Toiveissa vauva 2021

Huomenna olis mulla ne verikokeet aamusta, vähän pelottaa tulokset, kunpa kilppariarvot olis rauhottuneet... Mielummin syyttäisin vaikka rauta-arvoja tai jotain, mutta kilpirauhasongelmia en kaipaisi nytten... Mutta pääasia että pääsee näkemään mikä on kropan tilanne. Mulla on kyllä ollu rajuja oireita talven aikana, tukka tippuu päästä ja olo tosi synkee ja väsyny, mut olipa sitä stressiäkin johtuen senaikaisesta työstä.

Sitten, en tiiä mitkä nää mun menkat oli olevinaan? Alko sunnuntaina, vuosin vähän niinkun tyypillisesti ekana päivänä, eilen maanantaina runsastu niinku kuuluuki, mut tänään?? Tullu aamusta vaan pikkasen tummaa vuotoa ja loppupäivästä ei mitään. Miks mulla oli melkee viikon kestävät jomottelut olemattomien menkkojen vuoksi? Koskaan ei oo ollu tällasta. Mut kierto noin muuten ovulaatioineen oli kuitenkin ihan tavanomainen.
 
Mä katon kans sitä lapsi tuntemattoman kanssa! Ensimmäinen plussa ku tuli ohjelmassa nii aloin vaa itkee hysteerisesti (siis siitä onnen tunteesta mikä ihmiselle voi tulla) ja myös surusta uusimassa ruutu+ jaksossa mutten viiti paljastaa tän enempää :D mies vaan tuli lohduttaa mua, silitti mun vatsaa ja sano että ei mee kauan nii säki teet plussatestin <3 toivotaa et se olis joku ennustaja :D

Loppukierron tuntemuksia: no eipä niitä juuri ole. Tää on ihan kummallista. Aika oireeton, mut erilaisia oireita ollu ku ennen. Nyt on palellu enemmä, väsyttää, jotkut syötävät maistuu oudolta. Esim ostin dumle levyn ja se maistu ihan viinalta :D aika positiivinen oon ollu kaiken kaikkiaan. Ihmettelen ku tissikipua ei oo ollu, se on aina.. menkkoja odotan saapuvaksi pe-su välillä, riippuen miten toi 2 päivää myöhemmin aloitettu terolut kuuri vaikuttaa asiaan.
 
Saako digi ovistestin niitä irto-osia tilattua pelkästään mistään vai pitääkö koko paketti tilata.? Aika kalliiks tulis tilata aina uus paketti. Oon aijemmin luottanut kyllä ihan liuskatesteihinkin, mutta nyt muutamassa kierrossa varmistanut digillä. :)
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89
Saako digi ovistestin niitä irto-osia tilattua pelkästään mistään vai pitääkö koko paketti tilata.? Aika kalliiks tulis tilata aina uus paketti. Oon aijemmin luottanut kyllä ihan liuskatesteihinkin, mutta nyt muutamassa kierrossa varmistanut digillä.
Olen miettinyt samaa, mutta en ole törmännyt. Toivottavasti jollakin olisi tietoa :)
 
  • Tykkää
Reactions: Piipaa93
Jaha tänään on valkovuoto näemmä saanut punertavaa/rusehtavaa sävyä. Mitään oireita tai tuntemuksia ei kyllä ole mistään ja mahdollisen kiinnittymisenkään ei pitäisi näin nopeasti tapahtua, että mitähän täällä taas tapahtuu. Paras valmistautua uuteen kiertoon ja yritykseen. :rolleyes:
 
Mietin tätä ihan samaa - jos seuraavaan kiertoon tulee lähtö (niin kuin todennäköisimmin tulee), niin parempi niin, ehtii optimoimaan kroppaansa vielä niin että pienen olisi hyvä siellä mahassa kasvaa
Kiva että tavotit just mun pointin, tuli ihan syyllinen olo kun mietin, että tajuuko kokaan mitä tarkotan, että tottakai vauvakuumetta pukkaa, mutta haluisin just parhaat mahdolliset lähtökohdat koko hommaan ja tää kuu ei viel ollu se kaikkein paras kun vähän hätäilin alottamista hehe. Eli toivon kyllä pientä ihan hirveän kovasti. Ja lasken tosi isoksi eduksi tässä myös sen, että nyt ei tosiaan tule ihan loppuvuoden lasta. Kun ensimmäisissä koululuokissa sen eron kuitenkin voi huomata isostikin, että onko syntyny joulu- vai tammikuussa ja perheessä jo yksi loppuvuoden lapsukainen löytyy.
Ootteko huomannu että teillä mieliala vaihtelee kun ovis lähentelee?


