Toiveissa vauva 2021

Nyt on sanottava että en tiedä ovulaatiopäivää ja taidan liittyä niille listoille sitten kun olen vähän enemmän kartalla kierroista. Lopetin pillerit vasta puolitoista kuukautta sitten joten kierto ei välttämättä pidä paikkaansa. Toivotaan että alkais lisää oireita tulemaan
Aivan, olikin niin tuore juttu. Laitahan täällä sitten, kun listoille haluat :) Minulla ei ole ollut hormonaalista ehkäisyä vuosiin, mutta silti opin koko ajan uutta kehostani. Nyt kun yritystä jo pitempään takana, niin ovulaationkin oppinut tunnistamaan :)
 
@Kasikuus Todellakin saat hehkuttaa, oot onnesi ansainnut
Ihan mielenkiinnosta kyselen et oliko tää kuuluisa dpo -2 teillä tässä kierrossa?
Ja ainiin milloin ois la.? Keskity nyt vain tähän hetkeen ja yritä nauttia vaikka mikä vain vois käydä niin tällä hetkellä oot raskaana kunnes toisin todistetaan ja toivotaan vaan parasta
Onnea vielä
Meillä oli tässä kierrossa aika usein seksiä, mut ovista ennen -3, -2 ja - 1 ja sit dpo1 ja dpo3 :D Ja sit ne muut kerrat tohon vielä päälle :D La taitaa olla omien laskujen mukaan 19.2 ❤
 
En oo hetkeen kommentoinut mitään, mutta miehesi on ihan oikeassa siinä, että raskaana oleva ei saa tyhjentää kissojen laatikkoa. Kissojen ulosteesta ja virtsasta pääsee elimistöön haitallisia aineita ja voi vaikuttaa sikiöön. Suuret onnittelut sinulle ja toivotaan, että pieni pysyy matkassa <3
Voi hitsi voi harmi :D No ehkä mä nyt pärjään, ku ei tartte vessoja siivota ;) Kiitos paljon ❤
 
Meillä oli tässä kierrossa aika usein seksiä, mut ovista ennen -3, -2 ja - 1 ja sit dpo1 ja dpo3 Ja sit ne muut kerrat tohon vielä päälle La taitaa olla omien laskujen mukaan 19.2
Siis tämä teän tarina luo niin paljon toivoa! Aivan ihanaa ❤ Eläkää tässä hetkessä ja niin ihanaa, että raskaus on mahdollista ❤ Plussatuulia kaikille muillekin ❤
 
@Kasikuus Äidin raskauden aikana tai raskautta edeltävänä parina viikkona saama tuore toksoplasmatartunta aiheuttaa vakavan riskin sikiölle ja lapselle. Se voi aiheuttaa keskenmenon erityisesti raskauden alkuvaiheessa tai lapsen vakavan pysyvän vamman tai kuumeisen yleisinfektion ensimmäisinä elinviikkoina.
Nyt jätät vain laatikon tyhjentämisen suosiolla miehellesi.
:eek: No näin todellakin teen. Kunhan nyt ei ois mitään sattunut jo, kun minä ne yleensä tyhjennän :censored:
 
@Kasikuus Äidin raskauden aikana tai raskautta edeltävänä parina viikkona saama tuore toksoplasmatartunta aiheuttaa vakavan riskin sikiölle ja lapselle. Se voi aiheuttaa keskenmenon erityisesti raskauden alkuvaiheessa tai lapsen vakavan pysyvän vamman tai kuumeisen yleisinfektion ensimmäisinä elinviikkoina.
Nyt jätät vain laatikon tyhjentämisen suosiolla miehellesi.
No näin todellakin teen. Kunhan nyt ei ois mitään sattunut jo, kun minä ne yleensä tyhjennän
Tuosta löytyy hyvin tietoa netistä, mutta ehkä ei siitä kannata nyt huolehtia, jatkossa vain pysyy itse erossa :)
 
Siis tämä teän tarina luo niin paljon toivoa! Aivan ihanaa Eläkää tässä hetkessä ja niin ihanaa, että raskaus on mahdollista Plussatuulia kaikille muillekin
Sinulla ne lämmöt on nyt niin lupaavat, jos aiemmin ei ole ollut tuollaisia, niin kuulostaa tosi hyvältä ja ehkä sinä tulet perässä ❤ osuisiko vielä helmikuulle vai meneekö maaliskuun alkuun?
 
  • Rakkaus
Reactions: minttuni
No näin todellakin teen. Kunhan nyt ei ois mitään sattunut jo, kun minä ne yleensä tyhjennän
Jos on pakko tyhjentää niin maski ja kumihanskat käyttöön. Miullahan on se tilanne, että omistan kaks kissaa ja ei asuta miehen kanssa yhdessä niin siinä sitten joutuu miettiä miten asian hoitaa jos tässä joskus raskaaks tulee. :)
 
Ei omakohtaista kokemusta, kun ei raskauksia/km. Mutta kyllähän kierrot voi vaihdella ilman syytäkin yhtäkkkä, ja edellisessä kierrossa kemiallinen, niin voisiko ovulaatio tulla jo nopeammin Kerrohan mitä toinen testi näyttää. Onko muita ovikseen viittaavia oireita? Mikä kp yleensä ovis?
Oikeestaan vielä tutustun omaan ovulaatioon. Yleensä kyllä ollut just valkovuotoa ja joskus bongannut jopa alavatsakipua mutta just about puolessa välissä kiertoa. Mutta tikkuja en oo ennen käyttänyt!
Tein nyt uuden testin ja se oli kyllä vaaleampi, tosin ei paljoa. Että kaippa se ovulaatio on ainakin kohta tulossa. En vielä noita tikkujakaan osaa täysin lukea että miten se itsellä toimii ja kuinka tumma on se plussa. Hämmennyin vaan kovasti että voiko tosiaan jo yhdeksän päivää kemiallisen jälkeen olla ovulaatio:X3:
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni
No näin todellakin teen. Kunhan nyt ei ois mitään sattunut jo, kun minä ne yleensä tyhjennän
Ensinnäkin onnea plussasta! Toisekseen en liikaa huolehtisi toksoplasmariskiä, jos sinulla on ollut kissoja jo pitkään ja etenkin samat kissat. Tuossa vielä linkki toksoplasmasta: https://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00619

Mutta toki jos puhdistushommat voi ulkoistaa niin aina parempi.
 
@Kasikuus onnea ♥♥♥ Niin ihanaa kun pidempäänkin yrittäneet plussaa ☺♥

On: Ite oon jotenkin niin loppu tähän yrittämiseen. Jotenkin semmoinen olo että vaikka se raskaus taas kohta alkaisi menee varmasti taas kesken. Huomaan et ajattelen enempi et tulisin nyt nopee raskaaksi et päästäis sit km myötä tutkimuksiin. Ahdistavaa kun ei oikeesti 2 km vielä tarkoita yhtään mitään kun järjellä ajattelee, mutta en jotenkin osaa silti olla ahdistumatta. Ja sit taas ajattelen että meillä takana vasta 8kk yritystä. Ja tänä aikana kuitenkin raskaus alkanut 2 kertaa ja yritys kerta 7 vasta käynnissä että ei sais olla näin rikki, kun monet yrittää vuosia. Hemmetti mua ei kyllä oo luotu tähän vauvan teko projektiin yhtään. Mä oon niin kärsimätön ihminen että huh huh. Tekis mieli vaan maksaa miljoonat ja mennä ivf:ään et sais nopeutettua ☺
 
@Zennuli tsemppiä hirveesti. Kyllä nuo jättää jälkensä ja täysin ymmärrettävää että pelkää pahinta ja on mieli maassa. Positiivista on se, että tietää ainakin että voi raskautua. Ja niinku sanoit, tietysti tuokin vielä ihan normaalia eikä vielö tarkoita mitään. Se on vaan mielelle kova paikka kun odotukset nousee ja mieli alkaa tekemään suunnitelmia. Kun itselle tuli tuo kemiallinen niin sitä kyllä putosi korkealta. Toisaalta sai myös uutta puhtia koska en ollut uskonut koskaan näkeväni kahta viivaa raskaustestissä.
Voi kunpa ensi kerta olisi teille SE kerta, ja kaikki menisi hyvin!<3
 
@Kasikuus Äidin raskauden aikana tai raskautta edeltävänä parina viikkona saama tuore toksoplasmatartunta aiheuttaa vakavan riskin sikiölle ja lapselle. Se voi aiheuttaa keskenmenon erityisesti raskauden alkuvaiheessa tai lapsen vakavan pysyvän vamman tai kuumeisen yleisinfektion ensimmäisinä elinviikkoina.
Nyt jätät vain laatikon tyhjentämisen suosiolla miehellesi.
Tähän täytyy huomauttaa, että kyseisen infektion voi saada vain kerran, jonka jälkeen kyseinen otus jää kehoon, eikä aiheuta enää riskiä raskauksiin.
Jos kyseessä on kotikissa, joka ei ulkoile millään muotoa ja joka on ollut perheessä jo pidempään, riskiä ei ole.

Täältä voi lukea lisää:
https://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00619

Muoks. Sama linkki olikin jo laitettu tänne, ei ollut päivittynyt uudet kommentit :)
 
Meillä taitaa yritys nyt hieman siirtyä eteenpäin, jatketaan varmaan loppuvuodesta ja toivottavasti paremmalla onnella :X3: :giggle:

Mulle tarjottiin vuoden määräaikaista työtä, oli todella hyvä tarjous mun uran ja tulevaisuuden kannalta, mahdoton kieltäytyä. Ja haluaisin sitten ainakin tuon vuoden tehdä töitä, en haluaisi jäädä mammalomalle kesken.:unsure:(y) Toivottavasti sen määräaikaisuuden jälkeen mut vakinaistetaan siihen virkaan, niin sen jälkeen voisi jäädä hyvillä mielin äitiyslomalle.:love: Taloudellisesti tää on myös iso juttu, koska oon ollut viimeiset 3kk lomautettuna ja nyt vielä pari kk vain osa-aikasesti töissä, joten ei olis häävi äitiysraha jos tältä ajalta laskettais.. Tuossa syksyllä alkavassa uudessa työssä on myös aiempaa työtäni parempi palkka.(y)

Hormonaalista ehkäisyä en halua tähän väliin enää aloittaa, varmaan sitä saa lähteä kondomi kaupoille:ROFLMAO:
Millaista ei-hormonaalista ehkäisyä te muut olette käyttäneet? Varmojen päivien varaan en uskalla laskea, koska kiertoni ei ole säännöllinen ainakaan vielä.:unsure:
 

Yhteistyössä