Toiveissa vauva 2021

Täällä dpo 12, mahakipu saapui ja menkat alkaa hetkellä millä hyvänsä. Ennen oli niin että kun maha tulee kipeäksi niin menkat alkaa seuraavalla vessakäynnillä, nyt saa tätäkin kestää jopa kaksi päivää ennenkuin sitten alkaa.

Ajattelin että voisin myös käydä gynellä tsekkaan jotain. Mut mitä? Kohdun ja munasarjojen ultraus? Ja mikä hyvä kp, nähtävästi ennen ovista, tämän hekin kyllä osaavat puhelimessa kertoa..
 
vierailija
Mulle voi päivittää DPO 10.

Oireita on etova olo ja kipeet rinnat. Mutta samat oireet on olleet edellisissä kierroissakin tarkoittamatta mitään. Onko kellään muulla pahoinvointia dpo7-dpo14? Keskenmenon jälkeen ollut nyt joka kierrossa. Aika tympeä fiilis kun on pahoinvointia joka kierrossa.
Luulenpa että testaan huomisaamuna vaikka aikaista se onkin. Testasin tänäänkin ja eilen. Eilen ei ollut testissä mitään, tänään näkyy tietyssä kulmassa haamujen esiäiti.. pitää tyyliin päällään seisoa ja katsoa oikeassa asennossa jotta näkyy.. on siis tod näk viivanpaikka eikä mikään sen kummempi. Taas vesitty päätös siitä että en testaa liian aikaisin..
Minulla on ajoittaista pahoinvointia viikko ennen menkkoja ja muutenkin samanlaista oireilua kun raskaana ollessa vaikka en raskaana olisi ollutkaan. Mut sit taas on myöskin raskaana ollessa ollut dpo7 lähtien ollut tosi voimakkaat pms oireet. Edellisessä raskaudessa oottelin kokoajan menkkoja alkavaksi kun olin niin raivotar ja oli mahassa ollut menkkajomotukset jo useemman päivän. Mut ei ne sit alkaneetkaan. Et itselleni ainut mikä loppujenlopuksi raskaudesta kertoo on vaan pois jäävät menkat ja positiivinen testi kun oireista en osaa päätellä suuntaan enkä toiseen :D
 

Kyllä se on plussa! Ikinä ei ole kp12 ollut vielä, mut kai letrot voi aikaistaa? Jotenkin hyvä fiilis tästä kierrosta sen takia, koska nyt on niin hyvät normaalit ovisoireet ja jotenkin varmaan kun on terveenä jne :D Ja kiitos miehen etätöiden tallettelu aloteltu tänään pikku kaffetauolla, heh, toivottavasti osuisi nyt ajoitus kohdilleen ja irtoaminen tapahtuisi ilman pregnyliä.....Niin ja nythän tosiaan mennään riskillä, en käynyt väliultrassa, vaikka letrot söin. Jännittää siksi tämä tsiljoona kertaa enemmän! Tätähän nyt tietty lähdin sitten spekuloimaan, että voiko lh nousta jotenkin nopeampaa, jos siellä on useampi follit tyrkyllä :eek:

Minulle voi päivittää siiis tälle päivälle dpo -1 kiitos jos joku päivittää, tulen piinailemaan :)

TÄYTYY nyt taas yrittää nauttia tästä reilusta viikosta, kun on toiveikas olo :D
 
stellavanilja
Kyllä se nyt niin on, että en saanut toista lasta vaikka kovasti sitä toivoin ja olisi tervetullut ollut. Olis se ihme ollut, et olis nyt tässä epätoivon viimesessä yrityksessä tärpännyt. Nyt kp24/26, aina on tässä vaiheessa testit helottanu jo plussaa. Ja ollut oireitakin. Hassua mutta mies (eli ex-mies) kyseli viestillä raskauden mahdollisuudesta... Kyllähän hänkin sitä kovasti toivoia vaikka minut jättikin.

Tyttäreni jäi minulle ainoaksi lapseksi <3 olen äärettömän onnellinen tuosta rakkaasta jonka olen saanut.