Tänään kp 15 ja mulla on tänään ollu kunnon "haista v*ttu"-päivä aamusta asti, eikä tähän oo selkeetä syytä.. Toki töissä vähän stressiä, mutta ei vielä niin paha että vaikuttais mielialaan näin paljon. Koko päivän pidätelly itkua, vaikken tiedä miks itkettää, ja kun vihdoin pääsin kotiin annoin sen tulla.. Pää ollu kipee ja väsy.. Jos ei olis ollu menkat pari viikkoa sitten ja negatiivinen testi kp 31 viime kierrossa, vois luulla et oon raskaana Kellään muulla joskus sama homma?
Mul on oviksen aikaan ja sitä ennen yleensä mahtava energinen fiilis ja ilonen huoleton mieli. Mitä lähemmäs mennään menkkoja ni sitä enemmän pms puskee päälle ja tuo nää sun kuvailemat fiilikset ja siihen päälle "en osaa mitään, oon ihan surkee" ja kaikki huolet saa ihan poskettoman mittakaavan. Ihanaa olla nainen ja tuntee yhden viikon kuussa ittesä mahtavaks hahah. Herkkä oon muutenkin, mutta pms ja menkkaviikoilla herkistyttää kaikki tv-mainoksista lastenlauluihin.

Ai hitsi mua jännittää ihan hirveesti piinailijoiden puolesta. Kyllä täältä pian joku jo plussaa mä luulen!! Vaikka kierto hyppäs alkuun, niin en aio pitää hiljaiseloa, niin on jännää, että pakkohan tänne on osallistua hih.

Onks täällä käsityöihmisiä, mä selailen jo toisinaan pinterestiä, että mitä vaunuleluja tms sitä vauvalle virkkais tai neulois hehe. Koitan pitää nää sekoilun kurissa siihen asti että raskautuu, mutta raskausaika humahtaa kyllä niin nopeesti että parempi ideaoida jo vähän mitä aikoo tehä, että ehtii tekee edes osan.

.
 
Kiva että tavotit just mun pointin, tuli ihan syyllinen olo kun mietin, että tajuuko kokaan mitä tarkotan, että tottakai vauvakuumetta pukkaa, mutta haluisin just parhaat mahdolliset lähtökohdat koko hommaan ja tää kuu ei viel ollu se kaikkein paras kun vähän hätäilin alottamista hehe. Eli toivon kyllä pientä ihan hirveän kovasti. Ja lasken tosi isoksi eduksi tässä myös sen, että nyt ei tosiaan tule ihan loppuvuoden lasta. Kun ensimmäisissä koululuokissa sen eron kuitenkin voi huomata isostikin, että onko syntyny joulu- vai tammikuussa ja perheessä jo yksi loppuvuoden lapsukainen löytyy.


Mul on oviksen aikaan ja sitä ennen yleensä mahtava energinen fiilis ja ilonen huoleton mieli. Mitä lähemmäs mennään menkkoja ni sitä enemmän pms puskee päälle ja tuo nää sun kuvailemat fiilikset ja siihen päälle "en osaa mitään, oon ihan surkee" ja kaikki huolet saa ihan poskettoman mittakaavan. Ihanaa olla nainen ja tuntee yhden viikon kuussa ittesä mahtavaks hahah. Herkkä oon muutenkin, mutta pms ja menkkaviikoilla herkistyttää kaikki tv-mainoksista lastenlauluihin.

Ai hitsi mua jännittää ihan hirveesti piinailijoiden puolesta. Kyllä täältä pian joku jo plussaa mä luulen!! Vaikka kierto hyppäs alkuun, niin en aio pitää hiljaiseloa, niin on jännää, että pakkohan tänne on osallistua hih.

