Toiveissa vauva 2021

Onko kukaan teistä seurannut tai tietoinen kohdunnapukan sijainnista ja kovuudesta alkuraskaudessa tai ylipäätänsä ennen menkkoja?

Kiinnostaa itsellä kun siitä neuvolassa joskus puhuttu. Itsellä siis kaksi lasta jo ennestään ja ilta tähteä toivotaan.

Kierto on vaihdellut 27-31. Nyt viimeiset 3kk menty tuolla 27 kp tahdilla.
Vielä pitäisi viikko jaksaa odottaa että tärppäsikö
Jännää.
Eilen oli kovat maha kivut ja tänään ei mitään. Pelottaa että oliko se nyt tässä.. :(
Väsymys on lisääntynyt mutta onko sekin kk oireilua.

Kamalaa tämä tuskastelu.
 
Onko kukaan teistä seurannut tai tietoinen kohdunnapukan sijainnista ja kovuudesta alkuraskaudessa tai ylipäätänsä ennen menkkoja?

Kiinnostaa itsellä kun siitä neuvolassa joskus puhuttu. Itsellä siis kaksi lasta jo ennestään ja ilta tähteä toivotaan.

Kierto on vaihdellut 27-31. Nyt viimeiset 3kk menty tuolla 27 kp tahdilla.
Vielä pitäisi viikko jaksaa odottaa että tärppäsikö
Jännää.
Eilen oli kovat maha kivut ja tänään ei mitään. Pelottaa että oliko se nyt tässä..
Väsymys on lisääntynyt mutta onko sekin kk oireilua.

Kamalaa tämä tuskastelu.
Minä yritän tätä seurata, mutta en pääse oikein perille asiasta. Googlaillut olen, että saisin tietoa. Minuakin kiinnostaa, jos jollain muulla enemmän kokemusta :D
 
  • Tykkää
Reactions: tuittu86
Oon seuraillu mun iltalämpöjä menkkojen alusta saakka. Ei oo käytössä sovelluksia. Ennen ovulaatiota lämpö normaalisti 36.1-36.2'c. Oviksen aikoihin 36.3 parina päivänä. Sit laski kahdeksi päiväksi 36.1'c. Dpo 3 36.3, dpo 4 36.5 ja dpo 5 36.7'c. Iltalämpöjä juuri ennen nukkumaan menoa. Voisikohan olla kiinnittymislämmönnousu? Ei mitään oireita.
Minulla 35.6 normaali lämpö. Ovista ennen tai juuri sen aikoihin käy 35.4 ja nyt oviksen jälkeen on pysynyt 36.1.
Voisiko olla juuri tuota kiinnittymislämmön nousua. Toivotaan!
 
Minä yritän tätä seurata, mutta en pääse oikein perille asiasta. Googlaillut olen, että saisin tietoa. Minuakin kiinnostaa, jos jollain muulla enemmän kokemusta
Muistelisin että aiemmista raskauksista kun seurasin niin olisi ollut kova ja korkealla. Mutta en ole yhtään varma. Siitä on jo 8v aikaa jo :D
Eilen testasin varovasti ja olisi kova ja korkealla. Jos osasin oikein tunnustella.
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni
Minäkin voisin kirjoitella loppukierron oireista. Näitä on siis ollut useissakin kierroissa, joten en siis ajattelisi olevan merkki suuntaan tai toisen. Viime päivinä minulla on ollut pahoinvointia ja huimausta. Kaikki haisee pahalta. Rinnat arat ja turvonneet. Kipuilua vatsassa oikealla puolella. Valkovuotoa paljon. Ummetusta ja pissalla pitää rampata. Nenä tukossa ja nenästä vuotaa verta. Joka kuukausi kaikenlaisia tuntemuksia, voisiko ne vain unohtaa? :D
 