Ikää on nyt sen verran että jos tässä jotain vielä haluaisi tehdä niin olis vähän kiire löytää uusi mies ja vieläpä sellanen joka haluaisi lapsen heti. Eli ei... ei tule tapahtumaan. Kumppanuusvanhemmuuden yrittämistä sekä hoitoja yksin, en tämän ikäisenä halua.

Toivon teille muille sydämestäni plussia ja vauvoja <3 Kiitos kun olitte tukenani nämä piinapäivien hetket.
 
Dpo2 ja tosiaan eilen nukkumaan käydessä ekan lugen pistin. Tänään onkin ollut lievä migreenikohtaus koko päivän, mihin ei lääkkeet meinaa toimia.
Tuleekohan mahdolliset sivuoireet näin nopeasti..hormonaalinen migreeni miulla on. Tuli vaan mieleen et josko elimistö reagoi näin tohon keltarauhashormooniin, kun nyt sitä saa. Toki voi olla muustakin, niin kova stressi ja huoli ollut. Tällä hetkellä näyttää, et se läheinen kuka viime viikolla taisteli elämästään, toipuisi ❤ nyt ainakin näyttää lupaavalta, ainakin on elossa. Mutta viime viikolla saatiin myös toisesta sukulaisesta suru-uutinen, hän kuoli kanssa äkillisesti. On ollut kauhea viikko.
 
Siis samaa miettinyt ittestäni, kun KOKO viikon olen ollut kiukkuinen. Ja vielä ihan järjettömistä asioista. Mies oli mm. Yks päivä siivonnut koko talon, paitsi tiskannut. Minähän harmistuin tästä tosi pahasti. Onhan se epäreilua, että ei ehtinyt siivota kokonaan ennen kun tulin kotiin :D
Minulle voisi käydä myös näin, siksi naurureaktio :D hehe, mies parat
 
  • Tykkää
Reactions: Mansikka_maanantai
Onko jollain kokemusta irrotuspiikistä (minulla ovitrelle), kuinka pian munasolu irtoaa? Piikistä on nyt kulunut 48h, onkohan siis jo irronnut? Itseä mietityttää, kun vieläkin jotain tuntemuksia munasarjojen kohdalla.. Toki illalla nukkumaan mennessä kivut oli todella paljon suuremmat. Voiko tuntemuksia olla munasarjoissa vielä irtoamisen jälkeenkin? Pelottaa, että ovulaatiota ei kuitenkaan kaikista lääkkeistä ja vaivasta huolimatta tapahdu.. :(
Minulla irrotuspiikkikierrossa oli useita päibiä kipuja munasarjojen kohdalla. Ajattelin, että kuuluu asiaan ja ohtuu ovitrellestä. En tiedä, tapahtuiko ovulaatio, mutta olen siinä uskossa, että tapahtui :unsure:
 
  • Tykkää
Reactions: Paatuska
Kiitos tsemppauksista ja viesteistä ja omista tilanteista kertomisista @petronella09, @tokkurainen @rosmarin ja @chili_ . ❤ Tsemppiä teille kaikille omiin tilanteisiin, toivon, että saatte pian plussat ❤

Eipä tässä ihan nuoria enää olla, ollaan 36v. ja esikoinen on 1,5-vuotias. Menkat alkoivat synnytyksen jälkeen jo yli vuosi sitten säännöllisinä. Niinpä, voihan se olla, että esikoisen raskaus oli vain tosi hyvää tuuria. Ja voi että miten sitä arvostankaan! ❤

Mammakavereista ne, kellä tärppäsi eka nopeasti, ovat tulleet raskaaksi toisenkin kerran tosi helposti. Se varmaankin on luonut itselle sitä outoa oloa siitä, että mikä minulla nyt on muuttunut? Ja voisiko tähän vaikuttaa itse jotenkin? Ehkä ne munasolut nyt sitten ovat huonontuneet... Eikai auta muu, kun käydä selvittämässä asiaa. Ja sen taidon kun jostain saisi, ettei joka kuukausi stressaisi niin hurjasti tätä, että miksi ei tärppää... että voisi ottaa tämän vain niin, että ”tulee jos on tullakseen”. Ei menisi koko elämä tämän asian ympärillä pyörimiseen. On vaan aika rankkaa seurata, kun esikoisen kavereiden äidit ovat nyt suurimmaksi osaksi kaikki raskaana. Asia lyödään vähän niinkui vasten kasvoja päivittäin hiekkalaatikolla ja keskusteluissa.