Onks täällä käsityöihmisiä, mä selailen jo toisinaan pinterestiä, että mitä vaunuleluja tms sitä vauvalle virkkais tai neulois hehe. Koitan pitää nää sekoilun kurissa siihen asti että raskautuu, mutta raskausaika humahtaa kyllä niin nopeesti että parempi ideaoida jo vähän mitä aikoo tehä, että ehtii tekee edes osan.

.

No just näin, välillä tulee olo että tuliko nyt ajateltua mahdollisen alkion kannalta kaikkea ihan loppuun asti :D No mutta perusterveitä tässä ollaan, ja pysytääs kaikki siltä koronaltakin suojassa :)

Meidän perhepiirissä valtaosa loppuvuoden lapsia, minä ja mies ja esikoinen mukaanlukien, ja pelkästään tällä omalla kokemuksellani en stressaisi vaikka tulisi loppuvuoden lapsia lisää. Toki jännittävää vaihtelua olisi alkuvuoden lapsikin, sellainen olisi täällä meillä päin harvinaisuus! :D
 
  • Tykkää
Reactions: Hipposka ja Puolu
Ja raskauskeijulta oon tilannut. Mutta kauanko siinä toimituksessa meneeeee? t. Hätähousu
Nyt ainaki viimeksi tuli alle viikossa mulle kun tilasin ☺ ois voinut kestää vähän pidempäänkiin kun mä en osaa olla testaamatta jos testejä kaapissa ja nyt oon sit jo kauniit viivanpaikat saanut dpo 6 ja dpo7... Ja ne on kyl mulla ihan viivapaikkoja mitä noi one stepit antaa usein
 
  • Tykkää
Reactions: Santso
Tänään ne hanat sit aukes, enpä onneksi ehtinyt testiä kuluttaa.. Surettaa, mutta tähän on jo tottunut. Huomiselle kp 2/32 ja piinailijoista saa siis poistaa.

Oliko täällä muita joilla hoidot koronan takia tauolla? Onko kukaan kysynyt mahdollista jatkoa, nyt mietin kannattaako klinikalle olla yhteydessä vai vain suosiolla luovuttaa ja odotella syksyä.. Odottavan aika on kyllä pitkä.
 
Noista mielialoista,muuten pysyn hyvinki tasaisena mut menkkojen pari ekaa päivää on aika räjähdysherkkää.. mut sen tekee ihan ne kivut ja epämukava olo.
Voi vitsit ku on ny niin kiikun kaakun jotta onko vaiko eikö-olo.. toisaaltasitä ajattelee jotta ku ennenkään en oo heti raskautunut ni en kyllä nytkäänvarmasti,etenkin ku ikääkin on enempi. Mut sit toisaalta,kroppa on palautunut synnytyksistä,raskauksista,aikaa kulunu,ihmeitä tapahtuu ja lehmät lentää.. joskuitenkin olis käyny ihme ja olisin raskaana<3
Mutta mun testaamista saatte ny sitte odottaa lauantaihin asti;)
 
Kiva että tavotit just mun pointin, tuli ihan syyllinen olo kun mietin, että tajuuko kokaan mitä tarkotan, että tottakai vauvakuumetta pukkaa, mutta haluisin just parhaat mahdolliset lähtökohdat koko hommaan ja tää kuu ei viel ollu se kaikkein paras kun vähän hätäilin alottamista hehe. Eli toivon kyllä pientä ihan hirveän kovasti. Ja lasken tosi isoksi eduksi tässä myös sen, että nyt ei tosiaan tule ihan loppuvuoden lasta. Kun ensimmäisissä koululuokissa sen eron kuitenkin voi huomata isostikin, että onko syntyny joulu- vai tammikuussa ja perheessä jo yksi loppuvuoden lapsukainen löytyy.