Kiitos kommentista Minulla on ollut painon kanssa ongelmia jo lapsesta asti. Kilpparikokeita ennenkin otettu ja aina tsh ollut siinä rajoilla, että olisko vajaatoimintaa. Olen ollut aikuisiällä joskus lähellä normaalipainoa painoindeksin mukaan, olin silloin tiukalla dietillä salitreenaamisen vuoksi. Mutta muuten aina ollut painoindeksin mukaan ylipainoa. Nyt kyllä ihan tosissaan, on 15 kg liikaa painoindeksin mukaan laskettuna. Eli aivan oikea asia on se, että painoa pitää tiputtaa. Ferritiini 80. Ehkä pitää nyt vähän aikaa rauhoittua, tuli jotenkin outo olo tuosta lääkärin kommentista, tietysti kun on arka aihe.
No siis varmasti tulee! Mulla on kans ylipainoa jopa enemmän kun sulla, mut se on ennemminkin kilpirauhasen ja raudanpuutteen hidastaman aineenvaihdunnan seurausta kun syy näille. Oon kyl itsekin saanut kuulla painosta lääkäriltä, mut ei koskaan kilpirauhasen liittyen.

Tuo sun Ferritiini on kyl ihan hyvä. Muuten kuulostaa tuo sun tarinasi kilpirauhasessa ja painonhallinnasta aivan kuin mulla. Raskautta yrittäjällä kilppareissakin TSH saisi olla mun ymmärtääkseni mielellään alle 2. Ja siis lääkettähän siihen tarvitsee et se laskee. Sit vasta kun on ne arvot kohdillaan niin paino tulee helpommin alas. Kannattaa pyytää niiden arvojen kontrollointia!
 
Onko kukaan teistä seurannut tai tietoinen kohdunnapukan sijainnista ja kovuudesta alkuraskaudessa tai ylipäätänsä ennen menkkoja?

Kiinnostaa itsellä kun siitä neuvolassa joskus puhuttu. Itsellä siis kaksi lasta jo ennestään ja ilta tähteä toivotaan.

Kierto on vaihdellut 27-31. Nyt viimeiset 3kk menty tuolla 27 kp tahdilla.
Vielä pitäisi viikko jaksaa odottaa että tärppäsikö
Jännää.
Eilen oli kovat maha kivut ja tänään ei mitään. Pelottaa että oliko se nyt tässä..
Väsymys on lisääntynyt mutta onko sekin kk oireilua.

Kamalaa tämä tuskastelu.
Mulla laskeutuu aina tyyliin päivä ennen menkkoja todella alas kohdunnapukka ja on selkeästi pehmeämpi. Muuten se on ennen menkkoja siellä korkealla. Ihan koko kiertoa en ole seurannut, mutta tuosta tunnistaa melko hyvin et milloin menkat on alkamassa, ainakin itsellä.
 
No siis varmasti tulee! Mulla on kans ylipainoa jopa enemmän kun sulla, mut se on ennemminkin kilpirauhasen ja raudanpuutteen hidastaman aineenvaihdunnan seurausta kun syy näille. Oon kyl itsekin saanut kuulla painosta lääkäriltä, mut ei koskaan kilpirauhasen liittyen.

Tuo sun Ferritiini on kyl ihan hyvä. Muuten kuulostaa tuo sun tarinasi kilpirauhasessa ja painonhallinnasta aivan kuin mulla. Raskautta yrittäjällä kilppareissakin TSH saisi olla mun ymmärtääkseni mielellään alle 2. Ja siis lääkettähän siihen tarvitsee et se laskee. Sit vasta kun on ne arvot kohdillaan niin paino tulee helpommin alas. Kannattaa pyytää niiden arvojen kontrollointia!
Jep, ehkä odotan että se oma lääkäri tulee takaisin. Ihan yllätyksenä tuli, että joku toinen yhtäkkiä kommentoi. Tulee jopa lannistunut olo. Mutta helpottaa varmasti, kun saa jollekin tästä avautua :) Kiitos vertaistuesta <3