Mutta ei auta kun jatkaa vaan eteenpäin, kuukausi kerrallaan ja toivoa...
Samoja ajatuksia itsellä, miten voisi olla ajattelematta, kun iskee vasten kasvoja jatkuvasti. Tuntuu, että kaikki muut ovat raskaana tai heillä on jo lapsia. Tietenkin tämä ikä tekee, luonnollista että ympärillä olevat samanikäiset ihmiset saavat lapsia. Aika on kuitenkin auttanut, ei vaan enää jaksa koko aikaa miettiä. Mutta joka kierto silti jaksaa toivoa. ❤
 
Täällä kierukka poistettu toissapäivänä aikalailla juuri ovulaation tienoilla. Eilen alkoi kovat jomotukset vatsan vasemmalla puolella, loppuilta menikin makoillessa ja panadolin otin yötä vasten. Tyhjennysvuotoa ei ole ainakaan vielä tullut. Saa nähdä miten kierto lähtee tästä etiäpäin rullaamaan. Onko kellään raskaus napannut heti kierukan poiston jälkeen?
Minun kaverilla tärppäsi heti kierrukan poiston jälkeen, jos ymmärsin oikein niin ei tullut vuodon vuotoa!
 
  • Tykkää
Reactions: Marsku88
Moikka pitkästä aikaa. Anteeks oon pidellyt vähän palstailutaukoa tammikuun. Jotenkin joulukuun jälkeen niin masenteli tää homma et pidettiin aivan kokonaan taukoa minkäänlaisesta yrittämisestä.

nyt menossa kp 5/30 eli saa päivitellä

Saatiin IVF aika huhtikuulle eli sitä tässä nyt sit ootellaan. Parit menkat vielä välissä pitää kärsiä ja sit toivottavasti olis meidän vuoro tai ainakin järeämmät keinot on käytössä.

kahlasin jo 40 sivua läpi mutta hivenen on vielä jäljellä, mutta suuret halaukset kaikille pettymyksiä saaneille ja onnittelut uusille plussille ❤
 
KP1 alkoi tänään kovien menkkakipujen saattelemana :( Eli voi poistaa piinailijoista. Huomenna aloitan Letrot ekaa kertaa ja jännittää, millainen olo niistä tulee. Onneksi on vain 5 pv kuuri aina. Masentaa, että alhaisen AMH:n takia lääkäri suosittelee tehtäväksi vain 3 kiertoa kevyillä hoidoilla. Tullut stressiä ja surua, että nyt on pakko onnistua 2kk sisällä. Mutta, pakkohan se on sitten kovempiin hoitoihin lähteä jos näistä ei tärppää. Huh, on tämä rankkaa...
Tsemppiä sinne ❤ meille kokeiltiin myös vain 3 kiertoa kevyempiä hoitoja oi+inssi. Niin toivoin, että olisi onnistunut. Toisaalta olen kiitollinen, että mahdollisuus ivf-hoitoihin omilla soluilla on. Olemme valmiit siirtymään myös lahjasoluhoitoihin, jos huomataan myöhemmin että omilla ei onnistu. Mutta silti joka kierto toivon ihmettä.
 
Täällä dpo 12, mahakipu saapui ja menkat alkaa hetkellä millä hyvänsä. Ennen oli niin että kun maha tulee kipeäksi niin menkat alkaa seuraavalla vessakäynnillä, nyt saa tätäkin kestää jopa kaksi päivää ennenkuin sitten alkaa.

Ajattelin että voisin myös käydä gynellä tsekkaan jotain. Mut mitä? Kohdun ja munasarjojen ultraus? Ja mikä hyvä kp, nähtävästi ennen ovista, tämän hekin kyllä osaavat puhelimessa kertoa..
Kannattaa ehdottomasti mennä gynelle, kun kerrot lapsitoiveesta niin he sit tietää, mitä tutkia. Minulla ollut ultrat aina kp 9 tienoilla. Kierrot n. 25 vrk.
 
