Toiveissa vauva 2021

Kyllä mekin ollaan puhuttu, että alkuvuoden (tai ensimmäisen puoliskon) lapsi olis toiveissa, vaikka ei sillä oikeasti oo mitään merkitystä milloin meille pikkuinen syntyy :) Luettu vaan paljon asiasta ja ilmeisesti varsinkin urheilussa sillä on yllättävän paljon vaikutusta. En ollut aiemmin edes ajatellut asiaa, kun vasta nyt viime vuoden lopulla tuli miehen kanssa puheeks. Mutta oikeasti ei mitään väliä, tulee just sillon kun tulee ❤❤

Viime yönä näin ilmeisesti unta, että rinnat oli tosi arat tai sit ne oli oikeesti ja se siirty uneeno_O Ja unessa tein myös raskaustestin ennen kun menkkojen olis pitänyt alkaa ja oli ihan selkeä positiivinen, ns. leffaviivat:eek: Ja oli niin todentuntuinen uni muutenkin!!

Edit. Ei se tissikipu ollut unta, äsken tuntu sitä samanlaista tuikkivaa vasemman rinnan ulkoreunassa :eek: :LOL:
 
Viimeksi muokattu:
VAUVA 2021 ❤

Jos haluat listalle, ilmoitathan tietosi punaisella!

★★★★★★★★★★★★★★★★★

22.4.2020


Nimi yritys aloitettu monesko lapsi


Persikka123, ya 5/17, 1.lapsi
Hipposka, ya 8/18, 1. lapsi
Malia, ya 8/18, 1. lapsi
Mohan, ya 9/18, 1. lapsi
Hope91, ya 10/18, 1.lapsi
Futurmama, ya 1/19, 1. lapsi
Vindy, ya 1/19, 2. lapsi
Minttuni, ya 2/19, 1.lapsi
Kasikuus, ya 05/19, 4.lapsi (miehen 1.lapsi)
Kirjoh89, ya 6/19, 1.lapsi
Alinna86, ya 6/19, 3.lapsi (miehen 1.lapsi)
Helmiii, ya 7/19, 1.lapsi
Ilona Eloisa, ya 7/19, 1.lapsi
Eeva650, ya 7/19, 2. lapsi (miehen 1.lapsi)
Millimetrii, ya 8/19, 1. lapsi
Minouche, ya 8/19, 1. lapsi
Mirella92, ya 8/19, 1.lapsi
Töppönen_, ya 9/19, 4.lapsi
Masu90, ya 9/19, 3.lapsi
Shibali, ya 9/19, 1. lapsi
Mimmi92, ya 10/19, 4.lapsi
Mariija_, ya 10/19, 1.lapsi
Enerisa3, ya 10/19, 1. lapsi
Ananas90, ya 10/19, 4. lapsi
Napsunen, ya 10/19, 2.lapsi
Piipaa93, ya 11/19, 1.lapsi
Zennuli, ya 11/19, 2.lapsi
Matilda!, ya 12/19, 2. lapsi
Masunen, ya 12/19, 1. lapsi
Kurkumainen ya 1/20, 1.lapsi
Bellaella22050909 ya 2/20, 2.lapsi
Vesinokkaeläin, ya 2/20, 2.lapsi
Loree, ya 2/20, 1.lapsi
Riama, ya 2/20, 2.lapsi
Lilje ya 2/20, 2. lapsi
Brunet82, ya 2/20, 4.lapsi
Päärynä5, 3/20, 4.lapsi
Wanti, ya 3/20, 7.lapsi
Uudarimama, ya 3/20, 2. lapsi
Mans115, ya 3/20, 2.lapsi
Elviira86, ya 3/20, 2.lapsi
Rimaleli ya 3/20, 2. lapsi
Puolu, ya 4/20, 3. lapsi
Lillanna, ya 4/20, 3.lapsi
Santso, ya 4/20, 2. lapsi
Esba, ya 4/20, 2.lapsi
3milia, ya 4/20, 1.lapsi
Pioni89, ya 4/20, 1.lapsi
Tiukuna, ya 6-7/20, 1.lapsi
kolava / ya 7/20 / 2. lapsi (miehen 4.lapsi)
innap, ya 7/20, 2.lapsi
Rubikinkuutio, ya 8/20, 3.lapsi
nobelius, ya 8/20, 3.lapsi (miehen 4.lapsi)

