Mulle ovulaatiolaskuri näyttääkin hedelmällisiä päiviä juuri ensi viikon lopulle, jes!Näin mulle kerrottiin kun kierukka poistettiin, että yrityksen voi aloittaa heti ja raskautuminen on mahdollista vaikka jo ensimmäisestä kierrosta.![]()
Mulle ovulaatiolaskuri näyttääkin hedelmällisiä päiviä juuri ensi viikon lopulle, jes!Näin mulle kerrottiin kun kierukka poistettiin, että yrityksen voi aloittaa heti ja raskautuminen on mahdollista vaikka jo ensimmäisestä kierrosta.![]()
Mulla oli tässä kierrossa kp 11 tuon kokonen folli ja söin juurikin letroja kp 2-7. Lääkäri määräsi tuolloin kp 11 lisäksi gonalin pistoksia, sillä ultrassa näkyi runsaasti myös muita pienempiä rakkuloita, jotta saataisiin tuo yks kiihdytettyä kasvuun. Kp 16 oli folli sitten jo 23mm. Limakalvo mulla aina ollut hyvä kiertoon nähden.Tänään käyty gynellä ultrassa. Nyt on kp 12 ja sieltä löytyi kuin löytyikin johtofolli, joka oli kooltaan 12mm. Onko jollain kokemusta, minkä kokoinen folli on ollu näillä päivillä, kun ovulaatio on todistetusti tapahtunut? Minua jotenkin huolestuttaa, että on liian pieni... Gyne kommentoi myös limakalvoa ohueksi. Uusi ultra otetaan ylihuomenna torstaina illalla, jotta tiedetään kasvaako folli. Mikäli kaikki on ok ja kasvua tapahtuu, gyne veikkasi ovulaatiota viikonlopuksi. Toivon siis, että se jatkaa kasvuaan, jotta raskautuminen voisi onnistua.
Tämä oli siis eka letrokierto ja jonkinlainen vaste lääkkeelle siis on olemassa. Mikäli nyt folli ei kasva tarpeeksi, letrojen määrä tuplataan seuraavaan kiertoon. Onko jollain muuten tietoa tuosta limakalvon paksuudesta näillä kiertopäivillä?![]()
Kiitos vastauksesta! Minulle ei annettu mitään lisälääkkeitä vaan nyt vain katsellaan kuinka käy. Tosiaan tuo toinen ultra vielä otetaan, jotta nähdään miten käy. Minullakin näkyy paljon pieniä rakkuloita PCOS:n takia. Jännittää tosi paljon miten käy. Meillä takana toki vasta alle vuosi (n. 10kk) yritystä, mutta ovulaatiota ei ole tullut koko aikana yhtään kertaa, joten tämä on jo pieni voitto, että jotain tapahtuu. Jos tässäkään kierrossa ei ovista tule, on gynellä varmaankin ratkaisu siihenkinMulla oli tässä kierrossa kp 11 tuon kokonen folli ja söin juurikin letroja kp 2-7. Lääkäri määräsi tuolloin kp 11 lisäksi gonalin pistoksia, sillä ultrassa näkyi runsaasti myös muita pienempiä rakkuloita, jotta saataisiin tuo yks kiihdytettyä kasvuun. Kp 16 oli folli sitten jo 23mm. Limakalvo mulla aina ollut hyvä kiertoon nähden.
Edellis kierrossa folli oli samaa koko luokkaa noina päivinä ja silloin sit tapahtu se, että koko ovulaatio jäi tulematta. Silloin ei apuna ollu tuota gonal f:ää..
En nyt jaksanut etsiä sitä sun aiempaa kommenttia, mutta muistan suurinpiirtein mitä kysyit. Mulla oli ilman ovulaatioinduktioo suurinpiirtein samoilla päivillä sama tilanne. Olisko limakalvo ollut 6-7mm ja ihan 11-12mm follikkeli. N. Viikko (vähän vajaa) meni aina ovulaatioonKiitos vastauksesta! Minulle ei annettu mitään lisälääkkeitä vaan nyt vain katsellaan kuinka käy. Tosiaan tuo toinen ultra vielä otetaan, jotta nähdään miten käy. Minullakin näkyy paljon pieniä rakkuloita PCOS:n takia. Jännittää tosi paljon miten käy. Meillä takana toki vasta alle vuosi (n. 10kk) yritystä, mutta ovulaatiota ei ole tullut koko aikana yhtään kertaa, joten tämä on jo pieni voitto, että jotain tapahtuu. Jos tässäkään kierrossa ei ovista tule, on gynellä varmaankin ratkaisu siihenkin
Pitää uskoa, että vielä onnistuu. Voin kuvitella, kuinka pahalta tuntuu tuo ovisplussan väärä ajankohta. Onnistumisen mahdollisuus siirtyy taas yhdellä kierrolla, kyllä se on raskasta@minttuni Kiitos! Tekin olette mielessä monesti, kun tietää kuinka raastavaa on tämä ainainen odotus ja kun ei ole takeita onnistumisesta.. Toki tässä vielä mennään silmä asenteella, et kyl me vielä onnistutaan!
Mutta kyllä meni eilinen taas itkiessä ja miettiessä, että miksi meidän pitää kulkea tämäki tie kaikkien kivien ja kantojen kautta.. Joskus vaan tuntuu että mää kannan jotain pahaa karmaa mukanani, kun jokainen asia tehdään vaikeimman kautta...
Hyvällä tuurilla voi raskautua hetiHeippa!