Tosiaan oma lääkäri ja hoitaja sanoivat kumpikin, että raskautta yrittävälle olisi suotavaa olla tsh alle 2. Ja hoitoihin pääsemikseksi se on edellytys. Eli ehkä myös siitä tuli hankala olo, kun lääkitys ollut nyt 5 kuukautta ja tällä laskutahdilla menee vielä puoli vuotta siihen, että tsh on alle 2. Kun jotenkin kuvitteli, että tämä voidaan hoitaa kuntoon ja sitten pääsemme hoitoihin. Mutta olen kuullut muiltakin, että on mennyt pitkään oikean tasapainon löytymiseen ja sen myötä hoitoihin pääsemiseen. Kyllä tämä tästä. Vaikea aihe koko lapsettomuus ja sitten kun tulee vielä tällaista, niin kyllähän se vaikuttaa mielialaan.
 
Onko kukaan teistä seurannut tai tietoinen kohdunnapukan sijainnista ja kovuudesta alkuraskaudessa tai ylipäätänsä ennen menkkoja?

Kiinnostaa itsellä kun siitä neuvolassa joskus puhuttu. Itsellä siis kaksi lasta jo ennestään ja ilta tähteä toivotaan.

Kierto on vaihdellut 27-31. Nyt viimeiset 3kk menty tuolla 27 kp tahdilla.
Vielä pitäisi viikko jaksaa odottaa että tärppäsikö
Jännää.
Eilen oli kovat maha kivut ja tänään ei mitään. Pelottaa että oliko se nyt tässä..
Väsymys on lisääntynyt mutta onko sekin kk oireilua.

Kamalaa tämä tuskastelu.
Mä joskus onnistuin tuosta napukasta bongaamaan oviksen aina päivää ennen kuin tikuissa näkyi plussa. Meni siis selkeästi pehmeäksi ja sormelle auki. Raskaana ja myös ennen menkkoja myös kova ja korkealla. Menkkojen alkamispäivänä taas pehmennyt.
Nyt viimeisimmän lapsen jälkeen on mun mielestä koko ajan jotenkin pehmeä, etten ole edes jaksanut sörkkiä kun en varsinaista muutosta huomaa. Ennen tätä km raskautta oli myös ihan pehmeä ja sen perusteella en uskonut plussaavani. Korkeudestakaan en osaa mitään eroa huomata kun mun mielestä aika samassa koko kierron nykyään.
 
Huomenta, päivitystä taas vaan itestä:D
Menkkajomoja ei oo ollu ku eilen sen hetken. Nivusjomoa sen sijaan on ollu. Ja paleltaa tämän tästä, mut yöllä taas oon hikoillu kamalasti. Ja hajuaisti on herkempi,mut sen muistan et on ollu ennenkin ennen menkkoja.jotta ei kerro mitään. Pahoinvpintia en edes oleta alkavaksi oireeksi kun sitä on alkaneissa ja onnistuneissa raskauksissa ollu vasta viikosta 6 eteenpäin. Ja normisti ruoka menee,mut enempi on nälkä.
Huomenna tulis vissiin testit, kun tänään ei onneks posti kulje:D iha kauheita nää päivät ku odotella odotella vaan..
Mun ei tarvi ees kirjoittaa omaa napaa kun niin samanlaiset olot! :D Myös testit pitäis kalahtaa postilaatikkoon pian..
 
  • Tykkää
Reactions: Puolu
Tänne saa päivittää huomiselle kp2 . Täti pyyhälsi kylään. Pidätte mua ihan hulluna, mutta en oo yhtään pettynyt vaan ehkä jopa helpottunut, että nyt ehdin vähän paremmin varautumaan, syömään foolihappoa pidempään ennen tärppiä ja muutenkin pää pysyy mukana, toisin kun kuopuksen kohdalla kun tärppäs heti. Esikoista ehdittiin kumminkin monta kiertoa yrittämään niin, olin tokan kohdalla varautunut samaan. Mutta innolla uuteen kiertoon ja nyt ei ainakaan iha loppuvuoden lasta ole meille luvassa, ellei yritys todella veny. Aika näyttää :).