Mul on oviksen aikaan ja sitä ennen yleensä mahtava energinen fiilis ja ilonen huoleton mieli. Mitä lähemmäs mennään menkkoja ni sitä enemmän pms puskee päälle ja tuo nää sun kuvailemat fiilikset ja siihen päälle "en osaa mitään, oon ihan surkee" ja kaikki huolet saa ihan poskettoman mittakaavan. Ihanaa olla nainen ja tuntee yhden viikon kuussa ittesä mahtavaks hahah. Herkkä oon muutenkin, mutta pms ja menkkaviikoilla herkistyttää kaikki tv-mainoksista lastenlauluihin.

Ai hitsi mua jännittää ihan hirveesti piinailijoiden puolesta. Kyllä täältä pian joku jo plussaa mä luulen!! Vaikka kierto hyppäs alkuun, niin en aio pitää hiljaiseloa, niin on jännää, että pakkohan tänne on osallistua hih.

Onks täällä käsityöihmisiä, mä selailen jo toisinaan pinterestiä, että mitä vaunuleluja tms sitä vauvalle virkkais tai neulois hehe. Koitan pitää nää sekoilun kurissa siihen asti että raskautuu, mutta raskausaika humahtaa kyllä niin nopeesti että parempi ideaoida jo vähän mitä aikoo tehä, että ehtii tekee edes osan.

.

Siis tämä "en osaa mitään, oon ihan surkee"-vaihe mulla on nyt päällä!!!! Oon aika vastikään saanut enemmän vastuuta töissä, ja siellä on usein semmoinen olo etten osaa :D :D En nyt vaan yhtään tiedä onko ovis ollut jo vai ei, ei oo hirveesti muita oireita ollu ku vähän ovilimaa (todella vähän) ja eilen ja tänään välillä oikeapuoli alaselästö vähän kipeä.. Toivottavasti tää ei kauan kestä :D
 
Täällä oli mielialoista ja kohdunnapukasta keskusteltu.
Mulla kumpikin antaa merkkejä oviksesta: oon aivan raivohullu ja kn on pehmeä.
Menkkojen lähestyessä kohdunnapukka taas kipeytyy, joten siinäkin on tuskallisen selkeä merkki jo ennen kuin kuukautiset on edes myöhässä :(

Imetyksestäkin oli puhuttu. Mulla on menkat alkaneet jokaisen raskauden jälkeen puolessa vuodessa riippumatta imetyksestä, silti uusi raskaus onnistunut vasta aikaisintaan kaksi vuotta synnytyksen jälkeen.
Ensimmäistä lasta imetin vain lyhyen hetken, kahta seuraavaa yli kaksi vuotta. Nuorinta imetän siis edelleen, hän on nyt 2v2kk.

Nyt on kp 12/25-26 ja jännittelen ovuloinko jo tässä kierrossa, vai meinaakohan keho levätä keskenmenon jälkeen. Eli voisin tulla kiertolistalle :)
 
Kiva että tavotit just mun pointin, tuli ihan syyllinen olo kun mietin, että tajuuko kokaan mitä tarkotan, että tottakai vauvakuumetta pukkaa, mutta haluisin just parhaat mahdolliset lähtökohdat koko hommaan ja tää kuu ei viel ollu se kaikkein paras kun vähän hätäilin alottamista hehe. Eli toivon kyllä pientä ihan hirveän kovasti. Ja lasken tosi isoksi eduksi tässä myös sen, että nyt ei tosiaan tule ihan loppuvuoden lasta. Kun ensimmäisissä koululuokissa sen eron kuitenkin voi huomata isostikin, että onko syntyny joulu- vai tammikuussa ja perheessä jo yksi loppuvuoden lapsukainen löytyy.
.
Oon miettinyt että voinko sen sanoa ääneen että tähtään alkuvuoden (tai edes keskivuoden) lapseen :D mun aiemmat lapset on loppuvuonna syntyneet, ja ois kiva jos kolmannen kohdalla ei tarvis miettiä sitä miten se on lähes vuoden joitain luokkakavereitaan nuorempi. (Toisaalta, juuri luin että korkeakouluun päätyy enemmän loppuvuonna syntyneitä. Mahdollisesti koska ovat jo ala-asteelta oppineet ponnistelemaan enemmän. Koulutushan ei onnesta kerro, mutta kiva oli välillä lukea jotain positiivista loppuvuoden lapsista).

