Toiveissa vauva 2021

No nyt tuli aamupäivällä sellainen jännä huonovointisuus,joka meni sitte oho,mutta rupes vähä pistää tuonne ylös oikealle vatsaan.. mitä lienee. Ja mulla on koko ajan kylmä/kuuma,pääosin kylmä..
Tulis jo lauantai. Silloki varmaan herään yöllä tekee testiä
Minä vielä joudun odottamaan ensi maanantaihin. Kamalan pitkä aika :D
Peukut pystyyn sinne! <3
 
Tänne pitäis varmaan tehdä kaikkien omat piinailuoireet ja voitais vertailla Miks vaan mielen pitää pystyä kehittämään olemattomia oireita ja miks raskausoireet on ihan samoja kun menkkaoireet?? Miksei vaan raskaudessa vois tulla samantien joku näkyvä merkki, niin ei tarvis pähkäillä
Älä muuta sano! :D hitto sentään näiden kaikkien oireiden kanssa...
 
Tänne pitäis varmaan tehdä kaikkien omat piinailuoireet ja voitais vertailla Miks vaan mielen pitää pystyä kehittämään olemattomia oireita ja miks raskausoireet on ihan samoja kun menkkaoireet?? Miksei vaan raskaudessa vois tulla samantien joku näkyvä merkki, niin ei tarvis pähkäillä

Kyllä,samaa mieltä ,helpottais jos heti sais jotenki tietää onko pullat uunissa vai ei:)
Koska mieli siis keksii hyvin pitkälti omiaan..
 
Kyllä,samaa mieltä ,helpottais jos heti sais jotenki tietää onko pullat uunissa vai ei
Koska mieli siis keksii hyvin pitkälti omiaan..
Joo sepä o_O Keksii kyllä ihan mahdottomia.. ja siis itellä oikeesti mahdottomia, koska mahdollinen kiinnittyminen ei oo ees tapahtunut vielä. Eiks se yleensä oo n. viikko hedelmöittymisen jälkeen?:unsure:
 
Täällä on niin paljon keskustelua etten yhtään osaa tarttua ja vastata kenenkään juttuun :D

Mulla nyt kp7 keskenmenon jälkeen. Vuoto loppunut ja vaihtunut ilmeisesti ovislimoihin! Oikealla puolella myös jomottelee samanlailla kuin minulla yleensäkin muutamaa päivää ennen ovulaatiota. Jos kierto on samanlainen kuin ennen, sunnuntaina pitäis olla ovis. Olispa ihanaa, jos kierto palautuu näin nopsaa!
 
Joo sepä Keksii kyllä ihan mahdottomia.. ja siis itellä oikeesti mahdottomia, koska mahdollinen kiinnittyminen ei oo ees tapahtunut vielä. Eiks se yleensä oo n. viikko hedelmöittymisen jälkeen?
Joo n. viikko menee aikaa siihen, että hedelmöittynyt munasolu matkaa kohtuun. Jossakin näin aikahaarukan 6-10 pv, mutta terveyskylän infosivuilla ei sellaista mainita, joten en mene luotettavuudesta takuuseen. Samaisella sivulla oli myös kaavio hedelmöittymisen todennäköisyydelle naisen iän ja talletuspäivän mukaan. Tuon mukaan meillä pitäisi olla vielä aika korkeat mahdollisuudet saada bebe alulle, jos saadaan tallettelut ajoitettua dpo -3/-2 päiville. :unsure:
 
Näiden muutaman yrityskerran kokemuksella voi kyllä todeta, että kaikenlaisia oireita sitä huomaa vaikkei raskaana olekaan ollut. Nyt kyllä jo oppinut olemaan vähän pessimistisempi, toisin oli ekalla yrityskerralla kun olin koko ajan ihan satavarma että on tärpännyt :X3: Eikä sit todellakaan ollut.

