Toiveissa vauva 2021

Tarkistin flosta ni mulla kans oli tässä kierrossa väsymystä oviksen tienoilla. Ei sen jälkeen enää (pistän tän vallitsevan väsymyksen ihan vaan rankan viikonlopun piikkiin ), mut pari päivää ennen. Ja itseasiassa nyt huomasin et samoilla kiertopäivillä myös viime kierrossa oon merkannu väsymyksen ylös.

Munkin on väsyttänyt nyt jotenki tosi paljon sunnuntaista tähän päivään. Ovis olis ehkä huomenna tai ylihuomenna, johtuukohan sit siitä:unsure:
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni
Onko muilla ollu ovulatioon aikaan/jälkeen väsymystä?
Mulla ollu nyt ihan kamala väsy muutamana päivänä, että oon nukkunut päikkärit. En yleensä nukahda päikkäreille, kuin jos oon tehny sit plussatestin pian, eli ollu raskaana, mut en oviksen aikaan muista kuin että yleensä on energinen olon. Toki kipeänä on väsynyt, mutten oo nyt kipeä. Oliskohan kroppa nyt jotenkin väsähtänyt ovulaatiosta. Jotenki ovis oireetki vaan jatkuu, vaikkakin hentona. Jälkijomoja ja hentoa limailua. Pelottaa ettei ovis tapahtunutkaan. Vaikka kivut kyllä oli sen mukaiset että jotain tapahtui.
Jotain siitepölyallergian oireita kyllä ollu nyt, et kai sekin voi väsymystä tehdä.

Mä otan nyt n. 50 g disperiniä tän loppu kierron. Viime kierrossa otin ain sillon tällön ja se kemiallinen oli. Ja muuten yritän ottas rennosti, mutta saas nähä testailu on vähän vaikeempaa, sillä mökille lähdetään juhannukseksi. Sielä muiden seassa on vähä hanlala testailla lähdetään varmaan torstaina, jolloin on dpo 11. Eli sillon aamusta ehkä voisin testata. Sillon saadaan myös tietää tuomia miehen jalasta,joutuuko leikkauspöydälle.
Mä sitäkin mietin että tietysti oviksen aikaan mies joutuu leikkaukseen ja menee koko se kierto hukkaan jos ei täs plussata ennen sitä toivottavasti tärppäis ennen sitä.
Mulla oli viime kierros oviksen aikaan ja muutama päivä ennen menkkojen alkua voimakasta väsymystä. Sitä edeltäviä kiertoja en osaa sanoa, kun nyt viime kierron kunnolla vasta seurasin.. :confused:Toki muistan, et ennen menkkoja joo väsyttää ja niiden lopulla sitten panettaa :ROFLMAO::ROFLMAO:
 
Onnittelut plussasta @Kasikuus <3 Ihana tuo miehesi reaktio! Oon niin onnellinen teidän puolesta!!

Omanapailua pitkästä aikaa..
Menkat piti alkaa viime lauantaina, mutta ei oo näkynyt. Eilen viimeksi tein aamulla negan ei-herkällä testillä.
Menkkamaista juilintaa ollut jatkuvasti ja tunne siitä, että menkat alkaa, mutta mitään ei näy.
Kai olis pitänyt jo plussa tulla, jos olisin raskaana? Viime kierrossa oli kierto 29 päivää ja nyt ollaan jo kp 33..
Tissit ja nännit _todella_ turvonneet. Oon tosi pienirintainen, joten huomaa helposti eikä oo ikinä ollut näin "isoja" tissejä *tirsk*. :D

Tää on toinen kierto pillereiden lopetuksen jälkeen, joten varmaan menkkojen myöhästyminen johtuu siitä.. Ahdistavaa vaan, kun toivoisin et alkais jo ne menkat tai tulis plussa. En jaksa tätä epätietoisuutta, että missä mun menkat viipyy.. :(
 
Mulla on merkattu oviksen aikaan yleensä energinen olo ja iloinen. Nyt ollu kyllä tosi vaihteleva fiilis, itkuherkkyyttä, välillä maailman onnellisin ja sellanen sisäinen energia, mutta väsy on ollut silti läsnä, pohjaton väsy päivästä iltaan, aamulla kuitenkin ihan virkeä olo. Toki hormoni muutokset vaikuttaa varmasti joskus väsynäkin :D

Pitää varuuksi rautakuuria jatkaa, vaikka km ja verenhukasta on nyt jo puoli vuotta, mutta en oo käyny veriarvoja tarkastaas. Eikä mulle sitä ees sanottu mtn. Vaikka oli ihan hilkulla etten joutunut verensiirtoon sillon.
 
