Toiveissa vauva 2021



On se selvästi vahvistunut❤

Edit. Enköhän mä uskalla siirtyä tällä plussanneisiin ja huhtikuisiin:love: Tuun sit takas, jos huonosti sattuu käymään, mutta tietty kovasti toivon, että kaikki menee hyvin ja pieni saadaan syliin ❤

Kiitos teille kaikista keskusteluista ja vertaistuesta, ootte ihan huippuja ❤ Varmasti lueskelen jatkossakin teidän juttuja ja kommentoinkin :X3: Paljon plussatuulia, toivottavasti tulis nyt kunnon plussa-aalto ja moni pääsis odottamaan loppukevään ja alkukesän vauvoja:love:
 
Viimeksi muokattu:
Osanotot ja onnittelut @Kuumeilija40 ! Mäkin haluaisin naimisiin ja karkauspäivänä kosinkin, mut niin vaan tässä joutuu vieläkin sen hamekankaan perään kyselemään. Mies ei lämpene ajatukselle ollenkaan.

@minttuni mulla on nyt ollut todella pitkät dpo:t, kun palasin tiistaina tekemään töitä ja olen taas sen 7,5h paikallani tuijottamassa ruutua. Lomalla oli helppo lähteä ja tehdä ja tuusata, että sai ajatukset muualle, tässä ne harhailee vauvahommiin paljon helpommin.

On: dpo 5. Vielä pitäisi viikko odottaa, miten kävi. Ehkä ekaa kertaa on ollut huonoa oloa ja alavatsalla jomotusta. Eihän nuo vielä voi raskaudesta johtua, mutta ainahan sitä saa toivoa. Huomenna pitäisi mennä työkaverille istumaan iltaa. Ne ovat olleet aikaisemmin aika kosteita tilaisuuksia, mut nyt ajattelin ottaa maltillisemmin, ettei alko häiritsisi niin paljoa mahdollista kiinnittymistä.
 
Hei kaikki! Olen tuolla 2020 ryhmässä kirjoitellutkin jonkun verran, nyt pitänyt pientä taukoa kun on tuntunut, ettei tämä projekti etene mihinkään suuntaan. Mutta nyt voisin liittyä tänne seuraanne :) <3 Oon 33 vuotias ja esikoista yritämme.
Krippis, ya 11/19, 1. lapsi. Voi lisätä myös kp-listalle, eli tällä hetkellä kp 11/22-24 ja piinailijoihinkin voi lisäillä, tänään dpo -1 :D

Mulla on ollut vaikeuksia saada ovulaatiota kiinni ja tässä tämän yrityksen aikana olen saanu YHDEN kerran ovisplussan Clearbluen kaksoishormoni -testiin helmikuussa. Paitsi tänään pärähti pysyvä hymiö testiin!! Mulla alkoi ihan kädet tärisemään ja hoin itsekseni et "Mitääää, siis mitäää?!?!?". Hahah, hauska nähdä millanen reaktio joskus tuleva positiivinen raskaustesti teettää. Mä jo mietin, että aloitanko tässä kierrossa vielä tikuttamisen, kun tulee vaan paha mieli kun se hymiö vaan vilkkuu eikä jää pysyväksi... Onneks alotin :giggle:

Mulla on myös lyhyt kierto ja oon miettinyt myös, että onnistuuko luomuraskautuminen senkään takia kunnolla. Myöskin pientä ylipainoa on, jota koitan saada pudotettua. Tämä erikoinen kevät ja siihen päälle kesä ja lomat ja reissut päälle ei oo tehnyt hirveen hyvää mun projektille. Nyt oon saanu itteäni niskasta kiinni ja siistiny ruokavaliota ja alkanut liikkumaan enemmän.

Niin hurjasti onnea kaikille plussanneille! Ihanaa :love:
 
Pahoittelut @Kuumeilija40 toivottavasti kierto palautuu pian normaaliksi ❤ onnea kihloista ❤

@Eeva650 ymmärrän hyvin, että ei halua juhlia liian railakkaasti. Olen tässä kierrossa ajatellut, että nyt otan, kun pitkähkö yritysaika jo takana ja seuraavassa kierrossa alkaa hoidot. Mutta kyllä se silti mietityttää, kannattaisiko yhtään käyttää alkoholia.