★★★★★★★★★★★★★★★★★★


Nimi Kiertopäivä


Loree.......................kp 37/23-28
Wanti......................kp 37/30-48
Matilda!.......................kp 35/?
Futurmama.....................kp 31/29-34
Hipposka......................kp 29/32
Uudarimama..................kp 29/29-30
Shibali................................kp 27/24-30
Vesinokkaeläin..............kp 27/29
Päärynä5...................kp 27/28
Mirella92....................kp 27/28
Brunet82....................kp 27/26-28
Ilona Eloisa....................kp 25/28
Minttuni......................kp 23/26
Kirjoh89.....................kp 22/28
Zennuli.....................kp 21/?
Millimetrii...................kp 21/27-29
Masunen....................kp 20/27-28
Piipaa93....................kp 18/26-28
3milia.....................kp 18/26-28
Mimmi92..................kp 17/26-30
Eeva650.....................kp 17/28-42
Enerisa3.....................kp 17/28-32
Bellaella2205090............kp 16/?
Lilje........................kp 16/37-40
Riama...........................kp 15/27-32
Mariija_.......................kp 13/32-43
Ananas90.....................kp 13/25-26
Haaveilija93....................kp 13/?
Elviira86......................kp 12/25
Rimaleli.......................kp 12/30
Helmiii......................kp 10/29-53
Minouche.......................kp 10/23
Mans115.......................kp 9/27
Masu90.......................kp 8/27-42
Töppönen_.........................kp 7/26
Alinna86.........................kp 6/28
Kasikuus........................kp 5/27-28
Vindy...................kp 4/29-33
Titi-Love....................kp 3/28-30
Puolu.......................kp 2/30-32
Persikka123.....................kp 2/32-35
Napsunen.....................kp 2/35-45

★★★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat:


Päärynä5..............................dpo 13
Uudarimama........................dpo 13
Brunet82................................dpo 11
Minttuni...................................dpo 10
Matilda!...................................dpo 10
Vesinokkaeläin......................dpo 9
Zennuli....................................dpo 8
Masunen................................dpo 7
Kirjoh89..................................dpo 7
Millimetrii...............................dpo 6
3milia........................................dpo 4
Piipaa93.................................dpo 2
Bellaella2205090..............dpo 1
Mimmi92...................................dpo - 1

★★★★★★★★★★★★★★★★★★
 
Viimeksi muokattu:
Moi kaikille! Ajattelin nyt tännekin liittyä, oon ollut tuolla 2020 ketjussa ja parhaillaan piinailut menossa, mutta huomasin lasketun ajan laskurilla että jos nyt jo tästä kierrosta tärppi tuliskin niin virallinen laskettu aika ois 1.1.2021. Eli mut vois lisätä listoille:
Shibali, ya 9/2019, 1. lapsi toiveissa
kierto vaihtelee muutamilla päivillä mut laitetaan nyt vaikka Shibali kp 27/24-30
Piinalistalle en tuu koska ei oo tietoo oviksen ajankohdasta...

Kerrotaan nyt tännekin sama kuin tuonne 2020 ryhmään että nyt ollu kyllä tosi outo kierto ja kaikenlaisia oireita mitkä viittais siihen et oon raskaana, mutta tänään tehty nega testi ei-herkällä testillä. Tosin kun viimeks plussasin (se päätty kurjasti kkm:n) niin sain haalean haamuplussan vasta noin 3 päivää menkkojen oletetusta alkamispäivästä. Eli toivoa vielä on. Muissakin kierroissa ollut joitain valeraskausoireita kyllä mut nyt ne on ihan eri levelillä. Tein toissapäivänä kp25 positiivisen ovistestin, on tullut nyt vuoroin kirkasta, vuoroin limaista (ovislimaa muistuttavaa) valkovuotoo, nippailuja, vihlaisuja, unettomuutta ja tekee mieli kaikkee raikasta eikä suklaata jota oon vetänyt tähän asti kaksin käsin suurinpiirtein. Välillä myös paineen tunnetta hieman alavatsalla. Ja onnellinen olo, eli ei ainakaan pms:ää näkyvissä. No, nyt sit jännään miten käy. En tiedä miten tässä pystyis töihin keskittyyn... joten samaistun niin noihin jännitystunteisiin @Päärynä5 :X3:

Tsemppiä kaikille eri tilanteisiin ja paljon plussatuulia :love:
 
Täällä puhuttu mm. säästämisestä; meillä ei hulppea rahatilanne ole ja tosiaan olen nyt hoitovapaalla, mutta eletään aika säästeliäästi. Meillä ei älyttömiä lainoja ole vaan saadaan talolainaakin maksettua vaikka mulla tulot minimissä. Tottumiskysymys, että miten sen tulevan rahan kuluttaa. Mies meistä säästeliäämpi, minä en. :-D vähän kädestä suuhun eletään, mutta se on nyt tämä tilanne kun haluan lasta hoitaa kotona niin tähän sopeudutaan. :) Sitten jos vauva tulis, niin sehän olis juhlaa päästä äitiysrahoille taas haha ;-)

Ja sukupuolella ja syntymäajalla ei tietenkään mitään merkitystä ole, kaikkihan sen toki ymmärtää, mutta jos puhutaan ihan tälläisestä haaveilusta, niin kevätvauva on ollut kiva, mutta taas pahin uneton aivomössöaika oli kesällä, joten viime kesä on ihan usvaa :-D joten ehkä loppusyksy/alkutalvivauva niin voisi tasaantua kesää kohden yöt heh. :-D puolensa kaikissa, mutta raskainta on kyllä talvella tuo vaatekerrosten laittaminen! Se on kyllä tuskallista. :-D

Tsemppiä piinailijoille!
 
Täytyy lisää taas ilmeisesti uusi valeraskaus oire omalle listalle ☺ eilen meinaan illasta vihlii ja jomotti toista pakaraa( oisko iskias tyyppisesti ). Edelleen oon kuitenkin satavarma että raskaana en oo, hassua miten onkin niin vahva fiilis tässä kierrossa ettei oo tärpännyt vaikka tutut kohtu kivutkin on dpo4-5 jälkeen loistanut poissaolollaan.
 
Täytyy lisää taas ilmeisesti uusi valeraskaus oire omalle listalle eilen meinaan illasta vihlii ja jomotti toista pakaraa( oisko iskias tyyppisesti ). Edelleen oon kuitenkin satavarma että raskaana en oo, hassua miten onkin niin vahva fiilis tässä kierrossa ettei oo tärpännyt vaikka tutut kohtu kivutkin on dpo4-5 jälkeen loistanut poissaolollaan.
Mä oon aika paljon selaillu nettiä ja monet on puhunu siitä, että sit kun on tärpännyt niin normaalit kiertoon liittyvät oireet ja kivut on loistanu poissaolollaan ja eivät just ois voinu kuvitellakaan olevansa raskaana, koska ei ollut mitään oireita.
 
Täällä puhuttu mm. säästämisestä; meillä ei hulppea rahatilanne ole ja tosiaan olen nyt hoitovapaalla, mutta eletään aika säästeliäästi. Meillä ei älyttömiä lainoja ole vaan saadaan talolainaakin maksettua vaikka mulla tulot minimissä. Tottumiskysymys, että miten sen tulevan rahan kuluttaa. Mies meistä säästeliäämpi, minä en. :-D vähän kädestä suuhun eletään, mutta se on nyt tämä tilanne kun haluan lasta hoitaa kotona niin tähän sopeudutaan. Sitten jos vauva tulis, niin sehän olis juhlaa päästä äitiysrahoille taas haha ;-)

Ja sukupuolella ja syntymäajalla ei tietenkään mitään merkitystä ole, kaikkihan sen toki ymmärtää, mutta jos puhutaan ihan tälläisestä haaveilusta, niin kevätvauva on ollut kiva, mutta taas pahin uneton aivomössöaika oli kesällä, joten viime kesä on ihan usvaa :-D joten ehkä loppusyksy/alkutalvivauva niin voisi tasaantua kesää kohden yöt heh. :-D puolensa kaikissa, mutta raskainta on kyllä talvella tuo vaatekerrosten laittaminen! Se on kyllä tuskallista. :-D

