertoja oli jonkun verran. Ovulaatiot on tikkuun jäänyt kiinni ja ultrassakin nähty tammikuusta alkaen. Toki ei ihan varma voi olla, ehkä kokeita pitää ottaa vielä lisää. Tai siis ivf mennään seuraavaksi, niin en tiedä mitä sitä ennen tutkitaan. Tämä nyt oli tämmöistä ihme pohdintaa, en osaa vastata kysymykseesi, mutta ehkä juuri tuosta tuli nämä mieleen, kun kirjoitit että olet tuntevinasi ovulaation joka kuukausi - näin minullakin oli. Hyvä että tutkitaan, ovisplussakaan ei vielä kerro mitään munasolun laadusta tai sitäkään, tapahtuuko ovulaatio oikeasti. Kiinnostuin tuosta shbg-arvosta, se ei ole ennestään tuttu minulle. Onko lääkäri vielä siitä sanonut sinulle mitään?
Juu näin olen ajatellut, että vaikka kuvittelen ovulaation niin ei se välttämättä tapahdu tai kerro tosiaan laadusta mitään.. Ei olla vielä käyty lääkärissä. Ilmeisesti toi arvo nostaa testosteronia, vaikuttaa hedelmällisyyteen ja liittyy just sukuhormonien toimintaan, tarkemmin en tosiaan tiedä mutta nopealla googlettelulla selvis ton verran :D
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni
Juu näin olen ajatellut, että vaikka kuvittelen ovulaation niin ei se välttämättä tapahdu tai kerro tosiaan laadusta mitään.. Ei olla vielä käyty lääkärissä. Ilmeisesti toi arvo nostaa testosteronia, vaikuttaa hedelmällisyyteen ja liittyy just sukuhormonien toimintaan, tarkemmin en tosiaan tiedä mutta nopealla googlettelulla selvis ton verran
Okei, olispa jollakin muulla kokemusta tuosta! Pitää itsekin googlailla noita hormonikokeita. Multa otettu pieni verenkuva, ferritiini, kilpirauhanen ja tautitestit. Kilpirauhasen vajikseen on nykyisin sitten lääkitys. Onko teillä milloin lääkäri? Toivottavasti löytyisi hyvin apuja tilanteeseen (y) :)
 
Mulla taas pelkkää omanapailua, pahoittelut. Juuri kävin gynellä ja mulla todettiin kilpirauhasen vajaatoiminnan lisäksi raskautta vaikeuttavana seikkana PCO. Tää tuli mulle kyllä ihan shokkina mutta kuitenkin käy järkeen. Oireita on ollut, mutta sitä ei ole pillereiden aikana huomattu.

Heti alkoi hoitosuhde ja nyt tosiaan 7kk yrittämisen jälkeen on kiva kuulla, etten testeistä huolimatta ole lainkaan ovuloinut... nyt tästä heti seuraavassa kierrossa kaikkiin labroihin, aukiolotutkimukseen ja mies antamaan näytettä. Nyt jo aloitettiin metformin (tai joku sinne päin) ja lääkkeillä aloitetaan ovulaation aikaansaaminen vuoden ekasta kierrosta.

Poistun siis kiertolistalta, mutta olen hengessä mukana ja saatan päivitelläkin jotakin. Ehkä raskaus alkaa vuonna 2021! :love:
 
Okei, olispa jollakin muulla kokemusta tuosta! Pitää itsekin googlailla noita hormonikokeita. Multa otettu pieni verenkuva, ferritiini, kilpirauhanen ja tautitestit. Kilpirauhasen vajikseen on nykyisin sitten lääkitys. Onko teillä milloin lääkäri? Toivottavasti löytyisi hyvin apuja tilanteeseen
Tän kuun lopulla lääkäri aika julkisella puolella ja sen kautta noi labratkin otettiin. Kiitos :) ja tsemppiä sulle, toivotaan että pian tärppää! :)
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni
@Paatuska harmi, että löytyi, mutta toisaalta hyvä - nyt saatte apua. Tsemppiä ❤