Kyllä se nyt niin on, että en saanut toista lasta vaikka kovasti sitä toivoin ja olisi tervetullut ollut. Olis se ihme ollut, et olis nyt tässä epätoivon viimesessä yrityksessä tärpännyt. Nyt kp24/26, aina on tässä vaiheessa testit helottanu jo plussaa. Ja ollut oireitakin. Hassua mutta mies (eli ex-mies) kyseli viestillä raskauden mahdollisuudesta... Kyllähän hänkin sitä kovasti toivoia vaikka minut jättikin.

Tyttäreni jäi minulle ainoaksi lapseksi <3 olen äärettömän onnellinen tuosta rakkaasta jonka olen saanut.

Ikää on nyt sen verran että jos tässä jotain vielä haluaisi tehdä niin olis vähän kiire löytää uusi mies ja vieläpä sellanen joka haluaisi lapsen heti. Eli ei... ei tule tapahtumaan. Kumppanuusvanhemmuuden yrittämistä sekä hoitoja yksin, en tämän ikäisenä halua.

Toivon teille muille sydämestäni plussia ja vauvoja <3 Kiitos kun olitte tukenani nämä piinapäivien hetket.
Tsemppiä sinulle ja kaikkea hyvää elämäänne ❤ tämä palsta on tuonut itsellekin monesti tukea ja lohtua. Myös paljon tietoa.
 
  • Tykkää
Reactions: illusia_
@Sinisilmät ihanaa, että ivf aika tulossa. Tsemppiä odotteluun. Kirjoitathan täällä, miten hommat etene? Meillä alkaa myös toivottavasti toukokuussa ❤

@petronella09 kiitos ❤


Minä olen pitänyt muutaman päivän taukoa palstalta, yleensähän käyn siis monesti päivässä ;) siksi viestejä laitoin nyt noin hassusti monta, kun halusin kommentoida monenlaista. Tekee hyvää välillä olla ajattelematta koko vauva-asiaa. Pari hankalaa päivää tähänkin kiertoon mahtunut, muiden vauvauutiset nostaa aina surun omasta tilanteesta. Vaikka olenkin iloinen muiden puolesta.
 
Kp19 ja olo on tyyni,olen jo valmistautunut uuden kierron alkuun. Olen tässä matkan varrella toivonut jos mitä,mutta nyt olisi toive, että ennen syksyä vielä olisin raskaana. Olisihan se ihana,että vielä tämä vuonna saisi vauvan,mutta vähiin käy mahdollisuude tänä vuonna enää vauvaa saada :/ Vähän jännittää myös, jos saisi loppu vuoden vauvan,että miten jaksaisi sen pimeän ajan,toisaalta vauva voisi tuoda valoa pimeään aikaan:) Onko muilla samoja ajatuksia?
Toki alkuvuoden 22 vauvakin voisi olla kiva kokea :)Olisi mitä odottaa uudelta vuodelta :)

Töissä pitäisi pian toivoa kesäloma-ajankohta,en yhtään tiedä mitä toivoisin, kun ei tiedä raskautuuko vai ei ja miten alkaisi mahdollinen ätiysloma.Mies taas sanoisi että älä suunnittele liikaa :D
 
  • Tykkää
Reactions: pupup ja Samppa40
Kp19 ja olo on tyyni,olen jo valmistautunut uuden kierron alkuun. Olen tässä matkan varrella toivonut jos mitä,mutta nyt olisi toive, että ennen syksyä vielä olisin raskaana. Olisihan se ihana,että vielä tämä vuonna saisi vauvan,mutta vähiin käy mahdollisuude tänä vuonna enää vauvaa saada :/ Vähän jännittää myös, jos saisi loppu vuoden vauvan,että miten jaksaisi sen pimeän ajan,toisaalta vauva voisi tuoda valoa pimeään aikaan:) Onko muilla samoja ajatuksia?
Toki alkuvuoden 22 vauvakin voisi olla kiva kokea :)Olisi mitä odottaa uudelta vuodelta :)