@Krippis tervetuloa :) ja tsemppiä painonpudotukseen ja toivotaan, että saisitte vauvan pian :) Minulla lyhyehkö luteaalivaihe ja ens kuussa tulee lääke tukamaan ovulaatiota ja luteaalivaihetta. Onneksi erilaisiin haasteisiin on apua saatavissa (y)
 
  • Rakkaus
Reactions: Krippis
Testasitko jo?
En testannu, jaksoin malttaa aamuun asti, ja ihan yhtä plankko kun eilinenkin.. kai mun pitää vaan uskoo että nää vatsan nippailut ennakoi vaan menkkoja..:cry: jotka alkaa kaiketi ma-ke.. Maanantaina todennäkösemmin.. kylläkään sitä tiputtelua ei oo vielä alkanu mikä alkaa yleensä 4pv ennen ekaa kunnollista vuotopäivää..:unsure:
 
Pahoittelut keskenmenosta @Enerisa3 ja @Kuumeilija40, oliko muitakin joilla tässä kierrossa meni kesken?
Onnea plussanneille toivottavasti pienet alut pysyisivät matkassa ja saisitte syliin asti.

ON: ovis lähestymässä limoista päätellen, ei kuitenkaan vielä. Kyllä nää päivät menkkojen jälkeen ja ennen ovistakin tuntuu menevän tosi hitaasti. Nyt olen lomalla, loma päättyy silloin kun dpo on n. 7, toisaalta onneks työt jatkuu nii kriittisemmät piinapäivät menee nopeammin.

Tsemppiä meille kaikille lapsihaaveiden kanssa eläville ❤
 
Testi yllätys yllätys nega. Tein digin koska ilmeisesti noi pc on uudistunut jotenkin nyt niin että niihin tulee joku hiton varjo tai viivanpaikka enkä jaksa tihrustaa niitä:(
Nyt loppu testaaminen ja ootan vaa uutta kiertoa sit alkavaksi, kyllähän tää taas päähän ottaa :cry:
Varsinkin kun mies tokas ettei hälle sit varmaan lasta ole suotu, huh että tuli taas särö sydämeen ja yritinkin että kyllä me onnistutaan vaikka fiilis on itelläkin et onnistuuko se kuitenkaan ja tässä vaan turhaan kiusaa itteään joka kk.
Onneksi nyt kun menkat myöhässä niin tuleva oviskin siirtyi niin näil näkymin ollaa molemmat kotona sen aikaan et jotain mahkuja on tulevaan kiertoon ja täälläkin on todistettu et se kertakin riittäis:X3:
Huomenna siis tiedossa ne yhet juhlat, kasailen itteni tänään niin huomenna saakin ajatukset onneks muualle(y)
Onnea @Kuumeilija40 kosinnasta:love:
Ei meilläkään mennyt niinkuin elokuvissa, mies kosi kännissä meidän olkkarissa:ROFLMAO:
Mutta häät oli sitäkin ihanimmat ja tänä kesänä oli 1.hääpäivä :love:
@Mamtobe Toivottavasti plussa vielä tulisi❤
 
Hei kaikki, haluaisin hypätä joukkoon mukaan! :)
Ensimmäistä lasta yritämme ja jätin e-pillerit pois 10.6. Tyhjennysvuoto tuli normaalisti, mutta sen jälkeen ei oo menkkoja kuulunutkaan:eek:
Testejä oon tehnyt jo pari tässä ajan kuluessa varmuuden vuoksi, mutta negoja ovat olleet...
Kauanko on teillä mennyt ensimmäisiin luomumenkkoihin? Milloinhan pitäs alkaa huolestua jos ei ala menkkoja kuulumaan?
Edit. Ja olen 28-vuotias.

Elikkä siis kakkulapio ya 6/2020, 1.lapsi
 
Dpo6 ja aika tuntuu matelevan. Kevään ja kesän aikana on ollut kyllä todella paljon aikaa ajatella asioita. Etätyöt, lomautus, nyt kesäloma.. ja kun kahdestaan asutaan, niin liikaa aikaa pyöritellä mielessä tätä lapsiprojektia. Maanantaina paluu arkeen.