Tsemppiä piinailijoille!
Hei ihanaa hyviä pointteja myös loppuvuoden vauvaan liittyen :love: Toi pukeminen talvella kyllä jännittää itseä jotenkin, että osaako pukea tarpeeks tai ettei pue liikaa. Ja sama kyllä jos sattuis kuuma kesäo_O
 
  • Tykkää
Reactions: rubikinkuutio
Meillä on kaksi alkuvuoden lasta, tai siis toinen on ihan alkuvuodesta ja toinen loppukeväästä. Toi kevät oli kyllä ihana aika synnyttää, oli helppoa kesällä, kun ei tarvinnut pukea toppavaatteita tms. Ja keväällä oli kiva olla raskaanakin, ei tarvinnut mitään erityisiä raskausvaatteita tai takkejakaan hommata :) mutta ihan yhtä hyvin mulle kelpais loppuvuodenkin lapsi! Mulla on ollut helpot raskausajat ja pieni vatsa ihan lopussakin, joten kuuma kesäkään ei mua haittais:)
Tänään ovistesti huomattavasti tummempi taas ja tasan yks testi jäljellä enää. Tässä just pohdin, et ostaisinko tänään kaupasta lisää vai jäisinkö ihan rauhassa odotteleen :D kun tässähän voi mennä vaikka puoli vuotta ennen kuin kierto käynnistyy:unsure:
 
Hei ihanaa hyviä pointteja myös loppuvuoden vauvaan liittyen Toi pukeminen talvella kyllä jännittää itseä jotenkin, että osaako pukea tarpeeks tai ettei pue liikaa. Ja sama kyllä jos sattuis kuuma kesä
Se on kyllä yhdenlaista rakettitiedettä ;-D Mutta kyllä siihen sitten harjaantuu pikkuhiljaa. Talvella oli kyllä hyvä kun meillä vaunuissa sellanen toppapussukka.
 
Mä oon aika paljon selaillu nettiä ja monet on puhunu siitä, että sit kun on tärpännyt niin normaalit kiertoon liittyvät oireet ja kivut on loistanu poissaolollaan ja eivät just ois voinu kuvitellakaan olevansa raskaana, koska ei ollut mitään oireita.
Mulla ollu pahimmat raskausoireet kemiallisissa raskauksissa mutta oli myös pisimmällä keskenmenossa, (rv 12) kohdun kipuilut, tuikkimiset, huono olo, väsymys jne. Jo ennen testiä. Mutta tosiaan kun nää on niin lähellä kaikki pms oireita niin mistä näistä tietää. Ainut minkä luulin mulla merkkaavan raskautta niin oli lämmönnousu mikä jäi päälle. Mutta sekin on nyt mun kohdalla vähän niin ja näin kun viime kierrossa lämmöt jäi koholle eikä laskenut vaikka menkat alkoi :D
Niin monta kiertoa tullut tutkittua näitä oireita että tuntuu jo ettei mistään voi päätellä mitään:ROFLMAO:
Tai siis ennenku on ne 2 viivaa tikussa:love:
 
Mullakin kilpirauhasen vajaatoiminta. Tulin siitä huolimatta raskaaksi esikoisen kohdalla ja koko vajaatoiminta huomattiin vasta raskausseurannassa! Eli ei se suoraan estä raskautumista, mut harmi että vaikuttaa hoitoihin!

Ostettiin viime vuonna oma asunto ja rahaa on säästössä niin ettei talouspuoli toisen lapsen tullessa pelota. Oon kuitenkin selvinnyt yksin yhden lapsen kanssa, niin eiköhän kaksi selviä kahden kanssa :)

Nyt dpo 11 (ehkä) ja nuhainen olo. Eilen vähän menkkamaisia tuntemuksia. Menkkojen pitäis alkaa perjantaina. Olo on siis että ei oo tärpännyt, mut elämä jatkuu :)
 
Oon miettinyt että voinko sen sanoa ääneen että tähtään alkuvuoden (tai edes keskivuoden) lapseen mun aiemmat lapset on loppuvuonna syntyneet, ja ois kiva jos kolmannen kohdalla ei tarvis miettiä sitä miten se on lähes vuoden joitain luokkakavereitaan nuorempi. (Toisaalta, juuri luin että korkeakouluun päätyy enemmän loppuvuonna syntyneitä. Mahdollisesti koska ovat jo ala-asteelta oppineet ponnistelemaan enemmän. Koulutushan ei onnesta kerro, mutta kiva oli välillä lukea jotain positiivista loppuvuoden lapsista).