Täällä menossa nyt dpo 6. Koko ajan palelee ja lämmöt koholla monta päivää (miulla tämä selkeä lämmönnousu oviksen jälkeen joka kierrossa). PAITSI nyt, lämmöt on tippunu 36.4 asteeseen.. Vielä yli viikko jännättävänä :love:
 
Näiden muutaman yrityskerran kokemuksella voi kyllä todeta, että kaikenlaisia oireita sitä huomaa vaikkei raskaana olekaan ollut. Nyt kyllä jo oppinut olemaan vähän pessimistisempi, toisin oli ekalla yrityskerralla kun olin koko ajan ihan satavarma että on tärpännyt Eikä sit todellakaan ollut.

Täällä menossa nyt dpo 6. Koko ajan palelee ja lämmöt koholla monta päivää (miulla tämä selkeä lämmönnousu oviksen jälkeen joka kierrossa). PAITSI nyt, lämmöt on tippunu 36.4 asteeseen.. Vielä yli viikko jännättävänä
Kiinnittymisdippi? ;) :love:
 
  • Rakkaus
Reactions: Masunen
Täällä kanssa varsin vahva olo, että nyt ois tärpännyt. On järkyttävää väsymystä, alavatsan turvotusta ja kipuilua ja sitten oireita, joita on muutenkin (pahoinvointi, palelu) loppukierrosta. Rinnat ei ole kipeytyneet, vaikka kipeytyivät ekan raskauden alussa, toisaalta nyt imetän vielä vähän. Mikä tästä tekee hyvin mielenkiintoista, on se, että viime kierron kemiallisessa mulla oli koko ajan sellanen olo, että en ole raskaana ja jotain on pielessä. Eikä mielestäni mitään selviä raskauteen viittaavia oireitakaan. Ja tein kuitenkin haamuplussan varmaan viitenä päivänä. Mutta mielenkiintoista nähdä lauantaina, ohjaako vaisto oikeaan vai ei. :love:
 
Joo, itekin huomaa et tosi tarkkaan kuulostelee kehoa ja kaikkia pieniäkin mahdollisia oireita tai tuntemuksia, vaikka se on kai ihan turhaa.. Ainakin mitä lukenut kaikilla palstoilla, mikä vaan oire voi viitata kumpaan vaan :unsure: :D Ite ajattelen et toivoa on, kun ajoitus oli hyvä, mutta silti tietää että hyvin pieni mahdollisuus, että heti ekasta tärppäis ja yritän koko ajan muistaa sen. Eli yritän olla kans ehkä vähän pessimistinen, niinku @Masunen mainitsi kans :) Ja kun eka on kyseessä itellä, niin ei yhtään tiedä et olisko se olo sit millanen kun tärppäis eikä voi verrata aiempien raskauksien oireisiin ym. Pitää vaan toivoo parasta, varautua ettei vielä onnistukaan ja yrittää olla kärsivällinen :love:
 
En tiedä,mulla on aika varma olo et oon raskaana mut en tiedä,enkä kyl siihen luota:D tää palelu on iha ihmeellistä. Menkkajuilintaa ei ole ollut,eikä ole edes sellanen olo et menkat alkais. Jännästi on vatsaa vähä kiristäny sisältä,mitä sitte lieneekään. Mielikin on iha hyvä,ei oo tullu raivo-oloa:D
Mut väsy meinaa olla,nyt pötkötän sohvalla ja tekis mieli nukahtaa..
 
Moikka kaikille :)
Tänään dpo 11 ja ihan hassu fiilis....tajusin juuri että olen viimeset kolme päivää nukkunut ihme päiväunia pari tuntia päivässä..... oireita ei ole ollenkaan muuten mutta ehkä tämä väsymys vois olla joku juttu... :D siis menkkojen pitäisi viimestään alkaa huomenna.... ei ole ollut menkkasärkyjä lainkaan Yhtenäkään päivänä paitsi silloin ovispäivänä särki hetken.Normaalisti oon todella kipeä jo monta päivää ennen..... oiskohan se sittenki .....apua....hassu olo :love: lauantaina tai sunnuntaina testaan viimeistään
 