Kuitenkin, jos vaan missään kohtaa tärppää, niin ei sillä LA:lla ole enää niin väliä :)
 
Tänään ne hanat sit aukes, enpä onneksi ehtinyt testiä kuluttaa.. Surettaa, mutta tähän on jo tottunut. Huomiselle kp 2/32 ja piinailijoista saa siis poistaa.

Oliko täällä muita joilla hoidot koronan takia tauolla? Onko kukaan kysynyt mahdollista jatkoa, nyt mietin kannattaako klinikalle olla yhteydessä vai vain suosiolla luovuttaa ja odotella syksyä.. Odottavan aika on kyllä pitkä.
Eikä:rolleyes::cautious: Ihmeessä oot yhteydessä, eihän siinä mitään menetä!!
 
@Puolu mä tykkään kans tehdä käsitöitä mutta nyt lapsen kanssa ehtii tosi huonosti. Nytkin on sille tarkotettuja käsitöitä useampia kesken. No jospa ne edes seuraaville jossain vaiheessa mahtuis
Sama ongelma. Kaks huliviliä nyt kotona ja itse oon kiireinen yrittäjä. Siksi todellakin vasta pinterestin selailuvaiheessa tää mun käsitöiden suunnittelu, heheh. Mutta hyvin haaveiltu, puoliksi tehty vai miten se meni ;D.

@Santso ihana kuulla että loppuvuotisuus ei oo tuottanu teillä päänvaivaa. Todella kiva kuulla että se ei välttämättä vaikuta. Omalla koulu vasta alkaa niin aika näyttää miten käy.

@ENERISA3 voi ei zemppiä! Toi kuulunee toki myös uusien asioiden ja uuden vastuun alkuun, että on epävarma fiilis. Kyllä se siitä lähtee rullaamaan!

@WBÄ jep, mä näemmä sanoin ääneen liikoja miettimättä, heheh. Toivon todella että nämä mun pähkäilyt, ei loukkaa ketään. Tärkeintä tietty itsellekin, että saisi vielä sen kolmannen lapsen.
 
  • Tykkää
Reactions: wbä
Tänään ne hanat sit aukes, enpä onneksi ehtinyt testiä kuluttaa.. Surettaa, mutta tähän on jo tottunut. Huomiselle kp 2/32 ja piinailijoista saa siis poistaa.

Oliko täällä muita joilla hoidot koronan takia tauolla? Onko kukaan kysynyt mahdollista jatkoa, nyt mietin kannattaako klinikalle olla yhteydessä vai vain suosiolla luovuttaa ja odotella syksyä.. Odottavan aika on kyllä pitkä.
Meillä olisi alkanut nyt keväällä hoidot (poislukien nyt se kun kilpirauhasen vajaatoimintaa ei ole saatu kuriin, eli ei ois alkanutkaan). Vielä muutama viikko sitten sanottiin, että heinäkuuta ennen ei varmasti mitään tapahdu. Nyt kun soittivat tilannepäivitystä, niin ei annettu edes tuota heinäkuuta, sanottiin että jatkuu toistaiseksi. Ja että soittavat kuukauden päästä taas. Tämä yksityisellä.
 
@Puolu Täällä kanssa Pinteresti laulaa ja oon tehny oman taulunkin sinne, onneksi oon saanu nyt sit neuloa töppösiä ystävien vauvoille, niin mies ei pidä mua ihan pöhkönä!

@Loree Kiitos, pitääkin kattoo raskauskeiju. Mulla pillereiden jälkeen on tullu ihan yksittäisiä finnejä, yks poskeen, muutama yläselkään ja yks korvaan. Yks ilta naamaa pestessä mietin, et onko mun naama jotenkin normaalia rasvaisempi, mut en oo huomannu sitä kun vaan silloin yhtenä iltana.

Meillä mies haluaisi ehdottomasti alkuvuoden lapsen, että oisi syntynyt ennen kesää. Ollaan kumpikin loppuvuodesta, mä marraskuussa ja mies joulu. Hänelle se on isompi asia, mä en oo kokenu loppuvuotisuutta mitenkään ongelmana - paitsi ehkä sinä vuonna kun täytti 18
 

Yhteistyössä