Liityn joukkoon, tosin vasta ensi viikon jälkeen pääsee tositoimiin kun kierukka on poistettu.![]()
Jännittää ja samalla tosi innostunut olo. <3 Olikos se niin, että kierukan poiston jälkeen voi raskautua nopeastikin? Minulle ja miehelleni tämä olisi ensimmäinen yhteinen lapsi, molemmilla aiempia lapsia. Omat lapset syntyneet jo -13 ja -14, niin olo nyt kuin ensimmäistä yrittävällä!![]()
Jostain luin, että 5 päivää kestävät hengissä. Sen takia on hyvä harrastaa myös ennen ovulaatiota niin olisi spermaa 'valmiina' odottamassa. Korjatkaa jos olen väärässäTähtäättekö ovulaatioon aina seksin? Kuinka kauan se nyt oli että ne otukset pysyy hengissä sisällä jossain oli että oviksen aikana ei kannata liikaa harrastaa seksiä sillä ei ole koettu kannattavaksi raskautumisessa.
Pahoittelut uuteen kiertoon joutumisesta. Hyvä kuitenkin löytää aina niitä positiivisia pieniäkin asioita, kp 9 lääkärikäynti on oikein optimaallinenKirjoh89 pois piinailijoista ja kp 1.
Niin ne menkat vaan alkoi, ja uuteen kiertoon. Samalla totesin, et jäljelle jäi 2 raskaustestiä.
Jatkossa saan tehdä testin ainoastaan sinä päivänä, kun menkkojen pitäis alkaa ja sen jälkeen, jos menkat ei ala oletettuna päivänä, seuraavan testin saan tehdä tarvittaessa kolmen päivän päästä siitä, mikäli menkat ei oo alkaneet. Ja riittää, et ostaa kerran kuussa yhden pregcheck - raskaustestipaketin. Tässä kierrossa, joka päättyi menkkoihin, testasin kp 8-13 negatiiviset, ja se vetää mielen maahan.
Vika kierto ennen lääkäriaikaa (4.3.21). Laskeskelin, et jos tuossa seuraavassakaan kierrossa ei tärppää, lapsettomuuslääkärin vastaanotolla kierto on menossa silloin kp 9, silloin on sopivasti menkat jo ohi.
Pahoitteluni menkkojen alkamisesta @KirJoh89Kirjoh89 pois piinailijoista ja kp 1.
Niin ne menkat vaan alkoi, ja uuteen kiertoon. Samalla totesin, et jäljelle jäi 2 raskaustestiä.
Jatkossa saan tehdä testin ainoastaan sinä päivänä, kun menkkojen pitäis alkaa ja sen jälkeen, jos menkat ei ala oletettuna päivänä, seuraavan testin saan tehdä tarvittaessa kolmen päivän päästä siitä, mikäli menkat ei oo alkaneet. Ja riittää, et ostaa kerran kuussa yhden pregcheck - raskaustestipaketin. Tässä kierrossa, joka päättyi menkkoihin, testasin kp 8-13 negatiiviset, ja se vetää mielen maahan.
Vika kierto ennen lääkäriaikaa (4.3.21). Laskeskelin, et jos tuossa seuraavassakaan kierrossa ei tärppää, lapsettomuuslääkärin vastaanotolla kierto on menossa silloin kp 9, silloin on sopivasti menkat jo ohi.
Toivotaan että yksi insseistä onnistuisi ja saisitte oman vauvanHei vaan! Pitkään taustaillut osallistuu varovaisesti keskusteluun. Taustana lapsettomuutta ja esikoinen syntynyt v. 2018 hoitojen avulla. Nyt olemme ns. toisella kierroksella. Visiittini tänne keskusteluun voi olla hyvinkin lyhyt, sillä meille tehdään 3 inssiä, ja jos onnistunutta tulosta ei saada, jää hoidot siihen ja olemme yksilapsinen perhe. En siis halua ivf-hoitoa. Onnistumisprosentti on huono, mutta eihän sitä koskaan tiedä. Saa nähdä ketkä saavat vielä vauvan vuodelle 2021!
Huippu uutinen, että pääsette jo nopeammin tutkimuksiin ja hoitoihinHeippa! Pakko päivittää tietoja ! Päästiin eilen käymään tk:ssa ehkäsyneuvolan lääkärin vastaan otolla. Ens kierron alkuun labrat, sit saadaan niiden jälkeen lähete terveystalolle hoitoihin ja toki kun lähetteellä mennään päästään julkisen hinnoin oli ihana nuori naislääkäri joka oli kauheen kannustava, ja lohdutti että terveystalolle pääsee jopa nopeempaa hoitoihin kun lapsettomuuspolille( joka siis sairaanhoitopiirin tarjoama palvelu)
Mulla kierrossa josta tärppäs oli just dpo 6 sellasta ovislimaa ja vain sillon yhtenä päivänä. Ajattelin jälkikäteen, että se oli varmaankin kiinnittymiseen liittyvää.Omanapailua.. Täällä nyt yk 4 ja tänään dpo 6. (Ällötys varoitus!)
Huomasin eilen illalla et oli tullu housuihin paksua valkovuotoa, jota ei kyllä oo aiemmin ollu housuissa asti tai en ainakaan oo huomannu et joskus kirkasta on ollu toki.. Ja paperiin pyyhkiessä sama homma, mahassa ja lonkissa ollu ihmeellistä lievää kipuilua tänään.. Olisikohan kiinnittymisestä johtuvaa, onko kokemuksia?
Saa nähdä miten käy, toivotaan parasta
Kaupallinen yhteistyö: Ainu
Lapsiperheet huomio! Etsimme tuotetestaajia ihanille Ainu-tuotteille – hae mukaan nyt!