Töissä pitäisi pian toivoa kesäloma-ajankohta,en yhtään tiedä mitä toivoisin, kun ei tiedä raskautuuko vai ei ja miten alkaisi mahdollinen ätiysloma.Mies taas sanoisi että älä suunnittele liikaa :D
Vauva on tervetullut koska vain, mutta olen haaveillut aina alkuvuoden vauvasta :)
 
Siis mitähän hittoa, nyt en tiedä oliko se ovis sittenkään vielä, vaikka minusta tuo oli jo aivan plussa?! Äsken tein testin ja oli jo haalea, ei kyllä yleensä ole noin nopeaa haalentunut. Voisikohan oikea plussa olla sittenkin vasta tulossa :D Voi hemmetti soikoon kun meni kyttäämiseksi! Kirkas vv oli kyllä päivällä ja nyt ei enää, what is this?!?! :D Jomotellut on,mutta ei kunnon kipuja että oikein sattuisi, niinkuin usein on. Ei kait se auta kun jatkaa tikuttelua ähhhh!!
 
  • Tykkää
Reactions: rosmarin
Stellavanilja, kaikkea hyvää teille!

Tsemppiä uuteen kiertoon joutuneille.

Mutta myös vilpittömät onnentoivotukseni plussanneille!

Testasin aamulla kp26/27 CB:lla Not pregnant. Joten aikalaillahan se sitten on taas siinä ja uuden kierron odottelua. Eiköhän ne huomenna ala.
 
Minulla irrotuspiikkikierrossa oli useita päibiä kipuja munasarjojen kohdalla. Ajattelin, että kuuluu asiaan ja ohtuu ovitrellestä. En tiedä, tapahtuiko ovulaatio, mutta olen siinä uskossa, että tapahtui
Kiitos kokemusten jakamisesta ja tsemppiä sinulle! :love:

Minä oletan myöa, että ovulaatio on tapahtunut, vaikka en tietenkään siitä varma voi olla. Munasarjojen kipu todella meni ohi muutama päivä oletetun oviksen jälkeen. Tilalle tuli nännien ja ylipäänsä rintojen kipu. Laitetaan tämäkin siis ovulaation/ovitrellen piikkiin :D
 
  • Rakkaus
Reactions: minttuni
Kp19 ja olo on tyyni,olen jo valmistautunut uuden kierron alkuun. Olen tässä matkan varrella toivonut jos mitä,mutta nyt olisi toive, että ennen syksyä vielä olisin raskaana. Olisihan se ihana,että vielä tämä vuonna saisi vauvan,mutta vähiin käy mahdollisuude tänä vuonna enää vauvaa saada :/ Vähän jännittää myös, jos saisi loppu vuoden vauvan,että miten jaksaisi sen pimeän ajan,toisaalta vauva voisi tuoda valoa pimeään aikaan Onko muilla samoja ajatuksia?
Toki alkuvuoden 22 vauvakin voisi olla kiva kokea Olisi mitä odottaa uudelta vuodelta

Töissä pitäisi pian toivoa kesäloma-ajankohta,en yhtään tiedä mitä toivoisin, kun ei tiedä raskautuuko vai ei ja miten alkaisi mahdollinen ätiysloma.Mies taas sanoisi että älä suunnittele liikaa
@petronella09
Mullakin levollinen mieli:giggle: kp23 tänään, olen kiitollinen tästä olotilasta. Olen valmistautunut henkisesti ensi kiertoon ja testaan ainoastaan, jos menkat eivät ala. Töissäkin on kaikenlaista kiirettä, joten se pitää ajatukset kiireisenä ja näin menkat menee toivottavasti nopeesti ohi!!

Mäkin mietin toiveita, mulla olisi toiveena, että olisin raskaana loppukesään/syksyyn mennessä. Lääkäri myös sanoi, että jos en ole raskaana kesään mennessä, niin sitten tutkitaan. Joten se on huojentavaa, jos ei onnistu siihen mennessä.

Mulle on tietysti ok vauva ihan koska vaan, mutta talvella voisi olla haastavampaa...Mietin, osaanko pukea vauvan oikein talvisäällä, ettei ole liian kuuma tai kylmä. Ihme ajatuksia:LOL:, mutta kaikkea sitä miettii varsinkin, kun yrityksessä on esikoinen...
 

Yhteistyössä