Ihana huomata ettei oo omien ajatustensa kanssa yksin, oon kanssa sitä mietä että aivan mahtava kun voi täällä jutella asioita mitä ei välttämättä muualla puhuis :)

Mulla on menossa piinapäivien piinapäivät.. Eilen olis tosiaan pitäny menkat alkaa.. no eipä edelleenkään kuulu eikä näy edes niitä kipuja ja tuhrukin vaan vähenee.. ja rfsu:n testi eilen illalla 1h 50min pidätyksellä nega.. sekin teki tiukkaa pidätelle.. :D
Mulla hajoo päää tähän jännitykseen o_O:eek:o_O:eek:
 
Kiitos kiitos kiitos, en voi tarpeeksi kiittää! ❤ Kunhan ei joudu tulemaan takaisin (ihan ku mä johki lähtisin :sneaky: ) häntä koipien välissä.

Monet itkut itketty onnesta, järkytyksestä ja surusta, että täällä vielä listoilla niin moni pitkään yrittänyt. Toivon sydämeni pohjasta, että te kaikki seuraatte perässä ❤

Nyt kun miettii oireita (mitä en alkuun miettinyt, mut näköjään ne sit kuitenkin pisti mieleen jotenkin) , niin 1+1=2 :D Kauhea yöllinen kipu dpo4, veritippa suojassa dpo5, dpo8 valahti housuun 3krt iiiiso voidemainen klöntti, dpo9 alko päivittäin olemaan huono olo, jos ei 3h välein syönyt, dpo10 illalla kauhea kebabin himo, mut en saanut sitä juurikaan alas :eek: Ja sit ne lukuisat nippailut vatsassa, jotka sivuutin taka-alalle joka kerta, kun jotain tuntu :D Ja mulla on kauhea kasa FINNEJÄ ympäri kehoa, mitä mulla ei juuri ikinä oo :eek: Ja myös toiseen rintaan ilmesty eka kertaa patti, joka vähän arka.. Kaikkea sitä muistaa, vaikka niin kovasti olin sitä mieltä, et en ajatellut mitään :D
 
Ihana huomata ettei oo omien ajatustensa kanssa yksin, oon kanssa sitä mietä että aivan mahtava kun voi täällä jutella asioita mitä ei välttämättä muualla puhuis

Mulla on menossa piinapäivien piinapäivät.. Eilen olis tosiaan pitäny menkat alkaa.. no eipä edelleenkään kuulu eikä näy edes niitä kipuja ja tuhrukin vaan vähenee.. ja rfsu:n testi eilen illalla 1h 50min pidätyksellä nega.. sekin teki tiukkaa pidätelle..
Mulla hajoo päää tähän jännitykseen
Kerta tuhru vähenee, niin kuulostaa lupaavalta..? :) Testaa huomeen aamul uudestaa, jos jotain näkyis :X3:
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni
Mä en meinaa testailla ovista ollenkaan, aiheuttas kauheeta stressiä joka päivä pissiä liuskoihin tai mitata lämpöjä :D
Mut viime kierrossa bongasin oviksen kipujen ja vv avulla :) (lääkäri vahvisti myös oviksen tapahtuneen) Seksiä koitetaan ajoittaa joka toinen pv heti kuukautisten loppumisesta lähtien, ettei pääse ovis vahingossa ohi :D
Nyt siis kp8 ja flo ennustaa ovista 8 päivän päähän :)

Oon nyt myös syönyt joka ilta 500mg diformin tabletin, tänään aloitin ottamaan myös aamulla :) Kuulemma pitäisi nostaa annokseen 2x aamulla ja illalla. Onko muilla tästä lääkkeestä kokemuksia?

Tsemppiä @LaTiLa toivottavasti ens kierto on teidän kierto jos tää ei nyt plussa ollutkaan! <3

@Mamtobe Kuulen mielelläni sit miten hoidoissa menee, meilläkin voi olla se edessä. Mut lupaavalta kuulostaa kun menkat myöhässä, tuleekohan plussa ennen hoitoja :love:
 
Mä en meinaa testailla ovista ollenkaan, aiheuttas kauheeta stressiä joka päivä pissiä liuskoihin tai mitata lämpöjä
Mut viime kierrossa bongasin oviksen kipujen ja vv avulla (lääkäri vahvisti myös oviksen tapahtuneen) Seksiä koitetaan ajoittaa joka toinen pv heti kuukautisten loppumisesta lähtien, ettei pääse ovis vahingossa ohi
Nyt siis kp8 ja flo ennustaa ovista 8 päivän päähän

Oon nyt myös syönyt joka ilta 500mg diformin tabletin, tänään aloitin ottamaan myös aamulla Kuulemma pitäisi nostaa annokseen 2x aamulla ja illalla. Onko muilla tästä lääkkeestä kokemuksia?

Tsemppiä @LaTiLa toivottavasti ens kierto on teidän kierto jos tää ei nyt plussa ollutkaan! <3

@Mamtobe Kuulen mielelläni sit miten hoidoissa menee, meilläkin voi olla se edessä. Mut lupaavalta kuulostaa kun menkat myöhässä, tuleekohan plussa ennen hoitoja
Diforminhan on sokerilääke ja reseptin takana. Jos diabeetikkona syöt sitä, niin pitäytyisin lääkärin määräämässä annostuksessa.
Jollet sitten ole Disperiniin sekoittanut? Disperin 500mg on jo iso annos ja ohentaa hieman verta, itse en missään nimessä sitä enää tuplaisi. 100mg/vrk on ok, jos ilman lääkärin määräystä tai kiputuntemusta sitä syö :)

Terveisin sairaanhoitaja :geek:
 
Kerta tuhru vähenee, niin kuulostaa lupaavalta..? Testaa huomeen aamul uudestaa, jos jotain näkyis
Niin täytyy varmaan testailla uusiks ! Meinasin että testaan jokatoinen päivä kunnes ne menkat alkaa :D mies varmaan pitää mua kohta hulluna :D

@lovecoco nyt onntainnu mennä vähän ihmiset sekasin.. hoitoja mulla ei nimittäin vielä oo ihan hetkeen ja toivon ettei niihin asti tarvikkaan mennä :)
 
Ihana kuulla sun kuulumisia @Kasikuus ja kyllähän tuossa on jo oiretta :D Mutta ymmärrän niin että niitä ei ihan aina usko kun joka kuukausi on kummiskin vähän mitä sattuu. Mut noi on kyllä kieltämättä hyvin lupaavia oireita, että ei ihme että plussa pärähti :love: Vielä kerran onnea teille! :love:

Täällä pidän sulle @Alinna86 peukkuja että ei ne menkat alkais vaan plussa tulis sullekin! Ois niin ihanaa:love:

Ja @Mamtobe kunpa sielläkin plussa tulis:love:

Kovasti plussatuulia myös muille piinailijoille:love:

Mä oon jo ite luovuttanut täällä. Oottelen vaan että ne menkat alkais ens viikon alkupuolella et pääsis uuteen kiertoon tästä helvetin pitkästä kierrosta...:cautious: Ja ei tarviis lääkäriin mennä ihan keskellä pahimpia menkkoja... Ehkä me sit hoitojen avustuksella saadaan meidän esikoinen viimein...
 
Viimeksi muokattu:
Diforminhan on sokerilääke ja reseptin takana. Jos diabeetikkona syöt sitä, niin pitäytyisin lääkärin määräämässä annostuksessa.
Jollet sitten ole Disperiniin sekoittanut? Disperin 500mg on jo iso annos ja ohentaa hieman verta, itse en missään nimessä sitä enää tuplaisi. 100mg/vrk on ok, jos ilman lääkärin määräystä tai kiputuntemusta sitä syö

Terveisin sairaanhoitaja
Nimenomaan tätä diabeteslääkettä syön normalisoimaan hormonitoimintaa :) Mulla ei kumminkaan ole diabetesta. Asteittain oli ohjeena nostaa 4 tablettiin päivässä. Tänään siis mennään annostuksessa 2 tabl/päivä. Alkuun meni maha sekaisin, mutta nyt jo kestää paremmin.
Aspiriinia en ole kokeillut, enkä ainakaan tämän lääkkeen ja kaikkien lisäravinteiden kanssa enää sitä ota mukaan :LOL:

@Mamtobe Sori sekoitin sut käyttäjään @Mysteerio :ROFLMAO:
 
Nimenomaan tätä diabeteslääkettä syön normalisoimaan hormonitoimintaa Mulla ei kumminkaan ole diabetesta. Asteittain oli ohjeena nostaa 4 tablettiin päivässä. Tänään siis mennään annostuksessa 2 tabl/päivä. Alkuun meni maha sekaisin, mutta nyt jo kestää paremmin.
Aspiriinia en ole kokeillut, enkä ainakaan tämän lääkkeen ja kaikkien lisäravinteiden kanssa enää sitä ota mukaan

@Mamtobe Sori sekoitin sut käyttäjään @Mysteerio
Ei haittaa mitään :)
 
Nimenomaan tätä diabeteslääkettä syön normalisoimaan hormonitoimintaa Mulla ei kumminkaan ole diabetesta. Asteittain oli ohjeena nostaa 4 tablettiin päivässä. Tänään siis mennään annostuksessa 2 tabl/päivä. Alkuun meni maha sekaisin, mutta nyt jo kestää paremmin.
Aspiriinia en ole kokeillut, enkä ainakaan tämän lääkkeen ja kaikkien lisäravinteiden kanssa enää sitä ota mukaan

@Mamtobe Sori sekoitin sut käyttäjään @Mysteerio
Noniin, tämä selvensi :D(y)
 
Hei te, jotka ootte joutunu kokemaan keskenmenon tai tuulimunaraskauden, etenkin te joille tehty lääkkeellinen tyhjennys, niin kauanko kesti, että raskaushormoni laski? Että tuli negatiivinen testiin keskenmenon tai tyhjennyksen jälkeen?
 
Onpa kivaa lukea hyviä uutisia!! Onnea kaikille plussanneille ihan superisti!!

Meillä kans kissoja. Kiitti hyvistä linkeistä asiaan liittyen!

Mulle voi laittaa listaan kp1. Tänään oli IVF -sunnittelu. Tuli jo toiveikkaampi olo, vaikka kuulinkin ettei puoliso pääse punktioon mukaan. Sain myös tietää, että kahdenlaisia pistoksia pistetään ja lopulta vielä irroituspiikki. Kynämallista piikkiä olenkin jo aiemmin käyttänyt, mutta nyt tulee myös sellainen normaalin näköinen piikki, joka pistetään ilmeisesti jalkaan. Sitäkin pitää pistää sitten useita päiviä. Hiukan hirvittää. Pakko pistää itse, kun puolisolla on paha piikkikammo. Nyt vaan on psyykattava ja ajateltava, että tää hoituu.

Oliko täällä muita, joilla IVF-hoito tulossa tai on tehty jo aiemmin? Toivottavasti jengiä ei haittaa, kun päivittelen ns. lapsettomuushoitoja. Varmaan olis erillinen ryhmä tällekin, mut ei tee mieli vaihtaa tätä porukkaa, kun täällä on niin hyvä meininki.
Kovasti tsemppiä teille tuleviin hoitoihin, ovat varmasti raskaita. Tuo piikkittäminen jännittäisi kyllä itseäkin, mutta kuulemma siihenkin tottuu sitten :giggle: tämähän on juuri parasta kun ollaan niin erilaisissa tilanteissa kaikki niin saa monenlaista näkökulmaa tähän asiaan! Mielellään kuullaan hoidoista ja täällä saa kukin jakaa omaa asiaansa:love:
 
Ovistestit edelleen ihan blankoja, vaikka nyt on jo kp18! :oops: Huomenna pitäisi olla dpo 0, mutta ei todellakaan ole. Toisaalta jos nyt olen ymmärtänyt kierron merkkejä oikein, niin luteaali on tarkka 14 päiväinen, mutta tää alkupää ilmeisesti saattaa olla ihan mitä sattuu ja ovis on ollut myös 45 päivän mittaisissa kierroissa. :unsure: Onneksi tosiaan on noita miljoonaliuskoja tuolla kaapissa p a l j o n, niin voi hyvillä mielin uittaa siihen asti, että jotakin alkaa tapahtua. Mulla vaihtui töissä vastuualue tällä viikolla ja on ollut taas uuden opettelua, niin liekö keho mennyt vähän sekaisin taas.

Kyllä mä olen taas miettinyt kouluajan terveystiedontunteja ja sitä muna pilluun ahah ja BOOM raskaana -opetusta. Ymmärrän kyllä hyvin, ettei näistä 25% prosentin raskautumistodennäköisyyksistä kannata ihan kauheasti puhua teineille, jotka saattaisivat käyttää sitä "ehkäisykeinona", mutta olisihan tästä nyt jossakin voinut edes vihjaista. :D

Eli mun piinapäivät menee erittäin hitaasti, mutta olen vielä väärällä puolella dpo:ta :LOL:
 
Onko muilla ollu ovulatioon aikaan/jälkeen väsymystä?
Mulla ollu nyt ihan kamala väsy muutamana päivänä, että oon nukkunut päikkärit. En yleensä nukahda päikkäreille, kuin jos oon tehny sit plussatestin pian, eli ollu raskaana, mut en oviksen aikaan muista kuin että yleensä on energinen olon. Toki kipeänä on väsynyt, mutten oo nyt kipeä. Oliskohan kroppa nyt jotenkin väsähtänyt ovulaatiosta. Jotenki ovis oireetki vaan jatkuu, vaikkakin hentona. Jälkijomoja ja hentoa limailua. Pelottaa ettei ovis tapahtunutkaan. Vaikka kivut kyllä oli sen mukaiset että jotain tapahtui.
Jotain siitepölyallergian oireita kyllä ollu nyt, et kai sekin voi väsymystä tehdä.

Mä otan nyt n. 50 g disperiniä tän loppu kierron. Viime kierrossa otin ain sillon tällön ja se kemiallinen oli. Ja muuten yritän ottas rennosti, mutta saas nähä testailu on vähän vaikeempaa, sillä mökille lähdetään juhannukseksi. Sielä muiden seassa on vähä hanlala testailla lähdetään varmaan torstaina, jolloin on dpo 11. Eli sillon aamusta ehkä voisin testata. Sillon saadaan myös tietää tuomia miehen jalasta,joutuuko leikkauspöydälle.
Mä sitäkin mietin että tietysti oviksen aikaan mies joutuu leikkaukseen ja menee koko se kierto hukkaan jos ei täs plussata ennen sitä toivottavasti tärppäis ennen sitä.
Väsymys asiaan. Mulla itseasiassa oli väsymystä 2 viikkoa alkuvuodesta. Se alko ovulaatio aikaan. Nukuin tyylii 2 viikkoa putkeen, se väsymys oli ihan sairasta minkä voisin kuvitella olevan sillo ku on raskaana :D nukuin öisin vaikka kuinka paljon eikä mikään riittäny, töistä tullessa nukun 2-3 h ja silti olin ihan kuutamolla :D en epäilly raskautta koska se ei olis ollu sillon mahdollinenkaa mutta sellasta väsymystä en oo koskaa kokenu Ajattelin sen johtuvan vaan jostai hormooneista enkä sillei jääny asia pohtimaan, mutta en tosiaa tiedä mistä se johtu :unsure:
 

Yhteistyössä