Mäkään en testissä valitettavasti nää edes viivanpaikkaa, mutta valokuvat aina heikentää näkyvyyttä.

Mietin tätä ihan samaa - jos seuraavaan kiertoon tulee lähtö (niin kuin todennäköisimmin tulee), niin parempi niin, ehtii optimoimaan kroppaansa vielä niin että pienen olisi hyvä siellä mahassa kasvaa :)
 
Ootteko huomannu että teillä mieliala vaihtelee kun ovis lähentelee?:D

Tänään kp 15 ja mulla on tänään ollu kunnon "haista v*ttu"-päivä aamusta asti, eikä tähän oo selkeetä syytä.. Toki töissä vähän stressiä, mutta ei vielä niin paha että vaikuttais mielialaan näin paljon. Koko päivän pidätelly itkua, vaikken tiedä miks itkettää, ja kun vihdoin pääsin kotiin annoin sen tulla.. :D Pää ollu kipee ja väsy.. Jos ei olis ollu menkat pari viikkoa sitten ja negatiivinen testi kp 31 viime kierrossa, vois luulla et oon raskaana :D:D Kellään muulla joskus sama homma?
 
Ootteko huomannu että teillä mieliala vaihtelee kun ovis lähentelee?

Tänään kp 15 ja mulla on tänään ollu kunnon "haista v*ttu"-päivä aamusta asti, eikä tähän oo selkeetä syytä.. Toki töissä vähän stressiä, mutta ei vielä niin paha että vaikuttais mielialaan näin paljon. Koko päivän pidätelly itkua, vaikken tiedä miks itkettää, ja kun vihdoin pääsin kotiin annoin sen tulla.. Pää ollu kipee ja väsy.. Jos ei olis ollu menkat pari viikkoa sitten ja negatiivinen testi kp 31 viime kierrossa, vois luulla et oon raskaana Kellään muulla joskus sama homma?
Joo, tuttua! Viikonloppuna ja eilen oli tuollaista ilmassa, tänään taas olen oikein hyvällä tuulella, vaikka töissä ei tuntunut onnistuvan mikään.

On: kp 16 eikä ovistestit ota tummetakseen. Flo ennustaa ovista torstaille, jännä nähdä, miten käy. Kohta kyllä loppuu testitkin, kun en malttanut odottaa niiden aloittamisen kanssa. Ja mä kun olin sunnuntaina niin varma, että se olisi jo lähellä. Joo, päivät on täälläkin piiiitkiiiäää.
 
Ihanan aktiivista täällä tosiaan juttelu

Mulla ovistestiviivat ei vaan tummu, perjantaina illalla ja lauantaina aamulla tuli tummimmat, mutta ei plussat nekään ja nyt vaan haaleampaa viivaa. Montaa testiä ei enää ookaan jäljellä, uusia en kyllä nyt aio hommata. Mulla siis ekaa kertaa käytössä onestepin liuskoja, onko ne muilla näyttäneet aina plussan kierron aikana?
On siis ihan mahdollista, että en vaan oo vielä ovuloinut, koska reilut pari viikkoa sitten vasta pillerit lopetin ja tosiaan imetän myös edelleen n.viidesti vuorokaudessa
Tää menee ehkä vähän ohi sun kysymyksestä, mutta mulla eka kierto pillereiden jälkeen oli vähän pidempi ku sit sen jälkeiset ja taisin saada ovisplussan vasta kp 20 tai 21. Nykyään tulee siinä kp 14 plussa. Ja joo imetys varmasti voi vaikuttaa myös.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Lillanna

Yhteistyössä