Nyt ei ole kiinnittymisviiniä, vaan kiinnittymisolutta. Ainakin on rentoutunut ja romanttinen(?!) olo Mies meni jo nukkumaan ja minä täällä kaljalasi kädessä lueskelen palstaa

Tunnistan tän ajatusmallin, siitä et on liikaa aikaa miettiä. Mä oon ollut koko heinäkuun lomalla. :D Sillä munkin alkukierto oli niin vaikea. Nyt tuntuu et päivät vaan viuhahtaa ohi (kun töihin paluu lähestyy ja), kun ovis meni. Mua ei vieläkään yhtään piinaa tuleva testaus. Olin aamun listaa katsoessa ihan ihmeissäni jo siitä et on jo dpo4 :D
 
  • Tykkää
  • Rakkaus
Reactions: Nokare ja minttuni
Onnea plusssanneille! Ja pahoittelut menetyksen kokeneille!

Miulla on ehkä dpo2(3), varmuutta ei nyt oo ku loppu ne testit enkä lähtenyt sit kaupasta ostaa.
Kaikki ovulaatiolimat yms tuli normaalisti ja testit lähti tummuu vkl aikana, mut puuttui kaikki oviskivut. Tiiä sit irtosko munasolua ollenkaan täs kierrossa. Jossain kierroissa on ollut oletetun irtoamisen aikaan ihan kaksinkerroin pistävä kipu. Nyt ei mitään.
Kaipa ne oireet voi vaihdella eri kierroissa, mut en oo nyt yhtään luottavainen tähä kiertoon. Talletteluja oli kolmen peräkkäisenä päivänä (ehkä dpo-1, 0, 1 tai dpo-2, -1 ja 0), niissä ajoitus ihan ookoo. Mies oli pahalla tuulella viikonloppuna, niin jäi sillo kovimpien limojen aikaa hommailut hommailtua. Seki ärsyttää ku miun mielestä ois pitäny silloinkin varmuuden vuoksi.
 
Moikka! Ja tervetuloa uusille. :giggle:Mä en nyt osaa päättää että olenko plussanut vai en. Tai siis selkeästi testeihin piirtyy viiva mutta mielestäni pitäisi olla vahvemmat. Päätin että hengaan teidän kanssa täällä ainakin huomiseen. ❤Ja hei jos mietitte tilaatteko isomman läjän vai pienemmän paketin testejä, ottakaa suosiolla iso. Ei tää testaaminen lopu ikinä :ROFLMAO::oops:
 
Suuret onnittelut plussanneille <3 Siellä oli ainakin @3milia ja @Wanti ja kaikki muutkin!
isot tsempit myös keskenmenon saaneille :( Aina ikävä lukea, että tällaista on tapahtunut.

Tervetuloa uusille. Täällä näytti olevan muitakin monirakkulaongelmaisia.... Jos tähän väliin raportoin näistä mun lisäravinnekokeiluista. Aloitin siis Macan ja Geleen tässä kierrossa, sen lisäksi luin paljon myös Myo-inositolista, joten en malttanut olla kokeilematta myös sitä menkkojen loputtua tähän lisäravinnecocktailiin. Näiden on raportoitu auttavan ovuloinnissa ja niinhän siinä sitten kävi, että vahvat ovisoireet alkoivat viime viikonloppuna. Oikea munasarja jomotteli oikein kunnolla, limat olivat aikamoiset jopa useamman päivän ja rinnat kipeytyivät, joten ei ollut epäilystä että ovis on käsillä. Mulla oli kaksi ovistestiä jäänyt jonnekin kaapinpohjalle, enkä malttanut vastustaa kiusausta, (vaikka uhkasin heittää tässä kierrossa testeillä vesilintua) ja erittäin vahva ovisplussa pärähti samantien tikkuun, ikinä en ole sellaista saanut. Flo ennusti ovista vasta 8 päivän päähän ja viime kierrossa ovis tuli vasta kp 30, joten onhan tämä hurja parannus siihen. Tallettelut menivät kaiketi nappiin, joten nyt sitten odotellaan ja katsotaan onko näistä tropeista mitään apua lopputuloksen kannalta. Oviksen metsästäjille voin kyllä suositella.

Mulle voi siis päivittää piinalistaan dpo 2 huomiselle
 
@kakkulapio mulle sanoi aikanaan lääkäri, että jos ei puoleen vuoteen oo alkanut niin sit voi harkita lääkärillä käyntiä. Et sekään ei vielä tarkoita et joku olis pielessä, mutta että ennen sitä ei kannata käydä kun on ihan normaalia. :) mulla palautui vuodessa silloin normaaliksi, menkat kyl alkoi 2-3 kk pillereiden lopettamisesta mut kierrot oli alkuun 10 vko kunnes lyheni normaaliin 5 viikkoon. :)
 
@kakkulapio mulle sanoi aikanaan lääkäri, että jos ei puoleen vuoteen oo alkanut niin sit voi harkita lääkärillä käyntiä. Et sekään ei vielä tarkoita et joku olis pielessä, mutta että ennen sitä ei kannata käydä kun on ihan normaalia. mulla palautui vuodessa silloin normaaliksi, menkat kyl alkoi 2-3 kk pillereiden lopettamisesta mut kierrot oli alkuun 10 vko kunnes lyheni normaaliin 5 viikkoon.
Kiitos vastauksesta @AnnMariii ! Turha siis vielä stressata, siinä olen kyllä hyvä jos jossakin! Jännä että viimeksi, kun ensimmäisen ja edellisen kerran pidin taukoa pillereistä, niin menkat alkoi heti ajallaan... Siksi vähän jo oottelin että alkaa, eikä käyny mielessäkään että mitä jos ei alakaan... Tietenkin kaikki venähtää just nyt kun olisi vauva toiveissa..
Paljon tullu itseopiskelua harrastettua tässä viimeisten viikkojen aikana kaikista raskauteen liittyvistä asioista:geek:
 
  • Tykkää
Reactions: Mäyh ja minttuni
Onnea plusssanneille! Ja pahoittelut menetyksen kokeneille!

Miulla on ehkä dpo2(3), varmuutta ei nyt oo ku loppu ne testit enkä lähtenyt sit kaupasta ostaa.
Kaikki ovulaatiolimat yms tuli normaalisti ja testit lähti tummuu vkl aikana, mut puuttui kaikki oviskivut. Tiiä sit irtosko munasolua ollenkaan täs kierrossa. Jossain kierroissa on ollut oletetun irtoamisen aikaan ihan kaksinkerroin pistävä kipu. Nyt ei mitään.
Kaipa ne oireet voi vaihdella eri kierroissa, mut en oo nyt yhtään luottavainen tähä kiertoon. Talletteluja oli kolmen peräkkäisenä päivänä (ehkä dpo-1, 0, 1 tai dpo-2, -1 ja 0), niissä ajoitus ihan ookoo. Mies oli pahalla tuulella viikonloppuna, niin jäi sillo kovimpien limojen aikaa hommailut hommailtua. Seki ärsyttää ku miun mielestä ois pitäny silloinkin varmuuden vuoksi.
Minulla ei tässä kierrossa ollut mitään ovikseen viittaavia kipuja, viime kierrossa oli voimakkaat kivut. Ja sitä ennen ei taas ollut mitään kipuja. Olen miettinyt, voiko vaihdella sen mukaan, miltä puolen ovuloi? Minua myös joskus ärsyttää, kun mies ei halua just silloin kun "pitäis". Tuntuu että pitkä yritysaika, pitäs sit vähän joustaa, hoidot kalliita, kaikkensa kannattaisi tehdä ennen niitä. Toki ymmärrän, että väkisin ei voi. Hankalia juttuja :/
 
  • Surullinen
Reactions: Aniaj
Tervetuloa uusille. Täällä näytti olevan muitakin monirakkulaongelmaisia.... Jos tähän väliin raportoin näistä mun lisäravinnekokeiluista. Aloitin siis Macan ja Geleen tässä kierrossa, sen lisäksi luin paljon myös Myo-inositolista, joten en malttanut olla kokeilematta myös sitä menkkojen loputtua tähän lisäravinnecocktailiin. Näiden on raportoitu auttavan ovuloinnissa ja niinhän siinä sitten kävi, että vahvat ovisoireet alkoivat viime viikonloppuna. Oikea munasarja jomotteli oikein kunnolla, limat olivat aikamoiset jopa useamman päivän ja rinnat kipeytyivät, joten ei ollut epäilystä että ovis on käsillä. Mulla oli kaksi ovistestiä jäänyt jonnekin kaapinpohjalle, enkä malttanut vastustaa kiusausta, (vaikka uhkasin heittää tässä kierrossa testeillä vesilintua) ja erittäin vahva ovisplussa pärähti samantien tikkuun, ikinä en ole sellaista saanut. Flo ennusti ovista vasta 8 päivän päähän ja viime kierrossa ovis tuli vasta kp 30, joten onhan tämä hurja parannus siihen. Tallettelut menivät kaiketi nappiin, joten nyt sitten odotellaan ja katsotaan onko näistä tropeista mitään apua lopputuloksen kannalta. Oviksen metsästäjille voin kyllä suositella.
Kiitos tuosta Myo-inositoli -vinkistä! Oon geleetä ja macaa syönyt aiemmin joskus, mutta en oo saanut ovista bongattua niistä huolimatta. Jos tämä oviksen bongailu nyt jatkossakin on vaikeaa niin koklaan tuotakin!
 
Tervetuloa uusille! :)

Mä en oo nyt ihan varma, et millon mulla mahtaa olla Dpo1, kun ovistestit ei näytä plussaa..oon nyt kolmena päivänä tehnyt digitaalisen ovistestin, mutta hymynaamaa ei ole tullut. Tikutkaan ei näytä mitään..
Tänään kuitenkin tullut reilusti limaista venyvää vuotoa(rusehtavaa) ja vasemmalta puolelta nippailee ikävästi. Et en tiedä..ärsyttää nuo testit myös, et miks ne ei voi toimia mun kohdalla!:ROFLMAO:

Vali sitä vali tätä..ehkäisyn lopettamisesta vasta 3kk, et voihan tässä mennä aikaa ties kuinka kauan et se plussa siihen ovistestiin tulee..jos tulee.
 
Tervetuloa uusille!

Mä en oo nyt ihan varma, et millon mulla mahtaa olla Dpo1, kun ovistestit ei näytä plussaa..oon nyt kolmena päivänä tehnyt digitaalisen ovistestin, mutta hymynaamaa ei ole tullut. Tikutkaan ei näytä mitään..
Tänään kuitenkin tullut reilusti limaista venyvää vuotoa(rusehtavaa) ja vasemmalta puolelta nippailee ikävästi. Et en tiedä..ärsyttää nuo testit myös, et miks ne ei voi toimia mun kohdalla!

Vali sitä vali tätä..ehkäisyn lopettamisesta vasta 3kk, et voihan tässä mennä aikaa ties kuinka kauan et se plussa siihen ovistestiin tulee..jos tulee.
Katsoin, että sulla on kp 12/28. Jos sulla on luteaali sen 14 päivää, ovis on suurin piirtein kahden päivän päästä. Lh huippu on yleensä 48-12h ennen ovista, joten hyvinkin se plussa voi olla vasta tulossa. :) Etenkin, jos luteaali onkin lyhyempi kuin tuo oppikirjamainen tai jos vaikka onkin tulossa pidempi kierto.
 
Tervetuloa @kakkulapio ja @Krippis !
Kiva että tänne tulee lisää porukkaa kun tasaseen kans porukka plussaakin:love:

On: Saas nähdä miten tämän kierron käy. Taitaa mennä harakoille. Ens viikon perjantaille Flo ennustaa ovista ja mies reissaakin sitten koko viikon. Ainoat mahikset taitaa olla maanantaina ja lauantai/sunnuntai. Vähän surettaa kyllä, mutta eipä tässä voi elämää laittaa paussille vaan yrittämisen takia. Vaikka salaa toivoisinkin että jäis reissu tekemättä x)
Melkeen tekisi mieli tikuttaa ovista jos saisi sen kiinni niin ainakin silloin tietäisi oikean päivän ja onko pienintäkään mahdollisuutta tärppiin vai tarviiko edes piinailla..:/
 
@Krippis
ja @kakkulapio tervetuloa! Mulla pillereiden lopetuksen jälkeen on tullu menkat normaalisti joka kuukausi, mutta vaihdellut 24-36 päivän kiertoihin :) edellises kierros (yk4) tuli vuotohäiriötä, mut tuntuu että sen myötä nyt kropan toiminta on ns. normalisoitunut :)

Ja jatkan oma napailulla.. Ti oli herätessä kauheen flunssainen olo ja sama toistui nyt ke ja to iltoina. Eilen oli kauheesti ärsytystä pikkuasioista ja ei mitään uskoa kyl tärppiin tähän kiertoon. Tänään ollut sit semmosta itkuhärkkyyttä, vaikken vielä oo itkemään ruvennu - semmoin outo kaiherrus silmis koko ajan. Ja tää väsymys on vaan pahentunut koko ajan. Toki tuossa oli neljä yötä, ettei nukkunut kunnol ja heräili vaan, mut viime yön nukuin kunnol ja oisin tänää voinu koko päivänkin nukkua. Piti ihan pakottaa ittensä kaupassa käymään. Kuitenkin kun lämpökäyrää nyt kattoo, alkaa trendi kääntymään alaspäin eli en usko tärpin käyneen. Nyt vaan kunnon hormonimyrsky iskeny päälle. Ainakin jotain kropassa tapahtuu, mut nyt kaipais kyl pillerien aikaista seesteisyyttä takas :D Vielä ei oo kummempia merkkejä menkkojen alusta ilmennyt, mut oletan niiden viimeistään alkuviikosta saapuvan. Laitan huvikseni oman lämpökäyräni teillekin ihmeteltäväks :)

 
Iso halaus ja pahoittelut keskenmenon saaneille, niin väärin :( ❤

Plussanneille paljon onnea!❤

Uusille tervetuloa! :) tämä vaikuttaa kyllä niin ihanalta porukalta, itekin vielä uus täällä.

Päivittäin tulee lueskeltua, mutta hiljainen oon nyt ollut, oon jotenkin ollut niin tuskainen tämän kierron kanssa. Vaikka vasta oli eka yk, niin sitä sai heti kauheat paineet ja odotukset päälle ja kierukan poiston takia tää kierto venyi ja tuli kaikenmaailman oireita, välillä olin jo ”varma” tärpistä, mutta muutama nega tuli testattua (viimeisin eilen), ja tänään sitten aamulla alkoi menkat. Uudella innolla uuteen kiertoon!

Joku kyseli jossain vaiheessa Kyleena-kierukasta! Mulla oli se juuri noin 8kk, poistettiin 30.6. Se laitettiin runsaiden menkkojen takia, runsauteen siitä ehti pientä apua jo tulla mutta muuten kierroista tuli tosi epämääräisiä, tiputteli milloin sattui ja kovia kipuja oli vähän väliä.
Kun menin sitten poistoon, niin kierukka olikin tulossa jo kanavassa itestään pois päin!
Kuopuksen syntymän jälkeen 7v sitten mulle laitettiin Mirena, se oli ensin vajaa pari vuotta hyvä, mutta sitten siitä alkoi tulla hirveitä kipuja ja yhtäkkisiä isoja vuotoja esim treenatessa ja seksin aikana. Sitä ei saatu perhesuunnitteluneuvolassa eikä gynepolilla pois, joten lopulta poisto tehtiin nukutuksessa..
Mulla ei siis ole hormonikierukoista järin hyviä kokemuksia, enkä kyllä enää sellaista anna sisuksiini laittaa. Terkkakin sanoi nyt viimeksi poiston jälkeen, että ehkä mun kierukkakokeilut oli tässä! :D

Mulle saisi siis päivittää Kp 1/30(?) Tämä kierto venyi nyt 35 päivään, mutta katsotaan mihin nyt ajan kans tasoittuu.
 

Yhteistyössä