@Lottie23 kiitos, sinne kans tsemppiä :)

Piinaavaa odottelua. Periaatteessa pitäisi jaksaa sunnuntaihin, mutta turhauttaa paljon jostain syystä. Mitenhän sekaisin sitä menee piinailun kanssa, jos joskus raskaaksi tulee. Dpo 10 tänään ja ilman lääkettä menkat voisi olla jo tuloillaan. Ja nytkin tuntuu oikealla samat tutut menkkoja edeltävät kivut. Että ihme jos nämä olisikin muka raskausoireita. Miten sitä jaksaisi pysyä positiivisena. Nämä ajatuksetkin ja väsymys viittaavat lähestyviin menkkoihin.
 
Mikähän siinä on, että kierron eka viikko mennee sillein rennosti ja sit alkaakin jännittää taas?
Kalenterin mukaan kp 14/29 menossa nyt. En vieläkään tilannut tähän kiertoon niitä ovistestejä ja nyt vähän kaduttaa. Kipuja on oikealla (vasemmalla koskaan tuntenut mitään). Jotain kirkasta limaa bongasin kp 11. Ovulaatioviikko on todnäk siis käsillä nyt.
Kaikista muista yrityskuukausista poiketen, tässä kierrossa seksiä harrastettu yllättäen 2-3 päivän välein - vaikka eipä sekään mitään takaa.

Pakko sanoa, että täällä kyllä ihan supernaisia, kun jaksatte tsempata ja yrittää kaikista vastoinkäymisistä huolimatta!
 
Juu näin olen ajatellut, että vaikka kuvittelen ovulaation niin ei se välttämättä tapahdu tai kerro tosiaan laadusta mitään.. Ei olla vielä käyty lääkärissä. Ilmeisesti toi arvo nostaa testosteronia, vaikuttaa hedelmällisyyteen ja liittyy just sukuhormonien toimintaan, tarkemmin en tosiaan tiedä mutta nopealla googlettelulla selvis ton verran
Tähän liittyen eli kun tänään tosiaan kävin gynellä niin mä en oo ovuloinut lainkaan todennäköisesti 7kk aikana, koska PCO ja en tiennyt sitä, kun teroluteilla on pidetty kierrot säännöllisinä. Silti olen saanut tikutettuakin muutaman oviksen, mutta eivät siis oviksia olleetkaan.

Toivottavasti sinulla ovulaatio kuitenkin tapahtuu normaalisti! :)
 
V A U V A 2021

Jos haluat listalle, ilmoitathan tietosi punaisella! Ilmoitathan punaisella myös päivityksesi, jotka haluat listaan.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa : )

★★★★★★★★★★★★★★★★★

10.11.2020 - Tiistai

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★


Persikka123, ya 5/17, 1.lapsi
Myytta, ya 12/17, 2.lapsi
Haaveilija-31, ya 5/18, 4.lapsi
Hipposka, ya 8/18, 1. lapsi
Malia, ya 8/18, 1. lapsi
+ Kikkakolmas, ya 8/18, 3.lapsi (miehen 1.lapsi)
+ Mohan, ya 9/18, 1. lapsi
+ Amadecasa, ya 9/18, 2. lapsi
Sabs, ya 9/18, 1.lapsi
+ Hope91, ya 10/18, 1.lapsi
Keisarinna85, ya 10/18, 4.lapsi
Futurmama, ya 1/19, 1. lapsi
+ Jjenn, ya 1/19, 1.lapsi
Minttuni, ya 2/19, 1.lapsi
Hennuliini86, ya 5/19, 6. lapsi (miehen 1. lapsi)
Titi-Love, ya 5/19, 2. lapsi
+ Kasikuus, ya 5/19, 4.lapsi (miehen 1.lapsi)
Kirjoh89, ya 6/19, 1.lapsi
+ Alinna86, ya 6/19, 3.lapsi (miehen 1.lapsi)
lulube, ya 6/19 , 1.lapsi
+ Helmiii, ya 7/19, 1.lapsi
+ Eliana, ya 7/19, 1.lapsi.
Ilona Eloisa, ya 7/19, 1.lapsi
Eeva650, ya 7/19, 2. lapsi (miehen 1.lapsi)
Taikinatonttu, ya 7/19, 1.lapsi
Millimetrii, ya 8/19, 1. lapsi
+ Mirella92, ya 8/19, 1.lapsi
Minouche, ya 8/19, 1.lapsi
Töppönen_, ya 9/19, 4.lapsi
Masu90, ya 9/19, 3.lapsi
+ Shibali, ya 9/19, 1. lapsi
illusia_, ya 9/19, 1.lapsi
Deneb, ya 10/19, 1.lapsi
+ Mimmi92, ya 10/19, 4.lapsi
Enerisa3, ya 10/19, 1. lapsi
+Ananas90, ya 10/19, 4. lapsi
+ Napsunen, ya 10/19, 2.lapsi
Zennuli, ya 11/19, 2.lapsi
Krippis, ya 11/19, 1.lapsi
Piipaa93, ya 11/19, 1. lapsi
+ Matilda!, ya 12/19, 2. lapsi
+ Masunen, ya 12/19, 1. lapsi
+ Jusperi, 12/19, 1.lapsi
+ Lilmi89, 12/19, 2.lapsi
Hamsteri20, ya 12/19, 1. lapsi
Kurkumainen ya 1/20, 1.lapsi
Sinisilmät, ya 1/20, 1.lapsi
+ mandariinilohko, ya 1/20, 2.lapsi
Bellaella22050909 ya 2/20, 2.lapsi
+ Vesinokkaeläin, ya 2/20, 2.lapsi
+ Riama, ya 2/20, 2.lapsi
+ Lilje ya 2/20, 2. lapsi
Brunet82, ya 2/20, 4.lapsi
+ Päärynä5, 3/20, 4.lapsi
Mysteerio, 3/20, 2.lapsi
+ Wanti, ya 3/20, 7.lapsi
+ Uudarimama, ya 3/20, 2. lapsi
Mans115, ya 3/20, 2.lapsi
+ Elviira86, ya 3/20, 2.lapsi
Rimaleli ya 3/20, 2. lapsi
Mamtobe ya 3/20, 1. lapsi
+Mäyh, ya 3/20, 1.lapsi
+Chai89, ya 3/20, 2.lapsi
+ Luumumuumi, ya 3/20, 1. lapsi
Petronella09, ya 4/20,
+ Bebe2021, ya 4/20 , 3.lapsi
+ Puolu, ya 4/20, 3. lapsi
Iinanen, ya 4/20, 2.lapsi
+ Lillanna, ya 4/20, 3.lapsi
+ Santso, ya 4/20, 2. lapsi
Esba, ya 4/20, 2.lapsi
+ 3milia, ya 4/20, 1.lapsi
+ Pioni89, ya 4/20, 1.lapsi
+ Tiukuliina89, ya 4/20, 6.lapsi
+ Nokare, ya 4/20, 1.lapsi
Wbä, ya 4/20, 3.lapsi
Goodway, ya 4/20, 1.lapsi (miehen 3.lapsi)
Paatuska, ya 4/20, 1.lapsi
Äitimamino, ya 5/20, 4.lapsi
+ Hannaah, ya 5/20, 3.lapsi
lovecoco, ya 5/20, 1.lapsi
+ Sofia90, ya 5/20, 2.lapsi
Vohvelitohveli, ya 5/20, 1.lapsi
+ Melissa86, ya 5/20, 2.lapsi
-Lounatuuli-, ya 5/20, 1.lapsi
Iinesankka82 ya 5/20, 2.lapsi
Mansikka3, ya 5/20, 3.lapsi
+ Rougemoux ya 5/20 2.lapsi
+ helmikorvakoru, ya 6/20, 1. lapsi
+ pikkumyyläine, ya 6/20, 1.lapsi
+ Pumpuli1, ya 6/20, 1.lapsi
Syyskuu-08, ya 6/20, 3. lapsi
Aniaj, ya 6/20, 3.lapsi
+Tiukuna, ya 6/20, 1. lapsi
kakkulapio, ya 6/20, 1.lapsi
Haavekuvia, ya 6/20, 2. lapsi
Toive23, ya 6/20
innap, ya 7/20, 2.lapsi
+ Heemilia, ya 7/20, 4.lapsi
AnnMariii, ya 7/20, 2.lapsi
Nipsuneiti83, ya 7/20, 3.lapsi
Pandanen, ya 7/20, 2.lapsi
+ Hermitcrab, ya 7/20, 1.lapsi
+ Kansallisrotta, ya 7/20, 1. lapsi
+ Rubikinkuutio, ya 8/20, 3.lapsi
nobelius, ya 8/20, 3.lapsi (miehen 4.lapsi)
kaaliperhonen, ya 8/20, 4.lapsi (miehen 2.lapsi)
SS, ya 8/20, 4. lapsi (miehen 1. lapsi)
Bb-8, ya 8/20, 3.lapsi
Huumis, ya 8/20, 2. lapsi
+ Hisulius/ ya 8/20 / 2.lapsi
Soffia29 ya 8/20, 1. lapsi
5xäiti, ya 08/20, 6. lapsi
Liljannuppu, ya 9/20, 2. lapsi
Opiskelijamimmi, ya 9/20, 1. lapsi
SannuB, ya 9/20, 2. lapsi
+Tuttelituu, ya 9/20, 3. lapsi
Meemuli, ya 9/20, 1.lapsi
Lillium, 9/20, 3. lapsi
+ Elviira32 ya 9/20, 3. Lapsi
Nuorena äidiksi, ya 10/20, 1.lapsi
Henkkuliini, ya 10/20, 2.lapsi
Lilaaa, ya 10/20, 2.lapsi
Chili,ya 10/20, 3.lapsi
Talvilintu, ya 10/20, 2. lapsi
Loree, ya 11/20, 1.lapsi