Kuitenkin, jos vaan missään kohtaa tärppää, niin ei sillä LA:lla ole enää niin väliä

Tottakai sitä voi toivoa! Haluaahan sitä lapselleen parasta, ja jos ajatus siitä, että tällänenkin seikka vaikuttaa elämään joko helpottaen tai vaikeuttaen, tuntuu merkittävältä, niin kyllähän se vähintään alitajuisesti vaikuttaa. Itsekin haluaisin mieluummin alku- kun loppuvuoden vauvan. Ja mieluiten keväällä ihan oman jaksamisen kannalta, koska lisääntyvä valo ja lämpö auttaa varmasti jaksamaan paremmin pikkuvauva-arjessa kuin synkkä ja pimeä talvi.
 
Viimeksi muokattu:
Tänään ja flow:n mukaan myös viimekierrossa alkoi taas kp 9 ihan kirkas venyvä VV. Onestep ovistesti selkeä nega, tosin niitä ei ilmeisesti pitäisi tehdä aamuisin, toisin kuin CB:n digit? Alkaako muillakin näin selkeästi ennen ovista ( oletus olisi sen olla kp14, en ole tilkuilla varmaksi huomannut) kirkkaat vv? Onpa outoa tätä edes kirjoittaa
Minulle viime kierrossa ollut muistiinpanojen mukaan kp 10 venyvää, kirkasta, ja ovis oli kp 16. Eli alkaa näemmä :D tästä kierrosta en kyllä tiedä, en jaksanut tosin hirveästi edes tutkailla. Mutta ovisplussa tuli jo kp 13, joten onhan ne venyvät limat voineet olla aiemminkin. Mielenkiintointoista on miettiä näitä asioita :D
 
  • Tykkää
Reactions: Mans115
Mullakin kilpirauhasen vajaatoiminta. Tulin siitä huolimatta raskaaksi esikoisen kohdalla ja koko vajaatoiminta huomattiin vasta raskausseurannassa! Eli ei se suoraan estä raskautumista, mut harmi että vaikuttaa hoitoihin!

Ostettiin viime vuonna oma asunto ja rahaa on säästössä niin ettei talouspuoli toisen lapsen tullessa pelota. Oon kuitenkin selvinnyt yksin yhden lapsen kanssa, niin eiköhän kaksi selviä kahden kanssa

Nyt dpo 11 (ehkä) ja nuhainen olo. Eilen vähän menkkamaisia tuntemuksia. Menkkojen pitäis alkaa perjantaina. Olo on siis että ei oo tärpännyt, mut elämä jatkuu
Kiitos kommentista kilpirauhasen vajaatoimintaan liittyen, hienoa kuulla että kaikki meni hyvin :) ja monta onkin sellaista lähipiirissä, jotka raskaaksi ovat tulleet vajaatoiminnasta huolimatta. Mutta tosiaan meillä se harmi, kun ei hoitoihin pääse sen takia. Mutta pitää sitten kysyä, eikö jossain vaihessa kuitenkin pitäisi hoidot alkaa, vaikka sitä ei saataisi tarpeeksi hyväksi? Ei se ainakaan sillä parane, että ei lääkettä ole tarpeeksi. No, ei auta kuin seurata tilannetta ja vaikka sitten pudottaa painoa, ettei ole ainakaan siitä kiinni. Ja totta kai haluaisin olla normaalipainoinen muutenkin. Eilen sisuunnuin niin, että lähdin juoksulenkille :D
 
Eilen Kirjoittelin että kivut loppuivat. Ei ne loppuneetkaan. Illalla alkoi julmettu alamaha kipu, kohdun kohdalla ja yölläkin oli. Aamu oli taas normaali ja nyt taas repäisykivut tuli takaisin. Ja nyt tajusin että nämä tuntuu vähä kuin harjoitus supistuksilta. Voiko se olla mahdollista. Voiko se merkata jotain. Oikeastaan vähän hätä kun en muista tällaista että olis ollut aiemmilla kerroilla ikinä kun nyt yritetty.
Toisaalta innoissani että jos tämä tarkoittaisi plussaa :)
Palelee ja väsyttää.
 

Yhteistyössä