No nyt mäkin oon ihan koukussa tähän lapsi tuntemattoman kanssa, tänään alotin kattoo ja täytyy kyl kattoo nää kaikki jaksot heti:LOL: :love:
Tänään on ollut ihan sama fiilis kun marcokin tokas tossa äsken : ärsyttää kun kaikkee pitää aina oottaa:X3:
Nyt ootan et posti tois nopeesti ovistestit kun mulla on jo alkavia oireitakin ja alkaa pelottaa et se ehtii mennä ohi, sit odotetaan et millon sen ovis plussan saa ja sit taas ootetaan saadaanko toisenlainen plussa siintä parin viikon päästä :D
Ja tietysti ennen sitä oottelen piinalijoiden tuloksia(y):X3:
Mut on tää kaikki vaan odottamisen arvoista❤
 
Tässä vielä kuvaa testeistä kun koe mielessä tein ohjeiden vastaisesti kaikki aamupissasta ja halusin nähdä tuleeko selkeää plussaa kun helpoin tapa mulle testata
https://aijaa.com/hDLwV7
Tää suora on niin lohduttava, kiitos kun jaoit tän. :) Oon nyt testannut itsekin aamupissasta, koska päivällä on mahdoton pidättää neljää tuntia. Nyt kp 17 ja vielä ihan hailuja viivoja, ei vahvistumisen merkkejä. Se plussa siis voi vaan lävähtää silmille.
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni
Tää suora on niin lohduttava, kiitos kun jaoit tän. Oon nyt testannut itsekin aamupissasta, koska päivällä on mahdoton pidättää neljää tuntia. Nyt kp 17 ja vielä ihan hailuja viivoja, ei vahvistumisen merkkejä. Se plussa siis voi vaan lävähtää silmille.
Ei ovistestiin tai raskaustestiin tarvii pidättää neljää tuntia. Se on labran tekemää bakteeriviljelyä varten se neljän tunnin pidätysohje. Itse pystyn päivällä pidättää ehkä pari tuntii yleensä.
 
Noi raskausoireet on itellä ollu molemmilla kerroilla niin selkeet että oon osannu epäillä raskautta vahvasti. Raudan maku suussa, ihan hirvee palelu, rinnat kipeet (tokalla kerralla vähemmän) ja flunssa. Karmee väsymys alko plussauksen jälkeen ja oli pahimmillaan jossain kuukauden jälkeen plussasta. Muistan et tokan kohalla alkuraskaus sattu joulun ajalle, niin viikon joululomalla nukuin kahdet 2 tunnin päikkärit joka päivä, Mies oli jo todella huolissaan, kun en normaalisti nukkunu päikkäreitä ollenka. Se väsymys oli vaan ihan käsittämätöntä.
 
Ei ovistestiin tai raskaustestiin tarvii pidättää neljää tuntia. Se on labran tekemää bakteeriviljelyä varten se neljän tunnin pidätysohje. Itse pystyn päivällä pidättää ehkä pari tuntii yleensä.
Joistain ovistestien pakkausohjeista muistan kyllä lukeneeni tuon 4h pidätyksen itsekin!
Mutta mä en ole kyllä koskaan kyennyt siihen ja itselläni ainakin se lh-piikki on niin suuri, että näkyy onneksi laimeammastakin pissasta.

Tärkeämpi syy testata aamupäivästä on se, että tuo lh-piikki alkaa yleensä yöllä (kuten monesti menkat tai synnytyskin, hormoonien yhteisvaikutusta tjsp.)
Siksi aamupäivällä sen lh-piikin saa varmemmin tikulla kiinni, illalla voi olla taso laskenut!
 
Muutamaan päivään ei ole ehtinyt paikalle. Ihanan paljon luettavaa täällä :) Itse täällä menkkoja venailen niin ei jotenkin ole ollut mitään kirjoitettavaa tai jännitettävää.

Mulla oli esikoisen kohdalla aika samat fiilikset kuin mitä sä @Päärynä5 tossa kuvailit, eli eiköhän sieltä plussa pärähdä.

Niin olen jännittänyt, että joko tänne on eka plussa tullut :O mutta ei ihan vielä sitten.

Me ei olla rahallisesti mitenkään valmistauduttu just vauvaa varten (toki meillä(kin) muuten varauduttu pahan päivän varalle noin ylipäätään), mun mielestä vauvat on aika halpoja tapauksia.
 
  • Tykkää
Reactions: Hipposka ja Masunen

Yhteistyössä