★★★★★★★★★★★★★★★★★★


Nimi ★ Kiertopäivä

Loree..........................kp 32/31-32
Pandanen.................kp 29/29-31
Wbä.............................kp 28/26-28
Titi-Love.....................kp 28/28-30
Mansikka3..................kp 26/28
Aniaj.............................kp 25/28
Minttuni...........................kp 24/25
Huumis........................kp 22/28-30
Mysteerio....................kp 21/30
Deneb............................kp 21/28-32
Hamsteri20..................kp 20/27
Soffia29..........................kp 20/28-30
Nipsuneiti83.................kp 16/29
Toive23...........................kp 14/28
Talvilintu........................kp 13/24-29
Piipaa93.......................kp 10/25
Petronella09..............kp 10/26-28
Nobelius.......................kp 10/29
5xäiti...............................kp 10/?
Sinisilmät......................kp 8/29
Lillium............................kp 8/29-31
Vihreähuone..................kp 6/27
Iinesankka82.................kp 5/31
Persikka123.....................kp 5/33
Nuorena Äidiksi...............kp 4/36
Liljannuppu........................kp 4/29
Chili..............................kp 4/28-29
KirJoh89.............................kp 3/28
Meemuli.......................kp 1/30-34

★★★★★★★★★★★★★★★★★★


Piinailijat ★

Chili_........................................dpo 14
Minttuni...................................dpo 11
Titi-Love...............................dpo 10
Deneb.....................................dpo 7
Soffia29................................dpo 3
Toive23.............................dpo 1

★★★★★★★★★★★★★★★★★★
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: minttuni
Mä epäilen vahvasti, että ovis olis nyt tai vasta tuloillaan, sen perusteella, että eilen tuli taas hirveet liitoskivut jos liikkui vähän väärin. Tuntui että koko häpyluu halkeaa. :S en ymmärrä vaan, et mistä tää tulee et hommailuinto lopahtaa just ennen ovista. Siihen asti ollaan ku puput, mutta ku hedelmällinen aika alkaa niin ei vois vähempää kiinnostaa...
 
Täällä suhaa mielialat laidasta laitaan. Toisena hetkenä pystyy pitämään toivetta yllä ja uskotella ettei ole mitään hätää, kävi miten kävi. Toisena hetkenä taas kauhea epätoivo, että vaikka vielä plussan saisikin niin meneekö sekin kesken, että koska kannattaa vain luovuttaa.. ja osaako sen sitten hyväksyä jos pitää luovuttaa.

Äh.
 
  • Surullinen
Reactions: Deneb ja minttuni
Minulla ovistestit antaa jonkinlaista viivaa pitkin kiertoa. Sitten alkaa tummenemaan, voi olla taas pari päivää haaleampaa ja sitten nopeasti tummenee. Ja tosiaan onestepin liuskoilla ei koskaan tule selkeää plussaa, mutta silmämääräisesti jo tunnistan ja digillä varmistan. Jos uusi kierto alkaa, tilaan lisää ovistestejä. Toisaalta, jos ivf alkaa niin siinä eka kiekalla ei vissiin tarvi tikutella? Pas varten ehkä? Pitää miettiä kuitenkin, kannattaako tilata kaappiin kummittelemaan, sitten vain testailen ovista ja mitäpä silläkään tiedolla tekee. Ainut, että osaa odottaa menkkojen alkamista tiettyyn aikaan. Yritystä ei kuitenkaan tauolle jätetä, jos joka toinen tai kolmas päivä haluttaisi niin kyllähän siitä ihme voi tapahtua! :)
 
Ei ollut näemmä tallentanut mun asetuksia, nyt pitäisi olla julkinen. Mä tein niitä one-step testejä kerran aiemmin, mutta aina tuli vaan se yks viiva eikä muuta.
Nyt pyytää salasanaa : D joo siis nuo onestepin ei oo itellekään varmaan parhaimpia, mut toisaalta kun nyt pitempään jo käyttänyt, niin ei osaa merkkiä vaihtaakaan
 
  • Haha
Reactions: Kaneli123
Täällä menossa dpo 7, ja on ollut oviksesta astu tunne, että ei nappaa tässä kierrossa :(
Eilen illalla ja tänään aamulla kuitenkin on ollut kohdun seudulla, vasemmalla puolella, kovaa vihlontaa parin minuutin ajan. Mitään muuta oireita ei kylläkään ole ollut, mutta kyllähän ne toiveet nousee taas pintaan :X3: Ajattelin testata lauantai aamuna, kun tarkoitus pitkästä aikaa nähdään ystävien kanssa ja ottaa pari lasia viiniä illalla.

Itse käytän frtsun ovistestejä (helppo napata lähikaupasta matkaan) ja niissä näkyy pitkin kiertoa jonkin näköinen viiva. Oviksen lähestyessä alkaa tummunemaan, ja oviksen aikaan viivat ovat yhtä tummina. Sen jälkeen viivat alkavat melko nopeasti haalenemaan. Itsellä limailu ja kipuilut kyllä kertoo aika hyvin oviksen ajankohdan muutenkin :)
 
vierailija
Kierto ei vaan lopu, ovistestit näytti plussaa kp 15 joten sen mukaan ois pitäny alkaa eilen ja nega testin tein..voiko terolut tosiaan tehdä niin ettei ovista oikeasti ollutkaan tai ovis olikin vasta kp 17 niinkuin aiemmin on ollut mutta sittenpä on ollut liian myöhäistä ilmeisesti. Kurjaa tää odottelu
 
  • Surullinen
Reactions: minttuni


Oon tehnyt tänää dpo 10 4 erimerkkistä testiä, ja kaikkiin tulee jotain hyvin pientä punertavaa haamua :eek: kuvaan on vaikea saada punertavana.
Täs on yks niistä. Toivon nyt niin kovasti että lähtee vahvistuu. Tissit on tänää tullu kipeiksi taas oikein kunnolla. Oireita ois kaikennäköisiä, mut jotenkin pelottaa vähän uskoa liikoja, toivottavasti tää ei päättyisi pettymykseen <3
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä